Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jeg har en masse afleveringer hængende over hovedet :dry:, men der blev lige tid til

16 x Skulderløft

12 x frivend

12 x frivend og pres

12 x skulderpres

12 x squat

12 x sqaut med sæk på den ene skulder

12 x sqaut med sæk på den anden skulder

12 x Zercher-løft

15 x Dødløft

3 x 15 x bænkpres

Forresten dagens tal, (hvis folket ikke har set det endnu)

23 mand

Med 31 dage to go

post-8923-1143558573.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

HAHA ja Patrick godt set :laugh: Havde jeg ikke engang selv tænkt på da jeg skrev det.

Selvfølgelig hygger de sig, det er jo derfor at de er der, stort set. Men jeg har stadig respekt for HJV selvom de måske ikke er særlig proffesionelle, så stiller de sig alligevel op i deres fritid til Danmarks tjeneste. Ja jeg kunne fx godt tænke mig sjovere ting på min søndag end at, samle olie og døde fulgle for at beskytte den danske natur.

Ja men jeg kæmpede virkelig også de første 10 min, men så kom jeg ind i en god rytme.

Helt sikkert! Al respekt for frivilligt arbejde... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pokker tage de lektier! Kunne da ikke holde mig fra 3 x sølvcirkel! :laugh::tongue:

6 Kropshævninger

12 Knæbøjninger (på et ben uden stytte)

18 mavebøjninger

12 Knæbøjninger andet ben

15 Armbøjninger

15 Reaktionsøvelser

18 Rygøvelse (synes det er svært at undgå, at lægge alt ens kropsvægt ned på børnefabrikken :wink:, meget irriterende :blink: )

18 Englehop (med klap over hovedet)

Godt ser det ud!

post-8923-1143560156.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pokker tage de lektier! Kunne da ikke holde mig fra 3 x sølvcirkel! :laugh::tongue:

6 Kropshævninger

12 Knæbøjninger (på et ben uden stytte)

18 mavebøjninger

12 Knæbøjninger andet ben

15 Armbøjninger

15 Reaktionsøvelser

18 Rygøvelse (synes det er svært at undgå, at lægge alt ens kropsvægt ned på børnefabrikken :wink:, meget irriterende :blink: )

18 Englehop (med klap over hovedet)

Godt ser det ud!

post-8923-1143560156.jpg

Bwahahaha@rygøvelser!! :laugh:

Må indrømme at det er en sand fornøjelse at følge denne log.. For pokker da et gåpåmod! :w00t::superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej friske drenge.

Med henvisning til mig egen og nyoprettede log, kunne jeg godt tænke mig jeres feedback på et personligt mål, som jeg kunne tænke mig at gennemføre.

I er vist de eneste, der træner march herinde, så hør lige :smile:

Jeg kunne godt tænke mig at gå fra mit hjem i Århus til mine forældres hjem i Oksbøl (vestjylland). En distance på ca. 134km i lige linie. 180km forventer jeg, at ruten vil blive.

Jeg har kun været ude og gå march én gang. 18km med 25kg på ryggen. Nogenlunde til at klare.

Lad os sige, at jeg vælger løbesko som fodtøj. Satser på at gå med en rygsæk på 10-15kg. Overnatter 4 eller 5 gange på turen (36-45km pr. dag). Tænker i så, at det er en udfordring, der er til at klare? Jeg har ingen erfaring med at gå så langt.

Det kunne være sjovt at få jer i snak, da i gerne vil søge optagelse i frømandskorpset, hvor denne type udfordring er relevant.

Tak.

- Balleh

Link to comment
Share on other sites

Hej friske drenge.

Med henvisning til mig egen og nyoprettede log, kunne jeg godt tænke mig jeres feedback på et personligt mål, som jeg kunne tænke mig at gennemføre.

I er vist de eneste, der træner march herinde, så hør lige :smile:

Jeg kunne godt tænke mig at gå fra mit hjem i Århus til mine forældres hjem i Oksbøl (vestjylland). En distance på ca. 134km i lige linie. 180km forventer jeg, at ruten vil blive.

Jeg har kun været ude og gå march én gang. 18km med 25kg på ryggen. Nogenlunde til at klare.

Lad os sige, at jeg vælger løbesko som fodtøj. Satser på at gå med en rygsæk på 10-15kg. Overnatter 4 eller 5 gange på turen (36-45km pr. dag). Tænker i så, at det er en udfordring, der er til at klare? Jeg har ingen erfaring med at gå så langt.

Det kunne være sjovt at få jer i snak, da i gerne vil søge optagelse i frømandskorpset, hvor denne type udfordring er relevant.

Tak.

- Balleh

Altså du skulle nok træne lidt mere inden du går det, nu er jeg vant til at gå med støvler og i starten fik jeg nogen grumme vabler når jeg kom over 40km med 25kg på ryggen.

Men selvfølelig kan du gå det hvis du virkelig vil. Men nu mindre du er vant til det nu mindre komfort, vil jeg tro. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sjovt spørgsmål. :smile: Jeg har lavet en del af sådan nogle ting efter hånden, så du er kommet til den rette :wink:

Fed udfordring at stille sig selv :4thumbup:

Det er sg en hård udfordring, men det kan sagtens gennemføres men det kræver du kender det mest basale tricks

-Viljen er væsentlig, gør det klart med dig selv at dette er noget du VIL gennemfører. Motivationen rækker max 60 km. Du kan sagtens gennemfører hvis du har viljen. Så er det ligemeget om du har mad eller ikke har. Om du har støvler eller går barfodet. Om du fryser eller ej. Om du gør det i træk eller ej. Der er sågar en frømand der har gennemført en 120 kilometers march med 50kilo+ oppakning på 2 brækkede fødder.

Her et par tips til at gøre det så overskueligt som muligt

-Hav så lidt med som overhovedet muligt. Ikke over 12 kilo, hvis din ryg ikke er vant til at gå march med oppakning.

-Du SKAL følges med en ven. For at; holde tempoet, holde humøret højt, for at have nogle til at underholde dig og snakke med. Du kunne evt snakke med en anden bruger herinde, der hedder '789', han bor ved eller i Århus. Han har gået en del og tror han ville have svært ved at sige nej til sådan en udfordring, hvis han havde tid.

-Læg ruten hjemmefra. Vælg veje hvor der ikke kommer særlig mange biler. Hvor du skal overnatte osv.

-Gå ikke i løbesko. Du ødelægger dem og din fod/ankel. Der er slet ikke nok stytte i.

Jeg kan anbefale hærens gamle støvle m/58 den kan du købe på et overskudslager for 150-200 kroner.

Hvis du vil flotte dig og regner med at lave flere af dens slags march udfordringer, vil jeg anbefale LOWA Combat Boot GTX, som er absolut en af de bedste støvler på marked. Den er let så du kan løbe i den, den holder dig altid tør, og giver god stytte uanset terrænet.

-Hav 'hurtig' mad med iform af frysetørret mad. Der er ikke mange krafter til at tilberede mad, når du har gået hele dagen.

-Hav et let telt, der er nemt og hurtigt at slå op.

-Anskaf en god sovepose, som holder dig ordentlig varm. Hvis du ligger og små fryser hele natten og flere nætter i træk, bliver du hurtigere træt på distancen. Når du ligger og fryser om natten krummer din krop sig automatisk sammen for at gå i fosterstilling, dette har ryggen ikke godt af, især ikke hvis du skal ud og gå dagen efter. Tro mig, ryggen er ikke glad for at ligge i den position 6-7 timer i træk.

-Hav en god rygsæk, pak ordentligt, så du hurtigt kan komme til mad/snack,poncho og vand. Køb evt en camelbak.

-pak vandtæt

Træn dig op

Jeg regner med at jeg skal ud og have noget nyt udstyr inden længe, hvis du er interesseret i nogle gode vandre/kamp støvler og en god 3 sæsons sovepose, kan du lige skrive en pm

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Historien er skam god nok, men lyder af mere end hvad det i virkeligheden var. Der sidder en række knogler ovenpå foden, som egentlig ikke har den store funktion. De knækker dog af træthed, hvis der over længere tid har været stor belastning på foden. Man kan ikke se, at der er brækkede knogler i foden, fordi foden ikke hæver op. Det gør meget ondt, men forhindre ikke en i at gå. Jeg kender en fysioterapeut, som spillede på det danske hockey herre landshold, han brækkede den samme knogle(2.mellemfodsknogle), og der gik flere dage før han søgte læge, hvor man fandt ud af at foden var brækket. Man putter heller ikke gibs om foden, foden skal bare holdes i ro efterfølgende.

Så fik vi det på plads.

Jeg har også altid haft en drengedrøm om at blive pilot i flyvevåbnet

http://www.studluft.dk/

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret Augustinus og ekdn.

Indtil videre har jeg tænkt mig.

- Gå i mine støvler fra mili (ikke m/58) (er gået til).

- Omkring 12kg som maks vægt i ryggen.

- Sove i bivuak (teltdug + pløkker + blækspruttearme) i sovepose med liggeunderlag.

- Pakke vandtæt

- Planlægge rute og soveplads forinden.

MHT. vand vil jeg undersøge, om det er muligt tanke undervejs.

MHT. mad vil jeg undersøge, hvilke muligheder jeg har. Bl.a. frysetørret mad.

Men endnu engang tak for de gode råd. Det skal nok blive sjovt :smile:

- Balleh

Link to comment
Share on other sites

Lyder fornuftigt. Har du mulighed for at gå med en ven? Så er det også noget af det vigtigste, synes jeg

Er jeg den eneste der

-Så Rød Zone og syntes at 2 x 25 km med 25 kilo, ikke er en værdig afgangseksamen for en legionær?

-Hader Peter Sommer og 'Bank en åben dør'

Link to comment
Share on other sites

Peter det var også for lige at understrege, at der er så mange myter derinde. Endvidere har Sjak heller ikke fået indsigt i alt hos FKP og her tænker jeg bl.a. på dødsfald. Endvidere lyder det jo også vildt, hvis man har brækket foden ved anklen i forhold til et par knogler med revner og andet godt til en god tur med rygsæk.

Når vi kommer til legionærerne skal de jo nok få lidt ekstra fysisk træning i Fransk Guyana. Bl.a. deres forhindringsbane er særlig berygtet og mon ikke vi får set en omgang i mudder på banen. Under alle omstændigheder kan man altid blive bedre fysisk noget andet er så om man har de evner som en legionær/jæger/frø/lydløsnijalignendeHelmuthLottitype kræver.

Jeg vidste ikke at man løb Cooper på deres optagelsesprøve på deres site står der "navette" som er en anden løbetest som jeg ikke har fatet endnu.

Synes nok også at det var lidt billigt sluppet... 1x50 havde jo været lidt vildere... Syns bare de blev kørt endnu hårdere(de der "wannabe" legionærer) på TVDK! :blink:

Jo, men der var jo ikke skyggen af fysisk træning. Det er som altid det samme: "I må gerne komme indenfor, men det interessante/spændende kan I glemme alt om!". "Eliten" er det eneste program, der nogensinde har været så tæt på elitestyrkerne. Topdokumentar.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der mange myter, men jeg vælger at tro på ligepræcis denne. Knoglen der 'knækker' hedder 2.mellemfodsknogle og sidder på toppunktet af fodbuen, den er her udsat for et kæmpe tryk, men har ikke anden funktion end at være med til at holde foden på plads og beskytte nerver og sener i foden. Den knækker ofte og det ses hyppigt hos fx førstegangs marathon løbere, hvor det ser helt mærkeligt ud når de løber i mål, deres fødder ligner to slatne poser og det er fordi denne knogle er ved at være helt færdig.

Mht. til dødsfald agter jeg stadig at tro på at der ikke er døde flere i korpset end hvad der står i Sjaks bog. Tror ikke der er døde nogle frømænd i kamp, så det måtte klassificeres. Men det kan være at jeg er dum og naiv. Dette finder vi nok aldrig svar på også selv om man kommer i korpset.

Jeg er heller ikke i tvivl om at legionærerne bliver presset hårdt, synes bare at det er mærkeligt at de får deres hat så hurtigt. Efter en måned?

Taler du fransk Niceman?

Jeg kan fortælle at når man snakker om 'Navette'. Siger man på fransk 'faire la navette' og det betyder at man løber frem og tilbage imellem to punkter. Altså frit oversat fra gymnasiefransk 'at lave pendulet' (løbe som et pendul)

Har du forresten et link til deres site? Kunne da være lidt spændende

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er der mange myter, men jeg vælger at tro på ligepræcis denne. Knoglen der 'knækker' hedder 2.mellemfodsknogle og sidder på toppunktet af fodbuen, den er her udsat for et kæmpe tryk, men har ikke anden funktion end at være med til at holde foden på plads og beskytte nerver og sener i foden. Den knækker ofte og det ses hyppigt hos fx førstegangs marathon løbere, hvor det ser helt mærkeligt ud når de løber i mål, deres fødder ligner to slatne poser og det er fordi denne knogle er ved at være helt færdig.

Mht. til dødsfald agter jeg stadig at tro på at der ikke er døde flere i korpset end hvad der står i Sjaks bog. Tror ikke der er døde nogle frømænd i kamp, så det måtte klassificeres. Men det kan være at jeg er dum og naiv. Dette finder vi nok aldrig svar på også selv om man kommer i korpset.

Jeg er heller ikke i tvivl om at legionærerne bliver presset hårdt, synes bare at det er mærkeligt at de får deres hat så hurtigt. Efter en måned?

Taler du fransk Niceman?

Jeg kan fortælle at når man snakke om 'Navette'. Siger man på fransk 'faire la navette' og det betyder at man løbe frem og tilbage imellem to punkter. Altså frit oversat fra gymnasiefransk 'at lave pendulet' (løbe som et pendul)

Har du forresten et link til deres site? Kunne da være lidt spændende

Ifølge sitet er man under uddannelse i ca. 4½ måned. De får kepien men ikke status som legionær.

Linket ligger i OT tråden om "røde zone"

Jeg klarer mig i det franske både verbalt og fysisk :tongue:

Ja ved godt, at "navette" er som "shuttle" kan bare ikke forstå selve testens udførelse.

Uden at gå for meget i detaljer så er det vel et spørgsmål om, hvilke kilder man lytter til. Det er heller ikke noget som jeg gider smide i dette forum. Men Sjaks bog er fint, men hvem bruger også dødsfald som reklame.

Link to comment
Share on other sites

Synes bare når det står i Sjaks og Poul Dahls bog. Der er døde så og så mange, på den og den måde, synes jeg at det er meget troværdigt. Der står at ingen er døde i aktiv tjeneste, så tror jeg altså ikke de er blevet stukket en plade. Hvis der var nogle folk der var blivet dræbt i aktiv tjeneste, tror jeg at de havde sagt til Sjak, at det var klassificeret og ikke noget man snakkede om i korpset, man ville ikke begynde at remse op.

Selvfølgelig er dødsfald en dårlig reklame, men synes det er bedre at de er åbne med det, så man ikke skal gå at gætte sig til om der dør 3 mand om året på klassificerede opgaver end 3 igennem 50 år pga. øvelser og almene uheld. På det måde kan man udefra se at de ikke er komplette stjernepsykopater der sender frøer ud på selvmordsmissioner en gang om ugen.

Mht. navette, det må være en form for 'bib'test. Den hvor du løber frem og tilbage imellem 2 streger hver gang en maskine siger 'bib'. Tempoet og intervallet imellem bibene bliver så hyppigere efterhånden, til man er i en konstant spurt for livet

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Nok med den snak!

Dagens træning:

12-13 km intervalløb LFD

3 x sølvcirkel, tid 11 min og 11 sek

1 times styrketræning

10 kilometers cykling

Løb i skoven, og der blev givet gas fra start. En enkelt på holdet gav sågar op efter et kvarter :devil:. Skoven var fyldt af patruljer, og jeg kunne ikke lade være med at misunde hver og en. De rendte rundt med fuld udrustning dyssekanon,GV m/95,m/96, LSW, sløringscreme, kæmpe rygsække hele moletjavsen. Så hyggeligt ud. Vi kom ud og skoven og fik nogle lange spurter, på gode stigninger, løb ud af byen hvor vi mødte kraftig modvind :devil: ind i skoven igen, hvor vi løb i en masse mudder hele vejen hjem. Vi løb så stærkt at hele min jakke var mudret til helt op til nakken. :tongue:

Vandt alle spurter pånær en enkelt (han havde forspring den snyder :wink: )

1/2 L kakao

Da vi kom i styrketræningscentret, tilbød min makker, Anders, at tage tid når jeg lavede mine cirkler. Det kunne jeg ikke takke nej til. Jeg blev noget overrasket da han sagde at første cirkel havde taget 4.04 så måtte jeg sætte tempoet op, for at nå det, og fik da også klaret det.

Bagefter styrketræning til vi var tappet for kræfter

1/2 L kakao

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Der må forresten havde sket noget vildt på PTRKUR

Dagens tal. 19

De snakkede om at der var nogle aspiranter der ikke havde styr på orientering og svøm, men at de ville få en ekstra chance. Den har de fleste vist forspildt.

Må viljen være med de værdige

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

bronze,sølv og guldcirkler + sandsækketræning, synes jeg er det mest relevante styrketræning, hvis du vil i korpset.

Hvis du ikke har styr på cirklerne bliver dit ophold super kort. Så først og fremmest så brug din energi på det.

Idag var jeg i kalundborg med elevdykkerne til deres første rigtige UV-rugby kamp. Det blev en meget spændende og god kamp, hvor spillerne spillede bedre end de nogensinde havde gjort før. Jeg stod på kanten og fuldte med i spillet, men fik godt nok brugt mange krafter på at råbe til den ene og den anden, få sendt nye spillere i vandet så hurtigt som muligt, jeg var 100% tilstede hele den time og næsten stresset. Forbløffende hårdt at være coach.

Link to comment
Share on other sites

bronze,sølv og guldcirkler + sandsækketræning, synes jeg er det mest relevante styrketræning, hvis du vil i korpset.

Hvis du ikke har styr på cirklerne bliver dit ophold super kort. Så først og fremmest så brug din energi på det.

Idag var jeg i kalundborg med elevdykkerne til deres første rigtige UV-rugby kamp. Det blev en meget spændende og god kamp, hvor spillerne spillede bedre end de nogensinde havde gjort før. Jeg stod på kanten og fuldte med i spillet, men fik godt nok brugt mange krafter på at råbe til den ene og den anden, få sendt nye spillere i vandet så hurtigt som muligt, jeg var 100% tilstede hele den time og næsten stresset. Forbløffende hårdt at være coach.

Man skal da råbe pænt højt før spillerne hører noget på bunden :laugh:

Klø på!

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte om der er nogen af jer der kender nogen gode styrketræningsprogrammer?. Synes det er rimelig forvirrende med antal af reps og hvilke øvelser :devil::devil:

Sandsækketræning og få reps. Du kan finde forskellige øvelse til sækken, hvis du leder lidt på mol. Suppler med kropsøvelser ligesom Patrick foreslår. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share