MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Håndstand med støtte på tid

1 x 50 sek PR

1 x 40 sek

- Ikke skidt igen, men skulderstyrken er klart en begrænsning på den frie udgave. Hvad mon jeg kan gøre ved det...

Timeladder, hvor du starter med f.eks. 10 sek. - 20 sek. - 30 sek...osv. har virket fint for mig. Jeg har en rimelig skulderstyrke i statisk hold, men kan kun køre singler i HSPU.

Desuden kan en øvelse som windmill være med til at sikre den nødvendige skuldestyrke.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Siden hvornår er du begyndt at hedde Camilla om onsdagen? Men jeg glæder mig da til at se dig udfolde dig på en yogamåtte. Der er gratis prøvetime i morgen :tongue:

Ups, troede der var tale om en cykeltime... oh well, lidt yoga kan jeg vel klare, een gang skal jo være den første... :innocent::laugh:

Oh.. dang, jeg har timer i Parken imorgen, så kan desværre ikke joine.. øv.. :nonono:

Desuden kan en øvelse som windmill være med til at sikre den nødvendige skuldestyrke.

Uhhhhh - gammel breakdance øvelse... feeedt.... :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Uhhhhh - gammel breakdance øvelse... feeedt.... :devil::devil:

Ja, hvis vi snakker om Elbow Lever, er den jo forstadiet til "the turtle", men Windmills hjælper da ikke synderligt på den statiske styrke til et dobbelt handstand!?!?

Menes der ikke alm. "vejrmøller"?? :smile:

Dine pistols MAXP... Dine pistols... altså... :tongue::tongue::tongue: -'Nough said!!! :superman::superman::devil::devil::devil::superman::superman:

Link to comment
Share on other sites

windmill? :cry:Denne?

Kan da ikke være det spock snakker om.

Håndstand med støtte på tid

10 sek

20 sek

30 sek

40 sek

50 sek

- hvor får han det dog fra? :laugh:

Forsøger naturligvis at bruge støtten så lidt som muligt.

Planken aka prone bridge (helt alm. underarme + tæer i gulvet)

90 sek PR

- Den gamle var 1 minut sat den 13 jan.

Advanced prone bridges

15 sek med højre arm løftet

15 sek normal

15 sek med venstre arm løftet

15 sek normal

30 sek med højre ben løftet

30 sek med venstre ben løftet.

- Den skarpe læser kan måske regne ud at det giver 2 minutter ialt, hvilket er ret hårdt, når det nu blev taget i én køre :devil:

Diagonal prone bridges

30 sek til hver side, altså hhv venstre arm/højre ben og omvendt.

- taget uden pause imellem :devil:

Pistols på balancebræt

5 singler med hvert ben

- nogle bedre end andre, man skal jo helst også slutte i balance :wink:

kauf -> Me like pistols :superman:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Tripple Fullbody basics, version 5, uge 1, dag 1

opvarmning:

3x solhilsen A

1x håndstand

Backextensions (A)

2 x 10

- roligt og kontrolleret, godt med rul

Pistols (B1)

1 x 5 @ BW

4 x 5 @ 12kg (2x6)

- pænt hårdt taget i betragtning det var så små håndvægte :laugh:

Chinups (underhånds) (B2)

5

5

5

5

10

- der er faktisk ved at være lidt power i latten, tror jeg :cooldance:

Bænkpres (B3)

1 x 10 @ 40kg

1 x 8 @ 60kg

4 x 5 @ 70kg

- easy light weight, er jo også lige startet forfra på en runde

Side press (C1)

5 x 5 @ 22kg

- nogenlunde

DB rows (C2)

4 x 10 @ 36,3kg

- det gik nemt, men med et lortegreb og jeg kan vist kun delvist give vægtene skylden :dry:

Iron cross cable pull (C3)

5 x 5 @ 30kg

- lidt hårdere når man ikke starter med den, men ok.

Closegrip bænkpres (D1)

3 x 10 @ 60kg

- easy peasy

Cable rows (D2)

3 x 10 @ 60kg

- riv riv. tempoet var nu sat op til ægte supersæt, dvs den eneste pause var de 20 meter gåtur imellem stationerne

Incline db curls (E1)

3 x 10 @ 16,2kg

- nasty pump i biceps

Laterals (E2)

3 x 10 @ 9kg

- giver også godt stræk i patten :boobs:

Rope pushdown (E3)

3 x 10 @ 40kg

- for lige at brænde triceps HELT ned til grunden :devil:

42 sæt inkl opvarmning på 1:10 er også ok for en morgentræning :superman:

spock -> kunne være fedt at lære, men hvordan er det lige man kommer igang med at øve sig på sådan en satan? Virker lidt som om, at enten kan man eller også kan man ikke :wink::blink:

Link to comment
Share on other sites

Handstand pushups (med støtte)

5 reps

nåede i første omgang ikke flere, og så glemte jeg dem.

Yoga

5x astanga solhilsen A

2x astanga solhilsen B

Stående stillinger til og med balance på et ben.

En time med Vikar. Jeg må konstatere at min og den sædvanlige yoga-instruktørs smag er noget forskellig :wink:

Hun var skam charmerende nok og dygtig, men hendes undervisningsstil var bare lidt for meget børnehavepædagog-agtig til min smag.

Vi lavede nogle lidt andre ting end normalt, og nogle ting på lidt andre måder. Svært at forklare og huske det hele, så det må i tænke jer til.

Hendes stil kunne jeg nok vænne mig til, men det største problem var nok at vi ganske enkelt ikke nåede særlig meget, dels fordi hun var et sludrechatol :wink: og dels fordi hun ville vise nogle øvelser og serie først, inden vi gik i krig. Det kan godt være flere af dem var nye for os, men hjernekirurgi er det ikke ligefrem.

Men som sagt var hun skam dygtig nok. Vi skulle på et tidspunkt lave denne her, som jeg er monster-dårlig til, dels fordi jeg ikke kan komme så langt forover, men mest fordi jeg stort set ikke kan få løftet mine hænder fra røven. På billedet han manden armene vandret, lidt under faktisk. Mine nærmer sig lodret :laugh::laugh::laugh: Nå men da vi stod i den gik hun rundt og rettede lidt, bla. på mig. Hun spørger så først om hun må trykke lidt, naturligvis, så hun hiver lidt i mig og trykker lidt. Så spørger hun om hun må hive lidt mere :laugh: jaja fortsæt du bare, og så blev jeg ellers blidt men bestemt ført godt ind i positionen og på den måde var mine led og muskler og det hele faktisk i stand til at komme markant længere om uden at være særlig besværet, jeg kunne bare ikke komme derom selv, eller holde den da hun gav slip igen.

Det er nu meget godt med noget anderledes en gang imellem, bare så man ikke sidder alt for meget fast i den sædvanlige rille. :smilejap:

Bagefter blev det til lidt håndstand, hovedstand og forsøg på skorpionen med støtte, men jeg bøjer vist for meget i lænden på sidstenævnte, og det er heller ikke helt usandsynligt at det samme er tilfældet med håndstanden. Hmmm. En enkelt påfugl aka elbow lever blev det også til.

Bodyweight conditioning

Kip ups

mange

- damn de kørte godt. Se billedet, hvis du ikke ved hvad sådan en satan er for noget. Måske jeg kunne øve mig lidt på en uden hænder :devil: Det er bare en ond øvelse at træne når man ikke kan den endnu (ondt i røven og resten af bagsiden :laugh: )

Tuck planche

4 x 6-8 sek

Tuck front lever

25 sek

35 sek

Skin the cat

3 x 2 reps

- En af for-øvelserne til back lever

Det var vist det.

post-1845-1140031670_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Simpelthen cool at kunne lave kip ups! Det vil jeg SÅ gerne lære. Jeg har øvet mig lidt, men sådan et trægulv skader altså mere end det gavner i baghovedet når man smasker tilbage efter et halvt udført "kip". :crazy:

Edited by Lucas
Link to comment
Share on other sites

Simpelthen cool at kunne lave kip ups! Det vil jeg SÅ gerne lære. Jeg har øvet mig lidt, men sådan et trægulv skader altså mere end det gavner i baghovedet når man smasker tilbage efter et halvt udført "kip". :crazy:

Her er en lille video-guide. Da jeg for snart længe siden fik lært mig den foregik det på værelset med en dyne som "landingsområde" når det gik galt :laugh:

Haha det var for 20kg siden at jeg kunne det.. men et almindeligt kipup er ikke særligt at svært at lære. :innocent:

Har jeg sagt det? :wink:

ARGH!

Link to comment
Share on other sites

Hvad man ikke må ligge krop til, bare fordi man har en lille log.

10 minutes pushup challenge

2 x 15

12 x 10

7 x 5

i alt 185 reps PR

Seneste PR jeg kunne grave frem af loggen var fra september 2003 med hele 128 styks :laugh: , men her for nylig da jeg satte min PR i prison pushups tog jeg 171 på 10½ minut, så det tyder helt fornuftigt.

og nu:

Mange solhilsner

Link to comment
Share on other sites

Men som sagt var hun skam dygtig nok. Vi skulle på et tidspunkt lave denne her, som jeg er monster-dårlig til, dels fordi jeg ikke kan komme så langt forover, men mest fordi jeg stort set ikke kan få løftet mine hænder fra røven. På billedet han manden armene vandret, lidt under faktisk. Mine nærmer sig lodret Nå men da vi stod i den gik hun rundt og rettede lidt, bla. på mig. Hun spørger så først om hun må trykke lidt, naturligvis, så hun hiver lidt i mig og trykker lidt. Så spørger hun om hun må hive lidt mere jaja fortsæt du bare, og så blev jeg ellers blidt men bestemt ført godt ind i positionen og på den måde var mine led og muskler og det hele faktisk i stand til at komme markant længere om uden at være særlig besværet, jeg kunne bare ikke komme derom selv, eller holde den da hun gav slip igen.

Har præcis samme problem, tror bare ikke det er meningen at man skal kunne få armene om bag ryggen på den måde. :nonono:

Og pæne billeder, du har helt ret, sådan nogle skal ikke gå i glemmebogen. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Spinning begynder (og så mig :tongue: )

The red devil in disguise aka Mette B_skaal var i den hvide instruktør-sadel. Der blev givet tilladelse, ja faktisk opfordret, til at give den lidt ekstra gas, hvis man fik sådanne lyster. Det hændte en gang eller tre for mit vedkommende. :devil:

Andre pligter havde desværre forhindret mig i at nå 1'eren før, som jeg jo næsten plejer at køre, men jeg må jo holde mig lidt igang med hvad jeg nu kan slippe afsted med.

Første sjove pukkel var en lang omgang hvor de andre lavede lidt teknik-tamtam og trak med først det ene og så det andet ben. Tempoet var tungt og sejt, nok 65-70rpm vil jeg tro, og det endte for mig med at blive nærmest en afkortet max-test, hvor der stående bare blev skruet mere og mere på. Timingen var desværre ikke så god, så jeg nåede kun ca 93%.

Næsten blok hvor det rigtig var spas og løjer var til "Up-side down". Super langsom, nede på 60bpm, og den var så oplagt til at øve stående i korte perioder af 15-20 sekunder. Dem kom der 4-5 stykker af. Men nææ nej, når de andre sad, stod jeg i enkelttakt, og når de andre stod, stod jeg i dobbelt dvs 120rpm :devil: Det er lige tilpas over min nuværende grænse at holde det til de dér 15-20 sekunder.

Lidt senere havde vi en blok på 7½ minut delt i tre dele med først siddende 1 min, stående 30sek, siddende 30 og siddende acceleration 30 sek (acceleration er lidt over tempo). Det blev for mig 1 siddende, 1 stående og 30sek stående acceleration x3 naturligvis- YEAH :superman: Og der blev åbnet godt op for gassen.

Alt i alt lykkedes det var få en helt hæderlig time ud af det, selvom de første 5 minutter forsvandt fordi det forrige hold var forsinket, og de næste 10 var solo, fordi Mette havde mange nye at tage sig af. Men det må man jo tage med på en begynder, og jeg har heller ikke nogen problemer med selv at varme op :smile:

Stats:

Dato: 16-02-2006

Tid: 45:33

Gns. puls: 175 (83%)

Max puls: 200 (95%)

Pulszoner:

70-80%: 30%

80-90%: 62%

90-100%: 8%

Wow, hvor var jeg smidig bagefter. :w00t: I en stående foroverbøjning fik jeg med strakte ben skuldrene ned og røre knæene uden særlig anstrengelse og hovedet helt ind og røre skinnebenene.

En aften-booty skal vi ikke snydes for - ja mange faktisk santa2.gif (jaja, de lever skam endnu, de kære nisse-smilies)

post-1845-1140122581_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

WUHUU :yahoo:

Den meget forsinkede julemand har været forbi min dør imens jeg var til spinning (ingen skorsten han kan komme nedaf desværre).

Han havde haft de små nisser igang i snedkeriet og lavet disse to kunstværker til lille mig

post-1845-1140126258_thumb.jpg

WEEEEE, så skal der leges :yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Konstruktionen er rimelig ligetil - jeg havde bare ikke lige grejet til at save og bore så store pæne huller. For hver dims er der brugt godt 50cm rundstok i 40mm, boret et hul i to klodser, stokken igennem og en skrue til at holde fast. Og til sidst et bræt skruet fast i bunden med to skruer. Kønt er det ikke og de er måske lidt grove i kanterne, men det er effektivt. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Wow, hvor var jeg smidig bagefter. :w00t: I en stående foroverbøjning fik jeg med strakte ben skuldrene ned og røre knæene uden særlig anstrengelse og hovedet helt ind og røre skinnebenene.

Tak for booty'erne :smile:

Nu varer det da ikke længe før du kan røre gulvet med albuerne - når du står med strakte ben!!! :devil::devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share