Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hej Arne

jeg har en spinningtime i dag kl. 17 på vesterbro hvis du fredagskeder dig... det er en intro-time ( troede de :devil: )

Ville bare være helt sikker på at du har set min besked i Off topic ang. dit job som kortbestyrer + kortudprinter - finde-vej-onkel-jobbet i det hele taget.

vi ses i morgen, hvis ikke før.

- Mette

Link to comment
Share on other sites

:lol: Mette :wave:

Jeg er mig mit ansvar i morgen bevist!

Tak for spinninginvitationen - det er længe siden, desvære - og i dag bliver det nok heller ikke. Skal havet lagt en ny plan. 8.00 holdet tirsdag er for sent i fohold til at nå på arbejde.

Link to comment
Share on other sites

MOL-træf

Kanondag i Horsens - og i B_skaals Toyota på vej frem og tilbage.

Jeg er for træt til at skrive så meget i dag - det vil jeg gøre i morgen.

Tak til alle der var med - især til mine rejsekammerater og til KlausJensen :)

Link to comment
Share on other sites

MOL-træf, mandagstræning og mandagsstatus – hele 3 ting på en gang…

Uha da - der er gang i logbøgerne oven på træffet - længe siden jeg sidst er røget på side 4 på et døgn...

MOL-træf!

En fantastisk dag i Horsens og diverse landeveje og motorveje… forklaring følger..

Selv om Watts, Teenage og jeg aldrig havde mødt hinanden før, så var det nemt at finde de to knægte uden for Multisport. Watts var, lige som jeg selv, i gang med dagens første Mathilde og Teenage var i gang med den 3. morgenmad. Kort efter blev vi samlet op af Mette i Toyotaen. Ramieus blev samlet op ved Mac D i Roskilde.

Der er mange veje ud af Roskilde – det fandt mine rejsekammerater ud af da jeg satte mig til rattet – vi fik lidt sightseeing i retning mod Sjællandsode – kønt landskab. Med moderat forsinkelse fandt vi vejen mod kolonierne i vest.

HSK fandt vi let og vi blev taget imod af Klaus. Alt åndede ro og fred i HSK – lige ind til jeg åbnede døren til omklædningsrummet – der kan siges meget om det rum – en af dem er at det ikke er stort – slet ikke med ca. 25 styrkesvin, bodybuildere og andet godtfolk forsamlet.

Vi to lokalerne i åsyn - dejligt meget jern i en gammel fabrik – det så godt ud. Der blev hilst til højre og venstre – sjovt at møde folk – det er bare at konstatere at det er flinke folk der forsamles på MOL.

Min egen leg med vægtene denne dag var kortvarig med fed. Først lidt bænkpres sammen med B_skaal m.fl. . Jeg sluttede med 2 sæt af 5-6 rep. med 60 kg – de føltes lette – jeg burde havet gået efter PB på 70 – men dødløftplatformen trak som en magnet.

På platformen lå en stang som vejede 80 kg – troede jeg af en eller anden grund, som andre sikkert gerne vil analysere… - lidt meget at varme op på – men hvad fanden. De 2 første sæt af 5 gik nemt – og så var at det gik op for mig at 5 x 20 giver 100 kg – og det kan jeg slet ikke løfte 5 gange – men det gjorde jeg så i 2 sæt mere af 5 eller 6 reps – og lidt senere endnu et lidt sjusket på 3 rep.

Jeg er stadig lidt høj af den dødløft! Ikke mange kg i forhold til så mange af de andre – men et ryk for lille mig… :D

Det blev til lidt forskelligt småtteri der ikke er værd at nævne.

Derefter stod den på 3 kamp hvor jeg var speaker uden mikrofon. Jarvig og jeg forsøgte at vise hvor gode kommunalt ansatte akademikere er til at få alting til at gå i fisk – men det lykkedes ikke særligt godt – måske fordi Klaus og DaDane også var med til at få slaget afviklet!

Det var sjovt at være med til – og en fantastisk oplevelse at se gutterne i kamp – men det har I jo nok allerede læst om!

Der var andre højdepunkter. Jeg nævner Mettes 20 kg forøgelse af PB i dødløft – fanden tog virkelig ved hende: Mette, du påstod at du ville vente til sent i programmet, så der ikke var 40 mand der så på. B) Weel der var måske kun 30 – og det så ikke ud til at genere dig ;) – det var der heller ingen grund til – det var et flot løft.

Teenage og Luciferase var de eneste der stillede op i kropsvægt konkurrencen – til gengæld var det en flot fight med kamp til stregen.

Det blev kæmpet en uofficielt dyst i partiel dødløft. Da de andre havde misset ud på 260-270 kg kom TJ luntende og mumlede at han lige ville prøve med 310 kg – dem løftede han så og så var den afgjort. :devil:

Det morsomste var dog at se nogle af gutterne i bænktrøjer – de var lige til at putte ind som gueststars i en mumigyserfilm fra 30erne… Jeg fatter ikke at man ikke bare forbyder det stads – lige for alle…

Niels Steenskjær og landstræneren var på besøg. Niels var med som dommer, og de bidrog begge med megen hjælp og instruktion – styrkeløft lader til at være en sport med nogle topfolk med en fed indstilling til at hjælpe andre – ingen stjernenykker her – Niels kunne dog godt lige havet fyret et bænkpres af selv- bare sådan lige 275 kg – det ville jeg gerne havet set! :rolleyes:

Der blev løftet en masse, der blev talt lige så meget – drukket nogle hundrede liter Mathilde og MAC D havde en god dag. Dagen sluttede med en lang tur hjem – drengerøvene på bagsædet – herunder Mette, var i højt humør og var svært underholdene – hvilket manden bag rattet var glad for! :tongue:

Jeg begyndte at presse Watts og Teenage om at det næste MOLtræf skal forgå på Sjælland – i Tårnby – og jeg kunne ikke lade være med at sige det højt til alle som et faktum – men gutterne lder heldigvis til at være med på ideen om MOL 3 til sommer i Tårnby.

Tal til alle – det var hyggeligt, lærerigt, fedt, morsomt og en masse andet – håber vi ses om nogle måneder på MOL3! :wave:

Mere føleger…

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning den 11/11

Morgentræning i USG

Først ryg og marve

Mig ikke forstå – vægte være meget meget tungere i København end i Horsens…..

Nå det var 7.00 om morgenen – der var ikke en masse andre der løftede tungt omkring mig – og MOL- træffet kun 2 dage bagud i tid – men alligevel forstår jeg det ikke helt… :devil:

I dødløft blev det til:

1 x 10 x 60 kg

1 x 6 x 80 kg

3 x 1 x 100 kg – der var ikke mere! – letheden fra om lørdagen var helt væk – det er noget muggent ved det…

Bænkpres:

5 x 5 x 50 kg – uambitiøst med ok….

BB row:

5 x 5 x 55 kg ok

Alt i alt en træning til 2 x :banana: - på grænsen til kun 1. Men jeg er stadig høj på træffet – så skidt med det!

Mandagsstatus følger - men først i morgen - træt....

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus for uge 45 på en tirsdag

Udført træning

Cykling 18 km ( ! )

Roning i CII: 32 km

2 x styrketræning

Humør, form og helbred:

Som sidst fristes jeg til at sige…. Jeg synes det går langsom med at få konditionen tilbage – det kan godt frustrere mig lidt. Jeg er ved at sætte MTB tingen i brugbar stand – jeg trænger til at komme i gang med cyklingen igen – ikke mindst i hovedet. Det leder naturligt over i dagens sidste punkt:

Planlægning

Sygdommen kuldkastede alle lagte planer. Meningen var at jeg skule skære ned på cardioarbejdet og op for styrketræningen frem til i januar. Derefter skulle der spinnes intensivt for at kunne starte cykelsæsongen intensivt til marts og for at få sat gang i vægtabet igen. Den kondition jeg skulle havet tæret på i nogel måneder – læs: netop vedligeholdt ved siden af styrketræningen, er delvist væk. Så nu er jeg tvunget til at prioritere – og selv om jeg havet glædet mig voldsomt til at løfte en masse jern – så bliver det ikke det. Jeg har et overordnet formål med træningen – og der er 30-40 kg tilbage af det! Så fokus bliver på cardioarbejde og vægtab i den kommede tid- styrketræningen forbliver indtil videre på de nuværende 2 gange per uge.

Jeg skal havet lagt et program med cykling frem og tilbage til arbejde, en længere tur i weekenden, 3-4 gange roning, 2-3 gange spinning og 1-2 morgenløb.

Men jeg vender tilbage til styrkeplanen

:devil:

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 12/11

Første dag i lang tid med 2 gange træning! Jeg har ikke fået mine løbesko endnu, men i morges genoptog jeg min powerwalk træning - den har ligget stille i over 1 år - men jeg tænkte det kunne være en god begyndelse. Det blev til en rask tur 2 gange søen rundt - jeg kan ikke huske hvor langt der er rundt - men turen har været på omkring 3,5-4 km – gennemført på ca. 32 min.

Jeg har her sidst på aftenen roet 15 x 100 m i CII - uden ret meget opvarmning - 200 m tror jeg - bare lige for at få pulsen op - 100 m tager ca. 20 sek. - jeg holder 20 sek. pause mellem - så det tog alt i alt ikke meget mere end 10 min med en smile afkøling. En atypisk træningsdag - men helt ok

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Efter at have læst din beretning om MOL-træffet vil jeg med næste gang!!! ;) Det lyder til at i rigtig har haft det sjovt. Det kunne også være spændende at lære lidt om løfteteknik osv.

Godt at se at det går fremad! Du skal nok komme efter det! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Sputnik - du har helt ret - SÅ hurtigt ror jeg ikke. Jeg har tidligere gjort mig i 200 m spurter - så der gik lidt automatskrift i den, men de her var altså kun på 100! Det var faktisk 20/20 jeg roede - omend jeg gik efter distancen 100 m og efter at klare den på under 20 sek...og ellers som "straf" fortsætte til den fulde distance - men det blev ikke nødvendigt. Det være hermed rettet - hvad man ikke kommer til når man er træt... :jehon: Rettet i den oprindelig posting også!

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg starter forfra på en mere systematisk træning, fra og med min spinningstime fredag eftermiddag.

Program:

Alle hverdage: cykel frem og tilbage til arbejde i moderat tempo - 24-25 km/t på MTB

Mandag morgen - styrketræning -

Tirsdag morgen : løb - 2-4 km og stigende

Tirsdag eftermiddag/aften: spinning hvis jeg kan finde et hold

Onsdag morgen: CII arbejde - korte intervaller

Onsdag aften:CII arbejde, 6000-8000 m

Torsdag morgen: Styrketræning

Fredag eftermiddag: spinning

Lørdag: Cykeltur på Hellerupruten eller ligende ca 2o km, eller løb hvis mine ben kan holde til det.

Søndag Træningsfri - eller en længere cykeltur hvis jeg har lyst.

Jeg regner med at træne de fleste søndage - men det er et lille trick at give mig selv lov til pausen på forhånd B)

Onsdag morgen vil nok også blive sprunget over en gang imellem.

der kan, tvunget af omstændigheder uden for min kontrol, blive aktuelt at bytte om på torsdag morgen og lørdag...

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

[Først skal jeg lige have pulsen ned efter at have læst programmet]

Det ser sgu ondt ud, Arne. Men jeg ved du kan gøre det!!

Lad nu være med at komme i for god form, så skal du nemlig trække mig hele vejen på det motionscykellløb næste år, jeg i et øjebliks svaghed gik med til. :D

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentarerne til Sputnik og KJ :) Jeg glæder mig til at komme i gang med planen i morgen - med en spinningtime hos B_skaal.

Træning torsdag den14/11

Jeg tog ikke til træning i morges. Jeg vågnede i nat med kvalme - jeg har lige været sammen med flere folk der havde haft/fik roskildesyge, så jeg tog ingen chance. Der blev heldigvis ikke til mere!

Så her til aften har jeg kastet lidt rundt med stangen her hjemme, den kan ikke blive tung nok nu til flere øvelser ØV (hvis nogen ligger inde med 2 eller 4 20 kg skiver til 30 mm – så send dem til mig :) )

Det blev til:

Stiff leg dødløft: 5 x 5 x 65 kg

BB row: 5 x 5 x 55 kg

Floor press: 5x 5 x 55 kg

Military press : 5 x 5 x 37,5 kg (5 rep pb.)

Det var det – havde egentligt planlagt lidt curl og shrug, men lod mig forstyre af en lang telefonsamtale…

MP reder 3 x :banana: hjem for dagens indsats

Link to comment
Share on other sites

Tilføjelse til træningsplan

Jeg SKAL også igang med noget smidighedstræning - jeg er stiv som et bræt - så jeg håber KJ poster noget om sine erfaringer B)

Jeg overvejer også, efter råd fra b-skaal, at anskaffe mig et vippebræt - løbetræningen bliver hård for fodled mv. Mit højre fodled er hybermobilt i sideled - så også derfor kunne det være fornuftigt - det vil jeg evt. se på når jeg skal købe løbeskoene på lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Tah og få lavet en løbestilsanalyse når du køber skoene. Jeg kender flere som nar fået lavet en, og siger at de aldrig har haft bedre sko. Jeg ved ikke om du lider af overpronation eller supination men hvis du gør er det vigtigt at få nogle sko der kompenserer for det. Men det ved du sikkert i firvejen :D Ellers noget af en workload du påfører kroppen. Er det for iltoptagelsens skyld eller vægttabet?

MHV Michael

Link to comment
Share on other sites

Ellers noget af en workload du påfører kroppen. Er det for iltoptagelsens skyld eller vægttabet?

Primært vægttabet. Faktisk er det en mindre ambitiøs workload, end hvad jeg ofte tidligere har kørt med! Den er lavet for at være realistisk - derfor den "legale" fridag om søndagen - og fra tid til anden onsdag morgen, samt kun en gang træning mandag, torsdag og fredag.

Jeg har noteret mig dine råd til skoindkøbet MR. Jeg har fået en butik anbefalet af min træner, bl.al pga den rådgivning man der modtager.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share