Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Tænkte jeg nok :smile:

Jeg skal nok lige sige til, når jeg ved mere om turen og dens placering i kalenderen. Jeg er sikker på det kun kan blive fedt! Ellers noget af et rejseprogram, du har smidt sammen - lækkert :smile: Smutter selv til Paris midt i marts til bryllup - fantastisk by :bigsmile:

Super. :smile:

Jamen jeg kan ikke lade være, jo. :blush: Har hørt rigtig meget godt om Paris, men har faktisk aldrig før været der. Men må jo lige udnytte lejligheden til at komme en tur med Eurostar. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg kan ikke lade være, jo. :blush: Har hørt rigtig meget godt om Paris, men har faktisk aldrig før været der. Men må jo lige udnytte lejligheden til at komme en tur med Eurostar. :cool:

Ahja, det er da oplagt, nu hvor du bor i London. Det koster også en arm og et ben at flyve til Paris fra Tirstrup (jeg nægter at kalde det for Århus Lufthavn :laugh:) - vi flyver fra Hamburg i stedet, hvilket både er billigere OG giver mulighed for currywurst på vej ud og hjem :4mewantfood:

Du kan roligt glæde dig, det er en virkelig fed by. Det bliver femte gang, jeg er dernede her til marts.. og sjette, når jeg tager derned for at se afslutningen af Touren i juli. Elsker byen, men kan stadig ikke et ord fransk. Så er det heldigt at Paris er et af de få steder i Frankrig, hvor man kan klare sig nogenlunde på engelsk :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ahja, det er da oplagt, nu hvor du bor i London. Det koster også en arm og et ben at flyve til Paris fra Tirstrup (jeg nægter at kalde det for Århus Lufthavn laugh.gif) - vi flyver fra Hamburg i stedet, hvilket både er billigere OG giver mulighed for currywurst på vej ud og hjem 4mewantfood.gif

Du kan roligt glæde dig, det er en virkelig fed by. Det bliver femte gang, jeg er dernede her til marts.. og sjette, når jeg tager derned for at se afslutningen af Touren i juli. Elsker byen, men kan stadig ikke et ord fransk. Så er det heldigt at Paris er et af de få steder i Frankrig, hvor man kan klare sig nogenlunde på engelsk laugh.gif

Ja, hvad sker der egentlig for at vi skal have så fesen en nærmeste lufthavn i Århus? dry.gif Jeg har faktisk tidligere været ved at undersøge turen Århus-Paris, og det er totalt håbløst... Ja, Hamburg er sikkert god at rejse fra - dog lidt besværligt at komme derned, hvis man ikke har bil (bortset fra Nordpilen som vist kun har én afgang om dagen, skal man skifte tog 2 gange hver vej).

Hende jeg skal rejse med taler flydende fransk, så jeg satser på at det bliver hende, der fører ordet, for mit franske begrænser sig godt nok også til meget enkelte ord. :laugh: På diverse skisportssteder har jeg fundet ud af, at INGEN taler eller forstår engelsk - i hvert fald ikke før man har forsøgt sig på fransk først. Hvis man starter med et "Bon jour" og så 2-3 håbløse ord på fransk og ser lidt opgivende ud, så kan de lige pludselig godt lidt engelsk alligevel. laugh.gif

Har du nogen tips til små lækre steder i Paris? Vi skal bo nær Gare du Nord og skal nå et par af de mest oplagte turistattraktioner (Sacre Caeur, Eiffeltårnet, Pompidoucenteret - måske også Louvre, men pt. er den lavere på listen end Musee Maillol, som er moderne kunst) - jeg tænker mere på restauranter, caféer, spillesteder eller andre ting, som måske ikke lige står i guidebøgerne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvad sker der egentlig for at vi skal have så fesen en nærmeste lufthavn i Århus? dry.gif Jeg har faktisk tidligere været ved at undersøge turen Århus-Paris, og det er totalt håbløst... Ja, Hamburg er sikkert god at rejse fra - dog lidt besværligt at komme derned, hvis man ikke har bil (bortset fra Nordpilen som vist kun har én afgang om dagen, skal man skifte tog 2 gange hver vej).

Ja, det fatter jeg heller ikke lige. Man kan jo nærmest nå til Billund på samme tid. Mht. Hamburg, så er det også kun fordi dem jeg rejser med har bil. Ellers ville det være alt for besværligt. Men i bil synes jeg det er perfekt.. tager ikke meget længere tid end at køre til Kbh. I øvrigt fedt at du ankommer direkte med tog til Gare du Nord i stedet for at skulle lande i Charles De Gaulle - der bestemt må kandidere til Europas dårligste lufthavn - og skulle videre derfra.

Hende jeg skal rejse med taler flydende fransk, så jeg satser på at det bliver hende, der fører ordet, for mit franske begrænser sig godt nok også til meget enkelte ord. laugh.gif På diverse skisportssteder har jeg fundet ud af, at INGEN taler eller forstår engelsk - i hvert fald ikke før man har forsøgt sig på fransk først. Hvis man starter med et "Bon jour" og så 2-3 håbløse ord på fransk og ser lidt opgivende ud, så kan de lige pludselig godt lidt engelsk alligevel. laugh.gif

Aaah - smart at teame up med en fransktalende rejsekammerat. Det kunne være jeg skulle prøve det en dag :smile: Men du har helt ret i, at hvis man bare prøver på fransk først (næsten uanset med hvilket resultat) så er de pludselig meget mere villige til at tale engelsk og yderst hjælpsomme :laugh: Har dog ufrivilligt tilbragt et par dage i en fransk bjerglandsby (lang historie) hvor ingen talte ét ord engelsk. Det satte lidt mit fagt-sprog på prøve :smile:

Har du nogen tips til små lækre steder i Paris? Vi skal bo nær Gare du Nord og skal nå et par af de mest oplagte turistattraktioner (Sacre Caeur, Eiffeltårnet, Pompidoucenteret - måske også Louvre, men pt. er den lavere på listen end Musee Maillol, som er moderne kunst) - jeg tænker mere på restauranter, caféer, spillesteder eller andre ting, som måske ikke lige står i guidebøgerne. smile.gif

Hmm, lækre steder. Restaurantmæssigt, så kan jeg anbefale La Coupole og Brasserie Julien. Cafeerne kan jeg ikke lige huske navnene på, da det typisk lige har været hvad der var i nærheden til en hurtig croissant og kaffe :smile: Men der er rigtig mange hyggelige cafeer lige ved Gare du Nord. Hvis du vil falde i med de lokale, så kan du forresten smøre croissanten med marmelade og dyppe den i kaffen inden du spiser af den.. meget populært blandt franskmænd - og meget mystisk.

Mht. Eiffeltårnet, så ville jeg klart vælge et tidspunkt, hvor alle de andre turister ikke også skal derop.. måske lige når de åbner. Ellers kan man snildt få lov at stå i kø i flere timer. Louvre kan man også bruge oceaner af tid på - men ellers kan man bare droppe selve museet og se bygningerne og pyramiden. Mona Lisa er i øvrigt lidt som når turister tager til Danmark for at se den lille havfrue.. totalt overrated :laugh:

Kan anbefale en tur til bydelen La Defense og den nye triumfbue. Det er en hel anden stil end resten af byen og med mange imponerende bygninger og skulpturer. Man kan komme op i triumfbuen med en elevator og få en udsigt over området og resten af Paris.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Søndag 28/2

Spinning puls ved Julie

Som altid en god, hård og hyggelig time med det faste hold - og Jules mødte op i højt humør iført krigsmaling fra Flügger. Efter timen fik jeg lige en enkelt kakaomælk med min spinningbuddy, mens vi blev underholdt af Lars og Julie, der flot fremførte synkrone øvelser i salen.

:devil::wub::laugh: Alle 3 smileys kan bruges om det søndagscrew. NØJ hvor har vi det bare godt. Det fåes simpelthen ikke bedre... Ja der var vist lidt maling, der ikke var kommet af i vask. :w00t: Og det er stadig ikke gået af. Sidder og jobber med malerklatter über alles. :wink:

:4thumbup: Vi så jer godt igår haha. Det er SÅ typisk dig og Søren.... :w00t:

Jeg kan jo ikke andet end sige, at jeg glæder mig til, vi ses igen.... :tongue: Hvis ikke du skal noget i weekenden, kan du jo altid komme ud i huset og svinge en pensel... :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det fatter jeg heller ikke lige. Man kan jo nærmest nå til Billund på samme tid. Mht. Hamburg, så er det også kun fordi dem jeg rejser med har bil. Ellers ville det være alt for besværligt. Men i bil synes jeg det er perfekt.. tager ikke meget længere tid end at køre til Kbh. I øvrigt fedt at du ankommer direkte med tog til Gare du Nord i stedet for at skulle lande i Charles De Gaulle - der bestemt må kandidere til Europas dårligste lufthavn - og skulle videre derfra.

Ja, Charles de Gaulle er håbløst ringe. I det hele taget tror jeg det bliver rigtig fint med toget (hvis altså det ikke bryder sammen, der har vist været en del problemer på det sidste crazy.gif ). Det så umiddelbart ud til at man kunne flyve billigere, men ved den tid man regner transport til og fra lufthavn i begge ender med, tror jeg ikke der reelt er noget at spare.

Hmm, lækre steder. Restaurantmæssigt, så kan jeg anbefale La Coupole og Brasserie Julien. Cafeerne kan jeg ikke lige huske navnene på, da det typisk lige har været hvad der var i nærheden til en hurtig croissant og kaffe smile.gif Men der er rigtig mange hyggelige cafeer lige ved Gare du Nord. Hvis du vil falde i med de lokale, så kan du forresten smøre croissanten med marmelade og dyppe den i kaffen inden du spiser af den.. meget populært blandt franskmænd - og meget mystisk.

Mht. Eiffeltårnet, så ville jeg klart vælge et tidspunkt, hvor alle de andre turister ikke også skal derop.. måske lige når de åbner. Ellers kan man snildt få lov at stå i kø i flere timer. Louvre kan man også bruge oceaner af tid på - men ellers kan man bare droppe selve museet og se bygningerne og pyramiden. Mona Lisa er i øvrigt lidt som når turister tager til Danmark for at se den lille havfrue.. totalt overrated laugh.gif

Kan anbefale en tur til bydelen La Defense og den nye triumfbue. Det er en hel anden stil end resten af byen og med mange imponerende bygninger og skulpturer. Man kan komme op i triumfbuen med en elevator og få en udsigt over området og resten af Paris.

Tak for anbefalinger. :smile: Den første restaurant har desværre en del problemer med hjemmesiden, men den anden ser spændende ud, og ser også ud til at ligge godt i forhold til hvor vi skal bo. Godt tip med Eiffel også - min holdning har hele tiden været, at jeg ikke gider stå i kø for at komme derop. Vil lige overveje den nye triumfbue som alternativ. En kollega fortalte også i dag, at der skulle være en ret god udsigt over byen fra Sacre Coeur...

Og nu skal jeg nok stoppe med at spamme din log med rejserier. blush.gif

Link to comment
Share on other sites

:devil::wub::laugh: Alle 3 smileys kan bruges om det søndagscrew. NØJ hvor har vi det bare godt. Det fåes simpelthen ikke bedre... Ja der var vist lidt maling, der ikke var kommet af i vask. :w00t: Og det er stadig ikke gået af. Sidder og jobber med malerklatter über alles. :wink:

Ja, det er nu altså et fantastisk hold. Altid en virkelig god stemning og alle giver den gas.. for ikke at tale om den gode instruktion og programmer :wink:

4thumbup.gif Vi så jer godt igår haha. Det er SÅ typisk dig og Søren.... w00t.gif

Det kan jeg nok ikke løbe fra :laugh: Totalt god underholdning og dejligt afslappende at sidde og drikke kakaomælk til showet :innocent:

Jeg kan jo ikke andet end sige, at jeg glæder mig til, vi ses igen.... tongue.gif Hvis ikke du skal noget i weekenden, kan du jo altid komme ud i huset og svinge en pensel... hippy.gif

I lige måde! Søren går forresten rundt og er nervøs for, at I hævner jer.. men har fortalt ham at sådan er dig og Lars naturligvis ikke - og at det kunne I aldrig finde på :tongue:

Tak for tilbud om maling. Lørdagen er fuldt booket og afsluttes med sanseløs bytur. Men hvis jeg ikke er helt død og ynkelig søndag, så kan det faktisk godt tænkes at jeg kunne kigge forbi - kunne være hyggeligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Charles de Gaulle er håbløst ringe. I det hele taget tror jeg det bliver rigtig fint med toget (hvis altså det ikke bryder sammen, der har vist været en del problemer på det sidste crazy.gif ). Det så umiddelbart ud til at man kunne flyve billigere, men ved den tid man regner transport til og fra lufthavn i begge ender med, tror jeg ikke der reelt er noget at spare.

Ja, det er et betonhelvede af en anden verden :laugh: Jeg har egentlig næsten altid fløjet på rejser, men sidst jeg var i Berlin var jeg med toget og det var virkelig en god oplevelse. Bare det, at man slipper for check-in og al stressen og kedsomheden er ret dejligt. Man kan bare slappe af med en bog og så er man midt i byen, når man ankommer.

Tak for anbefalinger. smile.gif Den første restaurant har desværre en del problemer med hjemmesiden, men den anden ser spændende ud, og ser også ud til at ligge godt i forhold til hvor vi skal bo. Godt tip med Eiffel også - min holdning har hele tiden været, at jeg ikke gider stå i kø for at komme derop. Vil lige overveje den nye triumfbue som alternativ. En kollega fortalte også i dag, at der skulle være en ret god udsigt over byen fra Sacre Coeur...

Meget forståeligt med Eiffel. Jeg har faktisk selv kun været halvt oppe, da der var omkring halvanden times kø videre til toppen.. og det vist ikke engang i den værste rush hour :blink: Men udsigten fra Sacre Coeur er ganske rigtig også god, omend den fra den nye triumfbue er virkelig imponerende - især fordi man kan se byplanlægningen i det hele :smile:

Og nu skal jeg nok stoppe med at spamme din log med rejserier. blush.gif

Hehe - det er nu mere end fint. Rart med lidt andet i loggen end tørre træningstal :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 1/3

Styrketræning

Bænkpres

15 x stang

15 x 35 kg

15 x 55 kg

7 x 70 kg

6 x 70 kg

4 x 70 kg

Overhead press

15 x stang

12 x 35 kg

5 x 50 kg

4 x 50 kg

6 x 45 kg

Pullups (assisted)

3 @ 10 kg

6 @ 15 kg

6 @ 15 kg

5 @ 15 kg

4 @ 15 kg

DB curls

12 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

8 x 16 kg

8 x 16 kg

Supersettet med:

Tricep pushdowns

12 x 30 kg

11 x 30 kg

10 x 30 kg

8 x 30 kg

10 x 25 kg

DB wrist curls

16 x 16 kg

16 x 16 kg

16 x 16 kg

Back extensions

15

15

15

Reverse crunches

30

20

18

Planke

2 min 30 sek

Fin omgang træning. Dagens syn i centeret var en kvinde, der lavede bent over row med 1 kg's håndvægte :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak for anbefalinger. :smile: Den første restaurant har desværre en del problemer med hjemmesiden, men den anden ser spændende ud, og ser også ud til at ligge godt i forhold til hvor vi skal bo. Godt tip med Eiffel også - min holdning har hele tiden været, at jeg ikke gider stå i kø for at komme derop. Vil lige overveje den nye triumfbue som alternativ. En kollega fortalte også i dag, at der skulle være en ret god udsigt over byen fra Sacre Coeur...

Og nu skal jeg nok stoppe med at spamme din log med rejserier. blush.gif

.... men så kommer jeg lige med et lille pip.

Tour Montparnasse kunne også være en mulighed. Der er nonstop-elevator til udstigtetage på 56ende med 360 grader kig over byen. Det tager kun 38 sekunder at suse de 196 meter derop, så det kan klikke lidt i ørerne. Fordelen er, at det er lidt overset som besøgsmål, så der er sjældent megen ventetid hvis der nogen.

klikkelik

Link to comment
Share on other sites

.... men så kommer jeg lige med et lille pip.

Tour Montparnasse kunne også være en mulighed. Der er nonstop-elevator til udstigtetage på 56ende med 360 grader kig over byen. Det tager kun 38 sekunder at suse de 196 meter derop, så det kan klikke lidt i ørerne. Fordelen er, at det er lidt overset som besøgsmål, så der er sjældent megen ventetid hvis der nogen.

klikkelik

Super, tak for forslag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nemlig rigtigt... Et pandekagehus.... :4mewantfood: :laugh:

Jamen Rune... så glæder jeg mig til at se dig derude søndag efter spin naturligvis, for jeg regner da med, at du kommer og støtter søndagscrewet.... :tongue::superman:

Jaaeh, altså.. som nævnt gennem andre kanaler, så afhænger det jo meget af hvor frisk jeg er søndag efter hvad der kun kan blive en vild bytur med Søren lørdag :laugh:

Men ellers er jeg klar i SATS bagefter - I kan nok finde mig i sofaen med en kop kaffe og noget fra 7-11 :tongue:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Onsdag 3/3

Styrketræning

Unilateral DB bænkpres

12 x 20 kg

8 x 26 kg

7 x 26 kg

8 x 24 kg

Overhead press

15 x stang

12 x 35 kg

6 x 50 kg (vistnok PR)

4 x 50 kg

5 x 45 kg

Pullups

2

Skulle lige se om jeg efterhånden er ved at være oppe på at kunne lave pullups uden assist, hvilket jeg da liiiige præcis var, men så heller ikke mere :blush:

Pullups (assisted)

5 @ 10 kg

7 @ 15 kg

6 @ 15 kg

5 @ 15 kg

DB curls

14 x 16 kg

12 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

8 x 16 kg

Supersettet med:

Tricep pushdowns

14 x 30 kg

9 x 30 kg

12 x 25 kg

11 x 25 kg

9 x 25 kg

DB wrist curls

16 x 16 kg

16 x 16 kg

16 x 16 kg

Back extensions

15

15

15

Planke

3 min 30 sek

Sådan lige inden nogen påpeger hvor komplet disko mit styrkeprogram er, så vil jeg lige hurtigt bemærke, at det primært skyldes at armene altid har haltet lidt efter resten af overkroppen - hvilket jeg gerne vil rette lidt op på :laugh:

Skulle egentligt have kørt spinning, men det bliver først fredag. Jeg synes knæene og en gamle baglårsskade er begyndt at brokke sig lidt og vil ikke risikere deciderede skader. Derfor skruer jeg lidt ned for spinningen og lidt op for styrketræningen indtil jeg føler jeg stille og roligt kan øge cykel-træningsmængden. Skulle gerne være fit for fight, når cykelsæsonen langt om længe starter. Har just modtaget (endnu) en cykeltrøje til formålet:

post-7266-12676980535.gif

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Fredag 5/3

Spinning ved Ann

Ann kørte et fem år gammelt SATS spinning-program.. totalt retro og ganske sjovt. Mia blev desværre forhindret pga. et kursus på jobbet, så Maria tog i stedet over som Wingwoman-vikar :bigsmile:

I morgen står den på styrke :weight_lift:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 6/3

Styrketræning

Fik ikke noteret øvelser/vægt, men ca. det samme som sidst, dog med sternum pullups uden assist i stedet for alm. pullups. Skulle gerne over til BW pullups og helt væk fra assist.

Min ugeplan skred noget i forhold til det planlagte. Skulle have trænet 4 x spinning og 3 x styrke, men det blev ændret dels pga. invitationer til uventede ting med venner og dels pga. mine glasknæ. Så det blev kun til 1 x spinning og 3 x styrke :dry: Næste uge ser lidt mager ud, da jeg skal deltage i bryllupsplanlægning tirsdag og tager til Paris om fredagen post-7266-126788251475.jpg

Mandag: Styrke (+ spinning, hvis knæene vil lege med)

Tirsdag: Fri

Onsdag: Spinning ved Julie

Torsdag: Styrketræning

Fredag: Fri (Paris)

Lørdag: Fri (Paris)

Søndag: Fri (Paris)

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mandag 8/3

Styrketræning

Bænkpres

15 x stang

15 x 35 kg

12 x 55 kg

6 x 70 kg

5 x 70 kg

5 x 70 kg

Pullups

1 @ BW

3 @ 10 kg

3 @ 10 kg

3 @ 10 kg

2 @ 10 kg

Overhead press

15 x stang

12 x 35 kg

6 x 50 kg

4 x 50 kg

5 x 45 kg

DB curls

12 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

12 x 14 kg

12 x 14 kg

Supersettet med:

Tricep pushdowns

5 x 35 kg

11 x 30 kg

10 x 30 kg

10 x 30 kg

8 x 30 kg

Back extensions

15

15

15

Reverse crunches

26

20

16

Planke

2 min 30 sek

Fik hyggesnakket lidt med Karkov Duoen, der tog en træningspause fra pandekagehuset :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fik hyggesnakket lidt med Karkov Duoen, der tog en træningspause fra pandekagehuset :smile:

Befriende var det ihvertfald at kunne slippe deadlinespresset for en stund.... :blush: Må siges at det faktisk har været/og er lidt værre end først antaget, men jeg håber, at det bliver al arbejdet værd... :superman: Det var fedt, at dig og din wingman gav den en skalle i søndags...... :crazy_pilot:

Jeg overvejede at genåbne min log, men er layoutet og det hele ikke blevet en tand for moderne.... :surrender: ?

Ha en trevlig afton...

Link to comment
Share on other sites

Befriende var det ihvertfald at kunne slippe deadlinespresset for en stund.... :blush: Må siges at det faktisk har været/og er lidt værre end først antaget, men jeg håber, at det bliver al arbejdet værd... :superman: Det var fedt, at dig og din wingman gav den en skalle i søndags...... :crazy_pilot:

Haha, det er nu en fantastisk smiley. Det er aaaltid værre med den slags end man først regner med, men jeg er helt sikker på det nok skal være al slæbet værd - det er et superhyggeligt pandekagehus, I har fået jer :bigsmile:

Jeg overvejede at genåbne min log, men er layoutet og det hele ikke blevet en tand for moderne.... surrender.gif ?

Aaaarh, pjat med dig.. det er da lige præcis det vi unge vil have :tongue:

Ha en trevlig afton...

Du också!

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om der overhovedet er nogen huller i din kalender mens du er dernede, men Vanités udstillingen på Musee Maillol kan anbefales. :smile:

Mange tak for tippet!

Vores plan er stadig lidt hazy for søndagen, men hvis det overhovedet kan lade sig gøre, så vil jeg meget gerne se udstillingen. Håber jeg kan lokke de andre med. Jeg er ret så begejstret for mange af de værker Damien Hirst har skabt - ikke mindst den cykel, han designede til Lance Armstrong sidste år, der skabte vild opstandelse fordi han havde pillet vingerne af sommerfugle for at dekorere den (man kan undre sig over at folk ikke klagede over det med hajen, fårene og køerne :laugh:):

trek-damien-hirst-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share