MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

CrossFit WOD + Open Gym søndag 06-09-2009

Opvarmning

Ledtamtam

Diverse kb swings, snatches 24kg

2 runder af:

15 boxjumps

Planke - en arm et ben løftet

- Blev kørt solidarisk, dvs delt i 2 hold og planke indtil alle var færdige med boxjumps. Ingen egentlig pause mellem skift, men alligevel lige 5-10 sek mellem hver.

WOD - Press 5-5-5-5-5

5x20

5x40

5x50

5x60

- av av venstre skulder :unhappy:

Ja, den skal der vist lige kigges nærmere på.

Derefter blandet halløj til Open Gym

Hist og her afbrudt af instruktion i bla. pullups og thrusters (ka' ikke la' være :blush:) og random kæbe

Liggende skuldercirkler

1½-2½kg skiver

Holy crap den bider i venstre et meget bestemt sted - sådan omkring kl 10-11, hvis vi leger at armene ud til siden er kl 9 og lige over hovedet er kl 12.

Assisted muscleups

nogle få - ikke lige det rigtige tidspunkt

Double Unders

2 x 10-15

1 x 98 :laugh:

- Total psykisk barriere dér!

Kettlebell gøgl

Towel swings 24kg

Towel rotations (hammerkast-style) 12-16kg

Anchored getup situp, 5 @ 2x12kg, 2x16kg

"To the top"-swings 3x10@32kg (efter Games '09 regler, hvor kuglen skal helt op og være lodret over hovedet)

Pistols lidt med 16kg og 2x16kg

Et par jumping pistols til box (uden kugler dog)

- Jeg havde hygget mig med Steve Cotters Kettlebell Encyclopedia her til formiddag og ladet mig inspirere lidt.

Towel rotations er møjfede - buster bare kernen helt anderledes end andet.

De lidt anderledes swings var faktisk helt ok når teknikken lige blev tilpasset (kan ses her: http://games2009.crossfit.com/thegames/tri...irst-heat.html)

Et normalt swing dur ikke rigtigt når kuglen skal helt derop, og det bliver for usikkert at få den stoppet i den normale bane.

Så den teknik jeg havde luret fra videoen bestod i et lidt mere tight bane for kuglen, hvor den så presses det sidste stykke op, og droppes i den "normale" bue.

Wallball - 3m target

20

30

20

- Havde en 3-5 misses i hver runde som naturligvis ikke talte med, de fleste enten fordi den ikke kom ind og ramme væggen (men eller var høj nok), eller fordi den ramte væggen under stregen.

C2 roning

Let og kort opvarmning

200m @ 33,8 sek, 578 watt average

lidt pause

25 cal @ 1 min, tempo ~1:40/500m

- Føj hvor ubehageligt efter sådan en sprint. Manglende lige den sidste gnist i sprinten - havde den ellers oppe omkring 650watt en god del af tiden. Brugte for lidt ben.

Jeg troede faktisk jeg havde været noget tættere på de 30 sek på 200m, men et opslag i rekordbøgerne viste at jeg "kun" har roet 33,3, så jeg var tættere på end jeg havde regnet med.

Der skulle bestemt være til under 33 på friske ben - eller måske endnu mindre. Det må prøves snarest. Var der ikke noget med en challenge her i september, Kauf?

Kettlebell gøgl 2

2H, 1H flips 24kg

2H, 1H flips 32kg

GHD-situps

3x10

Flere skuldercirkler med småskiver

1½-2½kg

Stræk til sidst

Lidt af en rode-butik, men jeg fik da lavet lidt og pulsen kom op et par gange.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD 07-09-2009

Opvarmning

En masse med keddelkuglerne - fik bl.a. nappet en Bottom Up Windmill med 24kg (desværre kun højre). :devil:

WOD

21 Full Squat Clean 60kg

50 Double Unders

15 FSC

50 Double Unders

9 FSC

50 Double Unders

Tid: 11:48 Rx

Puha! Ikke helt nok styrkeoverskud på FSC'erne, så de slog mig godt ud og dem alene havde pulsen helt oppe og ringe. Så var DU's ikke sjove.

Første runde tog omkring 4 min og var kun lidt over min måltid, andet runde slog mig tydeligvis ud og tog ca 5 min, sidste runde på lige under 3 min.

Manglede lige det sidste overskud i dag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Løberi

Bwadr :gal:

3 x 640 meter (ifølge rutemåleren), ca 250 meter i gåtempo tilbage til start ~3min.

Interval 1: 2:30 ~15,4km/t (km-tid 3:54)

Interval 2: 2:38 ~14,6km/t (km-tid 4:07)

Interval 3: 2:39 ~14,5km/t (km-tid 4:08)

Jeg forsøgte mig med pose-stil på interval 1. På en måde føles det mest rigtigt at løbe hurtigt når jeg løber sådan, men tempoet er aldeles urealistisk til længere distancer.

Bagefter kunne jeg mærke mine baglår som jeg aldrig har mærket dem før efter løb. :laugh:

Det var rigtig svært at holde tempoet i stængerne og få trukket benet op hver gang.

Interval 2 var et forsøg på at løbe samme tempo (eller samme relative indsats) med min sædvanlige ikke-stil. :wink:

Interval 3 var igen pose og denne gang i markant lavere tempo end interval 1. Lidt overraskende at det ikke var langsommere. :bigsmile:

Pulsdata inkl gåpausen

Tid: 15:45

Gns. puls: 151 (72%)

Max puls: 187 (89%)

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD 09-09-2009

Opvarmning

Ledtamtam

Walking Lunges

Walking Lunges m. 16kg kb by-the-horns

Walking Lunges m. 16kg kb racked

Walking Lunges m. 16kg kb overhead

Airsquats

Airsquats med armene oppe

Squat med 16kg kb racked

Squat med 16kg kb overhead

Getup situp uden vægt

Getup situp 16kg kb

WOD: Thrusters 1-1-1-1-1-1-1

Først en masse opvarmning, fællesteknik-træning

20kg

40kg

60kg

--- Workset ---

70kg

80kg

85kg

90kg (gammel PR)

93kg PR

97kg PR

- Jeg kunne tydeligt huske jeg havde maxet i denne her én gang før, og at jeg dengang fik 90kg op. Jeg kunne dog ikke huske præcis hvor længe siden det har, men det store PR-regneark sag november 2008. :laugh:

Var lidt bekymret for om venstre skulder ville melde fra men den tog det helt fint, så jeg valgte bare at tøffe deropaf i kg.

90kg kom nemt op. :w00t:

93kg ramte ikke helt banen og blev noget ustabil, så den nåede kun lige op på strakte arme.

97kg var faktisk et mere solidt løft, men nu mente lænden så at det måtte være nok.

Squat-delen var tungere end den burde være, men der var tydeligvis godt knald på hoften. :bigsmile:

Jeg synes jeg har lidt rigeligt med småskavanker for tiden, og det hæmmer jo uundgåeligt træningen noget. Jeg tror ikke helt det er tilstrækkeligt at jeg bare træner udenom problemerne når de ikke er til at ignorere mere. :blush:

Afsluttende skulder-rehab og stræk

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym lørdag 12-09-2009

Min lænd har desværre gjort mere av end frygtet efter de tunge thrusters, så træning har været sat i bero.

Jeg er noget i tvivl om det bliver godt af sig selv, eller om der skal prof assistance til få mig i orden... :unsure:

Og bare lige for at toppe den af, så havde jeg lidt lettere lemfældig omgang med alkohol i går, hvilket jeg er i endnu dårligere form til end løb, så var måske lidt mat i dag.

Jeg havde nogle idéer til WODs, men var lidt presset på tiden og dagens vigtigste punkt var at få leget med mine to nye små pusse-nusser, aka The Beast and The Bulldog. :devil:

Christmas comes early this year...

Opvarmning

Godt og blandet - gang i hoften

KB swings

24kg

32kg

40kg - 5 reps

48kg - et par sæt af 5

KB Clean & Jerk

24kg opv

32kg opv

40kg - både H og V

48kg - lidt cleans med venstre, C&J med højre

- Nærmest let :superman:

KB Turkish Getup

24kg opv

32kg opv

40kg - både H og V, easy

48kg - forsøgte kun H :devil:

- Nice

KB Pistols

24kg

32kg

40kg

48kg

- Både højre og venstre hele vejen op. Rimelig pænt overskud.

De andre blev enige om jeg måtte have adamantium og hydraulik i benern. :wolverine2:

Jeg er yderst tilfreds med grundstyrken. :laugh:

KB snatch

Lidt 24kg

Lidt 32kg

Forsøg med 40kg, men grebet var ikke til det og højre underarm efterhånden en kende busted. :laugh:

KB farmerwalk

2 runder i salen med 48+40kg

- Dælme hårdt for mine små pølsefingre og håndtagene er så tykke at jeg har ingen chance for at bruge tommelen.

Så kunne jeg heller ikke finde på mere jeg kan lave med bæstet. :hehe:

Kameramanden fik lige fanget halvdelen af min TGU med 40kg og C&J med 48kg

http://www.crossfitcopenhagen.dk/nyheder/nye-kettlebells

C2 roning

3x500m, 1 min pause, level 3, ~30 spm

Interval 1: 1:44.4 / 307 watt

Interval 2: 1:42.3 / 327 watt

Interval 3: 1:44.1 / 310 watt

:gal:

- Fyda føjda. Ok tryk på benene især i andet interval.

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym Hygge Tirsdag 15-09-2009

Min lænd er dælme mærkelig. Den gør stadig lidt avav efter de thrusters, og giver af og til en smule udstrålende smerte i benene, hvilket jeg tror er et skidt tegn. Men når jeg er varm så er der tæt på intet. Har tid hos kiro i morgen for at få kigget lidt på sagen, så håber jeg hun kan fikse mig. :innocent:

Også derfor den sidste uge har været meget rolig på træningsfronten, for jeg har ikke ville kaste mig ud i WODs jeg ikke kunne styre. Men jeg kan jo ikke holde mig helt væk. :laugh:

Let ledopvarmning og lidt pullups til opvarmning

Support hold i ringene

2x lang tid - lidt dips på ind imellem

KB TGU

24kg

40kg

48kg med både højre og venstre :devil:

Swingeri med de tunge kugler

Lidt med 40kg

Lidt med 48kg

- Forsøgte mig med nogle high swings, og det gik faktisk ok med bulldog. Kørte nogle runder med 2 swing til hovedhøjde, 1 swing højt.

Det samme forsøgte jeg så gentaget med bæstet, dog med lidt flere problemer.

Forsøgte også med nogle en-hånds med både 40 og 48. Rent vægtmæssigt er det til at håndtere, men kombinationen af et meget tykt håndtag og mine små fingre gjorde det desværre umuligt at få sat ordentlig sving på. Must develop iron grip

KB Clean & Jerk

Lidt 24kg

Lidt 32kg

Lidt 40kg

- Med højre er 40 superlet - den bliver bare lige vippet på og sidder helt stabilt. Venstre er til gengæld (og desværre) noget mere ustabil.

Musclups

1 Strict Fuld ROM :superman:

Et par misses på strict

Et par singles med kip

- Den første sad bare. God trækkestyrke og ingen problemer med at komme rundt i transitionen. På de næste fik jeg bare ikke trukket langt nok ned og havde ringene for langt fra kroppen.

10 min KB Snatch Test

247 reps @ 16kg PR (og jeg tror faktisk ikke engang jeg har lavet den før)

- Jaja, jeg ved godt det kun er 16kg, men min snatch kapacitet er ikke lige til 10min i selskab med 24'eren.

Jeg mente nok at det kunne blive hårdt nok med 16kg og det havde jeg ret i.

Kuglen blev holdt igang fra start til slut uden at røre jorden med 10 reps pr hånd af gangen undtagen lige sidste runde hvor jeg reppede færdig med højre.

Ærgeligt ikke at nå de 250, men min primære mål var egentlig først at nå 200 i streg og derefter regnede jeg ikke med at jeg kunne nå de 250.

200 nåede jeg efter 8:12 men satte først spurten ind da der var et minut igen, og det var lige sent nok.

Oh well, så har jeg jo en undskyldning for at prøve igen. :laugh:

Superlækker workout egentlig. Kredsløbet blev dejlig presset og jeg kom i sådan næsten trancetilstand af kuglens monotone rytme. KB-Snatch er et fedt løft når det bare sidder. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kiro'en fik revet mig godt rundt, og jeg var bestemt også låst omkring halebenet.

Har haft is på af nogle gange her i løbet af aftenen og skal knækkes igen fredag.

Og nu starter så 3 måneder hvor jeg skal lave min stabilitets-swissball-tamtam hver dag. :gal:

Jeg har 6 øvelser jeg skal lave 4 af pr dag, så det bliver en fin lille rotation. I dag tog det 10 min uden at jeg havde fart på.

I MUST DO THIS!!!

I det lys har de seneste par træninger måske ikke været de mest fornuftige, men de nye kugler skulle jo bydes ordentligt velkommen. :blush:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open Gym lørdag 19-09-2009

Jeg var hos kiroen i går til anden omgang "aflåsning" (af 3 i alt) og fik præciseret at der var tale om en god låsning af højre bækkenled og andennederste lændehvirvel.

Ikke så underligt jeg kunne mærke der var noget helt galt.

Jeg skal lige have snakket træningstilpasning næste gang, men jeg regner ikke med at skulle maxe i noget som helst med vægtstænger de næste par måneder.

Opvarmning

Det sædvanlige

Skuldermobilisering med pind

Overhead squat med pind

Sjip

3x 50 double unders (med cookie-cutteren)

- Første runde i streg efter en halvskidt opvarmning.

Et par misses på de to næste runder. Fejlmargin er dælme ikke høj med den ostehøvl :laugh: og jeg var lidt rusten.

Ring work

Skin the cat

Support hold, en del heraf i L-sit

Tuck back lever

Et par kipping muscleups (skulle demo'e for en anden :bigsmile:)

Rope climb

½ tur i L-sit - baah

1 tur alm

C2 roning

1 x 500m

Tid: 1:28,9 PR, 497 watt average, ca 40 spm.

- Holy crap den rev mig i småstykker.

Det var planen at give max gas de første 15 sekunder og så finde et niveau jeg kunne holde hjem, og det første lykkedes fantastisk godt.

Der var i hvert fald en håndfuld tag hvor jeg lå på 600+ watt og en 500m-tid på 1:22-1:25, og jeg tænkte hu-hej hvor det går, men kan jeg overleve dette.

Skruede så helt bevidst lige en tand ned for niveauet. De sidste 250m var onde - som i rigtig onde. Forventet sluttid tikkede stille og roligt til 1:26, så 1:27 og 1:28 imens jeg kunne se at wattene bare ikke kom ned i maskinen. Mine sidste træk har ligget lige omkring 400 watt, så lidt af et fald fra de 600 jeg lagde ud med. :laugh:

Jeg håber bestemt jeg kan fordele mine kræfter bedre end hvad dette forsøg endte ud med, og alligevel var det PR med 1 sekund (lidt har også ret :laugh:)

Ganske fint tilfreds sådan set, og jeg kom noget sent i seng i går hvilket tydeligt kunne mærket inden træning.

Så var jeg også helt balret og dejlig groggy. Havde dog lige planer om en smule dødløft...

Hygge-Dødløft

5 x 70kg

5 x 100kg

5 x 100kg

10 x 100kg

10 x 100kg

- Hygge hygge :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit Open GYM søndag 20-09-2009

Opvarmning

Ledtamtam

Skuldermobilisering med pind

Liggende skuldercirkler med 2x2½kg

Overhead squat

Ringwork

Support hold

Dips

Clean & Jerk

lidt med 20kg

lidt med 40kg

5 x 60kg

10 x 60kg

- Jeg havde meget lyst til at lave Grace (30 reps @ 60kg), men det er skulderen desværre ikke helt klar på.

Selv 5 og 10 reps er dog rigeligt til at give pulsen et godt hop opaf. :devil:

Hang Power Clean

7 x 2 @ 80kg

- Baah, regnede selvfølgelig ikke med at tape var nødvendigt, så jeg fik mig en fin vabel på højre tommel i femte sæt.

Kettlebell gøgl

Lidt flipperi med 12 og 16kg.

1H flip foran fra side til side går uden problemer.

Bag om ryggen går også for det meste med 12kg fra højre til venstre, men venstre til højre ville bare ikke!

Hand to hand kettlebell flips

Max reps med 16kg

128 i træk - og så smuttede koncentrationen! Der var til mere.

- Jeg havde en enkelt feberredning, men ellers kørte det meget solidt.

Det må prøves med 24. :devil:

Concept 2 roning

Max watt test

4 forsøg af cirka 20 sekunders varighed med sådan en 6-8 træk for fuld knald.

Tur 1: 684 watt

Tur 2: 688 watt PR

Tur 3: 681 watt

Tur 4: 677 watt

- Jeg har kun noteret et forsøg der gav 630 watt i april, men jeg husker det som om jeg har været oppe og snuse på 650+.

Anyways er det her i hvert fald PR, og ikke langt til 700 watt!!!

Store Robert havde kort forinden forbedret sin 500m-tid, så den nu lyder på 1:20,4 :gal::devil: (671 watt average). Føj for den lede! Han er jo så også godt 110kg ondskab fordelt på 2,03m, så han har visse fordele på sådanne distancer på C2'eren.

En tid under 30 sek på 200m kræver i øvrigt ifølge min beregner omkring 820 watt average, 31sek ~745 watt og 32sek ~675watt.

Det næste mål må hedde 32,5.

Mere C2 roning

1000m @ 3:35, level 3

- Det startede med en plan om at lave 2000m lige inden Open Gym sluttede, men jeg havde bare ikke overskuddet til at presse mig til det niveau jeg selv havde sat som mål. Uden tvivl en fejl at sætte lige lovlig ambitiøse mål med den slags efter 1½ times træning. :laugh:

Jeg skal lige øve det med disciplinen, og så måske starte med at få roet nogle 2000m i et tempo hvor jeg ikke forsøger at sætte PR hver gang.

Jeg håber på noget afklaring i næste uge ang mine småskavanker og hvordan det påvirker træningen.

Der er heldigvis masser jeg godt kan lave (f.eks. C2 :devil:) men skulderen klager godt nok i mange øvelser, så det bliver sikkert en masse rehab og tilpasset træning de næste par måneder.

Jeg har fået lavet mine øvelser for kernen de sidste 5 dage (fra jeg var hos kiro), så det går godt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower/Jesper

Der er efterhånden en god klat billeder af dig inde på crossfitcopenhagen.dk, og har derfor ikke kunnet undgå at bemærke at du så godt som altid træner i lange Tights. Er der nogen bestemt grund til det? For kunne da forstille mig det bliver varmt nok i den kirke under et WOD :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower/Jesper

Der er efterhånden en god klat billeder af dig inde på crossfitcopenhagen.dk, og har derfor ikke kunnet undgå at bemærke at du så godt som altid træner i lange Tights. Er der nogen bestemt grund til det? For kunne da forstille mig det bliver varmt nok i den kirke under et WOD :smile:

Haha - fantastisk spørgsmål. :bigsmile:

Jeg træner primært i tights fordi de er rigtig gode at træne i - rigelig stræk-effekt og de er aldrig i vejen. De giver passende beskyttelse for skinnebenene, når der skal dødløftes eller på anden måde løftes en stang fra gulvet.

Jeg kan ikke huske jeg har haft problem med at det blev for varmt, og så har jeg ikke haft så meget held med at finde shorts jeg synes egnede sig til det hele.

Og så naturligvis for at jeg kan flashe mine massive lår. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD - onsdag 23-09-2009

Opvarmning

Led-tamtam

Diverse makkerøvelser med 20lbs medball:

10 chestpasses

15 ball slams - max rep burpees imens

20 makker-"wallball" over pullup-barren

15 "atomic situps" med bold - planke på albuer imens

15 medball clean - max reps superman-extensions

WOD - Front squat medley

Max reps @ 80kg

5 min pause

Max reps @ 60kg

5 min pause

Max reps @ 40kg

:gal:

Resultat: 10-20-40 Rx

Fyffer pyffer. :laugh:

Fra starten var jeg noget lunken ved denne WOD - frontsquat er bare ikke egnet til at reppe så meget i, hvis man er den mindste smule hæmmet i smidigheden i arme, håndled mm... og det er jeg trods alt også lidt! Den ville have givet væsentlig mere mening med backsquat.

Nå, men jeg valgte at lege med under forudsætning af at lænden opførte sig godt og jeg ville ikke presse den så meget at formen røg helt fløjten eller på bekostning af mine håndleds velbefindende. :wink:

80 var satme tunge :blink:, 60 var ubehagelige og de 40 var bare at klemme ballerne sammen og holde formen. :laugh:

Det var bestemt ikke helt max reps, men nok reps. 5 min pause gik overraskende hurtigt.

Bonus

3 sæt support holds i ringene

Link to comment
Share on other sites

CrossFit - WOD fredag 25-09-2009

Opvarmning

Led-tamtam

Medball-fun med makker ala onsdag (Thor var ikke i sit kreative hjørne :wink:)

15 ball slams - max rep burpees imens

15 makker-"wallball" over pullup-barren

15 situps med bold over hovedet plus kast til makker

mere? kan ikke huske det

Fantastisk stemning på det øvede hold i øvrigt. :laugh: Spas og løjer.

WOD: Hang Power Clean 1-1-1-1-1-1-1

--- warmup ---

opvarmningsøvelser med stang

40kg

60kg

70kg

80kg

--- workset ---

90kg - let

100kg

100kg - pæn denne gang

104kg

105kg

106kg

100kg - rigtig pæn (mener jeg i hvert fald selv :bigsmile:

- Der var vist nok én af dem på 104/105 der var rimelig pæn, men jeg kan ikke huske hvilken.

På de andre mangler jeg lige det sidste for fuld hofteekstension og armene var ikke hurtige nok.

Fornuftig omgang uden at presse den. Jeg meldte vist nok ud at det skulle være "skåne-kilo", men alt føltes godt, så jeg gik en smule over. :blush:

Som en lille afslutning mente Robert det var godt med en 200m C2 sprint, og den var jeg med på og André ligeså.

Bonus C2 roning

200m @ 31,8sek / 693 watt average, lvl 6 PR

- Holy smokes, det gik sgu' godt. PR med 1,5 sek. :devil:

Faktisk var average watt højere end min max watt sat for ganske nylig. Der kan man bare se hvilken effekt damper-setting har. :laugh:

Første halvdel lå tempoet på 1:17/500m mener jeg bestemt det var, hvilket er omkring 750w, og jeg sluttede omkring 1:21/500m ~650watt.

Umiddelbart ville jeg tro det indikerer at damper-setting var passende til distancen, men jeg skal da lige prøve om max i det mindste ikke kan komme højere med en højere setting.

Robert lavede en 29,4'er ~865 watt :gal: Fucking crazy!

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD tirsdag 29-09-2009

Jeg crashede kl 17 holdet og fik efter en ganske let opvarmning lavet følgende.

WOD: Overhead Squat 3-3-3-3-3

opv @ 20kg

5+ @ 40kg

3 @ 50kg

3 @ 60kg

3 @ 70kg

3 @ 80kg

3 @ 80kg

- Den primære udfordring var stabiliseringen. Benmæssigt ikke den store udfordring.

Venstre skulder er bekymrende sart på trods af at jeg synes jeg ikke presser den unødigt og at jeg dagligt laver øvelser jeg fik sidste uge af fys'en. :dry:

Ingen problemer med lænd og det bøvl der har været dernede. :smile:

Bonus

Tabata Burpees (med pauser i squatposition :gal:)

Resultat: 7-7-7-6-6-6-6-7 = 52

Gustent!

Og så fik jeg mig et par EliteRings :superman:

Indtil videre hænger de bare i pullup-barren i dørkarmen, hvilket selvfølgelig begrænser udfoldelsesmulighederne lidt, men jeg kan da lave support holds, dips, L-sit, pushups, front/backlever og egentlig meget andet godt nu jeg tester lidt.

Uden tvivl et godt køb. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

HVad er det for nogle skuldercirkler du laver til opvarmning ind i mellem?

Hvis bare jeg havde en video. :wink:

Jeg ligger på en bænk med en skive i hver hånd (ikke over 2½kg endnu).

Med strakte arme tegner jeg basalt set de største cirkler der lader sig gøre.

Hænderne starter i lodret, kører op over hovedet ned til vandret, holdes i vandret og køres ned til langs siden og tilbage til udgangsposition.

Virker selvfølgelig også den anden vej rundt.

Skulderens bevægelse er jo faktisk det samme som helt basic armsving udført stående.

Denne øvelse foregår så bare med belastning og i et mere kontrolleret tempo, dvs. ret langsomt faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik et kompliment hos min cykelpusher i går. :bigsmile:

Jeg havde haft indleveret lågen efter jeg konstaterede der var kommet lidt slør i krankboxen, hvilket jeg tænkte var ret skidt.

Det viste sig så at jeg ganske enkelt havde trådt boxen i smadder, og der var som sådan ikke noget galt med den, den kunne bare ikke holde til mit tramperi, og at den som fixie også er hårdere belastet end en tilsvarende cykel med friløb.

De ville selvfølgelig skifte den på garantien men opfordrede mig til at opgradere til en stærkere model (den stærkeste de havde), da de ellers forventede det samme ville ske igen.

Med cykelmandens egne ord, så var det uhørt at jeg havde trådt en krankbox i stykker på et halvt år. :devil:

Mine ben er åbenbart enormt BOOM. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit @ home torsdag 01-10-2009

Opvarmning

Leddene

kb swings

kb snatches

walking lunge

ringdips :w00t:

WOD

5 runder af:

20 kb swings 24kg

10+10 pistols (skiftevis H+V)

10+10 kb snatch 16kg

Tid: 16:44

Lænden havde det for hårdt, desværre, men kredsløbet blev da ok presset.

Note to self, så er det for meget at have 2/3 af øvelserne som er hårde ved lænden. :4whip:

Jeg var dælme glad for jeg ikke tog 32kg swings. :laugh:

Crossfit i kirken i morgen - YES SIR :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik et kompliment hos min cykelpusher i går. :bigsmile:

Jeg havde haft indleveret lågen efter jeg konstaterede der var kommet lidt slør i krankboxen, hvilket jeg tænkte var ret skidt.

Det viste sig så at jeg ganske enkelt havde trådt boxen i smadder, og der var som sådan ikke noget galt med den, den kunne bare ikke holde til mit tramperi, og at den som fixie også er hårdere belastet end en tilsvarende cykel med friløb.

De ville selvfølgelig skifte den på garantien men opfordrede mig til at opgradere til en stærkere model (den stærkeste de havde), da de ellers forventede det samme ville ske igen.

Med cykelmandens egne ord, så var det uhørt at jeg havde trådt en krankbox i stykker på et halvt år. :devil:

Mine ben er åbenbart enormt BOOM. :laugh:

FEDESTE KOMPLIMENT EVER!!!11!!!!11!!!! :devil: :devil: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nice :devil:

Det er sgu et fedt kompliment af få. Cykler må jo være blevet testet på cykelryttere og andet nips :laugh:

Minder mig om engang jeg gentagne gange trådt pedalarmen midt over på min gamle Trek cykel, da den var lavet af noget carbon noget. Min cykelsmed kiggede også et par gange da jeg gjorde det 3.gang, og han måtte skifte pedalarmene ud med nogle af god gammeldags metal :devil::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

CrossFit WOD fredag 02-10-2009

Kauf og Troels -> ja, det er sgu fantastisk med den slags "hverdagens små/store komplimenter".

Opvarmning

Ledtamtam

"Skorpionen" og dens bror

Clean teknik

WOD

3 runder af:

30 pullups

50 thrusters 20kg

Tid: 16:55 Rx

Jævnt giftig. I pullups er der bare en hård grænse for hvor mange jeg kan/bør lave af gangen for at grebet ikke failer totalt. 20kg thrusters er trods alt så lette at det mest er et spørgsmål om psyke for bare at blive ved og ved - ja og så måske en smule kredsløb. :laugh:

Pulsen kom i hvert fald godt op. Lige da vi skulle til at starte opvarmning spænder jeg lidt op i bagkæden og konstatere hvor hårdt ramt glutes og erector egentlig er af DOMS efter gårsdagens halløj. :laugh:

Super nice! :devil:

Vi fem herrer på det øvede hold blev sat rimelig solidt på plads af den eneste tøs på holdet. Emma er sgu en effektiv lille maskine. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share