Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

:smile: Den 13. holder jeg selv hønsejulefrokost, og manden er i hovedstaden, så jeg kan desværre ikke deltage, men der kan være gode odds for en sludder i baren senere på aften... :cool::w00t: Kunne være hyggeligt... :4thumbup: Åhhh alle disse smileys....blir så glad i låget over dem.... :laugh: Burde starte min egen log igen...Bare for at plastre den til med smileys...... (christ...Jules.... :blink: )

Så må vi holde julefrokost uden JULie! :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er også glad for de smileys - omend jeg synes der mangler nisse-smileys allerede nu! :mad:

@Gregers: Takker! 3,25 reps er 3 gode reps og en hvor man panikker 1/4 nede og kæmper vægten op igen og håber ingen så set ske :ninja: :4whistling:

@Julie/Okse: Jeg synes da helt sikkert vi skal mødes senere på aftenen til en sludder og en øl eller Mojito :beer::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 27/11

Styrketræning

Workout B

Goblet squat

5 x 16 kg

Der var lidt brok fra højre knæ - så ville ikke risikere noget.. derfor kun det ene sæt

Overhead press

10 x stang (opv)

8 x 35 kg

5 x 45 kg

4 x 50 kg

3 x 50 kg

4 x 45 kg

Pullups

5 chin-ups (PR)

2 pull-ups

Droppede sidste sæt, da højre underarm var lidt øm

Floor wipers

20 @ 30 kg (PR)

10 @ 30 kg

9 @ 30 kg

Weighted back extensions

10 x 15 kg

8 x 15 kg

9 x 10 kg

Prone bridge

1 min (et ben) (PR)

1 min (et ben)

1 min 15 sek (alm)

Pushups

20

Godt nok mange folk i centeret - masser af energi til både styrketræning og cykelturen hjem, hvor jeg fik sat en gut på en knallert :bike: :devil:

Ellers er jeg noget træt disse dage.. synes godt nok det er svært at komme ud af sengen om morgenen :sleeping:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Søndag 30/11

Styrketræning

Workout A (+ gøgl)

One-handed DB snatch

10 x 10 kg (PR)

8 x 16 kg (PR)

7 x 18 kg (PR)

4 x 20 kg (PR)

Goblet squats

5 x 16 kg

Gav lidt øffen fra højre knæ, så ændrede det til:

BW squats

10

10

10

Pushups

22

DB unilateral bench press

10 x 16 kg (opv)

8 x 20 kg (opv)

6 x 24 kg

5 x 26 kg

I stedet for alm. bænkpres - skifter muligvis alm. bænk ud med DBs fremover.. virker sundere for min skulder. Går dog nok over til at bruge to DBs, selvom unilateral er god coretræning.

Inverted rows

9

7

6

Hanging leg raises

12 (lige ben)

9 (lige ben)

6 (bøjede ben til siden)

Ville egentlig have lavet knees to elbows, men det skulle vise sig at være helt umuligt i det kombi-dip-og-chinup-Technogym stativ, der er i centeret. Voldsomt pump efter sidste sæt - virker som om, det er OK grebstræning.

DB curls

14 x 16 kg

10 x 16 kg

8 x 16 kg

Puha - ikke super meget energi.. havde vist lidt andendags-tømmermænd fra en slem, slem julefrokost.. så var nødt til at tilføje lidt gøgl i form af en ny øvelse for at få lidt PR's :innocent:

Ellers en vild julefrokost fredag - mødtes med tre studiekammerater og kan huske, at vi startede med at bruge >4.000 kr. på god mad og vin på en restaurant, hvorefter det gik hastigt ned af bakke.. husker svagt noget med at vi næsten blev smidt ud af BR (der var noget Open By Night i byen) samt et eller andet bolighus, hvor vi havde smidt os i en sofa i udstillingsvinduet. Derefter indtog vi vist nok en større mængde Jägermeister og weissbier på en tysk ølstue. Puha - har sjældent haft det så slemt dagen efter :wacko: Men sjovt var det! :devil::beer::beerchug:

Druk til failure FTW!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Argh - spændende morgen.. geardroppet på min Cube mountainbike knækkede på vej til arbejde og bagskifteren røg ind i baghjulet med en brat opbremsning til følge :cry:

Jeg håber cykelshoppen kan nøjes med at smide et nyt geardrop på - men synes det ser ud som om, det er en del af rammen - der så skal skiftes, hvis det er tilfældet. I så fald håber jeg garantien dækker, da rammen alene koster omkring 9.000 kr :dry:

Edit: Har været i gang med luppen - og det ser ud til at der er udskifteligt geardrop.. pyha. Men selve bagskifteren er også knækket, så den må jeg også lige have udskiftet.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Ellers en vild julefrokost fredag - mødtes med tre studiekammerater og kan huske, at vi startede med at bruge >4.000 kr. på god mad og vin på en restaurant, hvorefter det gik hastigt ned af bakke.. husker svagt noget med at vi næsten blev smidt ud af BR (der var noget Open By Night i byen) samt et eller andet bolighus, hvor vi havde smidt os i en sofa i udstillingsvinduet. Derefter indtog vi vist nok en større mængde Jägermeister og weissbier på en tysk ølstue. Puha - har sjældent haft det så slemt dagen efter :wacko: Men sjovt var det! :devil::beer::beerchug:

Druk til failure FTW!

:beerchug::4jumpy: Hvordan skal det dog ikke gå den 13.???????? :banana:

Anyway hvorfor er der ingen julesmileys iår???????????????????? :cry3:

Link to comment
Share on other sites

:beerchug::4jumpy: Hvordan skal det dog ikke gå den 13.???????? :banana:

Anyway hvorfor er der ingen julesmileys iår???????????????????? :cry3:

Det kan kun gå godt! :superman::beer: :4band: :banana::partytime2::4trumpet::cheer:

Ved heller ikke hvad de julesmileys bliver af xmas-smiley-4599.gif Håber de pludselig dukker op (måske The MaxPower Way?) :tongue::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Er også glad for de smileys - omend jeg synes der mangler nisse-smileys allerede nu! :mad:

@Gregers: Takker! 3,25 reps er 3 gode reps og en hvor man panikker 1/4 nede og kæmper vægten op igen og håber ingen så set ske :ninja: :4whistling:

@Julie/Okse: Jeg synes da helt sikkert vi skal mødes senere på aftenen til en sludder og en øl eller Mojito :beer::bigsmile:

Ja, undskyld jeg lige blander mig igen, men jeg sad faktisk og tænkte fuldstændig det samme for en uges tid siden. Hvor er julesmiley'erne ??? Os der tyvstarter på hyggen kan jo slet ikke beskrive det ordentligt :unhappy:

Jeg fik helt lyst til Mojito da jeg læste dit indlæg... gid jeg lå inde med ingredienserne i barskabet.... :blush: Ikke lige en typisk juledrik, men man kan jo blive henført til tiden der var (sommeraftnerne)

PB

Link to comment
Share on other sites

Ja, undskyld jeg lige blander mig igen, men jeg sad faktisk og tænkte fuldstændig det samme for en uges tid siden. Hvor er julesmiley'erne ??? Os der tyvstarter på hyggen kan jo slet ikke beskrive det ordentligt :unhappy:

Jeg fik helt lyst til Mojito da jeg læste dit indlæg... gid jeg lå inde med ingredienserne i barskabet.... :blush: Ikke lige en typisk juledrik, men man kan jo blive henført til tiden der var (sommeraftnerne)

PB

Hejsa Powerbaby - du blander dig bare lige så meget du har lyst til.. fint med aktivitet i loggen :bigsmile:

Nej, det er skandaløst med de smileys. Det er et bøvl selv at skulle finde dem på nettet - nogen burde gøre noget :innocent:

Og ja, mojitos er gudedrikken :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 4/12

Styrketræning

Gøglerdag i fitnessdk

BW squats

10

10

10

Desværre stadig lidt problemer med højre knæ - omend ikke så meget som sidst.. så holdt mig til BW igen

Pushups

25

20

15

Overhead press

10 x stang (opv)

8 x 35 kg (opv)

5 x 45 kg

5 x 50 kg (rep PR)

5 x 50 kg

5 x 45 kg

5 x 45 kg

Det' for nææææm! Eller ok, det er det faktisk ikke :weight_lift: - ret hård øvelse, men gik noget nemmere med de 50 kg end normalt

DB bench press

10 x 22 kg

.. droppede de sidste sæt, da alle andre vægte end 22 kg for det første var væk :blink: For det andet var den eneste fri bænk lettere defekt, så man skulle ligge med hovedet nedaf.. ikke så behageligt igen :laugh:

Hanging leg raises

10 (lige ben)

Lidt øffen fra skulderen (plejer ellers at gå fint med den øvelse), så skiftede til:

Jacknifes

25

25

25

SHELC

10

10

DB curls

10 x 18 kg

12 x 16 kg

10 x 16 kg

Pushup+

10

10

10

Dagens syn i centeret: En gut med større overarme end mig (ikke at det siger ret meget :innocent:), der kæmpede med at cheat-curle håndvægte på 8 KG!!11!!1 Han lignede en, der var døden nær.. det må vist være beviset på, at man ikke behøver være stærk, bare fordi man har store muskler :laugh:

.. and now for something completely different - overarbejde :cry:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Søndag 7/12

Styrketræning

Workout A + gøgl

BW squats

10

.. og så brok fra glasknæet :dry:

DB shoulder press

10 x 16 kg

8 x 18 kg

6 x 18 kg

5 x 18 kg

5 x 18 kg

Droppede bænkpres til fordel for skulderpres

Inverted rows

13 (PR)

9

8

Floor wipers

14 @ 35 kg

12 @ 40 kg

11 @ 50 kg (vægt-PR)

Push-ups

20

15

15

Argh - ikke noget der lignede overskud i dag.. mystisk at jeg den ene dag kan nuppe 31 reps uden de store problemer, mens jeg i dag kæmpede med bare at fuldføre de 20 :hmmm:

Cuban press

10 x 15 kg

10 x 15 kg

10 x 15 kg

SHELC

10

10

Som erstatning for squats, da jeg kan lave SHELCs uden smerter

Pushup+

10

10

10

Derudover lidt teknik-træning af power cleans med tom stang og fleksibilitetsøvelser for håndled for at træne dem op til den rigtige "rack position" til front squat ol.

Dagens oplevelse i centeret: En gut, der trænede benpres med en ROM på 2-3 cm, mens han så ud til at være voldsomt stolt over, hvor meget vægt han havde på :blink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altid jeg glemmer hvad det nu er SHELC er for noget. Jeg stemmer for et andet navn til den. :tongue:

Nej, det er heller ikke verdens mest fikse navn.. jeg kalder den bare Supine Hip Extension into Leg Curl fremover - det er meget bedre :tongue:

Hmm - eller Hoften I Vejret Og Fødderne I Retning Af Bagdelen (HIVOFIRAB) :rolleyes:

Ellers godt med gøgl og PR's i loggen.

Approved by MaxP :devil:

Ooooh - det officielle MaxP-stempel! :laugh:

Ja - det er nu meget rart at krydre med lidt gøgl, ellers bliver det næsten for kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Powerbaby - du blander dig bare lige så meget du har lyst til.. fint med aktivitet i loggen :bigsmile:

Nej, det er skandaløst med de smileys. Det er et bøvl selv at skulle finde dem på nettet - nogen burde gøre noget :innocent:

Og ja, mojitos er gudedrikken :bowdown:

Tak for invitationen.

Hvor finder du de smileys henne ? Jeg ved sgu ikke hvor jeg skal finde dem :nonono:

Løber du også ? Jeg er "nyløber" og suger al den viden jeg kan fra de erfarne på MOL.

Der er f..... så koldt alle vegne, så mojito ville være godt. Krydret med en sandstrand på Mauritius og en enkelt palme eller to :icecream::sun:

PB

Link to comment
Share on other sites

Tak for invitationen.

Hvor finder du de smileys henne ? Jeg ved sgu ikke hvor jeg skal finde dem :nonono:

Har fundet en masse julesmileys her - men ellers må der da også snart dukke nisser op her på MOL?! :nonono:

Løber du også ? Jeg er "nyløber" og suger al den viden jeg kan fra de erfarne på MOL.

Nej, desværre ikke. Jeg har løbet engang for læææænge siden, men mine knæ synes ikke det er så sjovt længere.. så nu bliver det kun til cykling/spinning (omend der ikke har været så meget af det for tiden :innocent:) og styrke. Må indrømme at jeg også synes det er sjovere at cykle end at løbe :smile:

Der er f..... så koldt alle vegne, så mojito ville være godt. Krydret med en sandstrand på Mauritius og en enkelt palme eller to :icecream::sun:

Mmmmmm.. det ville ikke være så dårligt igen :bigsmile: Fik en god, stærk glögg på en cafe i lørdags.. det hjælper faktisk også godt på kulden :beerchug:

Jeg er godt nok heller ikke indrettet til vinter - er voldsomt kuldskær :cold:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også spinnet meget. Rigtig meget enda. 24 timers maraton og the works :tongue: men nu bliver det mest til løb da det passer bedre ind i min hverdag da det ikke behøver være på bestemte tidspunkter.

Jeg vil dog stadig gerne spinne engang imellem da det er sjovt og fedt.

Jeg er også begyndt at overveje om ikke jeg skulle flyve sydpå sammen med trækfuglene om efteråret. Der bliver så råkoldt alle steder og jeg går rundt og ligner en michellin mand i mit varme tøj og bliver som regel syg :ill: alligevel.

Godt vi har gløgg og den slags til at komme igennem på.

Løb er godt nok hårdt ved kroppen, men jeg satser på jeg kan klare det. Jeg er jo kun en vårhare :laugh:

Jeg skal lige have tjekket de der julesmileys ud.

PB

Edited by Powerbaby
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også spinnet meget. Rigtig meget enda. 24 timers maraton og the works :tongue: men nu bliver det mest til løb da det passer bedre ind i min hverdag da det ikke behøver være på bestemte tidspunkter.

Jeg vil dog stadig gerne spinne engang imellem da det er sjovt og fedt.

Hold da op - helt så seriøs har jeg aldrig været med spinningen :blush: Men synes også det er en virkelig cool træningsform :bike:

Kan godt genkende det med at skulle møde op på et fast tidspunkt - havde samme problem med at få især arbejde og salsa til at passe sammen i sidste sæson..

Jeg er også begyndt at overveje om ikke jeg skulle flyve sydpå sammen med trækfuglene om efteråret. Der bliver så råkoldt alle steder og jeg går rundt og ligner en michellin mand i mit varme tøj og bliver som regel syg :ill: alligevel.

Godt vi har gløgg og den slags til at komme igennem på.

Det er ikke en dårlig idé - jeg vil fremover være at finde på den franske riviera fra oktober til marts! :sun:

Har heldigvis også en ultravarm vinterjakke, der kan holde den værste kulde ude. Og ja, det er sgu lettere trælst med sygdom her i vinterperioden.. heldigvis er det et par år siden jeg sidst er blevet ramt (7-9-13).. og glögg for the win! :laugh:

Løb er godt nok hårdt ved kroppen, men jeg satser på jeg kan klare det. Jeg er jo kun en vårhare :laugh:

Ja, jeg er jo selv ca. samme alder som dig, så det kan vi hurtigt blive enige om :innocent::laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Kan godt genkende det med at skulle møde op på et fast tidspunkt - havde samme problem med at få især arbejde og salsa til at passe sammen i sidste sæson..

Salsa. Det lyder da sjovt og udfordrende. Jeg gik faktisk længe og overvejede at melde mig til argentinsk tango i Århus her i efteråret, men jeg kendte ikke andre der ville med og så blev det ikke til noget. Jeg trængte til at bryde nogle grænser :hehe:

Det er ikke en dårlig idé - jeg vil fremover være at finde på den franske riviera fra oktober til marts! :sun:

Tag mig med ! Den franske riviera lyder fin i mine ører :icecream:

Har heldigvis også en ultravarm vinterjakke, der kan holde den værste kulde ude. Og ja, det er sgu lettere trælst med sygdom her i vinterperioden.. heldigvis er det et par år siden jeg sidst er blevet ramt (7-9-13).. og glögg for the win! :laugh:

Det lykkes mig altid at ramle ind i en uges snot uanset hvor meget tøj jeg ruller mig ind i. Sådan influenza er heldigvis lang tid siden... (7-9-13)

Ja, jeg er jo selv ca. samme alder som dig, så det kan vi hurtigt blive enige om :innocent::laugh:

Ja, vi er jo praktisk talt teenagere herinde på MOL :4whistling:

Link to comment
Share on other sites

Salsa. Det lyder da sjovt og udfordrende. Jeg gik faktisk længe og overvejede at melde mig til argentinsk tango i Århus her i efteråret, men jeg kendte ikke andre der ville med og så blev det ikke til noget. Jeg trængte til at bryde nogle grænser :hehe:

Det er det helt sikkert også :4trumpet::banana:

Det fikse ved salsa i forhold til så mange andre danse er faktisk, at man bare møder op til undervisningen uden partner.. så skiftes man ellers til at danse med de forskellige (man står i en rundkreds og damerne rykker en tak med uret efter et par minutter).

Tag mig med ! Den franske riviera lyder fin i mine ører :icecream:

Hehe - det er en aftale! :wink:

Det lykkes mig altid at ramle ind i en uges snot uanset hvor meget tøj jeg ruller mig ind i. Sådan influenza er heldigvis lang tid siden... (7-9-13)

Tror også den eneste grund til, at jeg ikke så ofte bliver syg er, at jeg sjældent tager bussen.. dengang jeg kørte med Århus Sporveje på arbejde blev jeg forholdsvist tit syg - primært fordi folk sidder og nyser en i nakken :smile:

Ja, vi er jo praktisk talt teenagere herinde på MOL :4whistling:

Præcis! :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Det fikse ved salsa i forhold til så mange andre danse er faktisk, at man bare møder op til undervisningen uden partner.. så skiftes man ellers til at danse med de forskellige (man står i en rundkreds og damerne rykker en tak med uret efter et par minutter).

Det lyder da som en god måde at komme til at danse på. Er det svært at danse salsa ?

Tror også den eneste grund til, at jeg ikke så ofte bliver syg er, at jeg sjældent tager bussen.. dengang jeg kørte med Århus Sporveje på arbejde blev jeg forholdsvist tit syg - primært fordi folk sidder og nyser en i nakken :smile:

Jeg kører ofte i bus, da jeg er i Århus flere gange om ugen. Mon jeg bliver angrebet af en Århus-virus ? :crazy:

Det lyder fedt med den der privat jet...

Det her snak er efterhånden rimelig meget :4offtopic:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share