Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Fredag 30/10

Spinning ved Ann K.

God spinningtime med Wingwoman. Halvdelen af timen blev kørt af Sune - en ny instruktør i SATS, der snart starter.

.. efterfulgt af filmaften med MTB-veninde og ægte italiensk pizza fra Mejlgade :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Søndag 1/11

SpinningPuls ved Julie "Dragetæmmer" Pedersen

Dejlig time med min MTB-veninde som wingwoman :superman:

Resten af dagen står på afslapning og gourmet-pas inden Frederikshavneren kommer forbi i aften :wub:

Det er en udsøgt fornøjelse at køre med jer to. MTB superwoman er bare for sej. Det må du godt citere mig for... :superman:

Jeg må vel snart prøve med de 20 dragons... . Tænker dog også her på, hvordan mine egne ben vil finde den idé.... :crazy: Er jo ikke en vårhare mere haha.

Anyways.... (et udtryk jeg åbentbart ofte bruger :laugh:).... Der bliver lidt langt imellem indlæggene her efterhånden. I wonder why. Could it be LÅÅÅVE.... :wub:

post-6917-1257238143.gif

Så vil jeg råve et Frasavner hurra....RRRAAA RAAAAAAA HUU.... :4thumbup:

Ses vi snart igen Syre Rune....? :cry: Du går ikke hen og bliver kærestekedelig vel?

Jeg vil ønske dig en fabelagtig uge.....

Danf.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det er en udsøgt fornøjelse at køre med jer to. MTB superwoman er bare for sej. Det må du godt citere mig for... :superman:

Det er sandelig også en fornøjelse at deltage i dine timer - altid sjovt, rigtig god træning, styr på tingene og ikke mindst hyggeligt før og efter :4thumbup:

.. og det bliver hun glad for at høre :smile: Kører en time med hende senere i dag (en gul time - bliver interessant at prøve)..

Jeg må vel snart prøve med de 20 dragons... . Tænker dog også her på, hvordan mine egne ben vil finde den idé.... :crazy: Er jo ikke en vårhare mere haha.

Det er der jo kun en måde, at finde ud af på.. og hey, du er jo først midaldrende om mange år! :laugh: Vil dog godt lige advares inden du smider 20 dragons på programmet :crazy:

Anyways.... (et udtryk jeg åbentbart ofte bruger :laugh:).... Der bliver lidt langt imellem indlæggene her efterhånden. I wonder why. Could it be LÅÅÅVE.... :wub:

Så vil jeg råve et Frasavner hurra....RRRAAA RAAAAAAA HUU.... :4thumbup:

Deeet er da ikke helt utænkeligt :innocent::wub:

.. og du er altså lettere skør, Loco Julie - på den gode måde :wink:

Ses vi snart igen Syre Rune....? :cry: Du går ikke hen og bliver kærestekedelig vel?

Hehe, bare rolig - hun bruger jo selv en del tid på at træne til volley-kampe, marathon og andet godt - så der er heldigvis ret stor forståelse for den slags :cool:

Regner med at køre med på timen søndag kl tidligt :bike:

Jeg vil ønske dig en fabelagtig uge.....

Takker - og i lige måde, Julie :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 5/11

Styrketræning

Pushups

25

20

Dødløft

10 x 55 kg

10 x 75 kg

5 x 95 kg

Pullups

7 @ 15 kg

6 @ 15 kg

4 @ 15 kg

DB curls

10 x 16 kg

8 x 16 kg

4 x 16 kg

DB wrist curls

3 x 12 x 16 kg

Mødte mine gode friends Julie og Lars inden styrkesessionen :w00t:

Håber at få tid til styrke på søndag - og måske spinning om morgenen, alt efter hvornår jeg er hjemme lørdag. Ellers er planen vist bare at være kærestekedelig :innocent:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mmmm - har de vilde DOMS i benene allerede i dag :w00t:

Tror jeg skal til at benytte min kettlebell noget mere til swings. Nok er bentræning et nærmest ukendt begreb i loggen, men tror det ville være smart nok at kaste sig ud i :innocent: Især nu hvor swings ikke f*cker mine glasknæ op som ca. al alle andre benøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Utroligt så mange DOMS 60 reps KB swings kan give :laugh:

Ansporet af et program om pulstræning i går tænkte jeg at det kunne være meget sjovt at teste min hvilepuls igen. Det er efterhånden et par år siden sidst. Målte den til 44, hvilket er et enkelt slag under sidst - så der er ikke sket det store på den front :smile:

Senere i dag står den på yoga med en kammerat og styrke i morgen - håber at kunne træne en enkelt gang i weekenden, der bliver tilbragt med Frederikshavneren :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Så er log-motivationen tilbage igen :bigsmile:

Jeg har tillagt mig et lille vinter-spæklag (damn you, december!) så jeg tænkte at man passende kunne genindvie loggen med det mål at komme af med det igen :smile:

Nuværende morgenvægt (1/2): 78,2 kg

Målvægt den 10/3: 74 kg (- 4,2 kg)

Træningen ser for tiden sådan her ud, hvilket er meget passende:

Mandag: Styrketræning og yoga (+ spinning, de dage jeg gider)

Tirsdag: Spinning

Onsdag: Spinning

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Fri

Lørdag: Styrketræning

Søndag: Spinning

På kostsiden er der vist ingen grund til at komplicere tingene mere end højst nødvendigt. Det drejer sig primært om små ændringer såsom at begrænse kage- og slik-indtaget til specielle lejligheder, droppe kalorieholdige drikke, udskifte sandwichen til frokost med fx rugbrød med tun og grøntsager, droppe de hurtige kulhydrater og skrue ned for mængderne.

.. og så må det meget gerne snart blive varmere, så jeg kan komme ud på mountainbiken igen :bike: :superman:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mandag 1/2

Styrketræning

Bænkpres

15 x 35 kg (opv)

10 x 55 kg (opv)

6 x 70 kg

5 x 70 kg

6 x 65 kg

Overhead press

10 x 35 kg (opv)

3 x 55 kg (damn..)

6 x 45 kg

5 x 45 kg

DB curls

14 x 16 kg

12 x 16 kg

10 x 16 kg

Tricep pushdown

8 x 35 kg

10 x 30 kg

8 x 30 kg

DB wrist curls (BB!1)

16 x 18 kg

16 x 18 kg

12 x 18 kg

Facepulls

3 x 15 x 25 kg

Reverse crunches

30

26

20

Planken

2 min

1 min 30 sek

Weak :nonono:

Der var egentlig pullups på programmet også, men stativet var konstant optaget.

Skal til at træne styrke mere regelmæssigt og med et decideret program, der er undervejs. Den har primært stået på spinning på det sidste, men vil meget gerne rykke balancen lidt tilbage til styrke igen.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 3/2

Spinning Interval m. puls ved Julie

Lange perioder med stående tempokørsel efterfulgt af all-out angreb siddende :devil:

Skulle egentlig have kørt en spinningtime tirsdag, men det blev aflyst grundet sne. "Snestormen" viste sig dog at være stærkt overdrevet som sædvaneligt :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share