MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Både mysore OG Tanja er nu fantastisk. Man følger bare sin egen rytme og Tanja kommer og maser og skubber i nærmest alle de stillinger jeg har brug for det i.

Energien i jumpbacks og særlig jumpthroughs var ikke så fantastisk i dag, men jeg døjer også lidt med noget irritation i venstre håndled som hæmmer mig en smule. Jeg eksperimenterede dog stadig med bl.a. hastigheden og timingen i jumpbacks. Hvis jeg virkelig gav gas så fløj røven nærmest op og benene tilbage :superman:

Forberedelser til dropbacks gik super. Det føltes bare helt rigtigt.

Så står den på to dages astangapause med kugler og yin forhåbentlig i rigelige mængder :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja, mig og alt min yoga. :tongue:

Det er bestemt ikke nogen hemmelighed at der nok lige er røget 1kg muller eller to, og jeg står da heller ikke helt så skarpt som da jeg ramte den hidtidige topform. Men vægten ligger rimelig stabilt på 86-88 stykker, har gjort det længe og hvis jeg selv skal sige det - og det ska jeg :tongue: - så ser det nu ganske pænt ud stadig.

Form follows function er princippet for min træning, og function ser ud til at holde helt ok på formen. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ja, mig og alt min yoga. :tongue:

Det er bestemt ikke nogen hemmelighed at der nok lige er røget 1kg muller eller to, og jeg står da heller ikke helt så skarpt som da jeg ramte den hidtidige topform. Men vægten ligger rimelig stabilt på 86-88 stykker, har gjort det længe og hvis jeg selv skal sige det - og det ska jeg :tongue: - så ser det nu ganske pænt ud stadig.

Form follows function er princippet for min træning, og function ser ud til at holde helt ok på formen. :w00t:

Jaja skal du jo sige :laugh:

Men godt at høre du holder på formen og at du er glad :smile:

Hvad med planer for sommeren? skal der cuttes eller holder du stadig "bare" formen ved lige?

Link to comment
Share on other sites

:laugh: Årstider er sgu' nok noget af det der har mindst indflydende på min træning eller i hvert fald på om jeg vil flytte lidt på muskelmasse og/eller fedtprocenten, bortset fra at det selvfølgelig ikke bliver til så meget udendørsaktivitet i vintervejret.
Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

2H Swings

1 x 25 @ 24kg

Swings

1 x 10+10 @ 24kg

Clean & Press

ladder 3 x 1,2,3,4 @ 24kg

- roligt udlæg efter "pausen"

Snatch

10 x 10+10 @ 24kg - volumen PR :devil::devil::devil:

- hell yeah! Faktisk første gang jeg kører hvad jeg havde skrevet i programmet :laugh:

Og så lå jeg ellers efterfølgende og legede damplokomotiv i et minut eller to!

Der er masser at vinde endnu på det tekniske og venstre side er tydeligt svagere end højre - pænt fjollet når det jo burde være hele understellet man bruger hver gang og armen bare skal følge med. Sådan gør jeg så åbenbart ikke :innocent:

Starttiden var sat til fornuftige 2 min, ~0:45 work og 1:15 rest

Efter 3-4 sæt gik det strygende og jeg overvejede seriøst at gå efter 300 :crazy_pilot: men på det tre sidste sæt meldte trætheden sig for alvor, og der skulle spændes hjælm godt og grundigt for at hive dem pænt hjem. Det er lidt vildt at tænke på jeg skal lave det samme arbejde på den halve tid for at nå mit mål. :crazy: Med konsistent træning kommer det vel :innocent:

HenrikJ -> Nu du spørger så pænt behøver du da ikke nøjes med at tage mit ord for gode varer :wink:

Jeg tog også et billede før træningen, men ærlig talt er det efter pænere - flere fine blodårer :devil:

post-1845-1169842260_thumb.jpg

Og for det der ikke er med i billedet kan jeg sige at ryggen stadig er der, benene er stadig godt solide (se pistols i onsdags :tongue: ) med et hint af opdeling synlig, hvepsetalje set fra siden med en efterhånden fornuftig vakuum og squatbootyen har jeg på forunderlig vis endnu.

Ja, man skulle næsten tro det var en salgsannonce fra kødbyen :laugh:

Ormegården... enhver sygeplejerskes drøm :tease:

post-1845-1169842353_thumb.jpg

Hvilket minder mig om at jeg må få meldt mig som bloddonor :cool:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kettlebells

OMFG! 2 kettlebell-træninger i træk - det er jo uhørt :laugh:

Turkish Get Up

8 min kontinuerligt @ 24kg

- ikke pæne, men de kom da op

Pistols

5 x 5+5 @ BW B2B

5 x 5+5 @ BW B2B

- det var da lidt hårdt

Single kettlebell pushups

1 x 5 @ mig

1 x 10 @ mig

3 x 10 @ mig, feet elevated 40cm

- hænderne placeres på siden af kb'en med crushing grip

KB rows

4 x 10 @ 24kg

Link to comment
Share on other sites

HenrikJ -> Jeg vil da godt lige høre hvorfor det er så utroligt jeg holder den fedtprocent? :laugh: Det er jo ikke ligefrem fordi jeg er holdt op med at træne. Jeg tror faktisk ikke der er så mange som helt forstår hvor forbandet effektivt kb-træningen i øvrigt er - også til at opbygge/bevare muskelmasse. :smile: Det kræver selvfølgelig stadig at man rent faktisk får trænet med dem :innocent:

AF -> Dit bud er noteret :shades: og i de tilfælde hvor et drop i armen er nødvendigt vil jeg nu sætte pris på at være udfordringsløs :wink:

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Sikke en energi og stemning med en proppet sal :w00t:

En træt lille trold hoppede rundt et par måtter ved siden af. :tongue:

Jumpbacks kører glimrende. De få gange hvor jeg ikke havde helt styr på teknikken kunne den alligevel reddes og det var tydeligt hvad jeg gjorde galt. Jumpthroughs er lidt sjuskede af og til, dels påvirket af at min venstre håndled ikke altid er helt til at stole på...

Super fremgang i det forberedende til dropbacks :w00t:

Selvom Tanja havde pænt travlt fik jeg stort set hjælp alle de steder jeg plejer, inkl. et ihærdigt forsøg på at flå mine arme af i Prasarita Padottanasana C (8. stående stilling). Hun skulle bare lige se hvor langt ned de kunne komme :laugh:

Det er nu dejlig inspirerende at hoppe rundt blandt alle de dygtige tøser :wub::tongue:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Niveau 3 + Mysore v. Miles @ yogashala

Talt klasse til og med navasana, derefter mysore. En lidt mere fri sild hoppede glad rundt på måtten ved siden af. :bigsmile:

Ganske udmærket dag. Første forsøg op i håndstand efter Navasana var noget bras og jeg nåede kun trekvart op. Jeg har stadig ikke helt styr på hvilket rækkefølge tingene skal ske i på vej derop - tror problemet er at jeg ikke altid tør rette kroppen helt op til lodret før benene strækkes. Det giver nogle gange rod i balancen. Anden tur op lige efter bagudbøjninger var til gengæld noget af det bedste jeg har lavet længe, måske nogensinde. Jeg nåede dårligt at tænke over hvordan jeg kom der før jeg bare stod der fuldstændig strakt og helt ubesværet, som om jeg bare var grounded og behøvede slet ikke at tænke på at holde balancen. Wow for en følelse og flødeskum på toppen at kunne svæve helt kontrolleret ned i Chaturanga Dandasana :w00t: Astanga styrer! :laugh:

Dropback forberedelsen gik super og Miles synes allerede jeg skulle begynde at kravle længere ned af væggen (fed sætning i øvrigt :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

HenrikJ -> Jeg vil da godt lige høre hvorfor det er så utroligt jeg holder den fedtprocent? :laugh: Det er jo ikke ligefrem fordi jeg er holdt op med at træne. Jeg tror faktisk ikke der er så mange som helt forstår hvor forbandet effektivt kb-træningen i øvrigt er - også til at opbygge/bevare muskelmasse. :smile: Det kræver selvfølgelig stadig at man rent faktisk får trænet med dem :innocent:

AF -> Dit bud er noteret :shades: og i de tilfælde hvor et drop i armen er nødvendigt vil jeg nu sætte pris på at være udfordringsløs :wink:

Hvis jeg havde et par store jern kugler til at stå hjemme i stuen ville jeg ikke få trænet med dem... men de ville sikkert pynte :tongue:

Yogaen der... hmm... ved ikke hvad jeg skal sige :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Pynter gør de sgu' ikke. De står bare i hjørnet og håner dig, hvis ikke de får vist hvem der er herren i huset med jævne mellemrum. :devil:

Jeg tror mange ikke helt ved hvad de skal mene om astanga, fordi det er jo bare en masse strækøvelser pakket ind i en omgang forstyrret hippie-religion. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

guarden -> takker :devil:

Ang video, så afhænger det jo lidt af hvad den ligger i af format lige pt. men kan det ikke bare uppes til youtube?

Hvor havde du tænkt dig at gøre af den når den var gjort mindre?

Har du mod en lille udfordring, så er der dette program:

http://virtualdub.org/

Guides her: http://www.doom9.org/

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Tanja @ yogashala

Nøøj, jeg var millimeter fra at pjække i dag. Blæst i knoppen lå jeg på sofaen og tænkte skal, skal ikke, skal, skal ikke til yoga. Vidste dog at jeg med sikkerhed ikke ville fortryde at komme afsted, så det gjorde jeg, og det var selvfølgelig godt som sædvanlig.

Jeg havde 150 gentagelsers jubilæum i går (siden marts 06), så jeg er halvvejs imod de 300, godt igang med at lære dropbacks, flyver ofte let og elefant frem og tilbage på måtten, og mangler så bare lige den der lotus... :smile:

Ikke fordi det haster, men jeg tror faktisk jeg når det i år - både 150 mere og lotus.

Link to comment
Share on other sites

Astanga Yoga

Billeder af astanga-serien

Mysore v. Miles @ yogashala

Jeg eksperimenterede en del med jumpbacks i dag i forsøget på at få lavet dem så ubesværet som muligt. Så der kom lidt bedre styr på timingen med benene og jeg fik implementeret et tip jeg egentlig fik for længe siden af Miles, men som ikke rigtigt duede på det tidspunkt. Det gjorde det nu :w00t:

Mere kontrol i jumpthroughs hvor jeg ofte kunne stoppe i L-seat eller i hvert fald lande blødt. :smile:

Hofterne åbner lige så stille og roligt med god hjælp fra Miles. Han for brugt sin vægt godt når jeg skal mases og trykkes i diverse stillinger. :laugh:

I yoga mudra (og i øvrigt) kan jeg ikke sidde i lotus endnu, så jeg sidder i stedet med underbenene ovenpå hinanden. I dag var de faktisk helt nede og have god kontakt samtidig med at jeg kan komme så langt fremover at jeg et par åndedræt kunne komme helt ned og røre med hagen.

Det er en masse museskridt, men alligevel mærkbar fremgang på flere fronter. :superman:

Kettlebell-træningen har ikke rigtig kørt denne uge. Jeg har bare overhovedet ikke været i gear om morgenen til at kaste kugler og mine aftener forsvinder hurtigt med yogaen. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvor meget jeg skal tvinge mig selv til, ikke fordi KB-træningen er en pligt - den er bestemt superfed når jeg får den lavet, men det er ikke meget ved kun at få svinget dem i weekenden. Der burde dog være plads i programmet til kugler onsdag, fredag, søndag, uden at jeg behøver træne kl lort. :wink:

Link to comment
Share on other sites

guarden -> takker :devil:

Ang video, så afhænger det jo lidt af hvad den ligger i af format lige pt. men kan det ikke bare uppes til youtube?

Hvor havde du tænkt dig at gøre af den når den var gjort mindre?

Har du mod en lille udfordring, så er der dette program:

http://virtualdub.org/

Guides her: http://www.doom9.org/

Hey Master Maximus :superman:

Tak for links, jeg prøver mig frem når jeg lige får tid til det :smile:

//guard

Link to comment
Share on other sites

hvad med den Elbow lever til handstand? :tongue::tease:

Jeg ankom ikke ligefrem i supergod tid, så jeg nåede stort set kun at lave min obligatoriske stræk inden vi gik igang. Jeg fik ellers gjort klar med en elbow lever, da Miles kom ind og med sit sædvanlige store smil sagde at den var jeg da ikke nået til endnu. :laugh: En stilling svarende til elbow lever er med et godt stykke inde i anden serie.

Umiddelbart virkede det ikke ligefrem som det letteste i verden at komme op imod håndstand, så der bliver nok lige eksperimenteret lidt her i weekenden.

Mr guarden -> Jeg er jo bare spændt på at se den video, så kom i sving, skipper :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share