Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Det lyder fedt med MTB-turen rundt i skoven :superman:

Det var det bestemt også - helt klart noget jeg skal have taget mig sammen til at gøre noget mere (var der nogen, der sagde nytårsfortsæt? :innocent:).. engang i mellem er det nu meget rart med lidt træning udenfor her om vinteren, især når man har mulighed for at komme ud mens det er lyst.

God tur til Berlin :crazy_pilot:

Takker - indtil videre virker det til at være en rigtig fed by.. og om lidt rammer jeg hotellets morgenmadsbuffet hårdt :4mewantfood: :laugh:

Var i øvrigt omkring hotellets træningscenter i går, som de selv beskriver som:

The 140 m² Fitness Centre at the Meliá Berlin is located on the top floor and enjoys direct access to a large terrace with stunning views over the city. The fitness room is equipped with high performance equipment, a weights area and a fitness and running machines: Gym with walking belt, bike, bodybuilding area.

.. bare lige for at se, hvordan det ser ud. Gider ikke træne i min juleferie, men kan afsløre, at:

High performance equipment = Et gammelt løbebånd og en motionscykel

Weights area/bodybuilding area = Tre håndvægte på 2 - 4 kg, der er smidt hen i et hjørne på en måtte

Det er nok ok man ikke skal træne hernede :smile:

I første omgang tillykke med fødselsdagen :cheer: og når det er overstået - god jul :xmas:

Mange tak - og rigtig god jul til dig også! :nissegrin:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Ja, for det er da ikke alderen... vi er jo så unge :nissegrin:

Stort tillykke !!!

Nej, det kan det da umuligt være :innocent: Hmm, men på det anden side er jeg jo heller ikke så glad for at indrømme, at det kunne være formen - eller manglen på samme :laugh:

.. og tak igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ej øv da... det er bare surt sådan noget. Teknik :4nope:

Ja, jeg ved heller ikke hvad det ligner :laugh:

Nu har jeg ryddet alle de gamle træningspas fra pulsuret, så håber det bare var fordi den var løbet tør for plads og prøver igen. Har aftalt en omgang spinning i Friskohuset i morgen tidlig (ok, kl 10:15, men det er også tidligt, når man har juleferie :tongue:) med en kammerat.. så må jeg lige teste det der.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved heller ikke hvad det ligner :laugh:

Nu har jeg ryddet alle de gamle træningspas fra pulsuret, så håber det bare var fordi den var løbet tør for plads og prøver igen. Har aftalt en omgang spinning i Friskohuset i morgen tidlig (ok, kl 10:15, men det er også tidligt, når man har juleferie :tongue:) med en kammerat.. så må jeg lige teste det der.

:rofl2: kl. 10.15 = morgen tidlig.... den var god Rune.

Du må være b-menneske ?

Link to comment
Share on other sites

Søndag 28/12

Styrketræning

Gøgl Galore

Cykling, Z-Health og broomstick dislocations som opvarmning

Overhead press

10 x stang

8 x 35 kg

5 x 45 kg

5 x 50 kg

5 x 50 kg

4 x 50 kg

5 x 45 kg

Inverse rows

9

8

5

Pushup Plus

10

10

10

Hanging leg raises

9

8

6

5

T-Pushups med external rotation

10

10

Lidt på forsøgsbasis - var en af de anbefalede øvelser fra Inside/Out, som jeg har investeret i.. lidt en kompliceret øvelse, som jeg nok lige skal øve mig lidt mere i. Bogen ser i øvrigt ud til at være alle pengene værd - også selvom reklamen for den er liiige amerikansk og kuponhæfte-agtig nok efter min smag.

DB curls

12 x 16 kg

10 x 16 kg

8 x 16 kg

DB wrist curls

10 x 16 kg

10 x 16 kg

12 x 16 kg

Dead hangs fra ribbe

3 x 30 sek

Broomstick rotations

20

20

20

Link to comment
Share on other sites

Mandag 29/12

Cardiiiio

Spinning Øvet v. Daniel i Frisko

Tid: 00:53:03

Gns. puls: 159 (86%)

Max. puls: 179 (97%)

God time med interessant musikvalg - rart at køre til noget lidt anderledes.

Pulsuret opfører sig stadig noget underligt - men fik da lidt data ud fra det. Tror måske det er fordi det er forvirret over manglen på GPS- og hastigheds-data.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Måske uret er nytårstræt... mit trænger til nyt batteri har du tjekket dit ?

Jeg tror jeg har luret finten.. det er manglen på GPS-information, den ikke kan lide.. er lige kommet hjem fra en cykeltur og nu ser det fint ud igen. Men det er også ok.. bare jeg kan hive gns. og max. puls ud fra spinningtimerne, så går det nok :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hmm er det mon bevidst, at du altid knokler der, hvor jeg er på arbejde.....FY FY FY..... :blink::bigsmile: Håber du kommer igen, en dag hvor jeg OGSÅ kan være tilstede..... GODT NYTÅR......

Hehe, jeg checkede faktisk om du skulle have en time, vi kunne crashe.. men det var ikke tilfældet, så vi måtte irritere Daniel i stedet for :tongue: Var også nødt til at træne inden kl 16, da jeg har tilkaldevagt for firmaet i går og i dag.

Og bare rolig - jeg møder helt sikkert op til en af dine timer efter nytår :wink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 30/12

Cardio

Landevejscykling

Distance: 19,27 km

Gns. hastighed: 24,2 km/t

Max. hastighed: 36,7 km/t

Motionbased.com entry

En lidt kortere tur end det var planen - måtte konstatere, at det cykeltøj jeg havde fået på ikke lige var til 0 grader. Note to self: Næste gang bedre handsker og neopren-skoovertræk :cold:

Det meste af turen foregik i byen med masser af lyskryds - derfor det lave snit :violin:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

En lidt kortere tur end det var planen - måtte konstatere, at det cykeltøj jeg havde fået på ikke lige var til 0 grader. Note to self: Næste gang bedre handsker og neopren-skoovertræk :cold:

Det meste af turen foregik i byen med masser af lyskryds - derfor det lave snit :violin:

Det er sgu da også vildt koldt idag igen... jeg har også frosset idag på turen i byen.

He he... altid godt med en undskyldning :lolabove:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 3/12

Styrketræning

Diverse gøgl

Z-Health som opvarmning

Pushups

28 x BW

30 x BW (tangering af PR)

Kettlebell swings (to-hånds)

20 x 16 kg

20 x 16 kg

20 x 16 kg

Hmm - virker pludselig meget nemmere end tidligere :smile:

Kettlebell side press

2 x 10 x 16 kg

Kettlebell clean & press

2 x 12 x 16 kg

Kettlebell cleans

2 x 10 x 16 kg

En lækker omgang træning i min have med terassedøren åben og Rammstein på høj volumen - håber ikke naboerne sover alt for længe :innocent: Det havde den smarte sideeffekt at træne udenfor, at jeg var nødt til at holde intensiteten oppe for at undgå at komme til at fryse :cold::smile:

Har fået et fint aftryk i græsplænen, så jeg ved hvor jeg skal sætte fødderne næste gang :laugh:

post-7266-1230980917_thumb.jpg

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

En lækker omgang træning i min have med terassedøren åben og Rammstein på høj volumen - håber ikke naboerne sover alt for længe :innocent: Det havde den smarte sideeffekt at træne udenfor, at jeg var nødt til at holde intensiteten oppe for at undgå at komme til at fryse :cold::smile:

Har fået et fint aftryk i græsplænen, så jeg ved hvor jeg skal sætte fødderne næste gang :laugh:

post-7266-1230980917_thumb.jpg

Sjov idé Rune :bigsmile: med det kolde vejr er der ingen risiko for at græsset rejser sig de næste par dage, så aftrykkene er der nok noget tid.

Du er da frisk, er du, sådan at træne i haven - motiveret !

Rammstein er altid godt og det er også godt at vågne til skal jeg hilse og sige :cheer: så det er bare dine naboer der er pjattede (eller hører for meget Lilholt)

Link to comment
Share on other sites

Sjov idé Rune :bigsmile: med det kolde vejr er der ingen risiko for at græsset rejser sig de næste par dage, så aftrykkene er der nok noget tid.

Ja, det tror jeg også.. det gør dem måske også lidt mere tydelige at græsplænen ikke er blevet klippet længe :innocent::laugh:

Du er da frisk, er du, sådan at træne i haven - motiveret !

Hehe - takker :bigsmile: Jeg kom i tanke om, at det efterhånden var alt for længe siden, jeg havde brugt min kettlebell til andet end pynt og måtte lige udnytte, at der i det mindste er et par plusgrader udenfor i dag :smile:

Rammstein er altid godt og det er også godt at vågne til skal jeg hilse og sige :cheer: så det er bare dine naboer der er pjattede (eller hører for meget Lilholt)

Jeg har ikke fået nogen naboklager endnu, så helt utilfredse med musikken har de nok ikke været - og helt enig, Rammstein er godt til alle situationer :superman: I øvrigt burde de jo være oppe kl 12 på en lørdag, så det er vel bare at betragte som en gratis vække-service.

Heldigvis har jeg endnu ikke hørt nogen af mine naboer spille Lilholt :laugh:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mandag 5/1

Styrketræning

Diverse

Cykling, Z-Health og broomstick dislocations som opvarmning

Overhead press

10 x stang (opv)

8 x 35 kg (opv)

5 x 45 kg

4 x 50 kg

6 x 45 kg

5 x 45 kg

Ikke meget overskud - pyha..

Inverse rows

12

9

5

Pushup Plus

15

15

Hanging leg raises

12

10

6

2 x 6 (bøjede ben og til siden)

Dead hangs fra ribbe

45 sek

45 sek

10 sek (en arm)

10 sek (en anden arm)

Prone bridges / planke

1 min (et ben og muligvis PR :unsure:) - Edit: Næh.. øv - det var kun en tangering af PR.. næste gang går jeg efter 1 min og 1 sek :laugh:

1 min (et andet ben :rolleyes:)

1 min 25 sek (begge)

Propfyldt i centeret - men ok træning alliwel :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share