MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Yoga

Man skulle ikke tro det var muligt at få meget ud af yoga så tidligt om morgenen, hvor man er aller mindst smidig, kun har sovet 4½ time og i øvrigt har lettere tømmermænd.

Men det kan man :w00t:

Kristina leverede en solid time med flere af de store stående positioner, roteret sidestræk, den spidse vinkel, mange foroverbøjninger og flere balanceøvelser.

Balancesjovet gik rigtig godt selvom jeg stod tæt på spejlet og ikke havde så god mulighed for at udnytte et fokuspunkt.

Det var først da vi kom ned og sidde og skulle lave en rotation til modsat side af hvad vi plejer, at jeg kom i balanceproblemer :laugh: Jeg blev ved med at vælte sådan halvt baglæns - eller det kunne jeg i hvert fald mærke jeg ville have gjort hvis ikke jeg havde taget fra. Kristina kom heldigvis til hjælp og fik anbragt mig i en lettere udgave :smile:

Hun var i øvrigt også rigtig god til at rette lidt på mig idag og hjælpe mig længere ind i strækkene.

Bagefter blev salen invaderet af småbørn, så jeg rykkede ud midt på gulvet i træningslokalet og lavede lidt krager, kolibrier, skulderstand, plov og hovedstand :smile:

:surrender::wink::hmmm:

Spas og løjer

Superman walkouts

Mange

og jeg mærker virkelig forbedring fra gang til gang. Jeg føler jeg er meget tæt på at være helt ude og jeg kunne også holde den nogle sekunder derude. :cooldance:

Pistols på balancebræt (mellemsvært/svært)

Mange - primært singler

Gik overraskende godt taget i betragtning af den sværere kugle. Mit eget select derhjemme har to kugle-størrelser, hvor det er den store/lette der er monteret og mit gulvtæppe gør den også lidt lettere. Denne her har mindre kugle og på et hårdt gulv er den noget mere livlig.

Iron cross cable pull

3 x 5 @ 30kg

- Lidt tungt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende med dine gains! Det lyder til at passe meget godt sammen med hvad John Beradi skriver her: T-nation Og ja morgen yoga selv med tømmermænd er utroligt nok muligt.

Tak :bigsmile:

Lidt vildt så godt det rammer min tilgang til træning for tiden.

Mine valg er selvfølgelig mere styret af lyst end at specifikke behov i den ene eller anden sport, men princippet er det samme.

Maximum G-flux :superman:

Link to comment
Share on other sites

Diverse

3x Bronzecirkel

7:09 PR

- Ca et minut forbedring fra tiden i forgårs :devil: Nu begynder det vist at ligne en reskeptabel PR

Hanging straight leg L

3 x 10 sek

Superman walkouts

5

Hey Max P. :wink:

Duu.. de der bronzecirkler???? - Hvad er det for noget sjovs?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at du også har lidt problemer med at holde dit ben strakt, når der kommer vægt på pistols. Jeg har lidt det samme problem - irriterende! Men som jeg ser på det, kan man sgu altid blive mere smidig... bare STYRKEN er der :devil: Hvad med one arm pushups... er det ikke noget du gør dig i??

Og så skal du da til at lave lidt flere chins med det små overarme du render rundt med :wink: (min højre sagde 39 cm i dag :laugh: men jeg er jo også en lille lort)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at du også har lidt problemer med at holde dit ben strakt, når der kommer vægt på pistols. Jeg har lidt det samme problem - irriterende! Men som jeg ser på det, kan man sgu altid blive mere smidig... bare STYRKEN er der :devil: Hvad med one arm pushups... er det ikke noget du gør dig i??

Og så skal du da til at lave lidt flere chins med det små overarme du render rundt med :wink: (min højre sagde 39 cm i dag :laugh: men jeg er jo også en lille lort)

Lige PT kan jeg vist lige klemme singler ud i OAP, men det burde være til at smide lidt ind hist og her. Evt lige skimme naked warrior for motivation :devil:

Du har helt ret med chins - de er min onde ånd, og lige pt har jeg valgt ikke at sætte dem særlig højt på prioritetslisten.

takker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

This i haven't done for a while...

1½ times volleyball = ømme ømme og ret røde underarme :laugh:

Jeg kan godt mærke jeg engang kunne finde ud af det, men damn, hvor overblikket mangler. Som en rigtig positiv ting fik jeg dog hopserver til at fungere ret godt.

Imens de andre strak ud stod jeg på hænder og sådan :laugh::surrender:

Link to comment
Share on other sites

3x bronzecirkel

6:58 PR

- Hvor længe mon jeg kan blive ved med at sætte PR's??? :devil::devil::devil:

Første omgang tog præcis 2 minutter, så målet må være at komme ned omkring 6 minutter totalt.

Hastigheden på situps og chinups kan bestemt forbedres, og set ud fra hvor meget reaktionsøvelser og englehop presser vejrtrækningen og dermed lysten til pause kan kondien bestemt også forbedres.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Deload agtigt

Chinups (underhånds) (A1)

4 x 5 @ mig

Front squat (A2)

4 x 5 @ 50kg

- vildt let, dejligt

Incline db press (A3)

1 x 10 @ 20kg

3 x 10 @ 30kg

- ikke superlet, men tilpas overkommeligt. Det var jo også mange reps. :smile:

Nåede lige et par omgange håndstand inden yoga, og det gik helt ok.

:surrender::cool:

Yoga

En time med Rene. Godt og blandet, både åndedræts-tamtam i starten, siddende positioner, stående positioner, bl.a. en del hunde og en kriger der var supergod. Noget rul var der også efterfulgt af skulderstand og plov og lidt liggende til sidst plus afspænding.

Jeg lavede sammen med en af de andre, lidt klovn, hovedstand og krage bagefter

Mere styrketræning og bodyweight spas

Iron cross cable pull (B1)

5 x 5 @ 27,5kg

- easy peasy, og den blev nærmest lettere sæt for sæt. Lad mig prøve 30kg 4 real næste gang

Evil Wheel på knæ (B2)

2 x 5

- wow for en forbedring. Jeg lagde lidt for kækt ud med en på tæerne men måtte erkende at det niveau er jeg ikke helt på endnu.

Elbow lever (B3)

2 x 10 sek

- fordi man kan. Eksperimenterede også lidt med én hånd. Styrken er der mere eller mindre, men balancen mangler lidt endnu. :superman:

Pistols på balancebræt (B4)

nogle stykker

DB hammercurl (C1)

4 x 10 @ 18kg

Closegrip bænk (C2)

4 x 10 @ 60kg

Link to comment
Share on other sites

Elbow lever (B3)

2 x 10 sek

- fordi man kan. Eksperimenterede også lidt med én hånd. Styrken er der mere eller mindre, men balancen mangler lidt endnu. :superman:

Stærkt. :1356:

Jeg prøvede på elbow lever forleden aften, men jeg er langt fra noget som helst i den retning.

Og så er du tæt på 1 arms.

Med den fremgang, du har, laver du den lige om lidt... :bigsmile:

Første gang jeg så en 1 arms, var sidste efterår på Tenerife.

Der var der en meget tynd ung mand, der lavede den flere gange ved kanten af poolen.

Han så ud til slet ikke at have muskler, men han kunne nogle tricks :smile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt. :1356:

Jeg prøvede på elbow lever forleden aften, men jeg er langt fra noget som helst i den retning.

Og så er du tæt på 1 arms.

Med den fremgang, du har, laver du den lige om lidt... :bigsmile:

Første gang jeg så en 1 arms, var sidste efterår på Tenerife.

Der var der en meget tynd ung mand, der lavede den flere gange ved kanten af poolen.

Han så ud til slet ikke at have muskler, men han kunne nogle tricks :smile:

Henning :showoff:

Der er kun én som kan være den bedste i verden, og de fleste af os andre er formentlig ekstremt meget dårligere, så der er ikke meget idé i at sammenligne med sig selv på den måde. Brug andre som inspiration og kig ellers på hvordan det går frem for de ting du arbejder seriøst med, altså ikke bare prøver en sjælden gang, for sådan kan man ikke lære særlig mange ting.

Vægt stiger i tre dimensioner, imens styrke kun gør i to, så tynde mennesker vil have nemmere vil den slags spas. Af og til er muskelvækst dog en næsten uundgåelig "bivirkning" ved den form for aktivitet, som det eksempelvis ses med gymnaster. Jo højere styrke/vægt forhold de har jo bedre.

Og det var så dagens vise ord fra MaxP :laugh:

PS: Og mange tak, henning :smile: Mht elbow lever, så var noget af det rigtig svære i første omgang at forstå og mærke, hvor langt frem man rent faktisk skal før der er balance, dvs albuen skal være væsentlig mere åben end 90 grader. Dernæst er det at få albuerne til at sidde "ordentlig fast" på maven :laugh:

correct%20arm%20angle.jpg

Link to comment
Share on other sites

God træning du får fyret af..... :4thumbup: :devil:

Når nu du nærmer dig PIstol-mutant status tænkte jeg om ikke du skulle udfordres lidt... I propose The HACK Squat - squat på tæerne med benene samlet og knæene laaangt ud over tæerne... vægten holden omme på ryggen under lænden og bør kunne hvile på jorden når man er i bunden....

give it a try- It may surprise you!! :tongue:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1-2

Instruktør: Mette Tegtmeier

Damn, det lykkedes at køre et program der passede mig endnu dårligere end Dion's for et par uger siden.

Det skal lige slåes fast, at jeg er IKKE i god spinningform, hverken absolut set eller ift hvor jeg var før jul, måske 85-90%.

Jeg kan ikke huske programmet særlig godt men når opvarmningen er i dobbelttakt og en hurtig en af slagsen, endda med stående intervaller også i dobbelttakt, så ved jeg det ikke er et program for mig :wink:

Der var vist tre hovedgrupper, hvoraf nr 1 og 3 overvejende var i højt tempo. Vi blev flere gange budt op til dans i et par minutter af gangen i dobbelttakt, og her snakker vi altså 120+ rpm. Til sammenligning har jeg det rigtig hårdt på Shaking Stevens, der på 4 minutter går fra 80-95 rpm. Jeg forsøgte i starten a køre med på intervaller af 10 sek oppe og 10 nede, men selv det var så langt over min syregrænse, at jeg måtte tage den siddende langt det meste af tiden.

Men Mette havde det nu heller ikke nemt, det var vist hendes anden time i Impuls og første gang på denne her, så hun fortalte mig igår at hun var meget i tvivl om hvordan den skulle køres og sådan. Hendes cykel virkede nærmest ikke sagde hun bagefter, hun havde haft rigtig svært ved at finde belastningen og hendes mikrofon virkede cirka halvdelen af tiden.

Så bortset fra at vi vist var en del, der ikke helt er oppe i gear til sådan et tempo og diverse tekniske problemer, så virker hun skam udmærket som instruktør.

Arne kom til timen efter (en ren 1'er) og jeg er spændt på at høre hvad de blev udsat for og hvordan de tog det :wink:

Snittet endte med at blive anstændigt, men jeg kunne overhovedet ikke komme op i det røde felt med det tempo, kun lige til allersidst fik jeg presset den over 90%.

Stats:

Dato: 07-02-2006

Tid: 53:26

Gns. puls: 171 (81%)

Max puls: 194 (92%)

Pulszoner:

70-80%: 35%

80-90%: 59%

90-100%: 0% :crazy:

Link to comment
Share on other sites

God træning du får fyret af..... :4thumbup: :devil:

Når nu du nærmer dig PIstol-mutant status tænkte jeg om ikke du skulle udfordres lidt... I propose The HACK Squat - squat på tæerne med benene samlet og knæene laaangt ud over tæerne... vægten holden omme på ryggen under lænden og bør kunne hvile på jorden når man er i bunden....

give it a try- It may surprise you!! :tongue:

/KJ

Jeg tror jeg er med, men det kunne være rart lige at se den udført :smile:

"Vægten" er det barbell, dumbbell, KB? Valgfrit måske?

"Pistol-mutant" lyder nu egentlig meget fedt :devil::devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning @ DTU

Nostalgi-trip igen igen :laugh:

Iron cross cable pull (A1)

6 x 5 @ 30kg

- easy :devil:

Dobbelt cable curl (A2)

3 x 5 @ 30kg

- smart lige at nuppe efter iron cross, nu man står der

Hanging straight leg L (A3)

6 x ca 10 sek

"Kung fu-style" pistols

3 reps

3 reps

5 reps

- Inspireret af en lille video Kenneth Jay postede med en meget vild gut - link.

Udføres således:

Hånden modsat det strakte ben har fat omkring foden og den anden hånd placeres i siden.

Pistols ellers som sædvanlig.

Den virkede som om der var noget større balancekrav og den var markant hårdere end alm. pistols. Og så ser den sej ud :devil:

Dødløft (B)

1 x 5 @ 70kg

5 x 5 @ 100kg

- jep jep

Squat (low bar, medium stance) (C1)

1 x 10 @ 40kg (lavede et par jump-squat bare fordi jeg kan :laugh: )

5 x 5 @ 70kg

1 x 1 @ 120kg - hovsa :innocent:

--- walkouts ---

1 x 1 @ 170kg

1 x 1 @ 200kg

- Fra 120 og op skulle sådan set bare have været walkouts, fordi jeg lige fik lyst, men da jeg stod med de 120 kunne jeg lige så godt dykke den. Den var tung men overkommelig. 170 og 200 var godt nok tunge at stå med, men det gik da. Ingen lyst til at dykke dem lige idag :laugh:

Bænkpres (C2)

1 x 5 @ 60kg

5 x 5 @ 80kg

1 x 20 @ 60kg

- det backoff sæt bed fra sig :devil:

Side press (D1)

3 x 5 @ 24kg

- Noget tunge, i hvert fald for venstre

Incline DB curls (D2)

3 x 10 @ 16kg

- overkommelige

Lækker morgentræning :superman:

Link to comment
Share on other sites

Kung fu-style" pistols

3 reps

3 reps

5 reps

- Inspireret af en lille video Kenneth Jay postede med en meget vild gut - link.

Udføres således:

Hånden modsat det strakte ben har fat omkring foden og den anden hånd placeres i siden.

Pistols ellers som sædvanlig.

Den virkede som om der var noget større balancekrav og den var markant hårdere end alm. pistols. Og så ser den sej ud

SÅDAN DER!!

I kung fu kredse er Pistols/one leg squats kendt under navnet Crane Dips.... just thought you would like to know... :smile:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

"Styrketræning"

Lidt småtesteri af rygøvelser (nogle af dem kan ses her)

Supported incline db rows

2 x 8 @ 20kg

- En øvelse jeg har haft med før, og den rammer egentlig supergodt omme på rygstykkerne uden lændebelastning :4thumbup:

Supine rows / bodyrows med fødder på swissball

2 x 8 @ mig

- ok, men ikke fantastisk. Har ikke så gode progressionsmuligheder andet end at hæve stangen man holder i, så man kommer nærmere chinups.

Military

2 x 8 @ 30kg

- meget stille og roligt

Barbell hacksquat på tæer

2 x ca 5 @ 30kg

- Stort set som denne (Link) bare lige med den detalje, at man skal stå på tæer og have knæ og fødder helt samlet, som Kenneth Jay skriver for 5 indlæg siden. Virker en smule fjollet og det koster da noget at skulle holde balancen, men der er ingen tvivl om at selv med den lave vægt går den direkte i quadriceps. Dog ikke lige det sted jeg mest har brug for muskelvækst synes jeg selv :wink: men den kan nu godt komme med af og til sådan for hyggens og styrkens skyld.

Iron cross cable pull

5 x 5 @ 30kg

- stadig light weight :devil: - det er jo supergodt.

Gør-det-selv Astanga Yoga

Hvad kan være bedre opvarmning til yoga end yoga?

Nej vel :laugh:

Jeg var taget derned i god tid, så jeg efter styrkehalløjet havde ca en halv time inden den normale yoga-time startede.

Den blev brugt således:

3x Astanga solhilsen A

3x Astanga solhilsen B

De 15 første stående positioner

WOW siger jeg bare. Det er meget få gange jeg har mærket så direkte og enorm effekt fra yogaen. Jeg blev fuld af energi, smidig, stærk og afslappet på samme tid. Nøøj, det var fedt :w00t:

Yoga

Rene kørte en fin time igennem vist nok som den i mandags, dvs lidt af hvert. En del siddende i starten, en god omgang hunde, duen, en superkriger og andet godt.

:surrender: :surrender: :yahoo:

Men jeg var ikke helt færdig.

Håndstand

2 x 30 sekunder PR :yahoo:

- Huhej, hvor det går. Første gang er jeg ikke sikker på tiden, da der ikke lige var nogen sekundviser på uret, men nr 2 var sikker nok. Jeg mangler stadig balancen og dels styrken til at kunne stå helt stille, men jeg holder mig stort set indenfor ½-1m^2 hvor jeg tripper lidt rundt på hænderne og i kortere perioder (max 5 sek) kan stå helt stille. Når jeg nærmede mig de 30 sek var det også som om skulderens udholdenhed var lidt på prøve, så måske jeg skulle træne lidt på den del specifikt.

Crane dips aka "Kung Fu-style" pistols

2 x 2

- Skulle lige vise dem :w00t: og resten af videoen med ham kung fu gutten. Selvom min udførsel bestemt ikke er så pæn som ham fra videoen, så synes jeg mit tempo op fra hullet er mindst lige så god :superman:

Det går jo bare forrygende - men husk nu at være sød ved din lænd, jesper, du har kun én :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share