MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hjemmehalløj 05-10-2009

Den omgang pullups og thrusters har flækket mig på langs og på tværs. :gal:

Lats og pattøj er svært ramt af DOMS og lår+glutes er heller ikke sluppet.

Hvordan den omgang kan ramme patten så vildt fatter jeg ikke, men det har det altså gjort.

Først de daglige stabilitetsøvelser og lidt skuldertamtam.

Derefter underarms-awbrænding :superman:

Captain of Crush (CoC)

Lidt reps med Trainer

Lidt reps med 1'eren

4x10 sek hold med Trainer

Support hold i ringe

3x ?

Bonusdips og lidt L-sit

Deadhang holds

2x ?

Turkish Getups

10 min kontinuerligt @ 16kg

- Skiftevis hver rep. Det fik lidt sved frem på panden mm.

KB hold (suitcase)

3x30 sek pr hånd @ 32kg

- Ingen pause andet end de 30 sek hvor kuglen var i modsatte hånd

Wrist roller

3 ture i hver retning uden pause @ 4kg

Underarme awbrændt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvis bare jeg havde en video. :wink:

Jeg ligger på en bænk med en skive i hver hånd (ikke over 2½kg endnu).

Med strakte arme tegner jeg basalt set de største cirkler der lader sig gøre.

Hænderne starter i lodret, kører op over hovedet ned til vandret, holdes i vandret og køres ned til langs siden og tilbage til udgangsposition.

Virker selvfølgelig også den anden vej rundt.

Skulderens bevægelse er jo faktisk det samme som helt basic armsving udført stående.

Denne øvelse foregår så bare med belastning og i et mere kontrolleret tempo, dvs. ret langsomt faktisk.

Den her vil måske interessere dig:

Jeg synes den er udmærket.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD+OG tirsdag 06-10-2009

Opvarmning

Ledtamtam

Squats

Hindupushups

En masse kerne bl.a.:

Anchored Getup Situp

5 @ 12+12kg

5 @ 16+16kg

5 @ 24+24kg :devil:

Dødløft 5-5-5-5-5

5 @ 70kg

5 @ 100kg

5 @ 110kg

5 @ 120kg

5 @ 120kg

5 @ 120kg

- Stille og rolige "skånekilo". Kørte til gengæld med dobbelt overhånds uden låsegreb hele vejen, så lidt udfordring var der alligevel.

Bonus WOD - Makker burpees med sprint

Løb til modsatte ende af salen, lav 9 burpees, løb tilbage, makkers tur.

Næste runde 7, derefter 5, 3 og 1

Vores tid 2:31 :superman:

- Huhej hvor det gik, og så nåede man da også at blive forpustet (og få den fine jernsmag i munden)

Lidt ekstra Open Gym

C2 roning

2000m @ 7:59, damper 2/3

- Startede ud med planen om 5k, men det var bare et helvede - intet at trykke med, ryggen begyndte at være øm på den forkerte måde og biceps pev bare af DOMS. :laugh:

KB suitcase holds

3 x 15+15sek @ 48kg

- Rev godt i si'erne :devil:

Hanging leg raise

3x5

- kontrolleret, ikke noget svingeri

Link to comment
Share on other sites

Hva siger hvilepulsen efterhånden efter et par mdrs intensiv CF!?

Hehe. Jeg har efterhånden trænet CF i et års tid, men jeg er i tvivl om de sidste par måneders træning kan kaldes intensiv. :laugh:

Det er heller ikke tit jeg måler hvilepuls - den har jo næppe særlig stor indflydelse på min Fran-tid.

Jeg mindes at jeg målte den for nogle måneder siden, hvor den vidst var i slutningen af 40'erne.

Målte den lige her til aften efter nogle minutter i vandret og fik den ned på 51, så den rigtige morgen-hvilepuls skal nok være et par slag lavere.

I 2005 i perioden hvor jeg gik til spinning, styrketrænede og alt mulig andet målte jeg den til 41 som det laveste.

Link to comment
Share on other sites

Christian, dig og nogle andre havde engang et C2-race? Hvordan slap I afsted med det? Jeg mangler lidt et sted der har 2 C2'ere til en lille 1000m udfordring.

Vi crashede en random fitnessDK. Husker ikke om os der ikke var medlemmer betalte for en enkelt træning, eller om der var gratis prøvetræning.

Du kan jo evt maile Klaus fra CF-CPH og høre om i må komme forbi til OpenGym en dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Christian, dig og nogle andre havde engang et C2-race? Hvordan slap I afsted med det? Jeg mangler lidt et sted der har 2 C2'ere til en lille 1000m udfordring.

Ren nysgerrighed - Hvad napper i ca. 1000 m pC2 row på :smile: ?

Link to comment
Share on other sites

Vi crashede en random fitnessDK. Husker ikke om os der ikke var medlemmer betalte for en enkelt træning, eller om der var gratis prøvetræning.

Du kan jo evt maile Klaus fra CF-CPH og høre om i må komme forbi til OpenGym en dag.

Os der var medlemmer havde en ven med til "prøvetræning". :innocent:

Og så random var det nu ikke :tongue: skulle jo være et sted med mange C2'ere, det blev på Nygårdsvej.

Edit: For øvrigt for man som FitnessDK medlem for tiden mulighed for at give en ven 14 dages gratis prøvetræning for hver træning man har haft.

Jeg har en del invitationer at give ud af hvis det er.

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

OKay ;) En anden ting: Dine arm-cirkel-ting, koerer du dem for oeget flexebilitet eller stabilitet?

Rehab og stabilitet må det være primært, men det skader næppe fleksibiliteten. :smile:

Lidt Eftermiddags/aftenaktivitet:

Ca 2 timers flagfootball :superman:

- Der var sgu ret god fart i stængerne, når jeg fik mulighed for at løbe. Er godt tilfreds med mit antrit. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bare ikke lige se, hvordan det gavner stabiliteten(medmindre, jeg udfoerte det forkert)... Kan du forklare naermere?

Naah, måske er det heller ikke så meget for stabilitet, men mere for rehab og mobilitet (hvor sidstnævnte vel ligger ret tæt op af fleksibilitet).

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - videodate lørdag 10-10-2009

Dagens træning bestod udelukkende i en masse VL, som Klaus og jeg længe havde snakket om vi skulle have optaget.

Opvarmning

Generel tamtam

Cleans

--- warmup ---

20kg

40kg

50kg

60kg

--- video ---

Full squat clean 70kg

Full power clean 70kg

Hang squat clean 70kg

Hang power clean 70kg

- Cirka 3 reps af hver optaget både forfra og fra siden. Det er alligevel en 25-ish reps.

Burgener warmup

Den skulle også lige optages.

En efter kort diskussion om hvordan den helt præcist ser ud lykkedes det. :laugh: Også x2

Snatch

--- warmup ---

20kg

30kg

40kg

--- video ---

Full squat snatch 50kg

Full power snatch 50kg

Hang squat snatch 50kg

Hang power snatch 50kg

- Igen 2-3 reps af hver x2.

Ekstra

Snatch balance (uden afsæt)

Snatch balance (slow)

Snatch balance (med afsæt)

Front squat

Overhead squat

Og så kaldte vi det en dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD + kort Open Gym søndag 11-10-2009

Imponerende frafald. Jeg var nr 1 på ventelisten da jeg tilmeldte i går aftes (med max 15 på holdet), og der var mødt 8-9 op til timen.

Opvarmning

Armesvingeri

Hindu pushups

Diverse pushup varianter med bonus-stabilitetskrav

Squatjumps med høje knæløft

Burpee-drill - øv hipbounce til squatposition

Dernæst teknik i Hang squat clean, da wod'et var en kort og intens fætter.

Hyggetræning op til 70kg. Fokus på kort dip og et godt shrug.

WOD: Double Tabata

- Wallballs 20lbs/10"

- Burpees (yeah)

Udført skiftevis tabata-style 20/10 sek, dvs 8 min arbejde i alt, 16 arbejdsintervaller. Makkeren var så venlig at tælle reps.

Resultat: 120 total reps Rx

Jeg havde én fuckup runde på wallballs med 3 misses og 4 gode, og så ellers på 8-10 i de resterende intervaller. Teknikken kørte ellers ganske godt med ret få der ikke blev godkendt.

6-7 burpees pr omgang undtagen den sidste hvor jeg fik givet det sidste gas og jeg fik noteret 9. :devil:

Busted på den gode måde bagefter. :devil:

Muscleups

ca 5x1 med kip

Assisted (strict) musclups

En håndfuld reps

Fødderne på en bænk foran, benene cirka strakt (bliver nemmere hvis de er mere bøjet :smile:)

Chest to bar pullups

1x5 :laugh:

- fik ikke lige lavet flere. :blush:

Wide support i ringene

3-4 runder - ukendt tid.

Ringene holdt cirka 10cm fra kroppen for øget stabilitetskrav. Ikke tosset.

Asger viste i øvrigt en fin skalering af iron cross med armene ind igennem stropperne over ringen således at ringens overside støtter på underarmen og giver en lidt mildere kraftarm. Den må der eksperimenteres med. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, og så har jeg sagt ja til at være træner nede i det dér Crossfit Copenhagen. :w00t:

I praksis har jeg også lidt set mig selv som den mest træner-agtige ikke-træner, så det er vel meget naturligt. :laugh:

Det bliver forhåbentlig rigtig sjovt og lærerigt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014
Nå ja, og så har jeg sagt ja til at være træner nede i det dér Crossfit Copenhagen. :w00t:

I praksis har jeg også lidt set mig selv som den mest træner-agtige ikke-træner, så det er vel meget naturligt. :laugh:

Det bliver forhåbentlig rigtig sjovt og lærerigt.

:4thumbup:

Jeg ser allerede frem til, at komme til en session hvor MaxP svinger pisken :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Nå ja, og så har jeg sagt ja til at være træner nede i det dér Crossfit Copenhagen. :w00t:

I praksis har jeg også lidt set mig selv som den mest træner-agtige ikke-træner, så det er vel meget naturligt. :laugh:

Det bliver forhåbentlig rigtig sjovt og lærerigt.

Sweet stuff :4thumbup: :4thumbup:

Er der planer om en certificering i UK?

Link to comment
Share on other sites

Sweet stuff :4thumbup: :4thumbup:

Er der planer om en certificering i UK?

Der er en cert i Stockholm i februar som det eneste indenfor fornuftig rejseafstand der ikke er udsolgt. På crossfit.com i højre spalte er der oversigt over de kommende måneders certs.

En cert er ikke et krav for trænerne fra CF-CPH's side (i hvert fald ikke for mig :tongue:) men lige nu regner jeg da bestemt med at skulle et smut til det svenske til den tid. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share