MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

CrossFit WOD mandag 12-10-2009

Opvarmning

Ledtamtam

Squats

Teknik til WOD'en

The Bear Complex

5 sæt hver på 7 "runder" af:

- Powerclean

- Frontsquat

- Pushpress fra front

- Backsquat

- Pushpress fra nakke

Eneste øvrige regler er at clean skal gennemføres til man står ret før squattet må startes, så ingen squatclean, og stangen må ikke ligge død på jorden, dvs touch'n'go på powerclean.

Mine tidligere erfaringer med dette bæst er at den er møjnederen, når den bliver sådan tung tung, dels fordi grebet syrer fuldstændigt og dels fordi det er rigtig ubehageligt at sænke en tung vægt til nakken.

Efter disse erfaringer beslutte jeg vist sidste gang at udføre den med et lille tweak, når den kommer på tavlen. Målet er ikke max kg, men så tungt som muligt imens tempoet stadig kan holdes højt.

Jeg kan tydeligt huske at jeg lavede sidste sæt på tid for en del måneder siden, men kan ikke lige finde det i loggen. Det kan dog næppe have været mange sekunder hurtigere end i dag. :wink: Det må næsten også have været lige omkring 50 sekunder.

I dagens anledning blev det til følgende:

40kg @ 1:06

45kg @ 0:47

50kg @ 0:47

55kg @ 0:50

50kg @ 0:48

- På første sæt kørte jeg et rimelig kontrolleret tempo med justering af fodstilling mellem hver del og rigtigt frontsquat greb. Derefter gik jeg over til en mere tidseffektiv approach, hvor fødderne holdes ude i squatstilling og grebet er cirka som thruster med låsegreb cirka hele tiden. Så kom der smæk på. :devil:

Sænkningerne til nakken var ikke så slemme som jeg husker dem, skuldrene brokkede sig i hvert fald ikke. Da jeg kom hjem lignede øvre traps dog lidt en trafikulykke :laugh: (godt med blodudtrædninger) så der var blevet flået godt i sagerne deroppe.

Bear-complex med max vægt er som en dødskamp hvor pinen bare trækkes i langdrag. Denne version synes jeg væsentlig bedre om og den river sgu' også meget godt i kadaveret.

Den kredsløbsmæssige belastning er ikke helt ulig korte ro-distancer, og dette ville så ligge lige omkring en 350m sprint. Ikke helt så hovedet-under-armen som en 200m sprint, og alligevel kortere end en 500m.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit @ home torsdag 15-10-2009

Huhaa, sikke meget jeg får trænet for tiden. :crazy:

Jeg havde haft tid til en Open Gym her om lidt, men jeg ville hellere slappe af.

Som kompromis blev jeg enig med mig selv om følgende:

Opvarmning

ja

WOD

21-15-9 reps af:

Kb clean 32kg (med både højre og venstre)

Ring pushups

Tid: 5:57 :devil:

Den var slet ikke så tosset endda. Cleans er ikke så onde ved lænden som tunge swings, men de rev alligevel tilpas godt nu der også var mange af dem. 32kg var fin - 24kg havde været for let.

2x24 (og så kun 1x21-15-9 naturligvis) havde været mucho fun.

Ringpushups var hurtigt overstået, så for at få den lidt mere tidsbalanceret skulle det nok være ringdips, men som strict herhjemme var det lige i overkanten i dag. Jeg smider lidt sæt ind af dem senere sammen med noget wide support hold.

Både cleans og pushups blev i første sæt delt i 3x7, andet sæt 8+7 og sidste sæt i streg (næsten med pushups).

og lidt efter en lille bonus-snas :cool:

Molleally tribute

25 burpees @ 1:02

- Fyda føjda

Og så vil jeg sætte mig foran 42" plasma og være meget tilfreds med mig selv. :laugh:

Denne film er for vild - se den - det er stærke sager: :bigsmile:

http://www.crossfit.com/mt-archive2/003826.html

Link to comment
Share on other sites

Denne film er for vild - se den - det er stærke sager: :bigsmile:

http://www.crossfit.com/mt-archive2/003826.html

OH... MY... GOD!!!

Det er sejt, ja, men da hun falder på sit 24.ende løft... eller hvor mange hun nu har taget.. og tydeligt ikke kan få ordentligt fodfæste i sine løfte, finder jeg det godt nok uforsvarligt at lade hende fortsætte.

Det ville jeg mene hvadenten hun var 13, 18 eller 27 år gammel.

Hun er supersej og alt det der, det vil jeg til ingen tid benægte og gu' er jeg imponerert, MEN!!! Jeg synes sgu' at det er for langt ude at lave sådan noget jerkoff, hvor skadesrisicien er forbandet høj!

Link to comment
Share on other sites

OH... MY... GOD!!!

Det er sejt, ja, men da hun falder på sit 24.ende løft... eller hvor mange hun nu har taget.. og tydeligt ikke kan få ordentligt fodfæste i sine løfte, finder jeg det godt nok uforsvarligt at lade hende fortsætte.

Det ville jeg mene hvadenten hun var 13, 18 eller 27 år gammel.

Hun er supersej og alt det der, det vil jeg til ingen tid benægte og gu' er jeg imponerert, MEN!!! Jeg synes sgu' at det er for langt ude at lave sådan noget jerkoff, hvor skadesrisicien er forbandet høj!

Hvor er du sart. :tongue:

Baseret på hvordan hun gør workouten færdig er jeg sikker på det var det helt rigtige at lade hende fortsætte - og det er jeg overbevist om at hun også selv synes.

Hun var 15 på daværende tidspunkt.

Elitesportsfolk bliver da i øvrigt også skadet hele tiden i alt fra fodbold til curling og VL, så jeg kan ikke se hvorfor det viste skulle være værre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

OH... MY... GOD!!!

Det er sejt, ja, men da hun falder på sit 24.ende løft... eller hvor mange hun nu har taget.. og tydeligt ikke kan få ordentligt fodfæste i sine løfte, finder jeg det godt nok uforsvarligt at lade hende fortsætte.

Det ville jeg mene hvadenten hun var 13, 18 eller 27 år gammel.

Hun er supersej og alt det der, det vil jeg til ingen tid benægte og gu' er jeg imponerert, MEN!!! Jeg synes sgu' at det er for langt ude at lave sådan noget jerkoff, hvor skadesrisicien er forbandet høj!

Enig. Super sejt men godt nok dumt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor er du sart. :tongue:

Baseret på hvordan hun gør workouten færdig er jeg sikker på det var det helt rigtige at lade hende fortsætte - og det er jeg overbevist om at hun også selv synes.

Hun var 15 på daværende tidspunkt.

Elitesportsfolk bliver da i øvrigt også skadet hele tiden i alt fra fodbold til curling og VL, så jeg kan ikke se hvorfor det viste skulle være værre. :smile:

Ja... jo... hmm...

Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg var nok lidt hurtigt ude med riven i forhold til at det er en stor KONKURRENCE!

Jeg kan godt se din pointe med, at elitesport meget ofte er hovedet under armen og mange, mange, mange atleter render ind i dumme situationer under konkurrence. Så længe det selvfølgelig ikke afspejler hendes daglige træning, kan jeg godt se din pointe og må nok give dig ret :smile:

Havde det været en video fra et almindeligt træningspas, havde jeg skreget til himlen, men det regner jeg såmænd med, at vi begge havde gjort :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja... jo... hmm...

Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg var nok lidt hurtigt ude med riven i forhold til at det er en stor KONKURRENCE!

Jeg kan godt se din pointe med, at elitesport meget ofte er hovedet under armen og mange, mange, mange atleter render ind i dumme situationer under konkurrence. Så længe det selvfølgelig ikke afspejler hendes daglige træning, kan jeg godt se din pointe og må nok give dig ret :smile:

Havde det været en video fra et almindeligt træningspas, havde jeg skreget til himlen, men det regner jeg såmænd med, at vi begge havde gjort :smile:

:cool:

Efter at have tænkt lidt så kan jeg kun tro at hun klapper sammen som hun gør fordi hun laver "det klassiske" VL-trick/uheld med kortvarigt at få lukket ilt-tilførslen til hjernen idét stangen lander i hendes squat-clean. Så det er ikke et udtryk for udmattelse at det sker, og der er derfor ikke noget problem i at gennemføre efter hun kan konstatere at alle led stadig fungerer og hun heldigvis ikke er mere rystet af uheldet.

Lidt eftermiddagshalløj

Kettlebell snatch

Opvarmning med 16kg

10+10 @ 24kg

15+15 @ 24kg

15+15 @ 24kg

15+15 @ 24kg

- Udført med 3 sek pr rep vha MZ's fikse lille intervalværktøj.

En rep tager ca 2 sek, så det giver 1 sek "aktiv pause" på toppen, hvilket jeg faktisk vil tro gør det en del hårdere.

Jeg er rusten i snatch med 24kg, så det var da lidt hårdt.

Idéen er at se om det ikke giver lidt til grebsudholdenhed.

Og det føltes bestemt ikke tosset. Underarmene kunne i hvert fald mærke det.

Desværre fik jeg så også givet mig en mindre forstrækning i venstre side af ryggen i sidste sæt, men det føles som noget der bare skal strækkes væk og er klar igen om en dag eller to.

Link to comment
Share on other sites

Og apropos udstræk. Har du lagt Astana yogaen fuldstændig på hylden?

Det må jeg jo sige ja til. Det blev ret hurtigt klart efter kort tids Crossfit, at jeg ikke kunne/ville prioritere tid til begge dele, og selvom astangaen gav en hel del både kropsligt og mentalt, så var CF bare langt sjovere, mere socialt, en bredere vifte af udfordringer og heller ikke helt tosset i de kropslige og mentale resultater, sidstnævnte omend på en helt anden måde. :wink:

Astangaen handlede mentalt for mig om sådan noget som tålmodighed, ydmyghed ift egne evner, komplet kropslig opmærksomhed og en snert af meditation.

Crossfit er mere i boldgaden mental toughness - at lære sin krop at kende et godt stykke væk fra comfortzonen, at kunne fokusere og være præcis i sine bevægelser også under pres.

Det er sjovt sådan at liste op hvor forskelligt det egentlig er, og så alligevel tiltrækkende og givende på hver sin måde. :smile:

Et lille 30 min Astanga-program et par gange om ugen ville bestemt ikke skade, men det bliver ikke rigtigt til noget. :blush:

Btw: Astana er vist et cykelhold. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Cool med KB snask! Hvis du vil udfordre grebet endnu mere så prøv at sæbe hænderne ind eller brug uld handsker :devil: ..

Det kommer så nok ikke til at ske så længe jeg leger med dem indendørs. :laugh:

Må også krybe til korset og sige jeg endda brugte magnesium. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Var et kort smut i kirken i går aftes for at snakke lidt praktisk vedr. træner-tjansen. Jeg skal i ilden snart!

Jeg havde ikke nået at give ugens challenge et skud, men det kunne lige klares hurtigt:

KB Clean & Jerk (både højre og venstre)

24kg

32kg

40kg

48kg :devil: BOOOM!

- Da jeg bød bæstet velkommen føltes venstre ikke så skarp i overhead-stuff, så det var første gang jeg forsøgte med 48kg med venstre. Det gik, men lidt presset dog. :bigsmile:

Første skud med højre var mistimet, men på nr 2 gik det nemt. Rigeligt overskud.

Jeg forstår i øvrigt ikke hvorfor håndtagene på de store kugler (40+48kg) også er "ganget op" i størrelsen. Et enkelt kontrolleret clean går lige, men det er nærmest umuligt at lave noget dynamisk en-hånds-arbejde med sådan et "fatbar"-lignende greb. Lidt øv, men det er sgu fedt at smide rundt med dem, så jeg skal vist ikke klage. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag aften:

Min ilddåb som træner i kirken. :superman:

Jeg var pænt nervøs på første time, men de to næste gik væsentlig bedre.

Det er sgu ikke nemt at styre sådan en gruppe og holde alle udfordret, men det gik nu ganske ok - og det kan kun blive bedre. :bigsmile:

For de heldige stod den på "Nasty Girls".

3 runder af:

50 squats

7 muscleups

10 hang power clean 60/40kg

- Der blev skareret en del for de fleste. :wink:

Den bør jeg få prøvet en dag - måske torsdag til Open-Gym :w00t:

Post-OpenGym WOD:

Max boxjumps på 1min

50 stks

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Tirsdag aften:

Min ilddåb som træner i kirken. :superman:

Jeg var pænt nervøs på første time, men de to næste gik væsentlig bedre.

Det er sgu ikke nemt at styre sådan en gruppe og holde alle udfordret, men det gik nu ganske ok - og det kan kun blive bedre. :bigsmile:

For de heldige stod den på "Nasty Girls".

3 runder af:

50 squats

7 muscleups

10 hang power clean 60/40k

- Der blev skareret en del for de fleste. :wink:

Den bør jeg få prøvet en dag - måske torsdag til Open-Gym :w00t:

Ja det er vel en smule underligt nu, at stå på den anden side med pisken i hånden :4whip:.

Har du hold de næste par dage?

Super fed WOD!

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag aften:

Min ilddåb som træner i kirken. :superman:

Jeg var pænt nervøs på første time, men de to næste gik væsentlig bedre.

Det er sgu ikke nemt at styre sådan en gruppe og holde alle udfordret, men det gik nu ganske ok - og det kan kun blive bedre. :bigsmile:

For de heldige stod den på "Nasty Girls".

3 runder af:

50 squats

7 muscleups

10 hang power clean 60/40kg

- Der blev skareret en del for de fleste. :wink:

Den bør jeg få prøvet en dag - måske torsdag til Open-Gym :w00t:

Post-OpenGym WOD:

Max boxjumps på 1min

50 stks

Tillykke med dåben :bigsmile:

Jeg har stadig noget du skal låne og købe, men nu må du vente et par uger, før du kan få fingrene i dem.

Er du stadig interesseret i 2.5 og 3'eren?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er vel en smule underligt nu, at stå på den anden side med pisken i hånden :4whip: .

Har du hold de næste par dage?

Super fed WOD!

Jo da - mest bare det at instruere 15 hoveder på én gang, holde styr på det og konstatere hvor stor forskel der er på bare at kende progressionerne i en øvelse til at kunne undervise det sammenhængende og forståeligt.

Har først hold igen næste uge.

Tillykke med dåben :bigsmile:

Jeg har stadig noget du skal låne og købe, men nu må du vente et par uger, før du kan få fingrene i dem.

Er du stadig interesseret i 2.5 og 3'eren?

Tak tak.Og ja, det er jeg, men lige så vigtigt er optionen på at låne 1½. :smile:

Morgen tabata burpees

8 8 8 8 8 7 6(½) 6(½)

Total: 59 (nærmest 60) :laugh:

Føjda for den lede - ikke noget jeg ville ønske for min værste fjende. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du er lidt af en burpee-dronning :tongue: , damn. 60 er mange på 2:40.

Burpees er enormt sundt - man kan bare ikke tro det når man er igang. :laugh:

CrossFit WOD 21-10-2009

Øvet hold her onsdag aften.

Opvarmning

Ledtamtam

200 double unders, hvor jeg bøvlede alt for længe med at få tilpasset tovets længde - det var helt sikkert kortere end standard.

Burgener warmup for snatch

Derefter split-snatch teknik

WOD: Lynne

5 runder af:

- Bænkpres max reps med kropsvægt (88kg for undertegnede)

- Pullups max reps (med kropsvægt :tongue:)

Hvil som nødvendigt mellem runder.

Resultat

Bænkpres: 6 6 5 5 5 = 27

Pullups: 20 18 16 16 13 = 83

Samlet 110 Rx

Jeg lavede sidst Lynne tilbage i juni med scoren 34/73, så der var lidt mere skud i pattøjet, men mine pullups er til gengæld gået 10 frem, hvilket jo er meget vigtigere end bænk. :laugh:

Og som altid med Lynne, så var pumpet i undergånz ægstremt!!!! Det kostede i sidste sæt

Link to comment
Share on other sites

CrossFit

Opvarmning

Ledtamtam

Liggende hoftemobilitet (kryds ben til modsatte arm, først på ryggen, så på maven)

Diverse situp varianter fra helt udstakt liggende til ud og røre tæerne

Derefter:

- HSPU-teknik

- Hang power clean teknik

WOD

15 - 12 - 9 af:

Hang Power Clean (70 kg)

9 - 6 - 3 af:

Hand stand push-ups m. håndtag (udført med kip)

Tid: 8:45 Rx :devil:

HPC virkede ok under opvarmning og jeg kunne med glæde konstatere at venstre skulder havde det fint med HSPU'erne og at det i øvrigt godt kunne lade sig gøre også fra håndtag, men dælme hårde.

Workouten kom afsted og jeg tog de første 5 reps af HPC, derefter 3'ere faktisk hele vejen hjem.

Så var det HSPU'ernes tur, hvor jeg havde håbet at kunne lave en del doubles. Det lykkedes også med de første to, men på næste 2 underkendte Klaus den 4. rep på manglende lockout (helt fair). Derfra var det tydeligt at mærke styrken var presset lige til grænsen.

Anden runde kørte ok og HPC var fine. På de sidste 3 HSPU havde jeg vist 2 miss for at få dem alle i hus, og der var tæt på at være udsolgt i pressestrukturene. :wink:

Open-Gym

25 burpees på tid - battle of the giants :tongue:

1:00-dut

- Jeg vandt, men med væsentlig mindre margin end forventet. :bigsmile:

Så var jeg tilfældigvis lige blevet inspireret til at lave lidt Windmills. :showoff:

Jeg noterede ikke ned hvad jeg lavede, så rækkefølgen kan være skudt. Der gik også ret meget kæbe mm i den ind imellem. :blush:

Alle en-kugles løft er naturligvis i topposition med kuglen, og med to kugler er det high/low.

KB Windmills

24kg

32kg

40kg

48kg :devil:

24/32kg

32/32kg

40/32kg

40/48kg :devil:

48/40kg forsøgt med højre og der var det så godt som - balancen smuttede lige til allersidst efter den havde været nede og oppe med begge

KB Swings

10x32kg high swings

10x40kg russian style (til lige over hovedhøjde)

10x48kg russian style

- rev godt. :superman:

Link to comment
Share on other sites

25 burpees på tid - battle of the giants :tongue:

1:00-dut

- Jeg vandt, men med væsentlig mindre margin end forventet. :bigsmile:

I kategorien (utrolig) dumt, men (utrolig) sjovt:

Det lille potpourri består af:

1 minute each

TRX Burpee, Left Leg

Medicine Ball Burpee w/ 18 lbs

Sandbag Burpee w/ 85 lbs

TRX Burpee Right Leg

Man Makers 30 lb Dumbbells

Burpee Box Jump

Kettlebell Burpee w/ 75 lbs

Burpee Pullup Knees to Elbows

Plank Jack Burpee

Burpees

Man må beundre ophavsmandens kreativitet :w00t:

Jeg siger tak for kampen. :smile:

Må dog korrigere at du tabte med 2 sekunder. :tongue:

Og selv tak, nu har jeg et nyt mål med min træning :laugh:

Edited by Molleally
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share