Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Træning 17/10

Z-Health

20 min.

Var en tur omkring barndomshjemmet og fik kørt igennem R-Phase med min mor, der er blevet helt hooked på Z-Health. Efter jeg lokkede hende til at melde sig ind i fitnessdk for et par måneder siden, er hun også blevet helt træningsafhængig. Nu træner hun minimum 3 gange om ugen på diverse hold i centeret :4thumbup: :superman: Og nu ikke et ord om, at det er mere træning end jeg får fyret af for tiden! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning 18/10

Blandet leg

2 x 10 pull-ups

2 x 25 push-ups

2 x 25 "Jacknifes"

2 x 15 reverse hypers på swissball

Et-arms DB bench press - 9 reps x 24 kg og 8 reps x 22 kg

Shoulder DB side-raises på balancebræt - 12 reps x 10 kg og 9 reps x 10 kg

Low row maskine - 14 reps x 55 kg og 6 reps x 70 kg

Upper back maskine - 12 reps x 60 kg og 9 reps x 65 kg

.. og lidt eksperimentering med øvelser med sandsæk.

Ville egentlig have lavet DB Bent over row i stedet for maskintræningen af ryggen - men lænden brokkede sig lidt.. så det andet virkede sikrere. Tror i øvrigt jeg skal til at skrue lidt ned for brysttræningen og evt. bare nøjes med pushups. Ville gerne have at ryggen var noget stærkere i forhold til brystet..

Link to comment
Share on other sites

Lige en introduktion af nyeste medlem af familien, courtesy of Michael Hebnes:

post-7266-1193065786_thumb.jpg

:devil:

.. det var i øvrigt god balance-træning, at få den hjem fra posthuset på cyklen. Postdamen kom ud fra lagerrummet rystende på hovedet og sagde, at den pakke kunne jeg godt selv få lov at hente derude :laugh:

Weekenden er blevet tilbragt med at besøge en god ven i København :partytime2: En virkelig hyggelig tur, men desværre har jeg fanget en eller anden Københavner-virus.. så jeg er blevet ramt af Forkølelsen fra Helvede. Af samme grund er salsa droppet i dag, da det nok ikke giver plus-point på charmesiden at nyse udover sin dansepartner. Men den står på styrketræning i morgen, uanset hvad.

Og nu vi er i gang med sygehistorier, så var jeg omkring Århus Sygehus til et halv-års checkup i morges. Der var ikke umiddelbart noget at bemærke og hvis blodprøver etc. er OK, så er det officielt 4 år uden problemer :bigsmile: Ventetiden på prøvesvar bliver nok som den plejer at være - lægen sluttede konsultationen med et "hvis du ikke har hørt noget fra os om ca. en måned, så må du jo lige ringe og rykke.. det plejer at hjælpe" :nonono: Ikke at jeg er voldsomt nervøs mere - er efterhånden så langt ude, at et tilbagefald er meget usandsynligt.. statistisk set i omegnen af 1-3%.

Link to comment
Share on other sites

Træning 23/10

Lidt blandet

1.000m Concept2 @ level 3

10 pull-ups (overhåndsgreb)

5 chin-ups (underhåndsgreb)

2 x 8 reps - skulderpres med én DB, 18 kg

2 x 8 reps - bench press med én DB, 24 kg

2 x 10 reps - Low Row, 65 kg

2 x 10 reps - Upper Back, 65 kg

2 x 10 pushups med fødder på swissball og hænderne på DBs

2 x 25 "Jacknifes"

2 x 25 extensions på swissball

.. sådan lige hvad jeg kan huske. Det tages forbehold for forkerte vægt-angivelser :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Lige en introduktion af nyeste medlem af familien, courtesy of Michael Hebnes:

post-7266-1193065786_thumb.jpg

:devil:

.. det var i øvrigt god balance-træning, at få den hjem fra posthuset på cyklen. Postdamen kom ud fra lagerrummet rystende på hovedet og sagde, at den pakke kunne jeg godt selv få lov at hente derude :laugh:

Weekenden er blevet tilbragt med at besøge en god ven i København :partytime2: En virkelig hyggelig tur, men desværre har jeg fanget en eller anden Københavner-virus.. så jeg er blevet ramt af Forkølelsen fra Helvede. Af samme grund er salsa droppet i dag, da det nok ikke giver plus-point på charmesiden at nyse udover sin dansepartner. Men den står på styrketræning i morgen, uanset hvad.

Og nu vi er i gang med sygehistorier, så var jeg omkring Århus Sygehus til et halv-års checkup i morges. Der var ikke umiddelbart noget at bemærke og hvis blodprøver etc. er OK, så er det officielt 4 år uden problemer :bigsmile: Ventetiden på prøvesvar bliver nok som den plejer at være - lægen sluttede konsultationen med et "hvis du ikke har hørt noget fra os om ca. en måned, så må du jo lige ringe og rykke.. det plejer at hjælpe" :nonono: Ikke at jeg er voldsomt nervøs mere - er efterhånden så langt ude, at et tilbagefald er meget usandsynligt.. statistisk set i omegnen af 1-3%.

Sejt, tillykke med kanonkuglen :devil:

Og griner historie med postdamen.

aehmm... nu har jeg åbenbart ikke fulgt godt nok med i din log, men hvorfor har du været til serviceeftersyn? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Sejt, tillykke med kanonkuglen :devil:

Og griner historie med postdamen.

Takker - kan du anbefale en god begynder-øvelse uden de helt store krav til instruktion (udover diverse videoer på www.crossfit.com og YouTube)? :smile:

Postdamen prøvede faktisk selv at løfte den lidt af vejen, da vi kom ud på lageret.. men hun så ikke ud til at nyde det :laugh:

aehmm... nu har jeg åbenbart ikke fulgt godt nok med i din log, men hvorfor har du været til serviceeftersyn? :smile:

Well, tror faktisk også kun jeg har nævnt det en enkelt gang i første indlæg i loggen for længe siden. Det var faktisk et check af undervognen :laugh: Fik testikelkræft tilbage i november 2003. Men har været heldig og er undgået kemo, strålebehandling eller anden aktiv behandling, udover operationen.. "you're going to remove WHAT now?!" :laugh:

Det lyder fucked up, men det er på mange måder det bedste, der er sket for mig. Nok lidt svært at forstå, hvis man ikke har prøvet det.. what doesn't kill you makes you stronger, I suppose :wink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Takker - kan du anbefale en god begynder-øvelse uden de helt store krav til instruktion (udover diverse videoer på www.crossfit.com og YouTube)? :smile:

Postdamen prøvede faktisk selv at løfte den lidt af vejen, da vi kom ud på lageret.. men hun så ikke ud til at nyde det :laugh:

Well, tror faktisk også kun jeg har nævnt det en enkelt gang i første indlæg i loggen for længe siden. Det var faktisk et check af undervognen :laugh: Fik testikelkræft tilbage i november 2003. Men har været heldig og er undgået kemo, strålebehandling eller anden aktiv behandling, udover operationen.. "you're going to remove WHAT now?!" :laugh:

Det lyder fucked up, men det er på mange måder det bedste, der er sket for mig. Nok lidt svært at forstå, hvis man ikke har prøvet det.. what doesn't kill you makes you stronger, I suppose :wink:

Wow.. godt at høre at det hele er som det skal være :bigsmile:

Jeg er igang med at læse Lance Armstrongs bøger, hvor han giver sin version af forløbet. Lyder virkelig ikke som noget man skal ønske sig at gennemgå, men han kommer med samme statement som du gør alligevel :bigsmile:

Hvis du ikke har læst dem kan jeg klart anbefale det. De hedder "It's not about the bike" og "Every second counts"

Begynderøvelser er swings og turkish getups. De skulle være til at finde på youtube :smile:

Søg efter videoer udført af Steve Cotter. Der er så mange foneys derude, der ikke magter at udføre dem teknisk korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Wow.. godt at høre at det hele er som det skal være :bigsmile:

Jeg er igang med at læse Lance Armstrongs bøger, hvor han giver sin version af forløbet. Lyder virkelig ikke som noget man skal ønske sig at gennemgå, men han kommer med samme statement som du gør alligevel :bigsmile:

Hvis du ikke har læst dem kan jeg klart anbefale det. De hedder "It's not about the bike" og "Every second counts"

Takker! Hehe, det forklarer så også "It's not about the training"-undertitlen på din log? :smile: Lance kom godt nok også gennem hele møllen med ekstra intens kemo og hjerneoperation, fordi han ignorerede symptomerne så længe og først søgte læge, da han hostede blod op. Mit blev heldigvis diagnosticeret ret hurtigt og blev opereret indenfor en uge.

Har læst It's Not About the Bike - rigtig god bog og den var virkelig en god støtte i starten af forløbet, så man kunne læse lidt om hvad der var/kunne være i vente. Har også mailet lidt med en af Lance's gode venner, der selv fik testikelkræft og nu står for livestrong.com sitet og Team Discos website.

Må lige få læst Every Second Counts ved lejlighed.. den skulle også være god.

Begynderøvelser er swings og turkish getups. De skulle være til at finde på youtube :smile:

Søg efter videoer udført af Steve Cotter. Der er så mange foneys derude, der ikke magter at udføre dem teknisk korrekt.

Ok, tak for tippet. Tror jeg starter med swings og finder nogle Cotter videoer. Ellers må jeg lige investere i en DVD.. må hellere få helt styr på teknikken. Det er jo desværre lidt småt med kettlebell-instruktører i Århus :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 24/10

Z-Health

20 min. R-Phase

Har stadig lidt problemer med højre albue/underarm og venstre side af nakken/skulderen. Jeg har udvalgt lidt R-Phase øvelser, der rammer albue, skulder, nakke og håndled. Planen er at udføre dem flere gange om dagen og se om det hjælper på det. Min fys. ville også have mig til at lave lidt bevægelses-øvelser for skulderen gennem arbejdsdagen.. så kan det jo lige så godt være R-Phase :smile:

Lister øvelserne, så jeg selv kan huske dem.. det giver nok ikke meget mening, hvis man ikke har set DVD'en eller læst bogen :wink:

Brystkasse/skulder

Thoracic anterior/posterior glides - brystkassen frem/tilbage

Shoulder circles, back - cirkler med armen, bagud

Scapular circles, camshafts

Nakke

Lateral neck flexions - hoved mod skulder

Lateral neck tilts with lateral glides - hoved mod skulder med "glide"

Anterior/posterior neck glides - hoved frem/tilbage (the :chicken:)

Håndled

Wrist circles

Albue

Elbow circles, top/bottom

Link to comment
Share on other sites

Takker! Hehe, det forklarer så også "It's not about the training"-undertitlen på din log? :smile: Lance kom godt nok også gennem hele møllen med ekstra intens kemo og hjerneoperation, fordi han ignorerede symptomerne så længe og først søgte læge, da han hostede blod op. Mit blev heldigvis diagnosticeret ret hurtigt og blev opereret indenfor en uge.

Har læst It's Not About the Bike - rigtig god bog og den var virkelig en god støtte i starten af forløbet, så man kunne læse lidt om hvad der var/kunne være i vente. Har også mailet lidt med en af Lance's gode venner, der selv fik testikelkræft og nu står for livestrong.com sitet og Team Discos website.

Må lige få læst Every Second Counts ved lejlighed.. den skulle også være god.

Ok, tak for tippet. Tror jeg starter med swings og finder nogle Cotter videoer. Ellers må jeg lige investere i en DVD.. må hellere få helt styr på teknikken. Det er jo desværre lidt småt med kettlebell-instruktører i Århus :smile:

Super heldigt for dig at det blev opdaget i rette tid. Lyder virkelig som en barsk omgang der giver hård hud på sjælen.

Jeg må hellere få købt noget Livestrong gear. Han er sku for cool, og sådan et arbejde fortjener opbakning. :smile:

Ja, der vrimler nok ikke med KB folk i århus. Der var en gut med på den RKC jeg selv blev udklækket på, som hedder Holger. +50 år gammel, vejrbidt og skåret i granit. Sej mand. Prøv evt. at opsøg ham, jeg syntes han var fornuftig da jeg så ham. Hans info står under instruktører på Grizzlys hjemmeside

Link to comment
Share on other sites

Super heldigt for dig at det blev opdaget i rette tid.

Helt sikkert - er jeg også meget taknemmelig for. Det var faktisk rent held, da jeg fik smerter.. hvilket man normalt ikke gør. Ellers var der nok gået noget længere inden jeg var kommet til læge.

Lyder virkelig som en barsk omgang der giver hård hud på sjælen.

Jeg må hellere få købt noget Livestrong gear. Han er sku for cool, og sådan et arbejde fortjener opbakning. :smile:

Ja, der vrimler nok ikke med KB folk i århus. Der var en gut med på den RKC jeg selv blev udklækket på, som hedder Holger. +50 år gammel, vejrbidt og skåret i granit. Sej mand. Prøv evt. at opsøg ham, jeg syntes han var fornuftig da jeg så ham. Hans info står under instruktører på Grizzlys hjemmeside

Jeg har også overvejet at investere i en Livestrong cykeltrøje - ville jo næsten være lidt oplagt :smile:

Kan forresten varmt anbefale bogen Lance Armstrong's War - One Man's Battle Against Fate, Fame, Love, Death, Scandal and a Few Other Rivals on the Road to the Tour de France (lang titel :laugh:) af Daniel Coyle. Det er en glimrende og efter sigende yderst præcis uafhængig biografi af Lance. Den indeholder ikke så meget om sygdommen, men er mere et indblik i hans person og viljestyrke. Derudover er der en hel del om træningsmetoder og cykelverdenen generelt.. og så er den ret sjov til tider, som når Lance omtaler nyt-udviklet cykeludstyr som "The Shit That Will Kill Them" og følgende lov, der bliver fremsat af en cykelkommentator:

1. The way to beat Armstrong is not to make him mad

2. Beating Armstrong makes him mad

Tak for tippet mht. Holger! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert - er jeg også meget taknemmelig for. Det var faktisk rent held, da jeg fik smerter.. hvilket man normalt ikke gør. Ellers var der nok gået noget længere inden jeg var kommet til læge.

Jeg har også overvejet at investere i en Livestrong cykeltrøje - ville jo næsten være lidt oplagt :smile:

Kan forresten varmt anbefale bogen Lance Armstrong's War - One Man's Battle Against Fate, Fame, Love, Death, Scandal and a Few Other Rivals on the Road to the Tour de France (lang titel :laugh:) af Daniel Coyle. Det er en glimrende og efter sigende yderst præcis uafhængig biografi af Lance. Den indeholder ikke så meget om sygdommen, men er mere et indblik i hans person og viljestyrke. Derudover er der en hel del om træningsmetoder og cykelverdenen generelt.. og så er den ret sjov til tider, som når Lance omtaler nyt-udviklet cykeludstyr som "The Shit That Will Kill Them" og følgende lov, der bliver fremsat af en cykelkommentator:

Tak for tippet mht. Holger! :4thumbup:

Hehehe.. griner titel, den må jeg have fingrene i. Er også mest hans viljestyrke jeg beundrer. Den kan så overføres til alle de ting han battler: sygdom, sport osv. osv..

Fedt med kommentatorens bemærkning :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning 25/10

Kunne kun nå at prøve lidt kettlebell swings, da jeg havde en aftale med en flok kammerater. Men fik lavet en god serie swings - og mine hasemuskler er stadig godt ristede her to dage efter :4thumbup:

Kan dog mærke at jeg skal arbejde en del med teknikken.. det er lidt svært pga mine meget stramme hasemuskler. Kan også mærke at mine knæ ikke syntes det var alt for sjovt, så må hellere passe på at øge træningsmængden meget langsomt.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 30/10

Styrketræning

1.000m Concept2 @ level 2

10 pull-ups (overhåndsgreb)

5 chin-ups (underhåndsgreb)

2 x 10 reps - lateral DB raises, 12 kg

2 x 10 reps - Low Row, 65 kg

2 x 10 reps - Upper Back, 67,5 kg

2 x 10 pushups med fødder på swissball og hænderne på DBs

2 x 25 "Jacknifes"

1 x 25 extensions på swissball

1 x 25 "Superman" på swissball

"Planke"

2 x 30 sek alm.

2 x 30 sek med det ene ben løftet

2 x 15 sek med den ene arm og det ene ben løftet

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 1/11

Styrketræning

1.500m Concept2 @ level 2

10 pull-ups (overhåndsgreb)

5 chin-ups (underhåndsgreb)

Military press m. en arm, DB: 10 reps med 18 kg og 7 reps med 20 kg

2 x 10 reps - Low Row, 65 kg

2 x 10 reps - Upper Back, 67,5 kg

2 x 10 pushups med fødder på swissball og hænderne på DBs

2 x 25 "Jacknifes"

1 x 25 extensions på swissball

1 x 15 reverse hypers på swissball

"Planke"

2 x 30 sek alm.

2 x 30 sek med det ene ben løftet

2 x 15 sek med den ene arm og det ene ben løftet

Link to comment
Share on other sites

Træning 4/11

Styrketræning

750 m. Concept2 @ level 3, sådan ca :smile:

10 chin-ups (underhåndsgreb)

5 pull-ups (overhåndsgreb)

Military press m. en arm, DB: 9 reps med 18 kg og 8 reps med 20 kg

2 x 10 reps - Upper Back, 67,5 kg (min lænd brokkede sig noget :dry:)

2 x 10 pushups med fødder på swissball og hænderne på DBs

1 x 25 "Jacknifes"

2 x 10 reverse hypers på swissball

"Planke"

1 x 30 sek alm.

.. noget kortere træning end normalt, da jeg skulle videre til et CD-release party.

Link to comment
Share on other sites

Var omkring en akupunktør i dag og blive prikket i, da jeg stadig har problemer med både højre albue og venstre skulder. Han fik godt nok virkelig fat i nogen ømme punkter :cry: Så må vi se hvad der sker :smile:

Han mente, at problemerne med albuen nok hænger sammen med skulder-problemerne, som han mener primært sidder i levator scapulae. Det passer også meget godt med hvor jeg har haft smerter.

Er ellers godt nok blevet meget øm efter behandlingen, så det bliver spændende at se hvor elegant morgendagens salsa bliver udført :laugh:

Fik desuden svar på blodprøver fra hospitalet i dag - og alt er som det skal være! :superman:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fik desuden svar på blodprøver fra hospitalet i dag - og alt er som det skal være! :superman:

Hvor lækkert :4thumbup:

Det må være en lille sten der falder fra hjertet, hver gang der kommer gode nyheder om at alt er vel ...kan jeg forestille mig, har ikke lige været i situationen.

Ellers nogle specieal anledning til privatundervisningen?! slem.gif

Eller er den bare måske i sig selv formålet :tongue:

Sorry måtte lige drille lidt :blush:

Link to comment
Share on other sites

Træning 8/11

Styrketræning

1.000m Concept2 @ level 2

10 pull-ups

5 chin-ups

2 x 10 push-ups m. hænder på håndvægte og fødder på swissball

Lateral DB raises - 10 reps m. 10 kg / 8 reps m. 12 kg

Low Row - 10 reps m. 65 kg / 7 reps m. 67,5 kg

Upper Back - 2 x 10 reps m. 67,5 kg

Serratus crunches - 2 x 25 reps m. 10 kg sandsæk

Reverse hypers på swissball - 2 x 25 reps

Balancebræt - 2 x 3 min. på hvert ben

.. regner med at begynde på bent over row m. håndvægt igen til næste træning, da min ryg har det noget bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lækkert :4thumbup:

Det må være en lille sten der falder fra hjertet, hver gang der kommer gode nyheder om at alt er vel ...kan jeg forestille mig, har ikke lige været i situationen.

Ja, det var ikke så dårligt :bigsmile: Men er heldigvis ikke ret nervøs mere.. havde faktisk næsten glemt at jeg ventede på svar. Men i starten var det ret slemt.. især da jeg ventede fire uger på at finde ud af, om det havde spredt sig og det dermed skulle behandles med kemo. Jeg kunne vælge at sige nogen grimme ting om ventetider i det danske sundhedsvæsen, men min opdragelse siger mig, at jeg hellere må holde mund :laugh:

Ellers nogle specieal anledning til privatundervisningen?! slem.gif

Eller er den bare måske i sig selv formålet :tongue:

Sorry måtte lige drille lidt :blush:

Haha - salsalæreren er desværre en mand! :laugh: Men ellers kunne der jo selvfølgelig godt have været bagtanker :smile: I går var det bare en enetime, men næste gang har jeg lokket en af pigerne fra holdet med, så det skal nok blive sjovt :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lige blevet til den store træning grundet arbejdstravlhed, generelt travlhed og en albue, der åbenbart mener den vil have lidt ro (indsæt flere dårlige undskyldninger her :smile:).

Men nu hvor SNF mener, at loggen burde hedde "Runes party-log", så kan jeg da logge følgende i stedet:

Drukpas - Kl. 18:00 10/11 - Kl 10:00 11/11

.. og jeg tror overskriften til passet passende kunne være: "I'm getting too old for this!" eller "Never again" :laugh:

Edit:

.. oh wait:

Træning 12/11

Salsa

1,5 times undervisning :banana::wolverine:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share