Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Nej nej det tror jeg bestemt ikke. Skudene kom ca 400-500m fremme foran mig forholdvist fra kl 11 og kl14 imod hinanden

Nååå! :laugh:

Prøvede engang hvor jeg gik lidt snigeren, at der pludselig stod en flok jægere der var på jagt i samme område som mig... Så gav mig pænt til kende, turde ikke andet.. :bigsmile:

Ku' ellers være fedt nok at smide sig ned, og afvente... :bigsmile: Var det i øvelsesterrænet? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan simpelthen ikke holde mig væk fra den skov. Synes det er det eneste rigige sted at være. Tror det jeg vil nyde mest ved at være i forsvaret, er patruljeturerne dybt i skoven. Mmmmm

Ja det er også det jeg synes er fedest, specielt når man går taktisk patrulje, så bliver det hele så intenst og alle er på mærkerne.

Link to comment
Share on other sites

Igår aftes cyklede jeg ud til sommerhuset på MTB. Ca 14 km (i modvind :blink: )

Overnattede derude, men lå og hostede hele natten så det var begrænset hvor meget jeg fik sovet :unhappy:

Det var også hamrende fodkoldt i lang tid før vi fik gang i brændeovnen og radiatorerne.

Her idag var det meningen at Jonas og jeg skulle have os en tur i havkajakken. Men efter et kig på Poseidons humør besluttede jeg mig for at springe over alligevel. Der var kraftig vind og store bølger. Egentlig perfekt vejr, hvis det skal være rigtig spændende at sejle i kajak, men man undgår ikke et par ture i vandet, hvilket også kan være meget sjovt i sig selv, men tænkte at min hoste nok ikke fik det bedre af at få nedkølet kropskernen så mange gange.

Efter lidt hygge med gutterne i huset cyklede jeg hjem igen, hvor jeg er nu nærmest sidder med kamille té i venflon :laugh:

Så dagens træning er ikke noget at prale over

14 km MTB

+ 3 x sølvcirkel

Link to comment
Share on other sites

Jeg har her den sidste uge læst en lille bog skrevet af Kim Wilsborg Sørensen. Bogen hedder livvagten og handler om hans liv som MP'er, elev hos FKP (hvor han røg ud under helvedes ugen. Lægen konstaterede at han ville blive invalid, hvis han fortsatte), faldskærmspringer på landholdet, betjent, livvagt for kronprinsen og danmarks dronning, FN vagt, ven af Poul Dahl, betjent i PET, og betjent i det alm. politi.

Han er blevet beskudt flere gange, har mistet kammerater under FN missioner og faldskærmsudspring, er blevet overfaldet som livvagt.

meget spændende læsning, dog lidt dårligt skrevet. Men kan anbefales :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag tog jeg med Jonas til København for at kigge alle udstyrs butikkerne igennem (fjell og fritid x 2, spejdersport x 2, friluftsland x 2, Haglöfs)

Blev naturligvis forelsket i en masse Arc'teryx og Lowa Combat GTX.

Vi fik dog ikke købt noget, men ved nu hvad vi kan bestille fra nettet og i hva størrelser.

Jeg fik dog købt nogle rigtig gode såler til min løbesko, da de gamle originale er slidt ned.

Desuden fik jeg også købt et par 'X-soks' en meget avanceret højre-venstre sok, med mange fine detaljer og materialer heribland sølv. :cool:

Sål og sokker blev testet med løbe klubben. En lille times løb i skoven i godt tempo. Ca 13 km med små spurter.

Efterfølgende cyklede jeg 10 km MTB ud til nogle venner.

jeg var også nede i en ny sportsbutik i dag, hvor jeg kiggede meget på noget der hedder POWERBREATH. Du styrketrænger og bruger en masse kræfter på at trække vejret igennem en lille dims og styrke dermed hele respirationssystemet og forøger din iltoptagelse. Videnskabeligt bevist og flere professionelle skulle åbenbart bruge det. Herunder Team CSC og fodboldklubben Manchester United.

Idag har jeg gæster og det blev kun til 10-15 km MTB

Link to comment
Share on other sites

3 x sølvcirkel

Lavt tempo, men er stadig syg og lidt svimmel, så det er dagens undskyldning.

Fik I set BS og bubber igår?

Ville fandme gerne afsted med BS som læremester, bubber er da lige let for heldig :laugh: og vanvittig malplaceret :smile: Han havde aldrig prøvet at sove i telt :laugh: Så tager man nok en træningstur i haven inden man tager til Afrika.

Rød Zone bekræftede mig bare i at amerikanske soldater ikke burde være i Irak. Jeg er overbevist om at de ikke gavner nær så meget som de danske, hvis holdninger og indstiling til opgaven virker meget mere professionel og moden.

Link to comment
Share on other sites

3 x sølvcirkel

Lavt tempo, men er stadig syg og lidt svimmel, så det er dagens undskyldning.

Fik I set BS og bubber igår?

Ville fandme gerne afsted med BS som læremester, bubber er da lige let for heldig :laugh: og vanvittig malplaceret :smile: Han havde aldrig prøvet at sove i telt :laugh: Så tager man nok en træningstur i haven inden man tager til Afrika.

Rød Zone bekræftede mig bare i at amerikanske soldater ikke burde være i Irak. Jeg er overbevist om at de ikke gavner nær så meget som de danske, hvis holdninger og indstiling til opgaven virker meget mere professionel og moden.

Jeg så det... Bubber er for sjov... Han må godt nok være svær at blive sur på... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror hurtigt at jeg kunne blive sur på ham. Jeg synes han har en meget dårlig indstilling til tingene. Synes han burde være mere koncentreret og seriøs og han burde i hvert fald have sat sig ind i, hvad det var han ville blive udsat for. Han var total blank da han ankom.

Han burde koncentrere sig mere om situationen end om at smile til kameraret. Tror også snart situationen går op for ham og efter nogle uger i Afrika tror jeg at vi får en noget mere 'moden' Bubber hjem til danmark

Link to comment
Share on other sites

Mandag tog jeg med Jonas til København for at kigge alle udstyrs butikkerne igennem (fjell og fritid x 2, spejdersport x 2, friluftsland x 2, Haglöfs)

Blev naturligvis forelsket i en masse Arc'teryx og Lowa Combat GTX.

Vi fik dog ikke købt noget, men ved nu hvad vi kan bestille fra nettet og i hva størrelser.

Jeg fik dog købt nogle rigtig gode såler til min løbesko, da de gamle originale er slidt ned.

Desuden fik jeg også købt et par 'X-soks' en meget avanceret højre-venstre sok, med mange fine detaljer og materialer heribland sølv. :cool:

Sål og sokker blev testet med løbe klubben. En lille times løb i skoven i godt tempo. Ca 13 km med små spurter.

Efterfølgende cyklede jeg 10 km MTB ud til nogle venner.

jeg var også nede i en ny sportsbutik i dag, hvor jeg kiggede meget på noget der hedder POWERBREATH. Du styrketrænger og bruger en masse kræfter på at trække vejret igennem en lille dims og styrke dermed hele respirationssystemet og forøger din iltoptagelse. Videnskabeligt bevist og flere professionelle skulle åbenbart bruge det. Herunder Team CSC og fodboldklubben Manchester United.

Idag har jeg gæster og det blev kun til 10-15 km MTB

Hey

En frontsnorkel giver samme effekt som Powerbreath, blot i vandet.

Hvis den ikke er hård nok ved lungerne, kan du lukke hullet til med lidt tape ad libitum :devil:

sportsbutikken.dk/catalog/product_info.php?products_id=591&osCsid=b14f7ea5240150293800df78f4a38839

Har dog ikke selv erfaring med den.

Iøvrigt er det spændende at følge med i den type træning du ligger for dagen. God inspiration.

/Tao :bike:

Edited by Tao
Link to comment
Share on other sites

En del billigere løsning må man sige, han ville have 700 for sin powerbreath i butikken, men det er nok også en del mere praktisk at man bare kan tage 30 sug når man står op og inden man lægger sig i seng.

Er der nogen der ved om det giver godt?

Hej Augustinus! Følger lidt med i din log, da din træning er fed og der ind i mellem falder nogle gode AR-link af :smile:

Jeg tror det er spild af penge med en powerbreather, hvis du spiller UV-rugby et par gange ugentligt. En snorkel (uden ventil) giver dels modstand mod udåndingen (i første udånding efter dyk), dels forlænger den det døde rum i luftvejene. UV-rugby giver en ganske god evne til at udnytte lungekapaciteten maximalt - min svarede til en mand på 190 cm, da jeg var stud. og vi havde spirometriøvelser i fysiologi. Jeg har godt nok ikke prøvet breatheren, blot stået og grint lidt af den nede ved min udstyrspusher :wink:

Link to comment
Share on other sites

En landsholdsspiller i min log :w00t: Jeg bøjer mig :wink::bowdown:

Haha kunne heller ikke tage den seriøst før jeg have læst brochuren. Den fik mig dog overbevist om, at det måske var ganske god overskuelig supplerende træning. 2 x 30 sug i en dims om dagen er til at overskue, hvis man bare forbedre et eller andet.

Problemet er at jeg desværre kun spiller rugby en enkelt gang om ugen og der (for at det ikke skal være løgn) spiller jeg med dobbelventil og en snorkel som jeg har savet ekstra kort så der er mindre modstand. :laugh:

Dejlig at høre, at der er nogen, der kan bruge min log udover mig selv :4thumbup:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hr. Frys: Yessir! Jeg vidste ikke de fandtes i en udgave til lungeinvalider :tongue:

Problemet er at jeg desværre kun spiller rugby en enkelt gang om ugen..
Når jeg 1x ugentligt p.t., så er det stort :blush:
...og der (for at det ikke skal være løgn) spiller jeg med dobbelventil og en snorkel som jeg har savet ekstra kort så der er mindre modstand. :laugh:

FØØJJJ!!! :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hjemvendt fra sommerhus :cool:

Torsdag cyklede jeg ud til huset med alt min bagage på nakken. Ca 13-14 km.

Brugte aften på at hamre, skrue og lime stole sammen. IKEA-lignende samleselv sæt kan godt trække tiden ud :laugh:

Når stolene drillede for meget satte vi lidt film på:

Small Soldiers

G.I Jane

Highlander

Altid godt med lidt baggrundsviden og teori, så man er klar på hvad det er der venter én i korpset :tongue:

Fredag

kom Jonas drengen og det blev naturligvis fejret. Vi hoppede i noget tøj, der kunne klare lidt action og slæbte havkajakken ned til vandet. Der var igen en eller anden, der havde pisset Poseidon af. Bølgerne var høje og dominerende og det var en kamp at holde sig oven på. Efter at jeg havde været ude og runde en lille tur, kom jeg ind til land fuldstændig gennemblødt og med adrenalinen pumpende i årerne. Jeg måtte sige til Jonas, at hvis han var nybegynder var det nok en dårlig idé at sejle kajak idag. Det tog Jonas dog ikke så tungt og tog sig en god tur. En anden kammerat og jeg stod inde på stranden og var fuldstændig sikker på, at det var et spørgsmål om den næste bølge før Jonas væltede. Mirakuløst fik Jonas vendt kajakken og fik navigeret ind til kysten, trods amatør agtig sejllads, og måtte hives i land. Kajakken var halvt fyldt med vand så den var næsten ikke til at rive op på stranden og jeg blev godt gennemblødt af at skulle ud og hente ham på lavt vand.

Jonas var dog fuldstændig tændt og havde også samlet en del tilskuere, som måtte have troet at vi var halvskøre :w00t: .

Jonas' surfing på de store bølger fik mig dog ud igen og det blev i alt til 4 ture til os hver. Efter det var man godt gennembanket. Men kajakken skulle også lige slæbes hjem til sommerhuset igen, så der måtte lige findes lidt ekstra kræfter frem :smile:

Efter et bad i fuld påklædning og et alm. bad var vi da også klar til at se lidt G.I Jane smadre Viggo Mortensen og sige den gyldne sætning: 'Suck my dick!'

Hehe Jonas fik også en ordentlig alvors sludder med min kammerats mor, som kiggede forbi og havde set Jonas bil. 'Nu skulle vi fandme ikke ligge der og køre stærkt mens vi var fulde!' Hun vidste fandme godt var sådan nogle unge karle, der lige havde fået kørekort kunne finde på. :laugh:

Lørdag

Løb ca 10-11 kilometer med min kammerat cyklende (og stønnende :cool: ) ved siden af. Blev til et par gode spurter, hvor min ven på cyklen beklageligvis fik mig efter megen kamp :smile:

Vandet var spejlblankt og solen sagde sommer, så det blev også lige til ca. 6 kilometer i havkajakken i godt tempo.

Søndag

14 kilometer MTB

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share