Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Nu ryger min sidste strimmel af maskulinitet nok ...

pfft... kun hos folk der ikke har prøvet det. Det er manden der bestemmer i Salsa (antager jeg at i lærte allerede første gang). Kvinden skal kun en ting: Gøre som manden befaler... dejlig neandertalsk :)

Nej, det er desværre langt fra sådan jeg ser ud når jeg danser :smile: Det er en såkaldt "Jack and Jill" konkurrence. dvs. at parrene laves tilfældigt, så de kender ikke hinanden på forhånd. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er desværre langt fra sådan jeg ser ud når jeg danser :smile: Det er en såkaldt "Jack and Jill" konkurrence. dvs. at parrene laves tilfældigt, så de kender ikke hinanden på forhånd. :blink:

Imponerende.. der går vist lige et par år inden det ser halvt så ubesværet ud for mit vedkommende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 11/9

Styrketræning

Alm:

Pull-ups: 2 full / 2 full / 1 full / 5 negatives

Jacknifes: 2 x 20 reps

Raises, swissball: 2 x 20 reps

Tungt m. dropsets (4RM og 40-50% af vægten i dropsettet):

Cable crossovers: 3 x 30 kg samt 5 x 27,5 kg

Vertical traction: 4 x 95 kg samt 5 x 90 kg

DB shoulder side raises: 4 x 14 kg samt 5 x 12 kg

Tight grip tricep press, bænk: 4 x 55 kg samt 4 x 50 kg

Concentration bicep curls: 4 x 14 kg samt 5 x 12 kg

Foot drills (25 meter ved hver øvelse) - Dag 1, Uge 2

Supination

Pronation

Tæerne ind

Tæerne ud

Baglæns på tæerne

På hælene

5 min og 16 sekunders rulletur på OBo'D™

Godt for min stakkels rygsøjle, der knækkede højlydt under seancen

25 min Z-Health eksperimentering

Fik pakken med Z-Health R-Phase i postkassen i dag. Så prøvede lige full-body programmet fra DVD'en. Men jeg skal generelt langt ned i tempo fremover og studere øvelserne til bunds.. det' sværere end man skulle tro :smile: Men kunne mærke, at det løsnede lidt op at køre programmet igennem

Link to comment
Share on other sites

Kost 11/9

Tænkte at jeg lige ville poste min kost her de næste par dage. Mest for min egen skyld, så jeg kan få et overblik over, hvad der mangler i kosten og hvad jeg bør skære væk etc. så jeg har mulighed for at justere lidt. Men alle kommentarer er da bestemt meget velkomne! :wink:

Morgenmad

150g Yoghurt

50g müsli

Mellemmåltid

40g proteinpulver m. vand

1 æble

Middagsmad

200g ærter

50g rød peberfrugt

40g rugbrød

180g tun i vand

20g Udos Choice

Pre-trænings-måltid

150g müsli

200g skummetmælk

Post-trænings-måltid

1 proteinbar

Aftensmad

100g røget filet

80g rugbrød

150g ærter

250g Innocent cranberry smoothie (røg lige med i tasken under indkøb af proteinbar ved 7 Eleven :innocent:)

"Natmad"

150g Ylette

30g friske blåbær

Allerede nu kan jeg spotte, at der er en akut mangel på kokos og ciabatta i kosten :laugh:

Hvor ville det dog være lækkert, hvis krop&kost virkede under Mac. Måske jeg skulle høre Henning Kristensen, om der er planer om en Mac-version, næste gang jeg spotter ham i centeret :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Kost 11/9

Allerede nu kan jeg spotte, at der er en akut mangel på kokos og ciabatta i kosten :laugh:

du glemte kage. :laugh: Jeg ved fra Maxpower, at det er den særlig kombination af muggen ciabatta, kage og kokosnød der gør forskellen hvis du vil sætte nye PR. :hehe::tease:

Link to comment
Share on other sites

Og hvor spiser du dog fornuftigt.... Godt skuldret... g035.gif

Takker! Jeg prøver - desværre er ikke alle dage er lige så gode som i dag :wink:

Jeg har i de sidste par måneder skåret al raffineret sukker væk fra min daglige kost (livet er for kort til at bekymre sig om, hvad man spiser til festlige lejligheder). Det var riiiimeligt svært de første par uger, hvor det virkede som om kollegerne fik kage næsten hver dag :laugh: Men derefter er det ikke noget, jeg har savnet overhovedet. Så er det også meget mere intenst, når man en sjælden gang får endorfin-rush.. fx efter at have spist alt alt for mange M&M's i biografen :smile:

Link to comment
Share on other sites

du glemte kage. :laugh: Jeg ved fra Maxpower, at det er den særlig kombination af muggen ciabatta, kage og kokosnød der gør forskellen hvis du vil sætte nye PR. :hehe::tease:

:laugh: Kagen er desværre udelukket (jf ovenstående) - men jeg prøver at gemme lidt ciabatta i skabet til et par uger over sidste salgsdato og ser om det giver noget. Er lidt i tvivl om, hvorvidt kagen er den hemmelige ingrediens, der gør forskellen :unsure:

.. og velkommen i loggen, SNF! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kost 12/9

Morgenmad

160g Ylette

20g AXA Fibersund ymerdrys

15g friske blåbær

Mellemmåltid

1 æble

1 blomme

40g proteinpulver m. vand

Frokost

100g hamburgerryg

40g rugbrød

100g ærter

50g rød peberfrugt

20g Udos Choice

Mellemmåltid

1 æble

500g Cultura Vanille light-drikkeyoghurt

Aftensmad

250g kalkunbryst

100g broccoli

80g bagt kartoffel

"Natmad"

500g Cultura Vanille light-drikkeyoghurt

Dagens fordeling:

41% protein (164 gram) / 36% kulhydrater (164 gram) / 23% fedt (40 gram)

Havde lige et par drikkeyoghurter farligt tæt på sidste salgsdato, der skulle udryddes :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 14/9

Z-Health R-Phase

20 min - hele programmet

.. senere står den på styrketræning. Hvis jeg ikke tager meget fejl er det sidste gang, der skal trænes tungt inden jeg skifter til 2 x 8-10 reps igen på de fleste øvelser. Derefter står den så på isolations-øvelser (fx military press med én håndvægt - hårdt for coren :smile:) igen et par uger efterfulgt af isolations-øvelser på swissbold :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager at vi ikke er til at forstå :laugh: .. men her er et link til en video af en af de øvelser jeg gerne skulle lave om et par uger, med lidt held. Ellers skal jeg til salsa på mandag, så kan jeg poste noget du kan kommentere dér :wink:

Og rigtig god weekend til dig også, Julie. Det lyder jo som om den bliver ret spændende? :4police: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager at vi ikke er til at forstå :laugh: .. men her er et link til en video af en af de øvelser jeg gerne skulle lave om et par uger, med lidt held. Ellers skal jeg til salsa på mandag, så kan jeg poste noget du kan kommentere dér :wink:

Og rigtig god weekend til dig også, Julie. Det lyder jo som om den bliver ret spændende? :4police: :wink:

Åh jamen det er da også et interessant fænomen, I har gang i. :smile:

jepjep god weekend til mig også :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Træning 14/9

Z-Health R-Phase

20 min - hele programmet

.. senere står den på styrketræning. Hvis jeg ikke tager meget fejl er det sidste gang, der skal trænes tungt inden jeg skifter til 2 x 8-10 reps igen på de fleste øvelser. Derefter står den så på isolations-øvelser (fx military press med én håndvægt - hårdt for coren :smile:) igen et par uger efterfulgt af isolations-øvelser på swissbold :crazy:

Hej mister Rune :bigsmile:

Military press med en håndvægt??? er military press ikke med en vægtstang :blink: kan sagtens være mig der tager fejl.

Ellers ser det jo ud til du har fuld gang i træning, men salsa :nonono: , troede ikke det var noget mænd gjorde frivillige :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hej mister Rune :bigsmile:

Ohøj miss Signe :smile:

Military press med en håndvægt??? er military press ikke med en vægtstang :blink: kan sagtens være mig der tager fejl.

Det kan det også være. Man kan udføre military press både med vægtstang og håndvægte. Generelt kan jeg bedst lide øvelser med håndvægte og vil også hellere lave fx bænkpres med håndvægte end med vægtstang. Det giver også lidt mere træning i at stabilisere..

Ellers ser det jo ud til du har fuld gang i træning, men salsa :nonono: , troede ikke det var noget mænd gjorde frivillige :laugh:

Hehe - kun når holdet er fyldt med søde singlepiger :wink: Men det er rent faktisk ret sjovt, hvis jeg nu skal være helt ærlig :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hej mister Rune :bigsmile:

Military press med en håndvægt??? er military press ikke med en vægtstang :blink: kan sagtens være mig der tager fejl.

Military press er nok oprindeligt navnet for stående skulderpres med stang, men jeg tror mange bruger en lidt bredere definition, nemlig at det blot er stående skulderpres med et eller andet. Det kan så være kettlebells, dumbbells eller barbell.

Ellers ser det jo ud til du har fuld gang i træning, men salsa :nonono: , troede ikke det var noget mænd gjorde frivillige :laugh:

:laugh: Ja, som jeg læser det er det teknik set også frivilligt, men bestemt ikke uden fordele.

Vel sådan et tilfælde af at der er mening med galskaben :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ohøj miss Signe :smile:

Det kan det også være. Man kan udføre military press både med vægtstang og håndvægte. Generelt kan jeg bedst lide øvelser med håndvægte og vil også hellere lave fx bænkpres med håndvægte end med vægtstang. Det giver også lidt mere træning i at stabilisere..

Hehe - kun når holdet er fyldt med søde singlepiger :wink: Men det er rent faktisk ret sjovt, hvis jeg nu skal være helt ærlig :smile:

Okay super jeg kalder bare øvelsen dumbbell press :bigsmile:

Jamen giv du der bare i kast med dansens fortræffelighederpost-15167-1189773957.gif, har godt nok ikke selv fundet dens fortræffeligheder :blink: , men det skal være dig velondt, og held og lykke med singlepigernepost-15167-1189773979.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share