MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

:firebounce::firebounce:Yoga :firebounce::firebounce:

Først min egen lille solo-omgang:

5x astanga solhilsen A

5x astanga solhilsen B

Den stående del af første serie

GOD DAMN, hvor er det fantastisk bare at mærke hvordan ens krop bliver mere og mere smidig for hver øvelse, for hvert åndedræt. Man kan næsten blive helt høj af det. :w00t:

Tilbagespringet i solhilsnerne er der også bedre styr på efterhånden, så det ikke giver et voldsomt BUMP (eller KNAS), så tæerne rammer i gulvet. Stille som en ninja :laugh:

Jeg halter en smule i foroverbøjningen med spredte fødder og armene strakt bag på ryggen og op, og på balance-delen på et ben, så dem skal der arbejdes på.

Yoga-timen:

Der var vikar på, da Rene er rejst et smut til Indien for at meditere sammen med 2,5 millioner andre :blink:

Det gjorde bestemt ikke noget, for vikaren var en jeg havde set en enkelt gang før, og kunne tydeligt huske to ting:

  • At hun var god
  • At hun er mere til astanga

Jeg havde dog ikke forventet at programmet så var en slags "Astanga greatest hits" :laugh: men det var det, og det var superfedt.

Tilpas hård og udfordrende, lige efter min smag.

Til afspændingen har jeg stadig svært ved at lade tankerne slippe, de flyver rundt og jeg tænker på alt muligt. Men jeg kunne tydeligt mærke at følelsen i kroppen var en anden, nærmest en afslapnings-version af spinnershigh - uden cykel naturligvis. :laugh:

Jeg er gået i gang med noget behandling for mit rygbøvl (den ultra-korte version er for let tendens til ondt i ryggen, øm erector mm + snurrende ting ved højre skulderblad), og for at det skal have bedst mulighed for at virke er jeg nødt til at "slappe af" :crazy: tre dage efter hver behandling, der foregår om søndagen. Det betyder ingen styrketræning mandag-onsdag, så mandagstræningen er droppet og træningen onsdag rykkes til torsdag. Hårde bodyweight-ting må også ligges på hylden man-ons og mht spinning nøjes jeg nok bare med Mettes torsdags-time. Yoga er heldigvis ok :clap:

Det skulle helst ikke stå på længere end 2-3 uger, så jeg overlever nu nok, og hvis han får fixet min ryg vil det være en meget billig pris at betale.

Jeg skal nok komme mere ind på hvad det er, når jeg kan sige om det har virket eller ej :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens overraskelse (for at sige det mildt):

Jeg er vokset... 2cm helt præcis... I HØJDEN :blink::w00t::superman:

Jeg er ellers ret sikker på jeg stoppede med at vokse for flere år siden, men jeg måler altså nu 184cm fra hælen til toppen af hovedet - første måling viste faktisk 185, men det blev korrigeret. :laugh:

Jeg har bestemt en "hovedmistænkt", kan i gætte hvad? :bigsmile:

Morgenyoga:

5 x Astanga solhilsen A

5 x Astanga solhilsen B

Stående del af primær serie

daaaaajligt.

Nye "ryg"-øvelser:

Grundøvelse 1 - ankelledsmobilitet.

Anklen holdes siddende i alle (8) verdenshjørner i 30 sek.

Grundøvelse 2 - Statisk rygløft med albuerne i gulvet.

Lagde ud med 1 minut, skal op på 2

Grundøvelse 3 - Statisk kattestræk

30 sek svaj, 30 sek krum.

Grundøvelse 4 - Iliopsoas kompression og excentrisk bevægelse

Knæet presses ind til brystet 30 sek hvorefter benet langsomt sænkes. Den nemme version er siddende, lidt sværere stående og svær er hængende fra chinup-bar.

Link to comment
Share on other sites

Dagens overraskelse (for at sige det mildt):

Jeg er vokset... 2cm helt præcis... I HØJDEN :blink::w00t::superman:

Jeg er ellers ret sikker på jeg stoppede med at vokse for flere år siden, men jeg måler altså nu 184cm fra hælen til toppen af hovedet - første måling viste faktisk 185, men det blev korrigeret. :laugh:

Hey Max... din kære dreng, som endnu ikke er helt udvokset :laugh:

Det lyder lidt pudsigt :blink: På hvilket tidspunkt af dagen målte du dig sidste gang? Har du målt dig om morgenen denne gang? væskeindholdet i dine diskskiver er jo størst om morgenen, hvilket godt kan give en lille centimeters penge - for rigtig slidte individder måske 2 :wink: i forhold til om aftenen... Kan det spille lidt ind i dit tilfælde?

Eller er du bare fanget i en endnu ikke færdigudviklet teenagekrop??? :tongue:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hey Max... din kære dreng, som endnu ikke er helt udvokset :laugh:

Det lyder lidt pudsigt :blink: På hvilket tidspunkt af dagen målte du dig sidste gang? Har du målt dig om morgenen denne gang? væskeindholdet i dine diskskiver er jo størst om morgenen, hvilket godt kan give en lille centimeters penge - for rigtig slidte individder måske 2 :wink: i forhold til om aftenen... Kan det spille lidt ind i dit tilfælde?

Eller er du bare fanget i en endnu ikke færdigudviklet teenagekrop??? :tongue:

:laugh:

Det må være et par år siden jeg har målt mig sidst, og jeg vil tro jeg har målt 182 siden jeg var 18 - og det har jeg målt det til flere gange. Af en eller anden grund fik jeg lige lyst til at måle mig i går aftes, hvor den sagde 184, og jeg ved godt det med at man synker lidt sammen i løbet af dagen, så jeg prøvede igen her til morgen, dog med samme resultat.

Det sidste kan selvfølgelig også være en mulighed :tonguew: - føler mig bestemt ikke 25 :laugh:

Og man kan spørge sig selv hvad der får en (tilsyneladende) voksen mand til at måle sin højde? :blink:

Men tænk hvis jeg ikke havde gjort det, så havde jeg måske bare gået rundt og troet jeg var lavere end jeg egentlig var...

:tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det sidste kan selvfølgelig også være en mulighed :tonguew: - føler mig bestemt ikke 25 :laugh:

Men tænk hvis jeg ikke havde gjort det, så havde jeg måske bare gået rundt og troet jeg var lavere end jeg egentlig var...

:tongue::laugh:

Hovhov!! Jeg fylder 27 om 2.5 måned.. unge fløs :tongue:

Hehe... Ja, der er selvfølgelig en hvis manliness i at være højere.. så skidt da.. "Hey babe, jeg er 184.. Nej, ikke 180 - heller ikke 182, men en-FIRE-OG-FIRS" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody , version 5 uge 2, dag 1

Backextensions (A1)

3 x 10

- laaaangsomt

Stomach vacuums (A2)

3 x 30

Inverted crunch (A3)

1 x 5 (op og røre tæerne)

2 x 10 (bare crunch)

- rammer GODT :devil:

Pistols (B1)

4 x 5 @ 16kg (2x8)

- bliver bedre til at holde det frie ben strakt

Chinups (underhånds) (B2)

6

6

6

10

- jep jep, kørte faktisk ok. Måske jeg skal sætte antallet lidt op på de første sæt.

Bænkpres (B3)

1 x 10 @ 40kg

4 x 10 @ 60kg

- Opdagede "pludselig" at patværk, front delts og trisser var rimelig godt ramt af doms - hvorfor mon :innocent:

Så det blev stille og roligt

Closegrip bænkpres (C1)

3 x 10 @ 60kg

Cable rows (C2)

3 x 10 @ 60kg

Iron cross cable pull (D1)

5 x 5 @ 30kg

Laterals (D2)

3 x 10 @ 9kg

Seated rear laterals (D3)

3 x 10 @ 9kg

Incline db curls (E1)

3 x 10 @ 16,2kg

Knælende rope pushdown (E2)

3 x 10 @ 40kg

- nemli' jae. lige i trisserne

Link to comment
Share on other sites

Formiddags-tamtam

Yoga

Først min snart obligatoriske astanga "opvarmning"

5x astanga solhilsen A

1x astanga solhilsen A (skulle lige sørge for jeg kunne nå resten inden timen startede, normalt laver jeg jo 5)

Den stående del af første serie. Superlækker omgang. Jeg blev distraheret lidt, men det gjorde ikke noget :smile:

Som sædvanlig er Spread leg pose C, Thumb-to-foot pose (side) og Half-bound lotus stretch (hvor jeg stadig bare står op) dem som volder mig størst problemer.

Timen var med Kristina, der på trods af at være gravid i 7. måned laver ting jeg synes er hårdt med største lethed og totalt ubesværet :bowdown:

Vi startede med siddende åndedræts fokus, men kom hurtigt op og stå til diverse foroverbøjninger, trekanter, spidse vinkler, krigere og flere balanceøvelser. Nede på gulvet lavede vi derefter knæ til bryst, båden (siddende V), skulderstand med variationer, ploven og fisken, for til sidst at slutte med en liggende rotation og afspænding.

Tankerne fløj meget men det føltes rigtig rart.

Hun sagde for øvrigt at det var bestemt ikke var unormalt at man blev et par cm højere efter at have lavet yoga noget tid. :wink:

Bagefter fik jeg lavet lidt ekstra-gejl:

L-sits på flad hånd - kan faktisk godt komme op og få en lille smule luft under mig :superman:

Advanced frogstand, dvs frøen med det ene ben strakt bagud. Første gang det sådan rigtig er lykkedes mig at holde den i flere åndedræt :devil:

Nem hovedstand - hvor hænderne er i gulvet så de sammen med hovedet danner en trefod.

Hovedstand

Iron cross cable pull

3 x 5 @ 32,5kg

L-sits -> tuck planche på bænke

3 sæt, mere tempo på dem idag, fordi det tænkte jeg lige var spas.

Hængende bensænkninger

3 sæt

Ja, det er jo sådan set både benløft og sænkninger (med bøjede ben), men fokus er på en langsom negativ del - så langsom man kan gøre den faktisk.

Link to comment
Share on other sites

Spinning 1

Featuring den røde djævel aka Mette B_skaal på instruktør-cyklen. :tongue:

Det er ikke meget jeg sidder i sadlen for tiden, men når det sker går det som regel meget godt.

Vi springer lige ud i det, gør vi :superman:

Programmet

opvarmning

nogle minutter siddende med stigende belastning

ca 3 min stående til Golddigger (meget langsom enkelt) med små tempo-intervaller 10-15 sek, hvor vi skulle ligge os på en hurtig kadance stående, som vi mente var rimelig hurtig - eller noget i den dur

Blok 1 - tempo-intervaller

13 minutter et tempo der startede omkring 95 var det vist og faldt ned til ca 85. Siddende enkelt med mange stående intervaller på 15-30 sek.

3 min beach boys 83rpm - det hele skulle have været stående, men det blev det ikke helt for mit vedkommende. Det var her jeg ramte de 205 som max, men jeg var ikke rigtig klar til at ryge helt i hegnet. Lækker beskidt vejrtrækning bagefter :devil:

pause

Blok 2 - det tunge tråd plus fyld

3 omgange á

3 min stående i et godt tungt tempo

2 min siddende mellem

- Det er til sådan noget hvor jeg rigtig kan få presset nogle watt ud i pedalerne og holde pulsen høj. I de midterste 3 min stående lå jeg over 90% på dem alle.

pause

Blok 3 - afslutning

Jeg er fuldstændig blank på hvad det første var, hvis der var noget. :laugh:

Men det allersidste var i hvert fald "Alt det som ingen ser", som Mette introducerede til grand prix-spinningen med undertitlen: "Stå op når dit køn synger" (eller noget i den dur).

Følger man det bliver det til rigtig rigtig mange gange op og ned af sadlen, men jeg havde egentlig lidt ekstra at køre med, så jeg tog den bare stående hele vejen med stigende belastning.

Tempoet på den er også dejlig moderat.

Rigtig udmærket time, både med det jeg kan lide (tungt stående) og det min kondi har brug for (intervaller). Helt udmærkede pulsdata også.

Er du vimmer hvor blev der også carbet op til den store guldmedalje bagefter. Den tallerken brændende kærlighed, der stod hjemme og ventede fra madklubben forsvandt hurtigere end du kan stave til kartoffelmos bagfra :hehe: og så lige et glas juice og 3-4 boller fra en kagemand. Uhhhhmmmmm, hvidt brød med glasur :4mewantfood:

Stats:

Dato: 23-02-2006

Tid: 49:21

Gns. puls: 177 (84%)

Max puls: 205 (97%)

Pulszoner:

70-80%: 10 min ~ 20%

80-90%: 30½ min ~ 62%

90-100%: 7 min ~ 14%

Link to comment
Share on other sites

Dagens overraskelse (for at sige det mildt):

Jeg er vokset... 2cm helt præcis... I HØJDEN :blink::w00t::superman:

Jeg er ellers ret sikker på jeg stoppede med at vokse for flere år siden, men jeg måler altså nu 184cm fra hælen til toppen af hovedet - første måling viste faktisk 185, men det blev korrigeret. :laugh:

TILLYKKE!

Velkommen til de voksnes rækker!

Se, alt kommer jo til den der venter (-eller plager nok! :laugh: ) Nu er du jo kun 3 cm fra mig!!! :laugh:

Long Tall Max!

Dejligt som altid at læse din meget specielle log!

Kærligste hilsner og rigtig dejlig week-end til dig!

Sally Snothoved :smile: ( -forhåbentlig skøjtende-snothoved senere :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxPower

Jeg har fulgt med i din log fra sidelinjen et godt stykke tid efterhånden og synes din træning er ganske spændende. Det lidt anderledes øvelsesvalg er super inspiration, så bliv endelig ved med at fortælle :4thumbup:

Har lige et spørgsmål til, hvordan du laver elbow levers. Hvilken fremgangsmåde bruger du, for at få placeret albuerne korrekt. Måske er det bare min krop, der er defekt, men jeg synes ikke jeg kan få albuerne langt nok ind til at kroppen hviler på dem - jeg forsøger at bruge fremgangsmåden fra beastskills.com, men albuerne glider hele tiden ud langs kroppen. Har du et par begyndertips?

Link to comment
Share on other sites

Hej j_s og tak for rosen :bigsmile:

Det er svært med de elbow levers, nogle gange hvis jeg slet ikke er varm, så kan jeg bare ikke få albuerne til at sidde og de glider af, andre gange, hvis det er i forbindelse med træning er armene så pumpede at abluerne slet ikke kan komme på plads :laugh:

Jeg ved ikke hvor meget mere jeg kan skrive end beastskills gennemgår, men jeg kan prøve:

Min fornemmelse er at albuerne skal sidde lige hvor rectus abdominis (RA) slutter og går over i obliques, og det er bedst hvis du placere hænderne så underarmene hælder skråt indaf (så meget man nu kan, hvilket er ret lidt). For at albuerne kan sidde dér skal RA trækkes en del ind, så når jeg gør mig klar starter jeg med at stå på tæer og hænder i den rigtige position, ligger mig ned over albuerne og slapper godt af i maven, så albuerne kan bores godt ind. Derefter spænder jeg op uden at RA presses udaf (dvs nedaf), vægten flyttes lidt fremaf, og så er det bare lige at få benene op også.

Nu jeg alligevel var igang :w00t:

Elbow lever

4 sæt á cirka 10 åndedræt

Advanced forstand

2 sæt á 5-10 sekunder eller deromkring

L-sit

3 sæt, de to af dem på mindst 5 sekunder

- :superman: Det går fremaf, ja det gør :4thumbup:

L-sit på paralletter

2 sæt + pres og spas

Tak, j_s. Det havde jeg ikke fået lavet uden dig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

min egen opvarmning:

5x astanga solhilsen A

1x astanga solhilsen B

Kristina vikariere stadig, og det gør hun som altid glimrende. Opbygningen af timen var meget lig sidst, hovedsageligt med stående øvelser, trekant, spids vinkel, sidebøjninger, mange foroverbøjninger, kriger og balanceøvelser. Derefter liggende med knæ til bryst, skulderstand, ploven, fisken og lidt lændemassage til sidst inden afspænding. I ploven lavede den lille variation, hvor man normalt har anklen flekset og tæerne i gulvet, så skulle vi strække anklen og hvile oversiden af foden imod gulvet. Det giver det mest intense stræk af oversiden af foden jeg nogensinde har prøvet. :bigsmile:

:surrender::superman:

Så blev salen invaderet prinsesser, spidermen, sørøvere, turtles og skeletter, så jeg rykkede ud på et lille stykke gulv med min yoga-måtte midt imellem maskinerne :laugh:

Bodyweight Conditioning

Superman walkouts

4 x 5

- De går efterhånden rigtig rigtig godt :superman:

Advanced frogstand

3 x ca 5-10 sek

Kolibri kombo

2-3 omgange

- Komboen består i først frogstand/krage, derefter over i nem hovedstand (dvs stille og rolig lade sig falde forover fra kragen og sætte hovedet i gulvet). Derfra flyttes knæene over på den ene albue, benene strækkes og hovedet løftes, så man står kun på hænderne. Tilbage med hovedet i gulvet og knæene til modsatte side og op igen på hænder.

L-sits

3 gange

- Wuhuu, mine arme er blevet længere. :laugh::yahoo:

Faktisk synes jeg det er helt vildt så hurtigt jeg er nået til at kunne lave den nogenlunde (dvs godt og vel 5 sek) på gulvet med flad hånd efter jeg kom igang med paralletterne. Jeg havde jo ellers også øvet mig inden, men der var armene for korte. :wink:

Elbow lever

3 x 5-10 åndedræt

Nem hovedstand med benløft

2 omgange

Gå på hænder

ca 3 meter

ca 5 meter

ca 6,5 meter PR

- Det startede lidt vakkelvorrent og de tre meter blev gået efter princippet to skridt frem og et tilbage. Men der kom mere styr på det :w00t:

Lidt pistols

Mest balance i hullet og lidt negativer

- en af dem fra yoga kom forbi imens jeg sad der og hyggede, og så sagde hun at det ville hun også prøve, og hun kunne faktisk :w00t: Negativer kunne hun også, men der var ikke helt power nok til at komme op igen. :wink: Hun fortalte så også at hun havde været ishockey-målmand meget længe, og det havde vist givet lidt smidighed og styrke i den slags. Så nu skulle hun hjem og træne på dem :smile:

Hvor er det fedt at man kan lave så lækker træning bare med lidt gulvplads og en måtte :superman:

I LOVE IT :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede lige vores fantastiske fedtprocentmålervægt i centret, og jeg er tilbøjelig til at ændre mening om bioimpedansmålere. Det var en tanita et-eller-andet til omkring 2500,- og den målte følgende:

Data:

Højde: 184 :bigsmile:

Fødselsår: 1981

Mode: Athlete

Resultat:

Vægt: 88,6kg (havde lige spist)

Fedtprocent: 8,8 :superman:

Link to comment
Share on other sites

Tak, j_s. Det havde jeg ikke fået lavet uden dig :bigsmile:

Jamen, selv tak - jeg bliver også tit nødt til at lave lidt ekstra øvelser på gulvet, når jeg har været forbi din log :laugh:

Det der med de korte arme til L-sits kender jeg godt (selvom jeg kun er i stand til at lave "tucked sits"). Armene er lange nok så længe benene også rører jorden, men de krymper ret hurtigt, når alt vægten flyttes :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:devil::devil:Styrketræning after dark :devil::devil:

Fullbody basics omgang 5, uge 2, dag 2

Jeg fik lov at lukke efter vagten idag, så jeg kunne træne helt alene (bortset fra en rengørings-gut), selv vælge musik og lydstyrke, og ellers bare være fjollet :laugh:

Det motivationsboost jeg får af at træne i tanktop, hvor jeg kan se der sker noget bliver bestemt ikke mindre med lidt mere hud :innocent::laugh:

Overhead squat (A1)

1 x 5 @ 10kg

1 x 5 @ 30kg

2 x 4 @ 40kg

3 x 5 @ 40kg

- DAMN, det er hårdt :crazy:

Benmæssigt er det jo ingenting, men skuldrene er godt nok på arbejde. På de to sæt á 4 missede jeg sidste rep pga balance.

Grebet var sådan cirka snatch-greb (dvs temmelig bredt) på de fleste. Enkelte gange forsøgte jeg med smallere greb, men så var det helt umuligt at komme ned :wink:

Respekt og :yo: til vægtløftere, så styrer det show :devil:

Chins (underhånds) (A2)

4 x 8 @ mig

- Min onde ånd, men det begynder jo rent faktisk at ligne noget helt hæderligt efterhånden.

Incline db press (A3)

1 x 10 @ 22kg

1 x 6 @ 28kg

3 x 6 @ 34kg

- Meget morsomt at se hvordan maven aktiveres på kryds og tværs, når man sidder og balancere sådan to klodser på lårene.

Der røg lidt L-sits på bænke ind imellem

Military (B1)

3 x 10 @ 40kg

- mange reps for skuldrene = HÅRDT

BB rows (B2)

3 x 10 @ 60kg

- stille og roligt. Prøvede første halvdel af andet sæt fra gulvet, og så blev det pludselig ret hårdt.

Iron cross cable pull (B3)

6 x 5 @ 32,5kg

- Da jeg stod og hyggede mig med jernkorset og konstaterede gode striber på patten :laugh: gik det op for mig, at den må hjælpe gevaldigt på L-sits, hvilket den tilsyneladende også gør.

Closegrip bænkpres (C1)

3 x 10 @ 70kg

- fino

Seated cable row (C2)

3 x 10 @ 70kg

- easy

Back extensions (C3)

3 x 10

- to små omgange på hænder :innocent:

Seated cable curl (D1)

3 x 10 @ 40kg

- burnin' gunz :4flex:

Knælende rope triceps pushdown (D2)

3 x 10 @ 40kg

- burnin' gunz ^2 :laugh:

DB Laterals (D3)

3 x 10 @ 10kg

Hanging bent leg raise (D3)

3 x 5

- ekstra fokus på den negative del

Cirka 45 sæt på 1:15 :superman:

Nøøj, det var fedt at have det hele for sig selv.

------------

Glemte helt dagens vise ord fra Kristina (på yogatimen):

Lykke kommer indefra, og kun dig selv kan gøre dig lykkelig.

Er der noget du ikke får, er der noget du ikke giver. :smilejap:

Link to comment
Share on other sites

Leg og spas her til aften.

Forsøg på diverse breakdance kunster

supported håndstand

forsøg med (supported) håndstand til "underarms-stand" aka skorpionen indenfor yoga

advanced frogstand

one arm pushups

7 sek L-sit på flad hånd :w00t:

Kipup-eksperimenter

lidt parallette-work

... og andet gak og gøgl

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share