Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Glædelig første april

Dagens træning

En god halvanden times løbetur med Uffe og Emil

ca 15 km terrænløb i skoven i regnvejret. Vi kom også lige forbi kasernen og FHB.

Emil og Uffe er lige en 'tand' bedre løbere end jeg så jeg lå under hele turen og kæmpede for at følge med.

Skide god træning da det er sindsygt hårdt hele tiden at løbe på grænsen af hvad der er behageligt og så bliver viljestyrken trænet godt. Havde ikke pulsur på, men kunne forestille mig at pulsen var noget højere end sædvanligt.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Stikker hul med en ren kanyle/nål, lader huden sidde, så "tørrer den ind"

Æhh jeg vil så lige tilføje steril som nøgleord her. Ren er sådan lidt et poppet udtryk og misvisende. For får man først stukket hul med kanyle med bakterier er man på sikker kurs mod derouten.

Link to comment
Share on other sites

I formiddags kom EDB-manden med computeren som er vægt til live ved håndspålæggelse og 3 dages virus udrydelse.

Så nu skal den forsømte log ha da da, mens jeg stadig nogenlunde husker klart.

Søndag

Jonas, Maveas og jeg tog som sagt til Sportoutdoor-messe i forum. Jeg stod op før en hvis herre havde fået sko på, og begav mig til forum hvor Jonas og Casper ventede. Jeg var lidt øm i hofterne efter lørdagens træning, så jeg vraltede forbi søerne. Jeg forstår ikke københavnerne, jeg gad dælen dulme ikke rende rundt om de kedelige søer hver anden dag og så ellers rende på asfalt, nej tak du jeg er glad for min skov.

Messen var langt mindre end jeg havde forestillet mig, jeg havde i mit stille naive sind forestillet mig noget i retning af Bella. Jeg havde aldrig været i forum før, men synes egentlig at denne messe var langt hyggeligere end, hvad man kunne havde gjort det til i Bella. Det hele var mere overskueligt og vi fik snakket godt og grundigt med hver stand og fik hørt, set , mærket hvad det havde at byde på. Vi snakkede bla. med nogle nye folk der var ved at udvikle et konkurrende stof mod Gore-Tex. Det var dog dyre end gore-tex og ikke lige så gennemtænkt synes vi, men vi fik da en t-shirt hver især med deres logo, ’direct alpine’. (skidegod t-shirt forresten)

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Træning

3 x sølvcirkel

1 time i vandet for at dømme juniornes uv-kamp

1 times uv-rugby med drengene

Efter en noget uophidsende teoritime, smed vi eleverne i vandet til en god rugby kamp. Jeg dømte kampen og brugte dermed det meste af timen på at holde vejret på bunden og kigge på kampen. Jeg var noget overrasket over hvor lang tid jeg kunne holde vejret når jeg bare stod og kigge på bunden i min varme våddragt. Det er noget andet end når pulsen er helt oppe og køre når man selv er i kamp.

Jeg havde bøffet to jernstænger til at signalere til dykkerne når der blev scoret, skulle dømmes straffe osv. Det virkede også godt til at få mig til at stå stabilt på bunden.

Efterfølgende et par gode spændende uv.kampe med de ’voskne’

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Måtte desværre bruge det meste af dagen til at koncentrere mig om en aflevering : (

Blev kun lige til 3 x sølvcirkel og lidt sandsække træning

Onsdag

Igen udeblev den regelmæssige træning. Der var forårskoncert på gymnasiet og jeg er på en af musikholdene som skulle lave et indslag, så jeg kunne ikke rende nogen steder.

Torsdag

Træningen skulle indhentes, dog var jeg begyndt at blive lidt småsyg, men det forhindrede mig ikke i at køre ud i skoven på min MTB med min nyerhvervede CAMELBAK. Jeg løb samme rute som i lørdags op og ned af bakker og enkeltmandsstier i skoven, rundt forbi kasernen (hvor jeg bla. Løb om kamp med en PMV) og tilbage til løbeklubben hvor jeg hoppede på min MTB efter en times løb. Her kørte jeg rundt en times tid og gav gas og udforskede alle de gode stier. Vejret var rigtig skønt men jeg blev dog gennemblødt af at løbe i de vandfyldte panserspor. Jeg måtte dog også lige i jorden engang imellem på min MTB fordi terrænet var blødt og vådt.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fredag

3 x sølvcirkel og 2 timers idræt med gym.

Efterfølgende arbejde i svømmehallen, hvor der skulle hentes alt muligt ’crap’ som folk tabte på bunden. Jeg måtte dog sige stop efter et par opsamlinger, jeg kunne mærke at jeg var ved at trække en bihulesqueeze, hvilket også gjorde forbandet ondt.

Det var meningen at jeg ville have været et smut i byen, men hostede og var forfærdelig snottet, da jeg kom hjem og satte mig. Ikke just det bedste score-tricks. Så det blev droppet, og jeg satte mig ned med en god ven og så American history X, Three Kings, og et langt rigtig godt dokumentar program om nogle franske specialstyrker. Det blev dog vist på TV5 hvilket er en fransk kanal, men jeg fangede da det meste. Fed træning de lavede. De hed COMMANDOS og mindede meget om de danske frømænd.

Lørdag

I dag har jeg endnu ikk få lavet noget. Har ligget og hostet hele natten og haft lidt feber. Tror det er klogest at give kroppen lidt hvile og give immunforsvaret ro til at arbejde med min bronkitis.

Har dog ellers luret en del på en lille vandre tur og så er sølvcirklen naturligvis obligatorisk.

Men ligenu kunne jeg ikke lige holde nallerne fra endelig at skrive i loggen igen og det blev da også til en lille smøre, må man sige.

(forsinkede)Nyheder

http://forsvaret.dk/JGK/Patruljekursus+200...jekursus+uge+5/

Dagens tal 17

Samt er der kommet en ny bog der lyder interessant.

Soldat for Danmark, af Peter Ernstved Rasmussen.

Handler om hans tid som sergent i kosovo,afghanistan, irak mm.

Han har også været en tur hos fremmedlegionen!

Desuden kan jeg mærke, at jeg har meget fremgang med sølvcirklerne. Jeg kan lave de første 2 cirkler uden pause og uden at begynde at svede. Synes dog at reaktionsøvelserne i sidste runde ikke er særlig kønne, de ’hakker’ .

Så blev der lavet 3 x sølvcirkel og nu smutter jeg i skoven.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det regnede og blæste og jeg var lidt småsyg så jeg besluttede at tage en tur i skoven med min rygsæk.

Fyldte rygsækken med et blybælte og kogegrejet så jeg kunne lave mig en kop kamilleté hvis hosten skulle blive for slem. 14-15 kg

Gik så langt inde i skoven som muligt, væk fra alt hvad der heddder stier og veje. Gik ca 45 min før, at jeg fik et chock ved at der blev skudt rundt om mig. Jeg fik et kæmpe chock da jeg troede, at jeg var alene og at GHR var taget på påskeferie. Jeg besluttede mig hurtigt for at jeg meget nødigt ville ende mit i ildkampen, så jeg vendte om og løb i ca. 10 min, imodsatte retning. Derpå gik jeg rundt en lille time til.

Godt at få testet alt udstyret igennem en god skylle. :superman::smile::laugh:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det regnede og blæste og jeg var lidt småsyg så jeg besluttede at tage en tur i skoven med min rygsæk.

Fyldte rygsækken med et blybælte og kogegrejet så jeg kunne lave mig en kop kamilleté hvis hosten skulle blive for slem. 14-15 kg

Gik så langt inde i skoven som muligt, væk fra alt hvad der heddder stier og veje. Gik ca 45 min før at jeg fik et chock ved at der blev skudt rundt om mig. Jeg fik et kæmpe chock da jeg troede at jeg var alene og at GHR var taget på påskeferie. Jeg besluttede mig hurtigt for at jeg meget nødigt ville ende mit i ildkampen, så jeg vendte om og løb i ca. 10 min, imodsatte retning. Derpå gik jeg rundt en lille time til.

Godt at få testet alt udstyret igennem en god skylle. :superman::smile::laugh:

Woooot?! :crazy::blink: Skød de med skarpt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share