Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jovi --> Så må vi håbe at HBU'en ikke slår lysten ud af dig, den skulle vist ikke være særlig spændende. Det kan 789's vist snakke med om
Jeps HBU'en kan tage modet fra selv en sej sjæl. Det er dødens-pølse.

Du må endelig ikke tro at det på nogen måde vil være en forsmag på hvad der venter i korpset.

789---> Iligemåde! Hvornår starter DM og er formen ved at være der?

Formen er ved at indfinde sig, men det er svært at bedømme, da jeg fro tiden ligger i eXtrem hård træning.

Både mængde om intensitet er meget høj.

Men når nedtrapningen bliver timet, så tror jeg det spiller MAX.

Med de tider jeg fyrer af, taget den STORE mængde i betragtning, vil jeg tro jeg på en god dag kan klemme en tid på under 34 af på de 10km.

Link to comment
Share on other sites

Ja Yoga det var okay. Troede ellers jeg havde en stor fordel mht. min BW og konditions træning, det havde jeg ikke :laugh:

post-8923-1143279614.jpg

Det var en okay bytur og man får da gået langt, men helt vildt blev det aldrig. Men man skal jo også være klar til morgendagens træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal se at komme igang med nogte KB og sandsække træning. Kunne bare godt tænke mig at få vist øvelserne korrekt og blive lidt instrueret. Synes det minder lidt for meget på opskriften til en slem rygskade.

OT: Her til formiddag, har jeg været lidt sløv og faldt i Waits gamle log. Fik mig nogle gode grundige grin. En super hyggelig log :laugh:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Nu når jeg alligevel bare trissede rundt og ventede på at Jonas kom og leger med mig. Gik jeg på jagt efter en sæk, til sandsække træning. Og helt mirakuløst fandt jeg den perfekte sæk og nogle gode solide store affaldsplastikposer :4thumbup: Så mangler jeg bare at finde noget sand og så er jeg kørende :w00t:

http://www.motion-online.dk/styrketraening...adsarbejder%21/

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lyder kanon!

Så er min sæk færdig! :w00t: Fandt som sagt en god solid køjesæk på loftet. Den blev smidt en gang til hurtig vask i vaksemaskinen, mens jeg tog ned i Jem og FIX og købte 25 kilo sand i sæk for en 20'er :tongue:

Den oprindelige sæk blev forstærket med nogle ekstra plastsække og noget Gaffa rundt om. Det hele blev så puttet ned i ,den nu rene, køjesæk. Og her står jeg med en perfekt 25+ kilos sandsæk. :4thumbup:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Enorm volumen?

Kvinder er i sandhed altid en prøvelse :laugh:

Kulde er bare et irritationsmoment for mig, forhindre mig ikke længere i at gøre det, der skal gøres. Det bliver jænvligt trænet på overnatningsture og dykkerture. Og ved at glemme sine vanter haha

Hehe ja man lærer noget af at glemme vanter, hvis man for eksempel kun har muffedisser med patrulje i 15-17graders frost så glemmer man dem aldrig igen. :tongue:

Det lyder som rigtig fed træning! hvad er det for noget med en træningslejr? Hvis i skal bruge en Hunterforce så kender jeg en del som er friske :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hva dælen! Det er jo selveste Niels Weldingh på besøg i min log :w00t:

Ja glemte dem engang vi skulle cykle hjem fra skoven efter et o-løb. Fandme koldt med 2 cifrede minus grader og chillfactor.

Jonas og jeg tager over og besøger Patrick og laver en lille træningslejr :smile:

Hunterforce! Uha det kunne være lækkert, hvis du kunne finde nogle gutter der gad det. Så må vi vædde en kasse øl på om de kan fange os i skoven :laugh:

Dagens træning

2,5 times MTB med djævelen Jonas Omega

Dejlig dejlig skov :smile: Og godt vejr. Det vrimlede med dyr over det hele, men vi kom også megen off-road.

Vi kom også lige en tur forbi kasernen, hvor vi lige var i receptionen og tage nogle brochuere om et faldskærmskursus, Jonas kan få hustlet os med på :smile:

post-8923-1143310380_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så blev det til mit første sandsækketrænings-pas.

Skide god træning. Det giver sved på panden og allerede før den første øvelse var færdig måtte jeg smide T-shirten og stod kun i shorts. Nu følte jeg mig først rigtig ond, stod foran spejlet i bar overkrop, hørte gangsta rap i radion og smed rundt med denne fantastisk tunge sæk :cool::laugh:

Er dog ikke helt flad i armene endnu, så det bliver nok til en omgang til. Men her i første omgang blev det til:

6 x Skulderløft

6 x frivend

6 x frivend og pres

6 x skulderpres

8 x squat

8 x sqaut med sæk på den ene skulder

8 x sqaut med sæk på den anden skulder :wink:

6 x Zercher-løft

6 x Dødløft

3 x 12 x bænkpres

6 x læsse øvelse

Synes på en eller anden mærkelig måde, at det er lidt sjovere at kaste rundt med den sæk end med håndvægte.

Jeg er fuldstændig sikker på at det giver rigtig godt. Tror også snart der skal nogle flere kilo i sækken, men den nuværende vægt er meget god at starte med, når man bare er en bitte dreng som jeg. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så blev det til mit første sandsækketrænings-pas.

Skide god træning. Det giver sved på panden og allerede før den første øvelse var færdig måtte jeg smide T-shirten og stod kun i shorts. Nu følte jeg mig først rigtig ond, stod foran spejlet i bar overkrop, hørte gangsta rap i radion og smed rundt med denne fantastisk tunge sæk :cool::laugh:

Er dog ikke helt flad i armene endnu, så det bliver nok til en omgang til. Men her i første omgang blev det til:

6 x Skulderløft

6 x frivend

6 x frivend og pres

6 x skulderpres

8 x squat

8 x sqaut med sæk på den ene skulder

8 x sqaut med sæk på den anden skulder :wink:

6 x Zercher-løft

6 x Dødløft

3 x 12 x bænkpres

6 x læsse øvelse

Synes på en eller anden mærkelig måde, at det er lidt sjovere at kaste rundt med den sæk end med håndvægte.

Jeg er fuldstændig sikker på at det giver rigtig godt. Tror også snart der skal nogle flere kilo i sækken, men den nuværende vægt er meget god at starte med, når man bare er en bitte dreng som jeg. :tongue:

Min vejer heller ikke mere, så passer det med at man kan smide rigtigt rundt med den! :smile:

Fed træning du fik lavet dér! :cool:

Link to comment
Share on other sites

Vi kom også lige en tur forbi kasernen, hvor vi lige var i receptionen og tage nogle brochuere om et faldskærmskursus, Jonas kan få hustlet os med på :smile:

post-8923-1143310380_thumb.jpg

Det lyder godt med faldskærmskursus hos Forsvaret :)

Edited by Maveas
Link to comment
Share on other sites

Bare lige for at høre hvordan jeg ligger i forhold til jer andre.....

hvordan er jeres max fri dykning.....

selv ligger jeg lige omkring 35 - 40 meter..... :crazy:

Det er da godt. Jeg selv fik OWD certifikatet sidste september, og var så i Aus. og lavede et dyk på "intet mindre" en 6 meter .. Så du er jo godt med må man sige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

http://www.aversi.dk/staticline.asp, det er dette kursus.

Jeg sad og læste det igennem igen, og kom så til at tænke på, der bliver jo 'kun' sprunget fra 1000 meters højde. Hvad gør man hvis hovedskærmen fejlfunktionere, kan man overhovedet nå at lave et cut away og trække en reserveskærm. Det skal fandme gå stærkt med det cut away så.

Dagens træning

1 times gang i skoven

sandsække træning

Følte mig rastløs da jeg vågnede tidligt imorgers, men samtidigt følte jeg den sygeligehedstræthed ala den hvis man er forkølet eller har lidt feber. Havde svært ved at sidde stille, men havde ingen krafter til at lave noget ordentlig træning. Kompromiet blev en lille gåtur i regnvejret i skoven. Lækkert og friskt og lige hvad min krop havde kræfter til. Skulle dog havde taget mine vandrestøvler på og ikke mine løbesko :tongue:

Efterfølgende blev det til lidt sandsækketræning

2 x 10 x Skulderløft

10 x frivend

10 x frivend og pres

10 x skulderpres

10 x squat

10 x sqaut med sæk på den ene skulder

10 x sqaut med sæk på den anden skulder

10 x Zercher-løft

10 x Dødløft

3 x 12 x bænkpres

post-8923-1143397460_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://www.aversi.dk/staticline.asp, det er dette kursus.

Jeg sad og læste det igennem igen, og kom så til at tænke på, der bliver jo 'kun' sprunget fra 1000 meters højde. Hvad gør man hvis hovedskærmen fejlfunktionere, kan man overhovedet nå at lave et cut away og trække en reserveskærm. Det skal fandme gå stærkt med det cut away så.

Chancen for at det kan ske er så bette, at det er spild af tid at tænke over det?

Og hvis det skulle ske, så åbner reserveskærmen sig vel automatisk. Der plejer at sidde en højdemåler, som selvudløser skærmen. Så ved jeg ikke hvad man gør med hovedskærmen, den skal nok skæres væk først :smile:

Men jeg er frisk, så bare tilmeld mig, når I gør det.

Link to comment
Share on other sites

Det må du lige snakke med Jonas om. Jeg skal desværre ikke med alligevel (havde ellers lige fået overtalt min mutter :tongue: ). Jeg skal på 'studietur' (druktur) med min gymnasieklasse i den weekend, jeg er desværre tilmeldt og har betalt for lang tid siden. Jeg springer på kursuset senere i år.

Dagens træning. Mandag

3 x sølvcirkel

Sølvcirkel max 12 min

6 Kropshævninger

12 Knæbøjninger (gerne kun på et ben)

18 mavebøjninger

12 Knæbøjninger andet ben

15 Armbøjninger

15 Reaktionsøvelser

18 Rygøvelse

18 Englehop

Bronzecirkel er et overstået kapitel nu. Prøver at holde mig til kun at lave sølvcirkel fra nu af. Når jeg har fået styr på det, avancerer jeg op på guldcirklen.

Jeg lagde meget vægt på 100% korrekt udførelse. Alt blev gjort ordentligt og roligt. Den sidste cirkel kunne godt mærkes :devil::tongue: Tror dog at tiden var hænderlig trods for at jeg tog det stille og roligt. Under 12 min.

US special forces i Irak

http://youtube.com/watch?v=oqrYzkHty88

Synes det ser meget uproffesionelt ud. Ser meget forvirret ud, intet køligt overblik. De er skrup skøre de amerikanere

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning:

Undervisning af elevdykkerne

1 times teori

1 time i vandet med eleverne

1 times egentræning, god træning

Var i vandet det meste af tiden for at lave uv øvelser med eleverne. Efterfølgende blev det til, 40 minutters uafbrudt crawl. Jeg faldt ind i en god rytme efter 10 baners kæmpen og fortsatte til hallen lukkede. Kunne mærkes i skulder og arm

Nogle HJV-drenge, der hygger sig

Link to comment
Share on other sites

HAHA ja Patrick godt set :laugh: Havde jeg ikke engang selv tænkt på da jeg skrev det.

Selvfølgelig hygger de sig, det er jo derfor at de er der, stort set. Men jeg har stadig respekt for HJV selvom de måske ikke er særlig proffesionelle, så stiller de sig alligevel op i deres fritid til Danmarks tjeneste. Ja jeg kunne fx godt tænke mig sjovere ting på min søndag end at, samle olie og døde fulgle for at beskytte den danske natur.

Ja men jeg kæmpede virkelig også de første 10 min, men så kom jeg ind i en god rytme.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share