Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Søndag 2/11

Styrketræning

Workout B

Goblet squat

5 x 16 kg

5 x 16 kg

5 x 16 kg

5 x 16 kg

5 x 16 kg

Overhead press

10 x 15 kg (opv)

8 x 25 kg (opv)

5 x 35 kg

5 x 40 kg

5 x 40 kg

5 x 40 kg

5 x 40 kg

Pull-ups

4 x BW (chin-ups)

2 x BW (pull-ups)

3 x BW (chin-ups)

Hanging leg raises

9 (lige ben)

7 (lige ben)

5 (lige ben) + 6 (bøjede ben)

Floor wipers (på skrå mavebænk)

10

10

Bonus-øvelse :smile:

Prone bridges

40 sek. (en arm/et ben)

40 sek. (en arm/et ben)

45 sek. (alm)

Hårdere end normalt.. plejer at kunne holde noget længere.

Rart at være igang igen efter at have haft en del dage, hvor det har virket som om, jeg har været lige på kanten til at blive syg - blev dog heldigvis ikke til noget.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 5/11

Styrketræning

Workout A

Bench press

10 x 30 kg (opv)

6 x 55 kg (opv)

5 x 65 kg

5 x 70 kg

2 x 70 kg

Måtte stoppe tidligt pga. lidt øffen fra højre albue. Ikke noget seriøst, men ingen grund til at risikere noget.

Bent over row

10 x 22 kg (opv)

6 x 30 kg (opv)

5 x 36 kg

5 x 36 kg

5 x 36 kg

5 x 36 kg

5 x 36 kg

Push-ups

20

18

11

SHELC

10

10

10

Bonus-tildels-disko-øvelser:

DB curls

12 x 16 kg

5 x 18 kg

10 x 16 kg

OMFGBBQWTF!11one! - teh weakness! :blink: Håber det bare var fordi det var efter DB rows :innocent:

Goodmornings

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 20 kg

Let vægt - mest for lige at få strukket haserne.

Skippede hanging leg raises for at skåne albuen og ville så prøve med jacknifes i stedet.. men det blev kun til et par stykker, da jeg stadig har massive mave-DOMS efter sidste træning :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 7/11

Styrketræning

Workout B

Goblet squat

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

Overhead press

10 x 15 kg (opv)

8 x 25 kg (opv)

5 x 35 kg

5 x 45 kg

4 x 45 kg (argh - hårdt!)

5 x 40 kg

5 x 40 kg

Pull-ups

3 x BW (chin-ups)

1,5 x BW (pull-ups)

2,5 x BW (chin-ups)

Hmm - ikke meget fremgang på pullups-fronten..

Floor wipers @ 30 kg

12

11

8

Weighted back extensions @ 10 kg

12

10

10

Bonus-øvelser

DB Hammer Curls

8 x 18 kg

6 x 18 kg

Pushups

23

Havde fri i dag, så havde lidt ekstra tid til træning - så jeg nappede Starting Strength med i centeret og øvede lidt hang/power cleans.. det er dog stadig helt umuligt for mig at holde albuerne fremad og bøje nær nok i håndleddene. Det er i øvrigt en god måde at få forvirrede blikke fra diskofolket, når man bruger en vægtstang til andet end bænkpres.

Der var et par unge drenge i centeret, der bænkpressede i Smith-stativet og skiftes til at komme med høje råb til hinanden: "IT'S ALL IN YOUR HEAD!!!11!".. svært at holde masken :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 11/11

Styrketræning

Workout A

Pushups

27 PR

22

15

Wheee :bigsmile:

Unilateral DB bench press

10 x 20 kg (opv)

5 x 24 kg

5 x 26 kg

Inverted rows

10 PR (tror jeg nok.. :innocent:)

7

5

Hanging leg raises

9

8

7

Alle med lige ben - denne gang i ribbe, da chinstativet var optaget.

Kortere omgang, da jeg skulle videre til surprisefødselsdagshurlumhej hos en ven - men en god træning og fedt med overskud i pushups, der ellers plejer at være total hadeøvelse :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 18/11

Styrketræning

Workout B

:bowdown: Sidney Lee TRIBUTE WORKOUT!!!eleven!1! :bowdown:

sidney3.jpg

Goblet squat

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

Overhead press

10 x 25 kg (opv)

8 x 30 kg (opv)

5 x 40 kg

3 x 50 kg (BOOM! PR!)

.. og så blev jeg træt af vente på de knallerter, der skulle bænkpresse ind imellem.

Pull-ups

2 x BW (pull-ups)

3 x BW (chin-ups)

3 x BW (chin-ups)

3 x BW (chin-ups)

3 x negative pull-ups

Floor wipers @ 30 kg

13

11

8

Prone bridges

30 sek. (den ene arm) og 30 sek. (den anden arm) uden pause

1 min. (alm)

God omgang træning.. smuttede lidt tidligt fra jobbet og undgik den allerværste pøbel :smile:

Fik en hurtig snak med Nillepigen, der så lidt ramt ud af en omgang forkølelse - hvis du smuglæser med, så god bedring :wink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 18/11

Styrketræning

Overhead press

10 x 25 kg (opv)

8 x 30 kg (opv)

5 x 40 kg

3 x 50 kg (BOOM! PR!)

Tillykke med PR

Det er flot, at du selv med kun éen ugentlig træning stadig har PR's at trække frem :tongue:

Jeg googlede/youtubede lige floor wipers - hvor stor betydning har vægten på vægtstangen for øvelsen? kunne man ikke lige så godt holde fast i en ribbe? eller giver det et yderligere moment af stabilitetstræning at det er en fri vægtstang? Måske jeg bare skulle prøve selv :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med PR

Det er flot, at du selv med kun éen ugentlig træning stadig har PR's at trække frem :tongue:

Tak.... tror jeg nok? :blush::laugh:

Skal også til at få lidt mere regelmæssighed ind i træningen (indsæt favorit arbejds-/julefrokost-/travlheds-undskyldning her) :violin:

Jeg googlede/youtubede lige floor wipers - hvor stor betydning har vægten på vægtstangen for øvelsen? kunne man ikke lige så godt holde fast i en ribbe? eller giver det et yderligere moment af stabilitetstræning at det er en fri vægtstang? Måske jeg bare skulle prøve selv :smile:

Jeg synes det giver noget ekstra i forhold til at bruge en ribbe, da man netop skal stabilisere.. og så bilder jeg mig selv ind at det, at man skal statisk skal holde vægtstangen også giver lidt. Men synes dog øvelsen er langt hårdere for "core-muskulaturen" end brystet, i hvert fald ved 30 kg. Ville egentlig gerne køre den ved en højere vægt, men så skal jeg have fravristet bænkpres-stangen fra diskofolket, hvilket ikke altid er lige nemt :smile:

Det er i øvrigt en god øvelse at vække opsigt med i fitnessdk.

(det var vist det med at finde et nyt center, vi kom fra..)

Link to comment
Share on other sites

Er i øvrigt begyndt på Operation Cut.

Til forskel fra tidligere gange, så gider jeg ikke veje mig eller forsøge at tælle kalorier og den slags. Vil bare sørge for at spise ofte, så jeg ikke går rundt og er sulten og ellers spise så sundt som muligt. Så må spejlet fortælle mig om det virker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er i øvrigt begyndt på Operation Cut.

Til forskel fra tidligere gange, så gider jeg ikke veje mig eller forsøge at tælle kalorier og den slags. Vil bare sørge for at spise ofte, så jeg ikke går rundt og er sulten og ellers spise så sundt som muligt. Så må spejlet fortælle mig om det virker :smile:

Lyder spændende :smile:

Så fortjener du lige endnu en lolcat :wink:

post-10703-1227131420_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fredag 21/11

Styrketræning

Workout A

Pushups

30 (PR)

22

19

W00t!

Inverted rows

9

7

6

Goblet squats

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 20 kg

Synes efterhånden jeg er ved at have fanget teknikken i squat.. må sige, at goblet squats virker som en super måde at lære at squatte på :bigsmile:

Hanging leg raises

12 (PR)

7

6

2 (bonusrunde med bøjede ben - var helt ristet :smile:)

DB hammer curls

12 x 16 kg

10 x 16 kg

9 x 16 kg

Har ingen idé om hvordan jeg fik presset et par PR's ud, for jeg har da sjældent været så træt til træning - overvejede lige at nuppe en lur på en af måtterne :sleeping:

.. og det endda til trods for, at det lykkedes mig at sove over med 1,5 time i dag :blush:

funny-pictures-a-crouching-dragon-and-a-sleeping-cat.jpg

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Søndag 23/11

Styrketræning

Workout B - med lidt bonusgøgl

Overhead squat

10 x træpind

5 x 15 kg

DB Thrusters

10 x 10 kg (PR)

10 x 10 kg

8 x 12 kg (PR)

7 x 12 kg

Overhead press

8 x 35 kg

5 x 40 kg

5 x 45 kg

3 x 50 kg

4 x 50 kg (rep PR)

Pullups

2 chin-ups

3 negative pull-ups

3 negative pull-ups

Hanging leg raises

14 (PR)

10

8

Weighted back extensions

10 x 10 kg

10 x 15 kg (PR)

10 x 15 kg

Prone bridge

45 sek (et ben)

45 sek (et ben)

1 min 15 sek (alm)

Barbell curls

10 x 20 kg

2 x 25 kg

Hmm, fik ondt i håndleddene.. min anatomi er åbenbart bare ikke til barbell curls :dry:

DB curls

10 x 16 kg

8 x 16 kg

8 x 16 kg

Ikke meget energi tilbage :smile:

Rigtig lækker omgang med nye øvelser smidt ind og et par PRs.. noget overraskende, da jeg dukkede op i centeret træt og med semi-tømmermænd efter firmajulefrokost, men fik hurtigt energi og motivation :superman:

Edit: Tro det eller ej - det er 3. træningsdag i denne uge! :tongue:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Et "par" PRs? Du vælter dig jo i dem :4thumbup:

Hehe - takker, det er fordelen ved nye øvelser.. et lille trick, jeg har lært af MaxPower :innocent::laugh:

Men rigtigt fedt med især overhead press.. det virker som om jeg er kommet gennem et plateau - sidste gang var det nærmest umuligt at hang cleane de 50 kg og det var (relativt) nemt i dag.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

En solid mængde PR's - lige efter MaxP-skabelonen. :laugh:

Lige præcis! :smile:

Og :4thumbup: for gøgl - OHS og thrusters formoder jeg?

Yups - skal lige vænne mig til øvelserne.. troede egentlig OHS ville være nemmere end det var :innocent: - og selv med den lave vægt fandt jeg hurtigt ud af, at thrusters er en ond, ond øvelse :devil::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hey Rune....Hvad er der sket med salsa, siden jeg sidst kiggede ind? Nu er du blevet en sand bøfmester.. :laugh: Må jeg høre, hvilket Fitdk center, du træner i? Kan jo være, vi render på hinanden....... Jeg befinder mig i Frisko.. :wub:

Hey Jules - alt for længe siden! :bigsmile:

Weeeell - jeg var lidt for sløv i optrækket og fik ikke meldt mig til salsa-holdet i tide :blush: Men må indrømme, at det passer mig OK ikke pinedød at skulle møde op hver mandag på et bestemt tidspunkt.. det giver lidt mere fleksibilitet mht. arbejdet og træning ellers.. fik dog danset lidt salsa til firmajulefrokosten i lørdags :banana:

Men ellers er der drop-in salsa hver torsdag og søndag i hhv. Vestergade og Studenterhuset, så tror planen i stedet bliver at daffe deromkring fra tid til anden.

Træner som regel i Busgaden, da det ligger på vej hjem fra jobbet.. men regner med at tage omkring Frisko og checke det ud inden så længe.. vil lige have undersøgt om der er bedre udstyr derude - er ikke imponeret over Busgaden.

By the way - skal I ikke med til MOL-julefrokost her i Århus? :poking: Jeg er sikker på, at vi sagtens kan klemme dig og gemalen ind :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Hey Jules - alt for længe siden! :bigsmile:

Weeeell - jeg var lidt for sløv i optrækket og fik ikke meldt mig til salsa-holdet i tide :blush: Men må indrømme, at det passer mig OK ikke pinedød at skulle møde op hver mandag på et bestemt tidspunkt.. det giver lidt mere fleksibilitet mht. arbejdet og træning ellers.. fik dog danset lidt salsa til firmajulefrokosten i lørdags :banana:

Men ellers er der drop-in salsa hver torsdag og søndag i hhv. Vestergade og Studenterhuset, så tror planen i stedet bliver at daffe deromkring fra tid til anden.

Træner som regel i Busgaden, da det ligger på vej hjem fra jobbet.. men regner med at tage omkring Frisko og checke det ud inden så længe.. vil lige have undersøgt om der er bedre udstyr derude - er ikke imponeret over Busgaden.

By the way - skal I ikke med til MOL-julefrokost her i Århus? :poking: Jeg er sikker på, at vi sagtens kan klemme dig og gemalen ind :smile:

Yes yes long time no see. Kigger ind engang imellem, men må jo erkende, at det ikke bliver til så meget molleri.... :blush: Øvvvvvv...... Dropin salsa lyder da også som et godt initiativ... :laugh:

Jeg syntes ikke, at Busgaden er så godt indrettet som Frisko, men det er nok en smagssag. :cool:

Jeg har ikke rigtigt hørt noget om en mol julefrokost.. men nu har jeg jo heller ikke været en sand moller på det sidste... :unhappy: Hvornår er det? Og hvem, hvad, hvor?

Håber du kigger ud i Frisko en dag.... :4thumbup:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Yes yes long time no see. Kigger ind engang imellem, men må jo erkende, at det ikke bliver til så meget molleri.... :blush: Øvvvvvv...... Dropin salsa lyder da også som et godt initiativ... :laugh:

Ja, det er så dejligt uforpligtende.. måske derfor jeg ikke har været afsted i år endnu :innocent:

Jeg syntes ikke, at Busgaden er så godt indrettet som Frisko, men det er nok en smagssag. :cool:

Har været til spinning en enkelt gang i Frisko og nåede ikke at se så meget af centeret, men det så bestemt også mere velindrettet ud.

Jeg har ikke rigtigt hørt noget om en mol julefrokost.. men nu har jeg jo heller ikke været en sand moller på det sidste... :unhappy: Hvornår er det? Og hvem, hvad, hvor?

Det er lørdag den 13. december med fællestræning i Brabrand kl 15.00, efterfulgt af spisning på Restaurant Pinden i Skolegade kl 18.30 og druk derefter :smile: Møder selv først op til spisningen, da jeg skal til noget julehyggetamtam om eftermiddagen.

Den officielle tråd (med masser af snak om alt muligt andet) er her :poking::wink:

Håber du kigger ud i Frisko en dag.... :4thumbup:

Det gør jeg helt sikkert! :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 25/11

Styrketræning

Workout A (og diskogøgl)

Pushups

31 (PR)

20

Bench press

10 x stang (opv)

8 x 35 kg (opv)

6 x 55 kg

5 x 65 kg

5 x 70 kg

3,25 x 72,5 kg (PR)

Ret spændende uden spotter :laugh:

Inverted rows

12 (PR)

9

7

Hanging leg raises

9

6

10 (bøjede ben)

Lavet i en ribbe, da chinup-stativet var konstant optaget. Blev begrænset af manglende greb - mine underarme var ramt af det vilde pump og syret godt til

DB curls

12 x 16 kg

10 x 16 kg

6 x 16 kg

Argh - kunne nærmest ikke holde fat i håndvægten til sidst :smile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det er lørdag den 13. december med fællestræning i Brabrand kl 15.00, efterfulgt af spisning på Restaurant Pinden i Skolegade kl 18.30 og druk derefter :smile: Møder selv først op til spisningen, da jeg skal til noget julehyggetamtam om eftermiddagen.

Den officielle tråd (med masser af snak om alt muligt andet) er her :poking::wink:

:smile: Den 13. holder jeg selv hønsejulefrokost, og manden er i hovedstaden, så jeg kan desværre ikke deltage, men der kan være gode odds for en sludder i baren senere på aften... :cool::w00t: Kunne være hyggeligt... :4thumbup: Åhhh alle disse smileys....blir så glad i låget over dem.... :laugh: Burde starte min egen log igen...Bare for at plastre den til med smileys...... (christ...Jules.... :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share