Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Tak skal du have - du var den første med fødselsdags sms :smile:

Er det 3 abonnement du holder dig?

*KIAIII* :laugh: :laugh:

Kiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii :laugh: :laugh:

Ja det er 3 ab. jeg har :sneaky2:

Vil altså kun være træningsforsøgskanin... det andet lyder sku for farligt :crazy:

Så skidt da, superforsøgskanin # 1 :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Okay. Det lyder interessant og dejligt enkelt.(Men sikkert svært nok) :bigsmile: .

Jeg havde faktisk også spekuleret på om du måske overvejede at brande Hardcore til fitness centre i resten af landet. Der er helt sikkert potentiale til at skabe succes på landsplan. Det kræver selvfølgelig bare nogle undervisere der ved hvordan tingere skal foregå og inspirere kunderne til at prøve en lidt anderledes træning end de er vant til. Men hvis et koncept som bodypump kan blive så populært kan Hardcore vel også.

Link to comment
Share on other sites

Okay. Det lyder interessant og dejligt enkelt.(Men sikkert svært nok) :bigsmile: .

Jeg havde faktisk også spekuleret på om du måske overvejede at brande Hardcore til fitness centre i resten af landet. Der er helt sikkert potentiale til at skabe succes på landsplan. Det kræver selvfølgelig bare nogle undervisere der ved hvordan tingere skal foregå og inspirere kunderne til at prøve en lidt anderledes træning end de er vant til. Men hvis et koncept som bodypump kan blive så populært kan Hardcore vel også.

Du har vist også lugtet lunten. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

BUKSE: Du har ret, simple, but not easy :4thumbup:

Er helt klart meningen at HardCore skal ud til flere centre i Danmark til at starte med, og så tager vi resten af verden på sigt :wink: Nike-folket var ikke i tvivl om at det var en time med et utroligt potentiale. De forestillede sig at det ville blive en trend indenfor kort tid i USA, og lille Danmark plejer som regel at spejle sig i USA. Vi arbejder i øjeblikket på undervisningsmateriale/instruktørmateriale, så vi kan få banket en uddannelse op. Så er det blot op til fitnessdk og andre centre om de vil være med på moden :cool:

Hvad angår HardFreestyle, så kan det have sin berettigelse til sportsfolk, men ikke som en hoveddel af træningen. Kan være en større del under en off-season periode, eller indgå som lidt spas. Hovedfokus skal efter min overbevisning stadig ligge på tung styrketræning og træning a la HardCore, rebklatring osv. Til dem der træner til dagligt i fitnesscentre som ikke har den store kropsbevidsthed, som er nysgerrige efter nye øvelser/udfordringer eller folk der ikke har adgang til et gym f.eks. forretningsfolk er det efter min mening et super alternativ.

Til nørder af min type er det også et fantastisk legetøj :w00t: Alle fascineres af forskellige ting. Nogle styrke, andre muskler, balance, udholdenhed, koordination. Jeg er lidt en sucker for kombinationen af det hele -no weakness!!!!! :devil:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Du har vist også lugtet lunten. :innocent:

Hehe. Det kan man godt sige :laugh:

Det hænger selvfølgelig sammen med min egen interesse for emnet og dets anvendelighed for alm. motionister såvel som atleter. Desuden kunne det være fédt med et alternativ til de andre træningsformer i fitnessdk. Nogle gange kan de godt være lidt stivnakkede og svære at overbevise om at der er andre muligheder for træning end dem som centrene traditionelt tilbyder.

Når nu fitnessdk ikke er meget for de frievægte og dets lige, kunne dette jo være et godt alternativ. :innocent:

Derfor håber jeg naturligvis at konceptes kan udbredes.

Link to comment
Share on other sites

BUKSE: Du har ret, simple, but not easy :4thumbup:

Er helt klart meningen at HardCore skal ud til flere centre i Danmark til at starte med, og så tager vi resten af verden på sigt :wink: Nike-folket var ikke i tvivl om at det var en time med et utroligt potentiale. De forestillede sig at det ville blive en trend indenfor kort tid i USA, og lille Danmark plejer som regel at spejle sig i USA. Vi arbejder i øjeblikket på undervisningsmateriale/instruktørmateriale, så vi kan få banket en uddannelse op. Så er det blot op til fitnessdk og andre centre om de vil være med på moden :cool:

Hvad angår HardFreestyle, så kan det have sin berettigelse til sportsfolk, men ikke som en hoveddel af træningen. Kan være en større del under en off-season periode, eller indgå som lidt spas. Hovedfokus skal efter min overbevisning stadig ligge på tung styrketræning og træning a la HardCore, rebklatring osv. Til dem der træner til dagligt i fitnesscentre som ikke har den store kropsbevidsthed, som er nysgerrige efter nye øvelser/udfordringer eller folk der ikke har adgang til et gym f.eks. forretningsfolk er det efter min mening et super alternativ.

Til nørder af min type er det også et fantastisk legetøj :w00t: Alle fascineres af forskellige ting. Nogle styrke, andre muskler, balance, udholdenhed, koordination. Jeg er lidt en sucker for kombinationen af det hele -no weakness!!!!! :devil:

Okay, det lyder dælme spændende. Jeg nævnte selv lidt omkring konceptet til vores træningsleder efter at have læst artiklen i BT. Han virkede lidt tilbageholdende overfor det, men de skal sku nok bare overbevises omkring de muligheder som denne type af træning giver. Og hvis du får USA med kommer fitnessdk nok også :laugh:

Men jeg ser frem til at der kommer en uddannelse i Hardcore. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Okay, det lyder dælme spændende. Jeg nævnte selv lidt omkring konceptet til vores træningsleder efter at have læst artiklen i BT. Han virkede lidt tilbageholdende overfor det, men de skal sku nok bare overbevises omkring de muligheder som denne type af træning giver. Og hvis du får USA med kommer fitnessdk nok også :laugh:

Men jeg ser frem til at der kommer en uddannelse i Hardcore. :4thumbup:

Ja, jeg tror igrunden også det handler meget om uvidenhed, hvilket jo så falder tilbage på mig. Der skal gøres en del mere for at gøre de forskellige centre opmærksomme på hvor meget denne type af træning giver. Jeg skal nok melde ud når den første instruktøruddannelse løber af stablen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Guarden og hallo mand, jeg havde faktisk tænkt mig, at jeg skulle have været til morgentræning i morges, og det er ikke engang løgn (!!), og så kunne jeg jo lissom se i går, at det var aflyst.... Men snart, snart....!

Og nu jeg er her, så vil jeg godt lige spørge om noget i forbindelse med jeres snak om HardCore..:

altså, hvad er det lige, det har, som man ikke kan få til breakdance, sportsgymnastik, kampsport, akrobatik, (cirkustræning..), og den slags? Er fidusen bare, at det er praktisk, kvadratisk, og lige til at komme i et fitness-center, eller er der andre træningsmæssige mirakler omkring det?

Og nej, det er ikke for at lyde helt på tværs vel, jeg er bare meget fascineret af den her for mig helt uforståelig ting med at træne noget, bare for at træne det...

Link to comment
Share on other sites

Hej Sina.

Jeg tror du blander ting sammen.

HardCore består af en opvarmningsdel, som adskiller sig fra andre timer i fitnesscentre (de der har deltaget kan nok nikke genkendende til det). Derudover trænes der med kettlebells og sandsække samt kropsvægtsøvelser. Jeg og en gut der hedder Richard står for gennemførelsen af timen. Jeg har oprindeligt bygget timen op omkring disse træningsformer/metoder fordi jeg selv har brugt meget tid på det, og ved hvor meget det sparker røv. Derfor tænkte jeg, at det kunne andre få glæde af hvorfor jeg satte det i system så alle og enhver kunne droppe ind og prøve det i et fitnesscenter. Jeg har ikke fundet på øvelserne selv, f.eks. kettlebell-snatch osv. Er som udgangspunkt heller ikke hensigten med viden. Det som det i mine øjne handler om er, at gøre noget som umiddelbart virker komplekst og utilgængeligt, til noget alle og enhver kan prøve. Samtidig går jeg efter at lave specifikke øvelser, der rammer så bredt som muligt i forhold til generelle milde dysfunktioner (stramme hoftebøjere og haser). Du er velkommen til at deltage hvis du har lyst, bare smid mig en PM inden.

HardFreestyle består vel netop af kombinationsøvelser fra det du nævner. Jeg finder bare selv på dem. Der er som sådan ikke noget fantastisk i det, men jeg synes det er godt. Har, uden at skulle lyde smart, efterhånden en hæderlig kropsfornemmelse, og kan mærke hvilke øvelser der er hensigtsmæssige for det ene og det andet. Derfor prøver jeg på at lave bevægelser og sekvenser, der tilgodeser dette. Hvor fokus i de discipliner du nævner nok handler om hvordan det ser ud rent performance-mæssigt, forsøger jeg at lave nogle øvelser der stiller store fysiske krav, altså træningseffekten skal være maksimal. Bevægelserne sættes sammen så de giver maksimal træning på kortest mulig tid.

Håber det var forklaring nok, ellers må du sige til.

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Blande ting sammen, hvem mig? Hmmm, det kan da godt være, men du får mig ikke til at indrømme det, ha ha... Nej seriøst, tak for svaret, nu forstår jeg det lidt bedre. Konceptet, i hvert fald. Altså, apropos min uforståelige sidste sætning kommer jeg jo bare aldrig helt til at forstå det sjove i at træne med det mål at øøh....få god træningseffekt... Jeg mener, jeg har jo bare altid kun trænet med det mål at kunne udføre tricks.

Men jeg er da helt sikkert nysgerrig efter at lære noget om det hele, og jeg vil vildt gerne prøve sådan en HardCore time engang, hvis det ikke er et alt for fancy sted, det foregår...

Link to comment
Share on other sites

Blande ting sammen, hvem mig? Hmmm, det kan da godt være, men du får mig ikke til at indrømme det, ha ha... Nej seriøst, tak for svaret, nu forstår jeg det lidt bedre. Konceptet, i hvert fald. Altså, apropos min uforståelige sidste sætning kommer jeg jo bare aldrig helt til at forstå det sjove i at træne med det mål at øøh....få god træningseffekt... Jeg mener, jeg har jo bare altid kun trænet med det mål at kunne udføre tricks.

Men jeg er da helt sikkert nysgerrig efter at lære noget om det hele, og jeg vil vildt gerne prøve sådan en HardCore time engang, hvis det ikke er et alt for fancy sted, det foregår...

Hehehe.. jeg træner heller ikke specifikt efter den gode træningseffekt. Jeg er nok personligt mest optaget af at finde ud af hvad der er muligt/umuligt at lave med kroppen. Derudaf kommer der så de her tossede idéer. Når jeg ligger navn til noget, vil jeg have at det skal være super effektivt. Som udgangspunkt skal HardFreestyle anvendes på et kursus i personligt lederskab, hvor jeg skal medvirke på som underviser på kost og træning (teori og praksis). Jeg er selv stor tilhænger af kropsvægtsøvelser, og har bare kørt videre i den tangent.

mht. at træne bare for at få træningseffekt. Det er så lidt i samme genre som at spørge: hvorfor løber folk? De fleste løber nok for at komme i god form, nogle fordi de vil deltage i et løb, andre (minoritet) for at presse kroppen til det yderste. Jeg hører nok i den sidste gruppe, bare indenfor kropsstyrke. Derudover skal du ikke glemme det vigtigste nemlig at jeg træner til civilizationens undergang :superman::wink:

HardCore er i fitnessdk abc....

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg kan godt følge dig i det med træning for at finde ud af, hvad der er muligt at gøre med kroppen og for at kunne overleve, når civilisationen bryder sammen... Det er vel mest de apatiske program-styrketrænere, jeg overhovedet ikke forstår, og dem er der jo en del af herinde. Men det er da ærgerligt, at du ikke har lyst til at lave flere tricks, der ser lækre ud, når nu du har alle forudsætningerne for det!!

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg kan godt følge dig i det med træning for at finde ud af, hvad der er muligt at gøre med kroppen og for at kunne overleve, når civilisationen bryder sammen... Det er vel mest de apatiske program-styrketrænere, jeg overhovedet ikke forstår, og dem er der jo en del af herinde. Men det er da ærgerligt, at du ikke har lyst til at lave flere tricks, der ser lækre ud, når nu du har alle forudsætningerne for det!!

Hvem siger jeg ikke har lyst til at lave flere tricks???? :smile: Med hvad kroppen er istand til begrænser sig ikke kun til råstyrke, såmænd også til teknik osv...

Link to comment
Share on other sites

Hvem siger jeg ikke har lyst til at lave flere tricks???? :smile: Med hvad kroppen er istand til begrænser sig ikke kun til råstyrke, såmænd også til teknik osv...

Klart nok, men du øver jo ikke så mange af tingene med henblik på det visuelle, det var bare det, jeg mente med tricks. Så når du står der og har overlevet civilisationens undergang, kan du bare overhovedet ikke imponere de overlevende kvinder med et cirkusnummer og score dem og føre slægten videre, og så kan det jo være lige meget det hele...!!!

Ok, ha ha, nu skal jeg da vist sove, godnat...

Link to comment
Share on other sites

Klart nok, men du øver jo ikke så mange af tingene med henblik på det visuelle, det var bare det, jeg mente med tricks. Så når du står der og har overlevet civilisationens undergang, kan du bare overhovedet ikke imponere de overlevende kvinder med et cirkusnummer og score dem og føre slægten videre, og så kan det jo være lige meget det hele...!!!

Ok, ha ha, nu skal jeg da vist sove, godnat...

De skal jo bare have en stærk mand, der kan slæbe dem med hjem til hulen :wink:

Sov godt...

Link to comment
Share on other sites

BUKSE: Smid din træningsleder ind på min side Guarden's Functional Training, hvor han kan læse om alternativ træning.

Will do! Så må de sku komme lidt ind i kampen. Jeg snakkede også med ham om muligheden for at anskaffe nogle kettlebells til centret hvilket han ikke var afvisende overfor. Så mon ikke det kan lade sig gøre. Nu har centrene efterhånden også en del Team dk atleter, så mon ikke nogle af dem kunne få lidt glæde af at kaste lidt rundt med sådan nogle i deres grundtræning.

Så det er sku sikkert mest et spørgsmål om at få det promoveret ordentligt. Og selvfølgelig få nogle gode instruktør uddannelser og dermed kompetente undervisere. :smile:

Ved du forresten om der er lavet deciderede studie på brugen af kettlebells og dets lige til at forbedre atleters idrætsmæssige præstationer? Det er selvfølgelig nok svært at måle på, men det kunne da være interessant om der kunne registreres en effekt i forhold til præstationerne i deres primære sport.

Link to comment
Share on other sites

Will do! Så må de sku komme lidt ind i kampen. Jeg snakkede også med ham om muligheden for at anskaffe nogle kettlebells til centret hvilket han ikke var afvisende overfor. Så mon ikke det kan lade sig gøre. Nu har centrene efterhånden også en del Team dk atleter, så mon ikke nogle af dem kunne få lidt glæde af at kaste lidt rundt med sådan nogle i deres grundtræning.

Lyder endog MEGET godt med KB's i et center i Århus :smile: Flytter jo trods alt snart..

Link to comment
Share on other sites

Will do! Så må de sku komme lidt ind i kampen. Jeg snakkede også med ham om muligheden for at anskaffe nogle kettlebells til centret hvilket han ikke var afvisende overfor. Så mon ikke det kan lade sig gøre. Nu har centrene efterhånden også en del Team dk atleter, så mon ikke nogle af dem kunne få lidt glæde af at kaste lidt rundt med sådan nogle i deres grundtræning.

Så det er sku sikkert mest et spørgsmål om at få det promoveret ordentligt. Og selvfølgelig få nogle gode instruktør uddannelser og dermed kompetente undervisere. :smile:

Ved du forresten om der er lavet deciderede studie på brugen af kettlebells og dets lige til at forbedre atleters idrætsmæssige præstationer? Det er selvfølgelig nok svært at måle på, men det kunne da være interessant om der kunne registreres en effekt i forhold til præstationerne i deres primære sport.

Grizzlyen lavede en undersøgelse der undersøgte hypotesen om kettlebell snatch kunne forøge den maksimale iltoptagelse i samme grad som cykling. Det kunne den stort set. Men tror ikke der er lavet decideret forskning på eliteatleter. Jeg træner danmarksmesteren i judo (pige på 15 år) i bl.a. kettlebells, og hun er klart blevet stærkere. Om det skyldes det ene eller det andet jeg udsætter hende for er jo bare svært at sige. Udover udvalgte kettelbell øvelser træner hun bl.a OAPU, squats, pullups m.m.

Lyder endog MEGET godt med KB's i et center i Århus :smile: Flytter jo trods alt snart..

Ja for dén :superman:

Hva søren. Har guarden fanget sig en omgang ufrivillig vira ...

Det må være sygdom, og sygdom skal UD. Den bedste medicin er strækkere, så ned på buffen og gi mig 20 :tongue: ....

Hehheheeheh.. Jeg har også den holdning at man bare skal slå sig ud af krisen... :4boxing:

Føler mig næsten frisk idag. Har været pænt forkølet og haft et anstrengt åndedræt. Jeg traskede rundt i bare tæer fra morgen til aften 3 dage i streg, hvilket nok har gjort udslaget.. hmmmm. But I will be back - soon. :4mewantfood:

Til gengæld har jeg lavet mere soft-tissue treatment end nogensinde før. Damn man kan få fat i ting og sager under fødderne når man stiller sig på en tennisbold :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Grizzlyen lavede en undersøgelse der undersøgte hypotesen om kettlebell snatch kunne forøge den maksimale iltoptagelse i samme grad som cykling. Det kunne den stort set. Men tror ikke der er lavet decideret forskning på eliteatleter. Jeg træner danmarksmesteren i judo (pige på 15 år) i bl.a. kettlebells, og hun er klart blevet stærkere. Om det skyldes det ene eller det andet jeg udsætter hende for er jo bare svært at sige. Udover udvalgte kettelbell øvelser træner hun bl.a OAPU, squats, pullups m.m.

Jeg vil nu vove den påstand, at Grizzlyen's undersøgelse VAR på eliteatleter! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu vove den påstand, at Grizzlyen's undersøgelse VAR på eliteatleter! :wink:

:laugh: :laugh: :laugh: Sorry mait... Jeg er godt klar over at der havde sneget sig en enkelt top-atlet ind i flokken, men det var nok ikke repræsentativt for resten af forsøgspersonerne at de var lavet af en blanding af kryptonit og adamantium :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hey Mr. Guard :shades:

Jeg er ikke så frisk i næste uge - desværre... Skal til eksamen onsdag, så holder mig bare til en enkelt træning dagligt mandag og tirsdag :superman::cheer::devil: ... og onsdag skal jeg squ' sove :tongue: - skal jo ikke falde i søvn til eksamen (yeps - den er skriftlig :innocent: )

Morgentræningerne må vente :unsure: ...

Seeeeeeeeeees

/Cat :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share