Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Godt at se at du er kommet i sadlen. Så længe det ikke regner for meget er det meget bedre end at sidde indenfor og svede på en spinningcykel.

Helt sikkert - foretrækker også helt klart raceren.. og nu ser det jo ligefrem ud til, at sommeren er kommet for en kort bemærkning! :bigsmile:

Skal også køre Marseliscykelløbet med en kammerat 1. september.. så det er efterhånden på tide jeg tager mig lidt sammen :smile: Håber på at nuppe 100km ruten, men det afhænger lidt af, hvad man kan lokke min kammerat til.

God vind på landevejen!

Tak - og i lige måde :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 7/8

Styrketræning

Negative pull-ups - 10 reps (BW)

Flyers (DB) - 2 x 10 reps m. 16 / 14 kg

Negative pull-ups - 9 reps (BW)

Shoulder side raises - 2 x 10 reps m. 12 / 10 kg

Pulldowns - 3 x 10 reps m. 77,5 / 75 / 70 kg

Tricep close grip bench press (BB) - 2 x 10 reps. m. 30 / 30 kg

Concentration bicep curls - 2 x 10 reps. m. 10 / 10 kg

Lower back (swiss ball) - 2 x 15 reps

Abs - "Jacknifes" - 2 x 15 reps

Swiss ball pushups - 1 x 15 reps

Balance på swiss ball - 2 min

Udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Træning 31/7

Spinning III

En times Spinning i SATS - ultrahårdt.. er vist ikke i så god form som tidligere Regner med at køre Marselis-cykelløb 1. september, så må jo hellere komme lidt i form :smile:

Har fået et prøvemedlemsskab af en kammerat for at kunne træne sammen den næste uges tid. Har dog ingen umiddelbart planer om at blive medlem.. det er lidt nogle usle spinning-faciliteter de har i centeret.

Kig da over en dag til os i Scandinavian center... :bigsmile: Især når vejret bliver lidt dårligere....du kan sagtens få et par prøve timer eller noget....Anyway Tak for din hilsen Rune. Dejligt at få positive indlæg :blush: Så fandt jeg også din log jo...

Krams Julie

Link to comment
Share on other sites

Kig da over en dag til os i Scandinavian center... :bigsmile: Især når vejret bliver lidt dårligere....du kan sagtens få et par prøve timer eller noget....Anyway Tak for din hilsen Rune. Dejligt at få positive indlæg :blush: Så fandt jeg også din log jo...

Krams Julie

Hej Julie,

Tak for invitationen - så vil jeg da kigge forbi, når temperaturen udenfor dropper lidt! :smile: Det er jo egentlig heller ikke fordi det er noget galt med udstyret (det er faktisk bedre end i fitnessdk i Busgaden) og lokalet som sådan i Knudrisgade - så min udtalelse var nok lidt unfair - men damn hvor bliver det varmt derinde :smile:

Men har også hørt gode ting om centeret i Scandinavian :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Julie,

Tak for invitationen - så vil jeg da kigge forbi, når temperaturen udenfor dropper lidt! :smile: Det er jo egentlig heller ikke fordi det er noget galt med udstyret (det er faktisk bedre end i fitnessdk i Busgaden) og lokalet som sådan i Knudrisgade - så min udtalelse var nok lidt unfair - men damn hvor bliver det varmt derinde :smile:

Men har også hørt gode ting om centeret i Scandinavian :smile:

Busgaden bliver da også meget hedt, men I har vel forhåbentlig fået andre cykler fremfor Fitnessbikes, som jeg var nede at køre på for et par år siden. :dry: Jeg har selv undervist i lille SATS Århus, men lokalet er simpelthen for trangt og småt.....Det erfarede jeg, da jeg begyndte i Scan....pludselig kunne jeg trække vejret. :w00t:(ikke et ondt ord om SATS ....det er ellers et rigtigt dejligt sted)

Det glæder mig, at du har hørt gode ting om Scandinavian Center... :cool: Jeg sys også, at der er mange dygtige folk dernede, god stemning og et godt lokale (nu vil jeg have mere i løn chef hehe)

God cykeldag til dig ven

Julie

Link to comment
Share on other sites

Busgaden bliver da også meget hedt, men I har vel forhåbentlig fået andre cykler fremfor Fitnessbikes, som jeg var nede at køre på for et par år siden. :dry: Jeg har selv undervist i lille SATS Århus, men lokalet er simpelthen for trangt og småt.....Det erfarede jeg, da jeg begyndte i Scan....pludselig kunne jeg trække vejret. :w00t:(ikke et ondt ord om SATS ....det er ellers et rigtigt dejligt sted)

Synes ikke klimaet er helt så slemt i Busgaden - men det er desværre stadig samme cykler dernede :nonono: Der er næsten altid noget galt med en eller flere af dem.. som regel enten problemer med at styre belastningen eller "ujævnt tråd". Det er ret irriterende, for nu at sige det mildt. Har oplevet at måtte skifte cykel tre gange på en time.

Det glæder mig, at du har hørt gode ting om Scandinavian Center... :cool: Jeg sys også, at der er mange dygtige folk dernede, god stemning og et godt lokale (nu vil jeg have mere i løn chef hehe)

Hehe - var det nu spinninginstruktør eller sælger du var? :laugh::wink: Må lige omkring og checke det ud. Jeg har faktisk alligevel gået og overvejet lidt at skifte center.. den eneste grund til, at jeg ikke har gjort alvor af det endnu er egentlig, at jeg har en utrolig god styrketræningsinstruktør i Busgaden. Det kan være jeg skulle prøve en måneds medlemsskab af Equinox..

God cykeldag til dig ven

Tak i lige måde, Julie! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Tihi ja kan nok ikke komme uden om, at jeg sidder med salg, kommunikation og marketing til daglig.... :w00t:

AAAAHHHHH det mener du bare ikke med de cykler. JESSSUUUUUS har de stadig dem. For 2 år siden, sys jeg at det var crap. Ujævnt tråd, knirkende og absolut intet flow. Det er simpelthen for dårligt.... Hvor mon alle pengene ryger hen (til cph AV nu får jeg tæsk) :laugh:

Mht styrketræningsinstruktør...der har vi nu flere velegnede ved os osse. Kan du ikke bare få ham med hehe.

Sig til så ser vi på et fordelagtigt tilbud til dig. DAMN jeg vil have mere i løn nu THOMASSSSSSSSS :w00t::cool: Ej det er ligeså meget fordi, jeg elsker at være dernede. Det er som at komme hjem i sin egen stue.... Så du kan altid bare kigge ned... Evt sig til så jeg kan hilse på dig også, kunne være lidt sjovt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Tihi ja kan nok ikke komme uden om, at jeg sidder med salg, kommunikation og marketing til daglig.... :w00t:

And why am I not surprised? :tongue:

AAAAHHHHH det mener du bare ikke med de cykler. JESSSUUUUUS har de stadig dem. For 2 år siden, sys jeg at det var crap. Ujævnt tråd, knirkende og absolut intet flow. Det er simpelthen for dårligt....

Ja, jeg fatter heller ikke at de ikke gør noget ved det. Det ødelægger fuldstændigt flowet i en time, at man skal skifte cykel flere gange..

Hvor mon alle pengene ryger hen (til cph AV nu får jeg tæsk) :laugh:

De ender nok direkte i Don Øs allerede dybe lommer :bigsmile: Endnu et argument for at skifte :smile:

Mht styrketræningsinstruktør...der har vi nu flere velegnede ved os osse. Kan du ikke bare få ham med hehe.

Ja, jeg kan da lige høre ham :smile: Men der er da helt sikkert også nogen gode instruktører i Equinox. Det er bare lige at finde en man er tilfreds med - jeg havde et enkelt møde med en anden instruktør i Busgaden, fordi min alm. instruktør sad fast i en lufthavn i Indien. Han var vældig glad for maskinøvelser og squat i Smith-stativet.. godt det kun var en afløser :smile:

Sig til så ser vi på et fordelagtigt tilbud til dig. DAMN jeg vil have mere i løn nu THOMASSSSSSSSS :w00t::cool: Ej det er ligeså meget fordi, jeg elsker at være dernede. Det er som at komme hjem i sin egen stue.... Så du kan altid bare kigge ned... Evt sig til så jeg kan hilse på dig også, kunne være lidt sjovt. :smile:

Fordelagtigt tilbud, eh? Det lyder interessant :laugh: Jeg kigger helt sikkert forbi ved lejlighed.. siger lige til - det kunne være rigtig hyggeligt at hilse på! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mkay, ja det kunne da være man skulle investere i sådan et spøgelse, om ikke andet så til at bearbejde appelsinhuden væk. :w00t::nonono::wink:

:laugh: Det er faktisk bare en af de mere interessante ting, de påstår den kan i den medfølgende folder.. den:

* Fjerner appelsinhed

* Fjerner fedtdepoter

* Fjerner væskeansamlinger (whatever that is)

* Udrenser effektivt kroppen :nonono:

Jeg er liiiidt skeptisk. Men bare den kan fjerne muskelspændinger, så er det fint med mig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan bruger i den så? Gnubber I jer op ad en væg i bedste bamse stil. :laugh: Fjernelse af væskeansamlinger......(lige noget for Anita Rye pt med alt det, hun bæller :w00t: ). Ej spøg til side, bare den virker lindrende på muskelspændinger, så er det jo et storslået køb. Fortæl gerne om den er et indkøb værd.... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan bruger i den så? Gnubber I jer op ad en væg i bedste bamse stil. :laugh:

:tongue::bigsmile: Det skal man faktisk i et par af de øvelser, de lister i folderen.. men jeg kommer nok mest til bare at rode rundt nede på gulvet med den.. med persiennerne rullet ned, så naboerne ikke falder om af grin :smile:

Fjernelse af væskeansamlinger......(lige noget for Anita Rye pt med alt det, hun bæller :w00t: ). Ej spøg til side, bare den virker lindrende på muskelspændinger, så er det jo et storslået køb. Fortæl gerne om den er et indkøb værd.... :cool:

Ja, det kunne da være det var noget for hende :smile: Vender lige tilbage med en anmeldelse, når jeg har prøvet den et stykke tid!

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Jeg har da vist ikke engang læst min vejledning grundigt igennem, men skimtede lige øvelserne og læste det der med at appelsinhud og fedtdepoter bare må give fortabt overfor boldens magiske knopper.

Man skulle næsten tro det var et tv-shop produkt med sådan en salgstale.

Min foretrukne øvelse er klart at ligge på ryggen og køre den op og ned af rygraden - nogle gange kombineret med at armene køres op over hovedet (stadig vandret) og ned langs siden for at åbne mere op i skuldrene. Det knaser så dejligt.

At mase hoftebøjere er også fedt, bare læg dig ind over bolden så den borer sig godt ned i den ene hoftebøjer og lig der så længe du har lyst.

Ligesom alm. massage giver øget blodgennemstrømning i området, er jeg ikke i tvivl om at det gør OBD'en også. Jeg har dog aldrig forstået hvad det er for affalds- og giftstoffer man skal have renset ud som kroppen ikke fint kan håndtere uden hjælp udefra. :wink:

danf -> Du har da stolt lige vist os at du ikke har appelsinhud, så hvad er problemet? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:tongue::bigsmile: Det skal man faktisk i et par af de øvelser, de lister i folderen.. men jeg kommer nok mest til bare at rode rundt nede på gulvet med den.. med persiennerne rullet ned, så naboerne ikke falder om af grin :smile:

Ja, det kunne da være det var noget for hende :smile: Vender lige tilbage med en anmeldelse, når jeg har prøvet den et stykke tid!

:w00t::w00t: Det ville jeg meget gerne se.... At filme. :laugh: Ser frem til en anmeldelse....

:w00t: Jeg har da vist ikke engang læst min vejledning grundigt igennem, men skimtede lige øvelserne og læste det der med at appelsinhud og fedtdepoter bare må give fortabt overfor boldens magiske knopper.

Man skulle næsten tro det var et tv-shop produkt med sådan en salgstale.

Min foretrukne øvelse er klart at ligge på ryggen og køre den op og ned af rygraden - nogle gange kombineret med at armene køres op over hovedet (stadig vandret) og ned langs siden for at åbne mere op i skuldrene. Det knaser så dejligt.

At mase hoftebøjere er også fedt, bare læg dig ind over bolden så den borer sig godt ned i den ene hoftebøjer og lig der så længe du har lyst.

Ligesom alm. massage giver øget blodgennemstrømning i området, er jeg ikke i tvivl om at det gør OBD'en også. Jeg har dog aldrig forstået hvad det er for affalds- og giftstoffer man skal have renset ud som kroppen ikke fint kan håndtere uden hjælp udefra. :wink:

danf -> Du har da stolt lige vist os at du ikke har appelsinhud, så hvad er problemet? :tongue:

:tongue: Jeg må have været heldig med lyset, for jo da selvfølgelig har jeg det. Ligesom alle andre kvinder omkring min alder. Tyk eller tynd. Det kan ikke undgåes, men det kan fjernes..... :w00t: Vær I glade for at I er mænd (nogle gange). :cool:

Bliver mere og mere overbevist om at den bold kunne være et hit. Jeg må i Matas...

Tak drenge.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er ikke helt ulig hvad man kunne finde på TV-Shop.. jeg får også røde knopper hver gang der er snak om "udrensning" :smile:

Tak for tipsene, MaxP! Det bliver nok også mest til ryggen jeg vil bruge den.. jeg har indtil videre brugt en tennisbold (AKA Small Yellow Ball of Death ) til hoftebøjerne, hvilket fungerer godt.. det hjælper virkelig meget. Men det er godt nok svært at få ret meget ud af en tennisbold til ryggen.

Julie, tror også du må et smut i Matas - den koster heller ikke mere end 150 kr :smile: Jeg leverer gerne fyldig anmeldelse - måske endda et billede eller to - men ingen film! :cry::laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Træning 10/8

Styrketræning

Negative pull-ups - 10 reps (BW)

Flyers (DB) - 2 x 10 reps m. 16 / 14 kg

Negative pull-ups - 10 reps (BW)

Shoulder side raises (DB) - 2 x 10 reps m. 12 / 10 kg

Pulldowns - 3 x 10 reps m. 80 / 75 / 72,5 kg

Tricep close grip bench press (BB) - 2 x 10 reps. m. 30 / 30 kg

Concentration bicep curls - 2 x 10 reps. m. 10 / 10 kg

Lower back (swiss ball) - 2 x 15 reps

Abs - "Jacknifes" - 2 x 15 reps

Medicine ball pushups - 1 x 8 reps m. hver hånd

Balance på swiss ball - 1 min

Udstrækning

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på min jomfrurejse på The Orange Ball of Death og kan allerede nu løfte sløret for, at der definitivt, helt sikkert, 1000% ikke vil blive postet en video af mine klovnerier på den :blush::laugh:

Men den er ellers rigtig god til ryggen, så indtil videre er jeg godt tilfreds.. og nu videre til hoftebøjerne!

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt: 79,2 kg

Er ved at skrue lidt ned for mit kalorieindtag, da jeg gerne vil smide et par kilo. Første (og måske sidste) delmål er, at ramme ca. 75 kg i starten af september og dermed tabe lidt over 1 kg pr. uge. Fortsætter naturligvis med styrketræningen og prøver at sørge for at indtage protein jævnt over dagen.. men ellers overlever jeg nok, hvis der skulle ryge en lille smule muskelmasse i svinget. Det er ellers nok det der har holdt mig lidt tilbage før, men har efterhånden indset, at det nok er lidt uundgåeligt. Ellers vil jeg se om jeg ikke kan skrue lidt op på cardio-knappen, men det afhænger lidt af energien og mine glæsknæ.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på min jomfrurejse på The Orange Ball of Death ™ og kan allerede nu løfte sløret for, at der definitivt, helt sikkert, 1000% ikke vil blive postet en video af mine klovnerier på den :blush::laugh:

Men den er ellers rigtig god til ryggen, så indtil videre er jeg godt tilfreds.. og nu videre til hoftebøjerne!

:rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu været på min jomfrurejse på The Orange Ball of Death og kan allerede nu løfte sløret for, at der definitivt, helt sikkert, 1000% ikke vil blive postet en video af mine klovnerier på den :blush::laugh:

Men den er ellers rigtig god til ryggen, så indtil videre er jeg godt tilfreds.. og nu videre til hoftebøjerne!

:crybaby::cry3:

ÆÆÆææævvv... Troede ellers den her log var sjov at se i :cry:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Næh - der er ikke meget sjov her :tongue::laugh: Men velkommen til alligevel :wink:

Selvom jeg ikke vil poste en video, så kan I da godt få en idé om hvordan det ca. ser ud:

Hahaha :rofl2:

- Og det skulle så være godt for ryggen :laugh:

Måske her er alligevel er meget sjovt, så jeg kigger nok forbi igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share