Jeanette K - et nyt og spændende år er begyndt


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

PT roder jeg en del med venskaber, betydninger og holdninger jeg nu engang har med dem jeg holder af. Jeg tror det er vigtigt at gøre status over sin egen rolle og ikke mindst rollerne vennerne har hos en. I denne anledning slog jeg "Venskab" op på nettet og lavede en tråd. Jeg håber den udvikler sig og bliver en lærrigt oplevelse og debat.

Om venskab

Kom og være med.... :4thumbup:

êdit.. lad bare være med det..tråden gik sin gang med det samme med personlig pladder.

Der er bare nogen mennesker som ikke skal lave oplæg i off topic... LOL...

Jeg fik ellers tydeligt at vide i går i OBBC af en veldig skøn ung mand ... at det eneste man behøver at svar til folk der er sådan er "Nå". Jeg lærer det nok en dag *GGG*

Jeg er en tænker, jeg står (som jer der læser her ved, et ret nyt sted endnu mht venner og startet et nyt liv). Derfor dukker disse tanker op.

Venner fra min hjemmeby har jeg kendte i rigtig mange år og de er her i det daglige men er ikke tæt på mig fysisk. Nye bekendte står og skal blive "venner" andre blev venner ret hurtigt og der skulle gerne kom mange flere endnu.

Det giver tanker, spekulationer for jeg skulle gerne gøre det rigtige og det er jeg sku ikke ked af jeg tænker over.

Smiler varmt.

Jeg skulle gerne gøre kloge valg mht til venner og bekendte.

Regnede jo med at få et bredt syn på emnet men måtte hurtig erkende at det ikke er muligt her.

NÅ!

Pyt være med det!

Ikke meget at skrive i dag andet end jeg har mega DOMS fra i går. Glemte at skrive min søn og jeg PW hele vejen hjem fra OBBC igennem byen. Endda han kan mærke han var aktiv i går.. det sker bare ikke så tit..

:w00t:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette

Du får lige en hilsen fra mig inden jeg smutter over og træner (kom ikke afsted igår :dry: )

Håber du har det godt - og så vil jeg gerne have lov til at anbefale dig en god bog: De 4 leveregler

Den er udgivet på "Borgen" - kan ikke stave til navnet på forfatteren men han hedder noget med Don Miguel Rietz eller lign.

Den er god at have med i bagagen hvad angår venner, medmennesker og livet sådan generelt.

Kys til dig og dine kære - jeg skal over og lege med "badebolde" :blink:

Link to comment
Share on other sites

Opdate;

Så er der gået endnu en uge ..

Jeg får trænet 2 gange om ugen men heller ikke mere i OBBC, derudover holder jeg mig til PW og min kære cykle.

Jeg kan bare ikke rumme mere og må finde glæde i at jeg gøre det her for mig selv og skal ikke leve op til andre.

Mit liv er nok som manges men damn jeg er træt af at løbe ind mod i et mur for tiden (Her tænker jeg mest på alt omkring mine børn, skole, test og offentlige personer). Så beslutning om at lad unødvendigheder ligge er løsning lige nu, for det er min lille familie og de venner jeg har fundet her på Fyn er hvor min fokus skal være. Da det er igennem dem jeg henter så mange positiv energier.

Skolen er glæden i min hverdag selvom det trækker tænder ud så er det stadig på den alle fedeste måde.

Jeg må erkende at jeg er ligeså usikker i mit nye liv som en teenager der lige er flyttet hjemmefra (det skal forstås sådan, at det er ikke nemmere nu ), dog har jeg mine erfaringer med mig som man ikke havde dengang samt har jeg en helved masse ansvar. ( Jeg har haft ansvar for mange siden jeg var 7 år, tror i virkeligheden jeg er bare møj træt og gerne vil være uden ansvar til tider.)

Jeg skal tag vare på mit indre og genfinde sikkerheden, selvsikkerheden og ikke mindst roen for min EGEN skyld.

Svigter bare mig selv og mine børn når dette kommer sidst i rækken i stedet for i først i rækken.

Min usikkerhed i det nye handler om jeg har sku mistet hele mit liv, taget så mange forkerte valg, blevet svigtet og forladt at det er så kendt en følelse at jeg næsten forventer at møde det. Det viser sig når jeg genoplever følelsen og så kan jeg have tendens til at tro det hele er min skyld selvom min hjerne ved bedre.

Jeg har igennem mit liv mødt mange de forkerte mennesker og grebet fast i dem som om de var min livrednings båd i mit liv, dette sker når mit selvværd svigter, hvorfor ved jeg ikke.

I frygt for at miste så går jeg på kompromis med mine idealer, og det er her jeg mærke en umådeligt smerte fra min fortid.

Det skal jeg huske, til tider glemmer jeg smerten og wupti, mens jeg mindst har brug for at mærke det så, jeg ramt big time. Her bliver jeg mismodige og har svært med at tro på jeg nogensinde lærer at skelne fortid fra nutiden.

Det er nu også alle disse oplevelser som gøre mig til den menneske jeg er i dag. Åben, ærlig, varm og ikke mindst ret ægte og ikke at glemme.. en højst besynderlig kvinde.

Jeg behøver ikke at tænke på alt det som mislykkes, som er svært og problematiske. Jeg har dog en enorm behov for stabilitet, varme og stærke mennesker som jeg kan læne mig op ad når jeg føler mig lille, ramt, såret, i fortvivlelse og ubeskyttet i denne verden jeg tider synes er ret hård ved mig. Jeg ved jeg giver så meget til dem jeg holder af når jeg så er ovenpå så er det for meget at have sådan et behov?

Nej gu er det ej.

Vi skal som mennesker kunne være gode ved hinanden selvom det også til tider betyder at man må være den som kan konfrontere, skælde ud og ikke mindst ikke er bange for konflikterne som kommer til syne. Det er som Jarvig citeret i tråden om venskaber ( kan læses i min signatur) at det er her man finder ud af hvem der er ægte venner.

Her takker jeg dem som kan være svage, sårbare, gale og vrede i mit selskab og som tillader jeg også må vise disse sider af mig selv for dem. Det sjove, festlige og underholdende er heldigs det som vejer mest.

Tak

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeanette

Du får lige en hilsen fra mig inden jeg smutter over og træner (kom ikke afsted igår :dry: )

Håber du har det godt - og så vil jeg gerne have lov til at anbefale dig en god bog: De 4 leveregler

Den er udgivet på "Borgen" - kan ikke stave til navnet på forfatteren men han hedder noget med Don Miguel Rietz eller lign.

Den er god at have med i bagagen hvad angår venner, medmennesker og livet sådan generelt.

Kys til dig og dine kære - jeg skal over og lege med "badebolde" :blink:

Ihhhhhhhhhh jeg bliver sku så glad.... tænk at du sådan tænkte på det. Jeg vil finde bogen og glæde mig til at læse den.

Tak du kære kvinde.

Jeg håber du får en kanon træning.... weiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

:cooldance: :4thumbup: :tongue:

Mange varme knus

Jeanette

Link to comment
Share on other sites

Mange timers trave tur igennem Svendborg med familien og familiecenter samt besøg i Naturama :cooldance:

Dagens guldkorn fra mine børn som skulle fortælle om drengene og piger herfra mol:

Min datter; "Kern er rigtig stor men ligner en omvendt kegle i kroppen.... :w00t: ( hvad hun mente ved jeg ikke men damn jeg var smadret af grin).."

Min søn; "MASS er rigtig nok stor men han er også sød, klog og god ved mig."

Min søn; " Bonze er hun bare så stærk at ingen piger kan slå hende men hun har også de smukkeste øjne"

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Min søn; " Bonze er hun bare så stærk at ingen piger kan slå hende men hun har også de smukkeste øjne"

Hvor er han sød....jeg bliver jo helt blød i knæene af den knægt :blush:

Det så så sjovt ud da Krea sagde til ham at MASS sov endnu og derfor ikke var kommet! Magnus kiggede måbene på ham og sagde "AHVA?!" hvorefter han med søgende blik styrtede ind og undersøgte hver et hjørne i butikken for at se om han dog ikke nok skulle være der et eller andet sted! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvor er han sød....jeg bliver jo helt blød i knæene af den knægt :blush:

Det så så sjovt ud da Krea sagde til ham at MASS sov endnu og derfor ikke var kommet! Magnus kiggede måbene på ham og sagde "AHVA?!" hvorefter han med søgende blik styrtede ind og undersøgte hver et hjørne i butikken for at se om han dog ikke nok skulle være der et eller andet sted! :tongue:

Ja han købte det ikke!!!! Han var sikker på Krea tog gas på ham... :laugh:

Men efter vi var gået fik vi at vide han var syg.. så blev Magnus for alvor bekymret. :blink: MASS kan da ikke blive syg mor med alle de vitamin piller han spiser....

:raisebrow:

MASS fik besked om Magnus var i byen og blev i butikken til vi kom derned igen.... så var Magnus glad.... :w00t: HAn viste stolt MASS frem for familie centers medarbejder...

:cooldance: Da vi gik .. undskyldte han meget over at MASS havde så mneget tøj på at de damer ikke kunne se hans muller..... Jeg var helt smadret af grin.

:rofl2:

Link to comment
Share on other sites

Da vi gik .. undskyldte han meget over at MASS havde så mneget tøj på at de damer ikke kunne se hans muller..... Jeg var helt smadret af grin.

:rofl2:

:laugh::laugh::laugh: Fantastisk! :4thumbup: Det ville jeg gerne have hørt (...og damerne havde nok heller ikke brokket sig, hvis MASS havde smidt lidt af tøjet, mon dog?!! :w00t::wink::tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Hej super-Jeanette..

hvornår skal de onde vægte hve en omgang alvors tæsk igen??

PT har jeg min søn hjemme og jeg kan kun sige at der er bare ikke overskud til træning desværre i disse dage.

:dry:

For to min siden smadret han lige en ret stor vægt stang ned i gulvet hos min nabo, så nu skal jeg til at have fat i forsikring og håndværker.. tag mig til hovedet og klør.... :blink: Jeg keder mig sku da aldrig ...:wink:

suk....

Link to comment
Share on other sites

En klog mand har givet mig et råd om at sætte nogle mål og ønsker som jeg kan se frem til. Så det vil jeg prøve at skrive ned så jeg kan læse det fra tid til anden og måske bedre kunne holde fokus.:

1.

Få min søn ud af den skole han går på, og finde en skole som kan rumme ham og lad ham tro på hans fremtid igen. Genopbyg alt det som han har tabt, mistet og genvinde troen på skolesystemet.

2.

Finde mere tid sammen med min datter til tøse ting. Hun har fortjent at se hendes Mor på slap line, grine og ikke mindst vide jeg forstår hende. (hvor dag, tid og sønnike bliver passet er aftalt)

Lave oplevelse med min søn alene hvor han bestemmer hvad vil skal. Sådan at de vænnes til at se frem til og glæde sig til. Det var aldrig muligt i vores gl liv, det skal være muligt nu.

3.

At få ordnet min søns værelse, ny tapet og lavet en sej drenge værelse. (Når han vågner om natten og ikke kan finde ro piller han i sit tapet) Finde noget andet han kan tag sig til end pille i tapet derefter.... :wink:

4.

Se om jeg ikke kan få en tilladelse til at få en kat. Mine børns alle største ønske om at få os et kæledyr.

5.

Tag på sommerferie næste år med børnene. Behøver ikke være så langt væk eller dyrt, bare vi kan sige vi skal dertil i den uge og glæde os til det.

6.

Skabe nye traditioner omkring julen og ikke mindst juleaften og planlægge det med børnene så de kan glæde sig til at fejre jul som børn bør gøre med helt deres egene traditioner og ønsker.

7.

Finde en måde at hygge om morgen med børnene så dagen altid starter godt.

8.

Lave en familie dagbog som vi alle kan tegne, skrive og lægge ønsker i.” Vores liv!” skal den hedde og have den klar der hvor vi laver aftensmad.

9.

Lær mine børn min aften ritual ” Find de fede ting der kom til en i løbet af dagen” På denne måde kan vi sammen dele de gode oplevelser sammen hver aften, muligvis skrive det i vores dagbog.

10.

Glæde mig over det jeg når i stedet for at være ked af alt det jeg ikke når. Få min egen fokus væk fra ansvar som jeg ved jeg har og genfinde glæden i jeg faktisk når meget.

11. Få lavet et træningsprogram som er overskueligt og hvor jeg bare får endnu mere succes oplevelse når jeg får trænet derudover.

:4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

TAK J.B.H

:tongue::4winkkiss::clap:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Flot Jeanette :4thumbup: Lyder som nogle gode og realistiske mål. Skulle jeg på et tidspunkt komme forbi Odense, skal jeg nok give en hånd med mht. til drenge værelset..............

Men ville vælge en hund frem for kat :wink::laugh:

Jamen vi vil også helst have os en hund.. men det ved vi man slet ikke må have her hvor vi bor...:wink: men ak vil være super hvis vi kunne få os en bette mis i huset...

Men vi vil gerne have din den mindste af hundene i pleje hvis det er... GGG

Knus.. og god bedring

? Forstår du din teenage datter? Det er vist første gang, jeg har hørt den sætning fra en mor til en teenager! :smile:

Jamen jeg forstår hende da til en vis grad og ikke mindst hvor æv det er at hendes lillerbror pt fylder så meget i dagligdagen. Dog er det ikke længe siden det var hende som havde alle problematikker og dermed hende som var den krævende jo. Så dybt inde i hende ved hun jo godt hvorfor.

I dag har vi dog både været i skoven, min søns ønsker og i Rosengårdshelvede ( centeret) min datters ønsker og så skal de i biografen her senere.

En dejlig dag har det været, med masse af luft, grin og shopping.

Ps

Hyggeligt du lige kigget ind i loggen ...

Klem

Hvis ikke i kan få tilladelse til kat må jeg jo lige her fra sidelinien anbefale marsvin :wink:

Vi har faktisk været ude og kigge på dem og kaniner i dag.. øjjjj de er bare så nusser.... weiiiiiiiii ..... vi må lige se hvad det bliver til....

:4thumbup: :cooldance::wink:

Edited by Jeanette K
Link to comment
Share on other sites

Yeps de er nogle dejlige dyr!!! Hvis valget falder på marsvin må jeg lige anbefale at i får to, fx søstre fra samme kuld. Der er langt mere spræl i dem når de går to eller flere sammen :wink: Kan tydelig se forskellen fra mine egne og så min søsters der går alene, han er ikke så udadvendt som mine små tøser :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Yeps de er nogle dejlige dyr!!! Hvis valget falder på marsvin må jeg lige anbefale at i får to, fx søstre fra samme kuld. Der er langt mere spræl i dem når de går to eller flere sammen :wink: Kan tydelig se forskellen fra mine egne og så min søsters der går alene, han er ikke så udadvendt som mine små tøser :bigsmile:

Klart vi skal have to hvis det lander på dem.... smiler... de skal jo have hinanden når mine guldklumper ikke har tid til dem jo...

:4thumbup:

Er godt nok spændt på hvilken dyr vi får os.. og glæder mig bare til gense glæden i hjemmet når man har et kæledyr.

Weiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Link to comment
Share on other sites

Yeps de er nogle dejlige dyr!!! Hvis valget falder på marsvin må jeg lige anbefale at i får to, fx søstre fra samme kuld. Der er langt mere spræl i dem når de går to eller flere sammen :wink: Kan tydelig se forskellen fra mine egne og så min søsters der går alene, han er ikke så udadvendt som mine små tøser :bigsmile:

Og så kan de spises, hvis man bliver tæt af dem eller skal leve på en sten. Især med soja/sukker-marinade skulle de være ganske gode. :4mewantfood:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share