MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

MAAAAXPOWAH!! Du gjorde det fandme godt i går :4thumbup:

Der var en virkelig fed stemning i går, især fordi herrene lå så resultatmæssigt tæt hele vejen igennem.

I øvrigt var det rigtig fedt at stå på sidelinjen og råbe af jer deltagere, mens man selv kunne mæske sig i frankfurtere og kondivand :w00t:

Edited by Rytlig
Link to comment
Share on other sites

Stæææærkt gået CHAMP!!!!!

Rigtig flot placering og fy for den lede i helvede for et satans modbydeligt total workout - :wacko::crazy_pilot::bruce::chopper:

Det er supergodt gået! Personligt havde jeg gerne hugget en frankfurter eller to i mig, mens jeg havde set dig svede igennem, men svigermors fødselsdag kom desværre i vejen :blush:

Ang. grippers, så prøver jeg at arrangere noget bilhalløj.. jeg vender lige tilbage i morgen :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Candymås -> Mange tak for det. :tongue: Synes også det er vildt fedt jeg fik hevet mig en podieplads hjem i hvad jeg betragtede som et temmelig hårdt felt.

Ang løb, så skal jeg jo løbe DHL på onsdag, hvilket nærmest bliver en fordobling af årets samlede løbevolumen (lidt afhængigt af hvor meget man tæller med :wink:), så jeg gør da noget ved det. :innocent:

MAAAAXPOWAH!! Du gjorde det fandme godt i går :4thumbup:

Der var en virkelig fed stemning i går, især fordi herrene lå så resultatmæssigt tæt hele vejen igennem.

I øvrigt var det rigtig fedt at stå på sidelinjen og råbe af jer deltagere, mens man selv kunne mæske sig i frankfurtere og kondivand :w00t:

Nemli' jae!

Ang tæt løb, så mener du vel om andenpladsen, for Rasmus var trods alt rimelig suveræn undtagen til sidst da hans tilsyneladende eneste svaghed(er) blev afsløret. Men uanset det, så gjorde publikum det fantastisk. Jeg kan love for at man lige yder 5-10% ekstra, når der står 30 mennesker og råber én op i hovedet. Det er en sjov oplevelse, for det er for mig hele tiden balancen mellem at vurdere på sin krop hvad den kan holde til, og så bare den forfærdeligt dårlige samvittighed overfor tilskuerne over at man bare står og holder pause! :laugh: Selvom det sikkert kan se ud som om man ikke ser noget som helst andet, så kan det ikke undgå at påvirke (på den gode måde).

Eneste minus er så at man har det eksponentielt værre bagefter når man bliver presset så meget mere. :laugh:

Søholm -> Jeg takker. :bigsmile:

Stæææærkt gået CHAMP!!!!!

Rigtig flot placering og fy for den lede i helvede for et satans modbydeligt total workout - :wacko::crazy_pilot::bruce::chopper:

Det er supergodt gået! Personligt havde jeg gerne hugget en frankfurter eller to i mig, mens jeg havde set dig svede igennem, men svigermors fødselsdag kom desværre i vejen :blush:

Ang. grippers, så prøver jeg at arrangere noget bilhalløj.. jeg vender lige tilbage i morgen :smile:

TAAARK CHAMP :devil:

Jo, det var sgu' nogle nasty WODs de havde skruet sammen.

Det ville have været mig en fornøjelse at kampsvede foran dit åsyn. Måske vi skal svede sammen næste år? :poking:

Link to comment
Share on other sites

TAAARK CHAMP :devil:

Jo, det var sgu' nogle nasty WODs de havde skruet sammen.

Det ville have været mig en fornøjelse at kampsvede foran dit åsyn. Måske vi skal svede sammen næste år? :poking:

Enten det, eller jeg skal flæske løs i store fede Frankfurtere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Stort tillykke med den fantastiske placering!! Du var fandeme sej :worship:

Og så krydser jeg fingre for, at dine stænger når at blive klar igen til DHL stafetløb på onsdag. Jeg ved ikke, hvordan du har det ... min krop havde det nogenlunde fint i går, men i dag er jeg bare max handicappet :4crutches:

Men det skal vel bare trænes væk?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Daisy -> Tak tak, og lige over

Min tilstand kan vel kort betegnes som at jeg er mobil, men noget gangbesværet og det meste bevægelse er forbundet med en vis mængde smerte. :laugh:

Det var jævnt slemt allerede da jeg vågnede i går og tog så til igennem dagen. Mave, bryst, lægge og underarme er nogenlunde gået fri, mens alt andet (lår, baller, lænd, ryg, skuldre, arme) er DOMS'et tilbage til stenalderen.

Jeg håber på svag bedring de næste 48 timer og at jeg i øvrigt får løbet mig varm - forhåbentlig hurtigt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

DHL-stafet onsdag 02-09-2009

Så var det den tid på året igen. :laugh:

CF Challenge sad ret solidt i kroppen på mig, men havde dog været i bedre fra tirsdag, så selvom jeg stadig var noget øm regnede jeg ikke med at de ville genere sønderligt når jeg først var varm.

Min løbetræning har i år bestået af hvad der måtte komme til Crossfit (hvilket heldigvis ikke er så meget :innocent:) og så den ene næsten-5km tur for et par uger siden, for lige at tjekke jeg kunne overleve sådan en tur. :tongue:

Jeg huskede filten som helt forfærdelig at løbe på fra for to år siden, og var da også lidt bekymret for hvor mange 3-mands blokader jeg ville støde på efter at have læst Kaufs beretning.

Målet var 25 min, for det er sådan en pæn tid uden at være urealistisk.

Jeg kommer fint afsted og ser 1km-mærket efter ca 4:45. Right on target - endda lidt under.

2km flyver forbi efter 9:50 - kører ok, men kan godt mærke jeg ikke har lyst til at forcere tempoet.

3km-skiltet virker langt væk men kommer forbi efter præcis 15 min - den begynder at knibe lidt, men jeg håber på en spurt kan hive den hjem.

Selvom det er hårdt er jeg egentlig positivt overrasket over hvor godt jeg har det oppe omkring de 90%. Det virker på en eller anden måde bare ikke så slemt med lørdagens strabadser i erindring. :laugh:

Nu er det bare at holde hjem, og så må tiden blive det den bliver. Kan godt mærke tempoet er faldet desværre og overhalinger sker ikke helt så elegant mere og koster mere tid.

Får ikke noteret mig 4km-tiden, men jeg får i hvert fald løbet de sidste to på lige under 11min.

Filten var ikke så ubehagelig at løbe på som jeg husker det, men det suger godt nok tempoet ned, og jeg kan heller ikke helt skyde skylden på de bredrumpede matroner nede fra kommunen.

Efter omstændigheder er jeg dog ok tilfreds - pulsdata siger i hvert fald at jeg gav hvad der var. :devil:

Dato: 02-09-2009

Distance: 5,0km (siger de jo)

Tid: 25:5x

Hastighed: 11,6km/t

Gns. puls: 185 (88%)

Max puls: 204 (97%)

Pulszoner:

70-80%: 00:14 (1%)

80-90%: 16:25 (64%)

90-100%: 08:40 (34%) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Flot tid og især dit sparsomme løb taget i betragtning :4thumbup:.

Var det på slutspurten du rundede 204 pulsslag, eller lå du hurtig fra land :tongue:.

Edited by colaze
Link to comment
Share on other sites

Flot tid og især dit sparsomme løb taget i betragtning :4thumbup: .

Var det på slutspurten du rundede 204 pulsslag, eller lå du hurtig fra land :tongue: .

Tak tak - selvom jeg selvfølgelig ikke er helt tilfreds. :laugh::innocent:

Min tredjeplads blev vel også hevet hjem på trods af mit løb, og bestemt ikke på grund af samme.

Jeg følte dårligt jeg havde en slutspurt, men mon ikke det har været der jeg ramte højeste puls.

Der brygger ellers skumle løbetræningsplaner i mit hoved. Noget med relativt korte intervaller og noget pose-teknik ind over.

Jeg har læst en smule på det og set lidt video, og jeg kunne ikke lade være med at eksperimentere en lille smule til DHL'en. Det var meget tydeligt at jeg ikke kunne undgå at løbe hurtigere når det var pose-style (eller min forståelse af den på nuværende tidspunkt), men det føltes også som om det fik kredsløbet op et sted hvor det ikke havde lyst at være så længe, så det droppede jeg hurtigt igen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak tak - selvom jeg selvfølgelig ikke er helt tilfreds. :laugh::innocent:

Min tredjeplads blev vel også hevet hjem på trods af mit løb, og bestemt ikke på grund af samme.

Jeg følte dårligt jeg havde en slutspurt, men mon ikke det har været der jeg ramte højeste puls.

Der brygger ellers skumle løbetræningsplaner i mit hoved. Noget med relativt korte intervaller og noget pose-teknik ind over.

Jeg har læst en smule på det og set lidt video, og jeg kunne ikke lade være med at eksperimentere en lille smule til DHL'en. Det var meget tydeligt at jeg ikke kunne undgå at løbe hurtigere når det var pose-style (eller min forståelse af den på nuværende tidspunkt), men det føltes også som om det fik kredsløbet op et sted hvor det ikke havde lyst at være så længe, så det droppede jeg hurtigt igen. :wink:

Lyder fandenme godt med poseløbet!

Jeg kender et par instruktører, der gerne holder et par workshops, hvis du er interesseret :smile:

Måske nogle nede i kirken kunne være interesserede til at få en workshop smidt op dernede? Han arbejder med max. 6 deltagere af gangen, det tager en halv dag, videofilm, analyse af skidtet, tilretning af løbeteknik, øvelser etc. 1. kg. pr. mand. - Hvis du vil løbe, vil jeg klart anbefale dig at skifte, inden du får for mange dårlige vaner :wink:

Link to comment
Share on other sites

Smider du selv tiden på i tråden her?

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=51059

Helst ikke.

Kan vi ikke bare lade den gå i glemslen lige så stille? :blush:

Lyder fandenme godt med poseløbet!

Jeg kender et par instruktører, der gerne holder et par workshops, hvis du er interesseret :smile:

Måske nogle nede i kirken kunne være interesserede til at få en workshop smidt op dernede? Han arbejder med max. 6 deltagere af gangen, det tager en halv dag, videofilm, analyse af skidtet, tilretning af løbeteknik, øvelser etc. 1. kg. pr. mand. - Hvis du vil løbe, vil jeg klart anbefale dig at skifte, inden du får for mange dårlige vaner :wink:

Jeg skal sende tilbudet videre til Crossfit-Klaus og høre om han vil stikke en finger i jorden ang deltagere.

Indtil da vil jeg nøjes med mine crossfit videoer om emnet.

Gymnastik torsdag 03-09-2009

Gulv

Det sædvanlige kolbøtte, håndstand, vejrmøller, araber

Salto på halvcylinder springbræt over stor klods til meget minimal måtte

- Saltoer gik faktisk overraskende godt de fleste af gangene, bortset fra de få tilfælde hvor jeg fuckede op i afsættet på springbrættet eller bare chokede. :blush:

L-sit rope climb

3x8-10 tag, start siddende

Diverse

Assisted muscleups, fødderne på box foran

Baglæns salto i skumgrav

Gymnastic Bodies Circuit

Handstand wallruns 3x20

Swinging dips (parallelle barre) 2x10

HSPU negativer på paralletter 2x3 blah - skulder ikke li' det

- Sølle omgang. Den venstre skulder skal ha' noget kærlighed...

***** INFO INFO *****

Som det ser ud lige nu er der ingen træner på holdet, men hvis der kan komme en fem stykker eller mere regelmæssigt, så er der væsentlig bedre muligheder for at få en træner.

Så har du lyst til at prøve kræfter med redskabsgymnastik, så er det bare at dukke op i Grøndalscentret om torsdagen fra 19.30.

Vi har lige fået for 800.000kr nyt skum. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD fredag 04-09-2009

Kroppen er så småt klar igen, og her troppede jeg så op til hvad jeg troede ville være noget metcon, men nææ nej, der skulle sørme løftes tungt og teknisk. Jamen, så lad gå da...

Opvarmning

Ledtamtam - lidt ekstra for skuldrene

400m løb

Snatch teknik med mig som model :slut: (fordi jeg er så dygtig)

Full Squat Snatch 1-1-1-1-1-1-1

--- warmup ---

1 x ? @ 20kg

2 x 3 @ 40kg

1 x 2 @ 50kg

1 x 2 @ 60kg

--- workset ---

1 x 1 @ 70kg

1 x 1 @ 70kg

1 x 1 @ 70kg

1 x 1 @ 70kg

miss @ 75kg

1 x 1 @ 75kg

1 x 1 @ 75kg

1 x 1 @ 80kg

Det var ikke planen at maxe, men få kørt en god håndfuld semi-tunge med god teknik. Og det endte da hæderligt.

Coach T gav ros, og da jeg først var varm sad de efterhånden også ok. Blev kun lige distraheret en enkelt gang. :innocent:

De sidste tre virkede tunge at få fra gulvet, men der var udmærket tryk på i andethivet, så de kom egentlig rimelig nemt op.

Løftene var med allround-fodtøjet og ikke VL-sko, men de virker egentlig ok - landingen larmer bare lidt mindre. :wink:

Diverse

KB armbar 16kg

KB bent press 8-16kg - der skal kigges på venstre skulder, den er *biiip* :unhappy: - og ja, de kg var udelukkende en skuldertest.

1 tur L-sit rope climb fra siddende til tops

10 Pullups

- Turen i rebet gik faktisk overraskende godt, dog knagede højre hoftebøjer lige en smule bagefter. Er jeg ved at blive en gammel mand med alle de skavanker? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Laver du fis? :laugh:

Kæresten mener ellers næsten ikke jeg træner for tiden og jeg har jo kun trænet 2 minutter i dag - dog var det 2 hårde minutter. :blush:

Men tak, og lige over Mr Granit.

Ingen fis! Var bl.a. lige tilbage og læse om din CF Challenge osv... lyder som en barsk omgang! Selvom man ik' er den største CF-fan kunne det da være meget sjovt at se, om man ku klare sådan en omgang! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ingen fis! Var bl.a. lige tilbage og læse om din CF Challenge osv... lyder som en barsk omgang! Selvom man ik' er den største CF-fan kunne det da være meget sjovt at se, om man ku klare sådan en omgang! :wink:

Du har uden tvivl kapaciteten til at kunne klare dig rigtig godt - skal ikke kunne sige om der er noget teknik hist og her du måske ville mangle, men det kan jo læres.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share