MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Morgenmysore v. mig @ hjemme

Puha, den var svær at komme igang med. Brugte 3 kvarter på at vågne, så det blev (kun) til en solid time, til og med Baddha Konasana + afsluttende. Jumpbacks skulle have en seriøs omgang kickstart før den kørte bare nogenlunde.

Rigtig rigtig rart nu, dog :bigsmile:

hebnes -> Må jo hellere sørge for at jeg kan tillade mig min nuværende avatartitel :nissecool: - men jeg var da vist lige ambitiøs nok (copy-paste error) - det var 100 reps med BW :blush::blush::blush:

Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

Aftenkugler

Turkish Get Up

7 min kontinuerligt @ 24kg

- lidt hårdt da. Overvejer at smide lidt flere singles ind med 32'eren for at bumpe vægten lidt op.

Pistols

1 x 1+1 @ 32kg

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 1+1 @ 32kg

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 1+1 @ 32kg

1 x 5+5 @ 24kg

1 x 1+1 @ 32kg

1 x 5+5 @ 24kg

- kunne skrives kortere, men nu blev det sådan :nissecool: og så lige et halvhjertet forsøg på 56 med højre midt i det hele. :4slap: troede faktisk på den på vej ned, men der var for meget træthed og for lidt vilje i stængerne. 56kg dead-start frontsquat er faktisk lidt hårdt

Frontsquat (by the horns greb)

1 x 10 @ 24kg

1 x 10 @ 32kg

- lige for at prøve

Getup situp

lidt eksperimenter med forskellige greb

1 x 3+3 @ 24kg m. 1½ hånd

- en primær hånd som i TGU og den anden hånd støttende på siden. Røvhårdt :devil:

Link to comment
Share on other sites

hebnes -> Må jo hellere sørge for at jeg kan tillade mig min nuværende avatartitel :nissecool: - men jeg var da vist lige ambitiøs nok (copy-paste error) - det var 100 reps med BW :blush::blush::blush:

Syntes også at det lød liiidt vildt - men på den anden side ved man jo aldrig med dig og dine vilde stænger.

Rigtig glædelig jul. :xmas:

Edited by Michael Hebnes
Link to comment
Share on other sites

hebnes -> jeg forstår :nissegrin:

Ved faktisk ikke præcis hvad jeg kan lave med 24'eren, men jeg ville tro det er en 10-12 stykker. Så 50 på hvert ben kun med den pause det tager at lave tilsvarende med modsatte ben er nok lidt i overkanten. Max med kropsvægt vil jeg tro ligger på 30-40 stykker og jeg har da også lavet 40 med højre (og 34 med venstre)

Jeg har lavet 6-7 stykker med 32, men jeg ved ikke om jeg er på det niveau pt.

Vi må se om jeg en dag laver 100 reps med 24'eren på 5 minutter :devil:

Link to comment
Share on other sites

Heiii super-Max!

Tusind tak for din søde og top-julede hilsen!

:Mrs_Claus::nissecool::nissegrin::nissetunge: :xmas: :santa2:

Ved slet ikke hvor du skal holde jul henne, men har en aftale med julemanden her senere, og den slags har han styr på. Han sms'ede af der var en der ønskede sig en slags kanonkugler i forskellige størrelse -og tænker at det nok er dig eller Hebnes - der nok går og smider sine væk hele tiden... :nissetunge:

Nå, men inden julemanden kommer rendende, og napper hele din opmærksomhed, vil jeg lige nå at ønske dig en rigtig glædelig og glögglig jul..

Venter lige med nytåret - det kunne jo være at vi skulle lave en nytårstræning - ligesom sidste år igen.. det var jo ret hyggeligt! Måske det skulle foregå et andet sted City Fitness f.eks..

Kærligste hilsner og I kan tro at Rudolfs næse, lyste som et fyr!

Sally :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Sukker-Sally :inlove:

Velbekomme da.

Jeg skal såmænd holde jul i familens skød (der bliver nok lidt trangt) på amager. Det med Julle lyder rigtigt nok - kanonkugler er til Hebnes og mig :bigsmile:

Og jeg er total game på en nytårstræning et sted i kbh

Rigtig glædelig grankoglejul :nissecool:

Link to comment
Share on other sites

Lidt hjemmetamtam

Pushups

10 x 10 @ BW

Pistols

10 x 5+5 @ BW

Lidt hoppe-di-hop med en plastiksnor :smile:

:cool: Rart at se at der stadig er nogen som kører pushups og bruger sin fantasi

m.h.t. træning. (hjemmetamtam) :bowdown: . og så med lidt sæt på også .

:ninja: God jul og godt nytår :ninja:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Rart at se at der stadig er nogen som kører pushups og bruger sin fantasi

m.h.t. træning. (hjemmetamtam) :bowdown: . og så med lidt sæt på også .

:ninja: God jul og godt nytår :ninja:

Tak for det da, og jeg vil endda sige, at efter mine standarder så var det en ret fantasiløs træning :tongue: .

Jeg kan være meget mere kreativ, hvis det skal være...

Link to comment
Share on other sites

Hva' satan Jesper - ingen trænings update - nu går du vel ikke helt i stå her i julen. :laugh:

/Michael

fuldstændig, helt og aldeles :blush::blush::blush:

Jeg var jo så doven, at jeg ikke ville tage min kugler med hjem i julen, så de står i jydeland og savner mig. Ditto med min astangamåtte, og det dur bare ikke rigtig på de tynde måtter jeg har her på amager ovenpå gulvtæppe. Så det er blevet til lidt solhilsner og ikke meget mere. Har dog store planer om at nå en spinning-time eller to inden jeg drager mod vest igen, enten i den lokale fitnessworld, hvor jeg jo kan købe en måned for kun 299 :w00t: hvor jeg også kan rive i lidt jern :tongue: og så har jeg vist også en aftale om noget spin i en fitnessdk et sted i kbh-området. :innocent:

Så masser af planer og i dag er juleferien rent træningsmæssigt slut.

PS: Chinup-stangen er blevet monteret :w00t: så den kan rykkes rundt og så har jeg i øvrigt doms i pattøj og front delts efter 10x10 pushups i går - PINLIGT :laugh: - nøøøøj en sølle pushup-form jeg er i...

Link to comment
Share on other sites

Har dog store planer om at nå en spinning-time eller to inden jeg drager mod vest igen, enten i den lokale fitnessworld, hvor jeg jo kan købe en måned for kun 299 :w00t: hvor jeg også kan rive i lidt jern :tongue: og så har jeg vist også en aftale om noget spin i en fitnessdk et sted i kbh-området. :innocent:

Godt at se at du er begyndt at tage det alvorligt :wink: kan afsløre at jeg endnu ikke har siddet på en spinningcykel siden sidst, så der bliver HELT sikkert brug for badekarret :bubblebath::tongue:

Knus

GD :elvis:

ps. har du set hvem der er tilbage... :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er meget alvorligt - skal til en time her i aften :freaked:

Glæder mig til badekarret :tease:

Gi' den gaaaaaaaaas :devil::cool:

og så har jeg vist også en aftale om noget spin i en fitnessdk et sted i kbh-området.

Hvilken FDK? Og hvilken instr.? :innocent::superman:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

w00000t - det er længe siden :w00t:

Fitnessworld Amager ligger få hundrede meter fra lejligheden, så jeg tænkte jeg lige kunne udnytte et månedsmedlemskab max her omkring nytår. For at få tjekket spinning-formen og for at rive lidt jern. Det er faktisk et rimelig stort center med lange rækker af cardio-gear, en røvfuld maskiner (hvem der så end har glæde af dem) og et acceptabelt udbud af frie vægte, både flad og incline bænk og frit squatrack hvor der også kan dødløftes (hvis man ikke smider stangen). Det trækker lidt ned at de kun har 1 squatrack men to smith :dry: og håndvægtene går kun til 36kg :crazy: ... jeg overlever :wink:

Back extensions

3 x ca 10

Dips

2 x 5 @ mig

- skulle bare lige mærke stativet :innocent:

Neutral grip chinups

3 x 5 @ mig

- damn, hvor er jeg slap

Squat

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 90kg

1 x 5 @ 100kg

- ganske fornuftigt

DB rows

1 x 8 @ 30kg

2 x 8 @ 36kg

DB press

1 x 8 @ 20kg

2 x 8 @ 30kg

DB snatch

1 x 5+5 @ 20kg

1 x 3+3 @ 30kg

1 x 1+1 @ 36kg

DB curl

2 x 10 @ 16kg

Kragelaterals

2 x 10 @ 10kg

Rumænsk dødløft :wub:

2 x 5 @ 70kg

- rare associationer :tongue:

Sweeeeet :superman:

Og så til spinning

Spinning

Huhaaa - kun 2 mdr og 10 dage siden jeg sidst sad på en spinningcykelsadel.

Timen var ganske fornuftigt skruet sammen. Tre stigninger på hhv 15, 20 og 11 minutter. Jeg havde ikke Rainman slået til, så hukommelsen er kun sådan i store træk :blush:

Den første stigning var lidt blandet oppe og nede, dog mest nede. Anden stigning startede med kørsel hen til foden af bjerget, derfra 1-1-2-1-3-1-4-1 minutter hvor de stående blev længere og længere, med siddende imellem og 1+1 min spurt til sidst stående og siddende. Sidste stigning var korte intervaller på 30-45 sekunder op og ned. Vi lå på enkelt- til mellemtakt det meste af tiden, vel sådan 70-100 rpm, stående næppe over 80-85 - ganske passende :smile:

Musikken var lige i skabet til min indre rytmeboks. Lidt let rock i starten og ellers hovedsageligt gode pumpende basrytmer og en passende varieret intensitet til at følge programmet. Instruktøren virkede rutineret men en smule uinspirerende i starten. Det kom dog bedre og bedre med som timen skred frem, så ganske godt til sidst, hvor mine lårbasser så bare ikke helt ville lege med mere.

Med jeg overlevede da i ganske fin stil synes jeg selv. :cool:

Stats:

Dato: 27-12-06

Tid: 0:55:52 inkl opvarmning

Gns. puls: 167 (79%)

Max puls: 188 (89%)

Pulszoner:

70-80%: 48%

80-90%: 48%

90-100%: 0%

Link to comment
Share on other sites

Gi' den gaaaaaaaaas :devil::cool:

Hvilken FDK? Og hvilken instr.? :innocent::superman:

Formen taget i betragtning blev der givet fornuftigt med gas :superman:

FDK-besøget er ikke helt fastlagt - der kommer hele tiden ting i vejen :unhappy:

Antyder du at vi rent faktisk kunne tænkes at komme til at køre en spinningtime sammen? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Sjipning

10 minutter meget blandet.

I dagen anledning vil jeg tillade mig at afsløre en smule af hvordan det går. :cool:

Generelt kører freestyle og speed nogenlunde men udholdenhed sutter.

Kørte en 1-minut speedtest på den gode side af 120 - så har jeg ikke sagt for meget :tongue: . Og er du rådden det var hårdt :devil: - pulsen var helt oppe og ringe meget hurtigt.

Bedre styr på double unders

Meget bedre styr på cross-overs. Lavede flere gange 4-5 i træk.

Men som sagt kræver udholdenhed og alt det andet meget arbejde endnu :superman:

Modificeret Crossfit

En forkortet Cindy med pistols i stedet for BW squats

5 runder af nedenstående på 9 minutter:

5 chinups

10 pushups

5+5 pistols

Link to comment
Share on other sites

hebnes -> tak og lige over :superman:

sallypige -> nææ, det løb vist ud i sandet :unhappy: , men faktisk har jeg ikke så langt til CF, hvis det ellers er den der ligger på Kigkurren 8, og jeg havde alligevel tænkt at fyre en nytårsbrænder af her ganske snart :bigsmile: wink wink. Hvad tid skal vi sige?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share