Runes log


RuneN
 Share

Recommended Posts

Torsdag 6/5

Mountainbike

Distance: 26,3 km

Puls gns: 75%

Puls max: 92%

Garmin Connect

Rigtig god tur omkring Fjøjstrup og tilbage sammen med en af gutterne fra MTB-gruppen og ikke mindst min nye cykels jomfrutur! :superman:

Udover lidt småting såsom forbremsen der piver og styret, der er alt for lavt, så er jeg ovenud tilfreds med min lækre mountainbike. Forgaflen giver meget bedre affjedring end den gamle, cyklen er lettere og det er i det hele taget meget mere bekvemt at køre på den. Den reagerer mærkbart hurtigere end den gamle og bremserne er langt mere effektive. Alt i alt: Det kan kun blive en virkelig god sæson :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Søndag 9/5

Mountainbike

Distance: 23,5 km

Puls gns: 74%

Puls max: 92%

Garmin Connect

Endnu en tur omkring Fløjstrup med en af de garvede i MTB-gruppen samt en helt grøn deltager, der imponerende nok hang ved hele ruten rundt. Min forbremse skal snart justeres, da den er voldsomt irriterende at høre på. Det ødelægger lidt ideen med den nye, lækre cykel når den lyder som en gammel, rusten havelåge :laugh:

Ikke så meget træning i den kommende uges tid, da den står på storbyferie i Berlin sammen med min søde kæreste :wub:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tirsdag 18/5

Landevejscykling

Distance: 37,2 km

Puls gns: 82%

Puls max: 91%

Gns. hastighed: 29,9 km/t

Garmin Connect

post-7266-127429722814_thumb.png

Årets første tur på raceren til Odder og tilbage. Turen derud gik over al forventning med et snit omkring de 32 km/t, hvilket nok skyldtes medvinden, som så blev til stærk modvind på vejen hjem igen :laugh: Kunne lige akkurat holde et snit omkring de 28 km/t på hjemturen, men det var noooget hårdt :smile:

Stor tak til Julie for en næsten hæderlig grundform allerede på årets første tur :wink: Jeg er sikker på at søndagstimerne har været en god hjælp til at holde formen vedlige og Dragerne har tilsyneladende gjort deres indvirkning!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 26/5

Pump ved Ann

En af mine kammerater fik lokket mig med til timen. Udover at jeg kan mærke, at mine knæ stadig ikke er voldsomt glade for squats og lunges, så gik det faktisk fint.. men DOMS fra helvede forventes snarligt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 2/6

Mountainbike

Distance: 23,5 km

Puls gns: 67%

Puls max: 89%

Garmin Connect

post-7266-127606291313_thumb.png

En tur omkring Fløjstrup og tilbage igen med tre fra MTB-gruppen :bike:

Som det fremgår af pulsgrafen og gennemsnittet, så var det en ret stille tur. Havde et par nye fra gruppen med ude, så en del af tiden gik i lavere tempo end normalt.. ikke den mest effektive træningstur, men hyggeligt var det :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Mit højre knæ er ikke helt på toppen efter et mindre vrid på ved op af en trappe, så jeg prøver at aflaste det lidt.

I morgen står den på styrketræning - hvilket efterhånden er ved at være tiltrængt.. det er lææænge siden sidst :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det kan godt være vanskeligt at få styrketrænet nok, når man er bidt af at cykle.

Selv er jeg glad for styrketræningen, men cyklingen giver en anden form for eufori, sikkert pga. den højere intensitet.

Ja, jeg må nok også erkende, at jeg synes mountainbike er langt sjovere end styrketræning - og for den sags skyld landevejscykling - især her om sommeren :smile:

Jeg skal dog helt klart i gang med styrketræningen igen. Men det bliver nok ikke til mere end en enkelt gang om ugen for at holde ryggen helt fri for smerter og beholde den bid, der måtte være tilbage af formen :laugh:

Jeg er dog sikker på, at jeg nok skal få lyst til at styrketræne igen.. om ikke andet, så når vinteren banker på.

Det er i øvrigt stadig vildt imponerende med de vægte du kaster rundt med ved siden af cyklingen, Martin! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg må nok også erkende, at jeg synes mountainbike er langt sjovere end styrketræning - og for den sags skyld landevejscykling - især her om sommeren :smile:

Jeg skal dog helt klart i gang med styrketræningen igen. Men det bliver nok ikke til mere end en enkelt gang om ugen for at holde ryggen helt fri for smerter og beholde den bid, der måtte være tilbage af formen :laugh:

Jeg er dog sikker på, at jeg nok skal få lyst til at styrketræne igen.. om ikke andet, så når vinteren banker på.

Det er i øvrigt stadig vildt imponerende med de vægte du kaster rundt med ved siden af cyklingen, Martin! :4thumbup:

Jeg havde sikkert også kørt racer, hvis jeg havde kunnet køre på en alm. cykel.

Men tak for komplimenten mht. mine løft. Jeg ved nu ikke, hvor imponerende, det er. Hemmeligheden ligger i at blive ved, stille og roligt, og så øge vægtene efterhånden. Og så skal der også noget solid mad til!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 10/6

Styrketræning

Var omkring SATS til en omgang styrketræning inden jeg skulle ind og se Armadillo - der i øvrigt varmt kan anbefales!

Jeg kan efterfølgende konkludere to ting:

1) Mit max i de fleste øvelser svarer nu til hvad jeg tidligere har varmet op med :blush:

2) Det bliver et laaangt år indtil svømmehallen ved Spanien er færdigrenoveret og medlemmerne fra SATS Spanien forlader SATS Nørreport igen. Centeret var godt fyldt op med pumpede fyre iført tanktops, buzzcuts og tribal tattoos og der flød med håndvægte og andet udstyr på gulvet. Noget siger mig, at jeg i den kommende tid bliver ufrivilligt klogere på bilstyling :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 14/6

Træning ved træningspavillion

Jeg var omkring træningspavillionen på Tangkrogen med kæresten i går og lege lidt - så jeg tænkte, at det var et oplagt sted at tage hen at træne lidt i stedet for et proppet SATS-center.

Burpees med pushups

10

10

10

10

10

Dips

5 x BW

5 x BW

5 x BW

Dødløft

10 x default vægt

10 x default vægt

10 x default vægt

Chinups

3

3

3

2

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 15/6

Landevejscykling

Distance: 36 km

En tur ud til Studstrup og tilbage. Da jeg kørte langs vandet og så udsigten over Kalø Vig fik jeg lige en reminder om, hvorfor landevejscykling stadig er rigtig fedt, selvom MTB'en trækker mest efterhånden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 19/6

Mountainbike

Distance: 6 km

Havde teamet op med 4 andre fra MTB-gruppen til en tur rundt i Marselis. Desværre viste vejret sig fra sin værste side og efter et par km i det vildeste skybrud ever, så besluttede vi os alle for at vende om igen. Nok en meget god disponering, da jeg på vejen tilbage kørte forbi hvad der mest af alt lignede en mindre flod, der strømmede ned af en af bakkerne :laugh:

Inden så længe står den på styrketræning udenfor ved træningspavillionen og i morgen er der spinning med Jules som instruktør :bike:

Link to comment
Share on other sites

Ja, vejret i lørdags var lidt dumt. :blink:

Nordland Cup var også en kølig fornøjelse, selv om man i det mindste kunne stå nogenlunde i tørvejr.

Det kan man rolig sige. Lyder til at have været en sjov tur til Nordland, forresten :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 22/6

Træning ved træningspavillion

Burpees med pushups

10

10

10

10

10

Totalt ond øvelse - på den gode måde :devil:

Dips

5 x BW

5 x BW

4 x BW

Chinups

4

4

4

3

2

Elevated pushups

15

15

Crunches

15

15

Planke

1 min 30 sek

1 min 15 sek

Fedt at kunne træne udendørs, nu hvor der er både alt for varmt og propfyldt med suspekte typer i SATS :smile:

Senere i dag står den på spinning, i morgen er der hviledag med Sankt Hans fest og torsdag træning ved pavillionen igen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 22/6

Spinning

Ca. 40 minutters spinning - mødte tidligt op i salen. Skippede dog selve pulstimen, da min træningsmakkers knæ ikke kunne klare mere.

Havde helt glemt et familiebesøg i morgen, så i stedet for styrke ved pavillionen bliver det nok til en landevejstur eller en rundtur i Mollerup skov bagefter i stedet, inden hjemmet invaderes af en flok venner til VM-kigning og chipsspisning :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Looooong time, no post.

Har været på ferie i Holland og Tyskland og fik set Tour de France prologen i Rotterdam - stort at se Lance give den gas på enkeltstarten live :bike:

Fik også set VM-kvartfinalen mellem Holland og Brasilien på musuemspladsen i Amsterdam og semifinalen mellem Tyskland og Spanien i Hamborg.. især museumspladsen var en rigtig sjov oplevelse :smile:

Om præcis en uge daffer jeg på ferie igen til Paris for at se den sidste etape af Touren samt al den festivitas, der hører sig til :bigsmile:

Den seneste tids træning:

Lørdag 10/7

Havkajak

1 times havkajak i Århusbugten med kæresten i fantastisk vejr efterfulgt af en kølig dukkert i vandet :sun:

Mandag 12/7

Landevejscykling

Distance: 45 km (sådan ca - havde ingen Garmin med)

Kørte omkring Marselisskovene, ud mod Odder og tilbage igen

Tirsdag 13/7

Landevejscykling

Distance: 50 km (ingen Garmin igen)

Kørte omkring Marselis igen, ud til Norsminde og hjem via skovvejene - sidstnævnte var måske liiige friskt nok på racercykel, men sjovt var det :laugh:

Onsdag 14/7

Mountainbike

Distance: 15 km (guesstimate, minus Garmin)

Hyggelig tur med en fra MTB-gruppen. Den absolut varmeste tur, jeg nogensinde har kørt i Marselis.. puha. Vi kortede turen af, spiste en is ved Moesgård strand og tog cykelstien hjem, da ingen af os ligefrem havde diamanter i benene :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i øvrigt allerede begyndt at glæde mig til november! Jeg har aftalt med kæresten at vi stikker af til Playitas i to uger til masser af træning i alskens afskygninger - og en lille smule afslapning ved poolen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share