MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Der var fyldt sal idag, og det er faktisk ret imponerende så meget cirka 20 tøser og 2 fyre kan larme bare ved at trække vejret :bigsmile:

Jeg havde fra starten den indstilling at det skulle være så afslappet som muligt uden ligefrem at blive sjusket. Det er nødvendigt at yde en indsats, men det skal ikke være en kamp. Kroppen skal overtales ud i stillingerne. :smile:

Det virkede rigtig rigtig godt - svært at sige præcis hvilke stillinger der var fremgang i, det var mere selve flowet der var bedre end normalt. Det var bestemt hjulpet på vej af mine jumpbacks, der teknisk rykkede ret markant i dag. I starten af december fik jeg langsomt forståelse for alle de enkelte elementer jumpbacken bestod af, og alt skulle virkelig klappe før den lykkedes. Lige så stille er det gået fremaf med teknikken så det hele ikke behøver at være så perfekt. Efterhånden er det kogt ned til at jeg stille og roligt kan sætte hænderne i gulvet, læne mig lidt frem imens bagenden løftes og og benene næsten af sig selv smutter ind igennem armene. Det er virkelig en fed fornemmelse af når det kan være så ubesværet :w00t:

Fik lavet 3 ture på til håndstand - ikke superstabilt, men dog bedre landinger end i tirsdags.

Hovedstand var mere ubesværet end nogensinde, særligt med benene vandret var bare blevet enormt meget lettere. Nå ja, og der er bestemt også håb forude for mine hofter - det virker som om de åbner sig lige så stille og roligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have crashet sofaen måtte jeg lige lave lidt. Kuglesving bliver i morgen.

Den stod på sjipperi, og jeg gik på jagt efter lidt inspiration til nye tricks.

Via wikipedia og IRSF International Rope Skipping Federation kom jeg ind på denne side:

http://www.geocities.com/ropeskippingskills/ :crazy::crazy:

Sådan lidt hurtig sammentælling giver 300+ videoer med et trick/move hver - ARGH!!!

Så den stod primært på lær nye ting med tov :w00t:

Nogle af de basale footmoves var nogenlunde til at få styr på, men det skulle ikke være meget mere avanceret for min koordination med rebet kom til kort. Det ser så fårking enkelt ud når de laver vendinger, under benet og jeg skal komme efter dig. Jeg er bare vinklet ind i de skide tov i løbet af nul komma fem når jeg forsøger :laugh:

Lavede dog min første cross cross. Criss cross laver man ved at krydse hænderne foran og tilbage på et sving. Ved Cross cross holder man hænderne krydses og svinger.

Også moderat succes med flere criss cross og flere double unders i træk. SICK :devil:

Men nøøj, hvor er de skinneben belastende. Je' ve' ha' 'em byttet! :dry:

Forresten, når man sjipper i boxere, så er der rimelig kontant afregning ved kasse 1, når man kikser et trick. Men det er ok, jeg vil tro de fleste striber er væk i morgen. :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Men nøøj, hvor er de skinneben belastende. Je' ve' ha' 'em byttet! :dry:

Me too!!!!!!! :cry::cry:

Forresten, når man sjipper i boxere, så er der rimelig kontant afregning ved kasse 1, når man kikser et trick. Men det er ok, jeg vil tro de fleste striber er væk i morgen. :laugh:

Ohh yeah :rofl2: folk får jo de forkerte idéer når man kommer gående :innocent::laugh:

M :elvis:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Clean & Press

ladder 1 x 1,2 @ 24kg

ladder 1 x 1,2 @ 32kg

ladder 3 x 1,2,3,4 @ 24kg

- den 32'er er blevet tungere i løbet af juleferien :laugh:

Kb rows

2 x 10+10 @ 24kg

Snatch

6 x 10+10 @ 24kg

- Jeg er sjov. Mit fornuftige udgangspunkt var at jeg naturligvis ikke skulle presses max og bare få lavet en bunke sæt med rigelig pause. Det røg hurtigt ud af vinduet :innocent: Starttiden var først 2 minutter, et lille minut work og resten pause. Det blev sat ned til 1½ minut :devil: så de 6 sæt var overstået på små 9 minutter. Det kørte godt. Egentlig ved jeg jo godt hvor vigtig åndedrættet er, men når jeg er i krig falder det ofte for meget i baggrunden til fordel for teknisk fokus. Stor fejl i en udholdenhedsøvelse som denne, så det synes jeg jeg fik rodet godt bod på, og jeg er sikker på det bidrog til at jeg kunne holde pauserne kortere.

Tegner godt :superman:

Link to comment
Share on other sites

Spinning Interval 1 + distance :devil:

Huhej hvor det går. Spin-træf er om 6 dage, så hvis jeg skal overleve bare nogenlunde (regner heller ikke med at køre det hele :blush: ) må jeg hellere lige tjekke at jeg ikke er i total kageform.

Begge timer var med Julie P aka. Danfanatiker.

Hovedserien i første time var 4 omgange med :

2 min stående enkelt - konstant belastning

5 min siddende tempo - stigende belastning

2 min pause

Distance-timen bød (naturligvis) på lidt længere stræk med lavere udmeldt intensitet og så til gengæld ingen deciderede pauser. Jeg stod uden problemer i enkelttakt i hhv 7 og 8 minutter - den første omgang med lukkede øjne i min egen lille verden. Virkelig en fed fornemmelse at man kan blive helt alene blandt 30 andre hårdarbejdende, hvor der ikke er andet end mig, cyklen, rytmen i musikken og en gang imellem Julie der kommer med lidt pep og meldinger på tiden.

Et par af de siddende passager blev brudt lidt op af 3-4 x runnings - 30sek stående tempo/mellemtakt. Der kunne jeg godt mærke at lårene havde været på arbejde et stykke tid, men gennemførte i fin stil :bigsmile:

To gode timer, fint præsenteret af Julie og med en passende mængde tilråb. Musikken var rigtig godt tilpasses arbejdstypen. Og næsten vigtigst af alt, så fik jeg disponeret meget fint, og grundformen var faktisk bedre end forventet. :superman:

Men strabadserne var ikke helt slut, for der var 6-7km hjem i den onde modvind. Jeg var nærmest fløjet derind - cruisende i 7. gear så ofte det var muligt for lyskrydsene. Hjemturen blev slidt afsted i første og der kom vel en håndfuld vindstød hvor jeg nærmest stod stille. :crazy:

Og det skal jeg igennem en gang mere, for der er lige en omgang astanga der skal overståes om snart. Det er sådan en dag jeg dælme godt ville bo inde i centrum :laugh:

Håber vinden er faldet bare lidt ned som de "lover", når jeg skal retur.

Link to comment
Share on other sites

:smile: Må jeg komplimentere dig for din form. Du får det nemlig til at lyde som om din cykelform er totally gone...hvilket jo bestemt ikke synes idag. Det var en fornøjelse at have dig med på timerne i dag. Rigtig god søndag og superfornøjelse med eventet næste weekend...

Julie

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

TASADUHA, Julie :bigsmile:

Du har ret - formen var ganske acceptabel. Jeg får trods alt også tilbagelagt en del km på lågen hver dag, men af ren konditræning er der trods alt ikke meget af i min daglige træning, derfor var jeg en smule skeptisk på formen. Der er dog alligevel noget udfordring for kondi og vejrtrækning både i astangaen og kuglerne.

Hellere sætte forventningerne lidt lavt og blive positivt overrasket end sætte dem højt og gå død halvvejs inde i første time :laugh:

Også god søndag til dig - hvad der nu er tilbage af dem efterhånden. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Super yogi i spe, spinningsilden :tongue: , var på måtten ved siden af og viste rigtig gode takter i bl.a. hovedstand. :bigsmile:

Jeg vil ikke sige jeg var tæt på at blive hjemme, men det blev da overvejet efter to timers spin og den onde onde tur hjem i modvind. Udsigten til at skulle igennem den hjemtur en gang mere vejede faktisk mere ift at blive hjemme end selve yogaen. Heldigvis tog jeg afsted. Hvor jeg på cykelturen ind til spin havde givet godt gas tog jeg det noget mere med ro denne gang, og jeg formåede at ramme en række lyskryds godt og trillede faktisk 2½ km i træk :laugh: Medvind på cykelstierne styrer :smilerock:

Astangaen var supergod. Der var virkelig overskud på jumpbacks, stillingerne går laaangsomt frem, men dog mærkbart, og håndstand gik også noget bedre i dag.

Spin havde dog sat sine spor, og midt i de afsluttende stillinger fik jeg lidt krampe i højre inderlår og venstre læg :crazy: - det var dog småting, så bare videre.

Nu kan jeg også med god samvittighed holde fri resten af dagen, selvom der også plejer at stå lidt kugler på programmet. Jeg skal bare slappe af nu :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Niveau 3 + Mysore v. Miles @ yogashala

Talt klasse op til Navasana, derefter Mysore.

Ganske ok håndstand i dag - faktisk var den rigtig god anden gang (efter bagudbøjninger). Fik holdt den pænt i toppen i måske 5 sekunder, men var lige nødt til at flytte højre hånd for at komme ned til den rigtige side :smile:

Jumpbacks fortsætter fremgang. Mindst én af dem i dag var så godt som fejlfri :w00t: - let løft til L-sit og langsom, kontrolleret tilbageførsel af stængerne uden at køre foden langs måtten og hive den med tilbage. Ikke helt så stort kvantespring som da den lykkedes for første gang, men stort ikke desto mindre :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hey MaxiBoi!

Du holder jo 100-siders jubilæum heromme i loggen og den skal jeg da være med på :slut::laugh:

:cheer: TILLYKKE :cheer:

Fortsæt endelig den gode træning - vi ses på lørdag :bruce:

M :elvis:

Whoa - det havde jeg da slet ikke opdaget. :w00t:

Fedt - tror jeg :laugh:

Tænk, at loggen måske bliver kåret som Log of gheyness - det bliver stort :cheer::laugh:

Og apropos den gode træning, så var jeg godt brændt af i skallen da jeg kom hjem og var bare ikke oplagt til at bøje frem, tilbage, højre og venstre i 1½ time, så ingen astanga i dag. :blush:

Jeg skal bare dejlig tidligt i seng, så er det spændende hvad der står på programmet i morgen. Jeg havde ellers en meget meget skør idé, men vejret sætter muligvis en stopper for den plan. Vi får se.

Ses lørdag :ninja:

Link to comment
Share on other sites

En fantastisk idé

- udført på det helt forkerte tidspunkt :blush:

Her sidste weekend fik jeg den glimragende idé at det da kunne være fedt at cykle en tur til Silkeborg en dag. Det er trods alt ikke mere end ca 37km - hver vej :w00t:

Med spinningtræffet der nærmer sig med meget hastige skridt tænkte jeg det nok var en smart at kaste noget spinning ind i dagens program, men hvis nu vejret bare var rimelig ok, kunne jeg jo også bare pege snuden mod vest og se hvor langt jeg nåede. Egentlig havde jeg aftalt med mig selv at hvis det regnede ville jeg tage spinningen, men det fik jeg aldrig arrangeret. Det dryppede da lidt da jeg kom hjem, men så galt var det heller ikke, så afsted med mig. Hvor langt jeg skulle var ikke helt klarlagt - ud over at jeg i hvert fald ikke skulle helt til Silkeborg.

Da Århus sluttede og drypperiet var slået over i regulær regn slog det virkelig igennem hvor dårligt tidpunktet egentlig var. Solid modvind, meget våd regn og lækkert våde fødder efter jeg kørte igennem en større vandpyt, og lyst var det ikke ligefrem. :laugh: Men jeg kunne simpelthen ikke give op efter 10 minutter - jeg er for stædig. Efter 20 minutter gik det en smule bedre og jeg havde vænnet mig lidt mere til "forholdene".

Det var meget mærkeligt at tænke på at når jeg på et tidspunkt besluttede at vende om ville der være præcis lige så langt hjem. Jeg havde dog medvinden at se frem til, men det var ikke fordi det ligefrem ville blive sjovt af den grund. :wink: Efter ca en halv time nåede jeg til et skilt der sagde "Galten 4km" og det blev så målet. 38 minutter cirka mod vest før jeg vendte snuden. Rimelig fornuftigt klædt på, men med plask våde fødder. Lad mig bare sige at der var pænt skub i mig på hjemturen, der tog 26 minutter. :superman:

Målte ruten op til ca 25 km i alt.

Men for dælen da et tåbeligt projekt :laugh: - selvom det faktisk var ganske ok cardio, jeg blev tidligere færdig end hvis jeg var taget til spin og der skulle jeg også have trodset regn og modvind i 5-6km :wink:

Det er ikke så slemt nu, men imens jeg trillede afsted derude virkede den i hvert fald som sikker i top 3 over skøre projekter jeg har lavet (ikke at jeg lige kan sige hvad de andre skulle være, men de er der nok et sted). :innocent:

Jeg tror nok der står kugler på aftenens program og i morgen er der helt sikkert astanga. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Super ghey astanga i dag :laugh:

Ellers noget af en transport. Sjaskregnvejr derhen - iskolde dråber og faktisk ikke specielt skægt, endda når jeg sammenligner med turen i går. Der var regnen trods alt et par grader varmere. Turen hjem stod så på snevejr - godt og sjappet :blink:

Nej, astangaen var rigtig god som sædvanlig. Jeg fik lavet lidt ekstra håndstandstræning og nogle gode bagudbøjninger. Næste gang må jeg lige høre Miles eller Tanja hvornår de tror jeg er klar til at begynde at øve dropbacks.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ret imponerende...

Det er nu lykkedes mig på ganske kort tid at få en pæn, men bestemt, henstilling fra en af mine naboer i både Århus og på Amager om at jeg larmer lige lovlig meget og på tidspunkter, hvor de egentlig gerne ville sove. :laugh:

Sjipning var vist synderen i begge tilfælde - det larmer åbenbart helt enormt at jeg bouncer en smule op og ned :blush::blush::blush:

Men hvorfor helvede kan man ikke lave lejligheder så de bare er en anelse lydtætte? :wink:

Det er da heldigt at kettlebells ikke larmer - og jeg taber dem naturligvis ikke :innocent:

edit: Den ene var nu alligevel pga. lidt høj musik, men sjipning har nok ikke gjort sagen bedre

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

MOL spinningtræf

Jow jow - forberedelserne havde jo bestemt ikke manglet til denne event. En hel dobbeltime blev det til sidste søndag og de 25km i regnvejr i onsdag, så jeg var i topform til 5 timers strabadser. :laugh:

Jeg havde jo proklameret flere gange at jeg da bestemt ikke havde tænkt at køre alle timer, men det blev nu hurtigt kastet ud af vinduet, dels efter lidt opfordring i tråden og helt sikkert da Tanja Hall inden vi gik i gang sagde at alle da kunne køre 5 timers spinning :devil:

GoldenDreams og jeg havde lige en lille dyst om titlen som MOL Spinningtræk SjippeChampion Of The Year (MSSCOTY), som helst skulle afvikles inden vi gik i gang. Ingen af os var dog særlig dygtige til at komme i god tid, så vi var lidt presset. Disciplinerne vi havde aftalt var flest på 1 minut (speed), flest på en tur og freestyle.

Vi lagde ud med speed-testen, hvor Maria lavede et flot udlæg på 186. Min rekord var vist et sted i 160'erne, så jeg var virkelig imponeret - den tøs havde sgu rappe fusser. Så blev det min tur, og med en fejlfri runde bankede jeg 204 af :superman: Den kunne Maria ikke stikke trods et par forsøg, og så var tiden pludselig løbet fra os og spinningen skulle i gang. Pudsigt nok var ingen af os specielt oplagte til mere sjip, da vi endelig var færdige små 5 timer senere :laugh:

Så på den lidt billige baggrund kan jeg kalde mig MSSCOTY 2007 :devil: - og du ved du kan få revanche til hver en tid, GD. :cool:

Nå det var jo spinningen vi var kommet for, og den forløb i meget kort udgave cirka således set fra min sadel:

1. time - Tanja Hall

Fantastisk god time og en virkelig inspirerende Tanja. Masser af tungt arbejde og godt med watt ud i pedalerne.

2. time - Bodybike padawan

Nærmest fuldstændig modsat - all about bikespeed. Højt tempo igennem store dele af timen, men som jeg også sagde efterfølgende fik han faktisk solgt den meget godt, på trods af at det slet ikke er min kop te.

3. time - Caninen

En meget blandet time - nogle ville måske sige lidt rodet, men ganske god energi fra podiet og fedt mixet musik der passede godt til træningen. Mine ben begyndte at sige de var lidt trætte nu, så der blev lige sneget lidt pauser ind hist og her.

4. Jeanette - psychospinner

Helt væk :crazy: Hovedmenuen var 22 min mellemtakt bygget op med skiftevis siddende (altid 15 sek) og stående i længere og længere intervaller (op til 3 min). 18 min stående i alt :blink: Der var tydeligvis flere der rent faktisk kan køre den slags og stilen faldt også i nogens smag, men selv på friske ben ville sådan en time bare være helt umulig for mig, og jeg havde bestemt ikke friske ben nu. Jeg tog en slappertime og var lejlighedsvis med oppe i det stående i mit eget tempo.

5. Spockie

Her troede jeg så at jeg bare skulle overleve den sidste time og trille hjem i mål, men Spock serverede en rigtig lækkerbisken af en time der var perfekt for mig. Nogle gode solide bjerge med masser af tung enkelttakt hvor jeg selv kan styre belastningen, suveræn musik, der sad lige i øret :tongue: og en utrolig energisk Lars fik mig til at finde energi frem jeg bestemt ikke troede jeg havde. Trætheden fra fjerde time var helt væk og jeg fik givet masser af gas. :4thumbup:

Lige præcis sådan der skulle afsluttes.

Maden på Silom var virkelig :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: - både forret, hovedret og bananasplit med ekstra chokoladesovs :laugh:

Man forstår hvorfor nogen kan blive afhængige af det sted, og faktisk ret billig mad. :tongue:

Superfed dag, og jeg er faktisk lidt stolt af mig selv over at jeg kom så pænt igennem ca 4½ times effektiv spinning. Jeg som aldrig har kørt mere end nogle ganske få dobbeltimer :cool:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Niveau 3 + mysore v Miles @ yogashala

Ikke så meget at berette. Jeg var ikke underligt en smule stiv i det efter 3 dages pause, især tydeligt i bagudbøjninger.

Hvor er det fedt at kunne tage fra træning mentalt markant friskere end da man kom og med stort fysisk velbehag. :bigsmile:

I morgen skal jeg lære nogle forberedende ting til dropbacks af Tanja. :w00t: Det gør kun lidt ondt sagde Miles :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Lækker kontrol i jumpbacks. Det er vildt mærkeligt nærmest ikke at kunne mærke hvilke muskler det egentlig aktiverer, men op kommer bagenden og gør plads til at benene kommer ind gennem armene. jeg eksperimenterede med at bøje armene mere i den sidste del så hele kroppen nærmest roterer omkring albueleddet. Det virkede faktisk ganske fornuftigt.

Prøvede også lidt nyt i Bhuja Pindasana. Jeg har tidligere haft en cirka 50/50 vægtfordeling på arme og hoved, men det er faktisk meningen af armene skal bærer 100% og hagen skal svæve lige over måtten (eller til en start bare røre uden at bære vægt). Det var svært og ret hårdt, og jeg røg da også på halen fordi tyngdepunktet røg sig en tur. :wink:

Tanja startede mig på den første indledende øvelse til dropbacks, og det var bagudbøjninger til væg. Jeg står cirka en meter fra væggen med ryggen til og bøjer bagover indtil jeg kan sætte hænderne på væggen - og så tilbage igen. Det er overraskende hårdt.

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Turkish Get Up

10 min kontinuerligt @ 24kg

- huhej det kørte godt. Lagde egentlig ud med 6 minutter, men det blev forlænget :devil:

Pistols

3 x 5+5 @ 24kg

Military press

3 x 5+5 @ 24kg

Taget i betragtning hvor godt jeg holder på styrken er jeg faktisk et skarn, når jeg ikke får trænet med kuglerne oftere :innocent: Hvad mon det kunne blive til...

Prison Break er for fed :w00t:

Uhh, hvem mon får æren af at lave indlæg nr 2000 i loggen? :laugh:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share