Jeanette K - et nyt og spændende år er begyndt


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

Sweetypippy´s log... Kender i mon den gammel sang " Stand by your man" ? Denne er skrevet til kvinder som Pippy... Hun valgte kærligheden trods det betød hun skulle flytte fra alt det hun er kendt med til et nyt land .. lære et nyt sprog, finde nye venner og finde det forhold hun så inderligt arbejder for at få mest muligt ud af. Hun er en rå styrkeløfter som stadig stille op til de danske events og dygtig gøre sig hele tiden. Hun har haft sine skader og lært så meget igennem tiderne og giver glædeligt gode råd med på vejen. Denne kvinde kan man intet skjule for .. hun ser alt det som skrives imellem linjene og går gerne i flæsket på en hvis hun fornemmer det kan have en positiv indvirkning. Hun er et meget dyrbart kvinde som jeg glædes over at have mulighed for at følge her på MOL. Stærk som en okse både fysisk og psykisk.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak Jeanette :bowdown:

Jeg har endnu aldrig mödt dig og alligevel formår du at beskrive mig bedre end jeg nästen selv kan göre det.

Du ser og forstår ting, som kun de färeste lägger märke til. Du er en unik ven og dine ord betyder mere for mig end du aner :smile:

De sidste 18 måneder har jeg forsögt at bygge en ny tilvärelse op her i Finland. Det har bogstaveligtalt krävet blod sved og tårer. Op og nedturer, men sådan er livet jo :raisebrow:

Jeg föler endelig at jeg er ved at väre der, at jeg har taget det förste store skridt uden at falde. Jeg har de sidste 14 dage arbejdet på fuld tid ( for förste gang siden jeg forlod Dk) og det har väret hårdt! Men..... det har väret dejligt! Jeg föler at jeg endelig er helt mig selv igen, bare i et andet land.

På onsdag begynder jeg igen i sprogskole og forhåbentlig kan jeg inden jul snakke så godt finsk at jeg ikke behöver föle mig konstant til grin :tongue:

Jeg önsker dig alt muligt held og lykke med dine nye udd. planer og resten af dit spändende liv. :4thumbup:

Knus fra Charlotte

<{POST_SNAPBACK}>

Charlotte .... for fanden da.... :4heart:

Jeg skriver blot mine tanker om dig og den personlighed du nu besidder og damn du er sej. Fedt lige at få en hurtig update om hvordan det går dig smukke.. Jeg har være ret optaget af så meget andet på det seneste .. :innocent: men glædes over du har hyggede dig til polteaben og ikke mindst bryllup.

Sproget skal du nok lære og behærske som en indfødt er jeg mere end sikker på med den jernvilje du er i besiddelse af .. og weiiiiiiiiiiii jeg kan huske hvordan folk grinede for vil af mig da jeg var ved at lære det danske sprog. Istedet for at sige jeg er mæt.. sagde jeg; Jeg er fuld.... :w00t: Folk grinede for vildt.

Pyt med det i dag skal man godt nok høre nøje efter mine fejl når jeg taler.. nemmere er det at se skriftligt.

:sneaky2:

Lidt noget lort nu jeg skal have dansk på HF

Jeg glæder mig så vildt til en dag hvor vi kan mødes over noget super lækker mad og se hinandens mimik .. jeg er sikker på dit ansigt fortæller langt mere end dine ord.. hæ hæ...

Vi er begge nået langt den sidste år og fuck vi skal være stolte af vores liv nu ser langt bedre ud end når vi ser tilbage.

Jeg glædes så meget over de mange samtaler vi har delt og ja selvom vi ikke har mødt hinanden betragter jeg dig som en super veninde som er lige i nærheden ... selvom du er møj langt væk. :wink:

Have en super dag smukke og masse af held og lykke sender jeg også din vej..

KNus

Jeanette

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Jeanette b45.gif

Vil bare lige hilse på og "advare" dig om at din logbog er den næste på min liste over det jeg skal læse  :wink:

Har "hørt" så meget godt om dig :tongue:

Kærlige hilsner

banan2.gif

missdumbell

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har faktisk lige læst din og ja ser der er flere som anbefaler min log til dig... Jeg er sikker på du kan finde en masse som du kan realitere dig til.

Dette er dog min nr 2 log hvis du vil læse mere dybgående om den første tid med min sygdom skal du nok også læse min første log.

Pivklar i Odense.

Du skal nok lave dig en masse kaffe, gøre det super hyggeligt med lækker musik og så bare tag det stille og roligt med min log.. ikke stresse dig selv vel???

Det med at gentage sin hisorie en million gange.. ja .. it sucks.. blot huske at hver gang man gøre det så healer man et eller andet sted i sit sind.

Knus

Jeanette...

Har du spørgsmål af mere personlig karaktere kan du forsøg dig med en PM elelr fange mig på msn.

Alt besvares dog normalt åbent og ærligt her i min log da.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning hjemme...

Dødløft teknik @20 kg x 8 x 5 sæt

Squat @ 20 kg x 8 x 5 sæt

Millitær press @ 20 kg x 8 x 5 sæt

Full kontakt twist @ 20 kg x 8 x 5 sæt

Arm krøl @ 8 kg x 5 x 5

L@rs mave program .. dog kunne jeg ikke brug min bold... min søn har legede med den og nu er den flad :nonono:

Shippetorv 20 min

PW @ 45 min

Derudover fik jeg lavede en masse små ting .. farvet håret ( sort), tog vore mega stor telt ned, ryddet op i alt mit tøj, ryddet op i kælderen, sat persinne op i min datters værelse og lidt dit dut og dat ude i køkknet.

Nu mangler jeg lige at pakke min skole taske...

:cooldance:

Har lovede at tage en æble med til min lære....:rofl2: og have spidset mine blyanter :tongue: ..

Har jeg mon glemt noget ???

:4smartass:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Har lovede at tage en æble med til min lære....:rofl2: og have spidset mine blyanter  :tongue: ..

Har jeg mon glemt noget ???

:4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep du lovede også at sidde pænt med hænderne over bordet og kun at tale når læreren beder dig om dit :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har lovede at tage en æble med til min lære....:rofl2: og have spidset mine blyanter  :tongue: ..

Har jeg mon glemt noget ???

:4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep du lovede også at sidde pænt med hænderne over bordet og kun at tale når læreren beder dig om dit :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:nonono:

Nu synes jeg du strammer den.. mig sidde stille i så mange timer... næppe!!!!!!

Tale uden at blive spurgt... :sneaky2: not easy... donno if i am cut out for school yet then...

:dry:

Kan vi ikke sige jeg øver mig i første omgang så ....

Please

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Har lovede at tage en æble med til min lære....:rofl2: og have spidset mine blyanter  :tongue: ..

Har jeg mon glemt noget ???

:4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep du lovede også at sidde pænt med hænderne over bordet og kun at tale når læreren beder dig om dit :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:nonono:

Nu synes jeg du strammer den.. mig sidde stille i så mange timer... næppe!!!!!!

Tale uden at blive spurgt... :sneaky2: not easy... donno if i am cut out for school yet then...

:dry:

Kan vi ikke sige jeg øver mig i første omgang så ....

Please

<{POST_SNAPBACK}>

Lad gå :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC i dag efter skole:

En masse cykling frem og tilbage....

Benpress @ 150 kg x 8 x 5 sæt

Box squat @ 35 kg x 8 x 5 sæt gik super godt og sat de 5 kg mere på

Dødløft @ 40 kg x 8 x 5 sæt ren teknik.. min ryg vil bare ikke svaje som den skal.. grrrr

Ben krøl @ 30 kg x 8 x sæt

Læg press @ 150 kg x 8 x 5 sæt

Routatour @ 5 blokke x 8 x 5 sæt

Dips med 40 kg støtte x 8 x 5 sæt

Skulderpress siddende @ 15 kg x 8 x 5 sæt

Pull troughs @ 60 kg x 8 x 5 sæt

Træk ned til bryst @ 8 blokke x 8 x 5 sæt

Alm mave bøjninger 15 x 5 sæt

Mave bøjninger på tårn x 15 x 5 sæt

Mave cruch @ 60 kg x 8 x 5 sæt

:4mewantfood: shake

That was all.... :cooldance:

så transport cykling hjem, i bad og nu skal der skulle drikkes kaffe... :tongue:

Ingen i hulen da jeg kom som jeg kendte.. kl 13.00 senere dukkede Kern op og var bare tavlig :sneaky2:

Gik forbi mig og ville ikke hilse

:poking::4banned::4whip:

Heldigvis var Claus bæltetaske langt bedre humør og søøøøø at snakke med. Damn han træner i rigtig meget tøj :blink:

Så havde jeg mine første timer i skole, først på Åben VUC.. selvstudie i infomatik hvilken bare gik som smurt. Havde endda overskud til at lære skolens fronter at kende.

Niiiiiiiiiiiiice.

Derefter afsted til den næste skole og have Dansk.. En gl garvet kvinde som lærer...

Der var stor oprør i klassen ( de unge mennesker altså) over de nu ikke kunne lovligt have 15 % fravær...Ryster opgivende på hovede og bliver glad for den lov er nu sat i kraft.

Hele pensumet er vildt spændende .. godt nok mange skriftlige opgaver jeg skal have afleverede i løbet af denne år, bare i dansk... men det skal da nok gå.

Mine klasse kammerarter nået jeg ikke at få snakkede så meget med men jeg helt sikker på det kommer... hæ hæ

Kender i det... man ser en som virker helt vildt bekendt på en.. tjaaaa sådan en kvinde sad der i klassen.. ikke om jeg kan placere hende... meget underligt for jeg har jo ikke talt med så mange piger i den tid jeg har boede her. Jeg bliver nok klogere på hvem hun er .. mon ikke?

Nå men alt i alt en super fed dag... den røde æble blev sat foran til vores lære og hendes kommentar var " Det får man ikke fritimer for"

:rofl2:

I like her!!!!!

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ryster opgivende på hovede og bliver glad for den lov er nu sat i kraft.

Jeg synes det er fjollet. Hvis man gerne vil pjække hvorfor har man så ikke lov til det? Det er ens eget problem. De nye regler er simpelthen FOR strikse, og de tillader særbehandling! :mad: Godt jeg ikke er under de nye regler.

Link to comment
Share on other sites

Ryster opgivende på hovede og bliver glad for den lov er nu sat i kraft.

Jeg synes det er fjollet. Hvis man gerne vil pjække hvorfor har man så ikke lov til det? Det er ens eget problem. De nye regler er simpelthen FOR strikse, og de tillader særbehandling! :mad: Godt jeg ikke er under de nye regler.

<{POST_SNAPBACK}>

Doc man kan altid diskutere sådanne regler - men dealen mellem elev og samfund er at vi stiller resourcer til rådighed for dig - vi forlanger at du til gengæld lever op til aftalen - kald det en form for motivation... Jeg er ikke sikker på om jeg synes at stramningerne er en god ide - men det er ikke kun den enkeltes problem hvis man vælger at skide på den mulighed man har fået for at uddanne sig.... det er ogå et resourcespild som samfundet åbenbart er nød til at forsvarer sig mod med de regler.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ryster opgivende på hovede og bliver glad for den lov er nu sat i kraft.

Jeg synes det er fjollet. Hvis man gerne vil pjække hvorfor har man så ikke lov til det? Det er ens eget problem. De nye regler er simpelthen FOR strikse, og de tillader særbehandling! :mad: Godt jeg ikke er under de nye regler.

<{POST_SNAPBACK}>

Doc man kan altid diskutere sådanne regler - men dealen mellem elev og samfund er at vi stiller resourcer til rådighed for dig - vi forlanger at du til gengæld lever op til aftalen - kald det en form for motivation... Jeg er ikke sikker på om jeg synes at stramningerne er en god ide - men det er ikke kun den enkeltes problem hvis man vælger at skide på den mulighed man har fået for at uddanne sig.... det er ogå et resourcespild som samfundet åbenbart er nød til at forsvarer sig mod med de regler.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kunne jo i stedet blot sænke det maksimalt-tilladte fravær, der tidligere var 15%, til 10% :smile: Jeg kender mange elever der har/havde 15%+ uden det blev sanktioneret. Det var nok også en af årsagerne til det høje fravær der før dominerede institutionerne, at der sjældent var konsekvenser for ens fravær.

Jeg ved godt man altid kan diskutere dem - det er også det jeg gør :tongue: Jeg kan bare ikke se hvorfor det er skolens problem at eleven bliver væk sålænge samme elev kan bestå eksamen. Tag mig i engelsk. Jeg har boet i USA, og for mig var engelskundervisningen ikke så nødvendig. Jeg endte med et fravær på 30%, men fik 11 til eksamen. Bottomline: hvis eleven kan følge med alligevel er der i praksis intet problem. Problemet er nok i højere grad man lukker så mange elever ind på gymnasierne der aldrig skulle være endt der. Som bekendt dropper 20% ud af hver klasse i gennemsnit.

Jeg sked ikke på nogen mulighed. Jeg blev tilbudt engelskundervisning, takkede nej, og bestod udemærket :smile: Det burde efter min mening være ens eget problem at man bliver væk.

Link to comment
Share on other sites

HeY Schooliee Sis....

Dejligt at læse at du havde en fed første skole dag. *Den slags er vigtige* :bigsmile:

Ligger selv vandret med alt det jeg skal nå inden jeg tager afsted imorgen... :innocent: Uhh.... Men jeg er lidt ked af, at jeg ikke kan følge dine første dage i skolen... *ævs* Ville jo gerne være der, når du kommer hjem fra skole og læse om dagens bedrifter.. *GG*

Men er sikker på, at du vil gøre det godt!! Og så må jeg jo bare få et update når jeg er hjemme. (Men mon ikke der findes putere der i østen?? :sneaky2::raisebrow: )

Kæmpe møøøøs & much Luuuv Babe,

:4heart: Tania aka. ninjagrl :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ryster opgivende på hovede og bliver glad for den lov er nu sat i kraft.

Jeg synes det er fjollet. Hvis man gerne vil pjække hvorfor har man så ikke lov til det? Det er ens eget problem. De nye regler er simpelthen FOR strikse, og de tillader særbehandling! :mad: Godt jeg ikke er under de nye regler.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det var præcis den forskel imellem dem der havde kun været i skole og dem som har været ude i erhverslivet.

Har man som jeg arbejde i mange år endda været selvstændig så kender man de regler til hudløshed som nu er med i refomen.

Fair nok at de unge ikke kan lide det.. men nu er det lov og færdig basta.. sanktionerne der beskrives i reformen er dog helt underlige formulerede men de rettes nok til når lærene og skole admidstrationen har arbejdede med de nye tiltag er jeg sikker på.

Link to comment
Share on other sites

HeY Schooliee Sis....

Dejligt at læse at du havde en fed første skole dag. *Den slags er vigtige*  :bigsmile:

Ligger selv vandret med alt det jeg skal nå inden jeg tager afsted imorgen...  :innocent: Uhh....  Men jeg er lidt ked af, at jeg ikke kan følge dine første dage i skolen... *ævs* Ville jo gerne være der, når du kommer hjem fra skole og læse om dagens bedrifter.. *GG*

Men er sikker på, at du vil gøre det godt!!  Og så må jeg jo bare få et update når jeg er hjemme. (Men mon ikke der findes putere der i østen?? :sneaky2:  :raisebrow: )

Kæmpe møøøøs & much Luuuv Babe,

:4heart: Tania aka. ninjagrl  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Årrrrrrrrrrrh babe...

Du skal sku da glæde dig for vildt til at komme afsted i morgen.. jeg er her jo når du kommer hjem .. også hvis de sender dig hjem som en uartig tøs... :w00t:

Jeg lover at skrive det hel ind så du kan få et overblik når du kommer hjem... no problem skat.

Du skal ikke spilde tid på at komme på nettet.. forstået!!!

Slap for fanden af og nyd den tur...... eller jeg komemr efter dig når du kommer hjem.. :poking: på den ufede måde altså!

Luuuuuv u so much too

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup: Også hilsen og tillykke fra mig! Kæft du har energi som en hel benzintank :blink:

Håber du bliver glad for det ! Det KAN godt være belastende nogengange at gå i skole med nogen som er MEGET yngre end een selv - men det kan fandme også være sjovt!

Jeg tog selv HH som 33 årig - den yngste var 17 og næstældste var 22 :blink: Jeg var endda ældre end nogle af underviserene :laugh: Det var tiltider lidt hårdt - især når man skulle diskutere regnskab med en som kun kendte det fra bøgerne - jeg havde jo for pokker siddet i en regnskabsafdeling under min kontorlæretid :laugh:

Men man kommer langt blot med erfaring. Og har du problemer med lektierne - så ved du jo hvor der er hjælp i massevis :4smartass:

Kram og knus

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:  Også hilsen og tillykke fra mig! Kæft du har energi som en hel benzintank  :blink:

Håber du bliver glad for det ! Det KAN godt være belastende nogengange at gå i skole med nogen som er MEGET yngre end een selv - men det kan fandme også være sjovt!

Jeg tog selv HH som 33 årig - den yngste var 17 og næstældste var 22  :blink:  Jeg var endda ældre end nogle af underviserene  :laugh:  Det var tiltider lidt hårdt - især når man skulle diskutere regnskab med en som kun kendte det fra bøgerne - jeg havde jo for pokker siddet i en regnskabsafdeling under min kontorlæretid  :laugh:

Men man kommer langt blot med erfaring. Og har du problemer med lektierne - så ved du jo hvor der er hjælp i massevis  :4smartass:

Kram og knus

<{POST_SNAPBACK}>

Heeeeeey der du skønne... *S*

Takker og nejer... :wink: "Energi som en benzintank" :blink: det er ellers ikke så lidt. Fik ellers at vide jeg slet ikke bræææænder nok... i dag så i nogens øjne er jeg vist en sløv padde..

:sneaky2:

Jeg er sikker på jeg vil finde mig fint til rette i Dansk klassen jeg er langt fra den ældste... dog nok den mest snakkende i min alder da.. :blush: Jeg er vild med mennesker ikke med deres alder så det plejer at gå meget godt.

Jeg ved ikke hvordan jeg vil forhold mig til en lære i din situation.. :dry: men jeg er sikker på det ville komme brænde på bålet ind imellem da.

:w00t:

Jeg er ikke bleg for en rask diskussion .. synes bare det er cool at få en debat med forskellige holdninger og indtryk.

Lektie hjææææææææælp siger jeg bare ikke nej tak til da... :4thumbup: skal have mine første matamatik timer imorgen... weiiiiiiiiiii jeg glæder mig håber dog ikke vi får ligeså mange bøger som vi fik i dag for så skal jeg ud og have mig en større skoletaske.. eller kan man mon bruge sin træningstaske som kombi taske .. :smile:

Knuuuuuuuuus

Link to comment
Share on other sites

:4thumbup:  Også hilsen og tillykke fra mig! Kæft du har energi som en hel benzintank  :blink:

Mener du ikke 'maraton-klar' !

Jeanette er lige så maraton-klar altid, som jeg er efter 5 red-bull :laugh: :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg forstår ingenting..... :blink:

men tror nok i mener det sødt.... og takker jer mange gange.

Knus

Link to comment
Share on other sites

Jeg var endda ældre end nogle af underviserene  :laugh:  Det var tiltider lidt hårdt - især når man skulle diskutere regnskab med en som kun kendte det fra bøgerne - jeg havde jo for pokker siddet i en regnskabsafdeling under min kontorlæretid  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ved ikke hvordan jeg vil forhold mig til en lære i din situation.. :dry: men jeg er sikker på det ville komme brænde på bålet ind imellem da.

:w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Uha kender også næsten det der :w00t: Sidste år havde vi en historielærer der kom lige fra universitetet og kun var 1 år ældre end jeg... Jeg synes ikke hun var en særlig god underviser, om det var hendes forholdsvis unge alder eller hendes person ved jeg ikke, men hun talte lidt for meget NED til os :dry: Godtnok var hun underviser og vi elever, men det er stadig en voksenuddannelses institution, og jeg kan ikk tage seriøst at en der kun er et år ældre end mig taler til mig som man ville til et barn i 3. klasse :blink: Nå det var lige lidt af min erfaring med unge lærere, heldigvis har jeg ikke fået hende i år :bigsmile:

Og Jeanette, dejligt at læse du har haft en god skoledag, håber du får et fantastisk år :cooldance::cooldance::cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share