Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jeg tror det er at undervurdere de andre der kommer ind hvis du ikke tror de er forberedte, og har stoevsuget alt viden til sig de kan. Du er muligvis i bedre form end de fleste, men dem der kommer helt ind er nok rimelig forberedte ligesom dig. At de saa ryger fra af forskellige aarsager, er en anden sag. Man kan vaere nok saa forberedt, men 'when the shit hits the fan' saa faar piben ofte en anden lyd.

Mange undervurdere loeb og march, men alle har jo minimum traenet 6 maaneder foer de kommer ind, saa helt ringe form er de jo heller ikke.

Pænt enig omend det kun gælder for ca. 40 af ansøgerne, men det er jo så også dem, der når længst ingen tvivl om det.

Vil mene, at dem som har trænet længe op til prøverne er formentlig også dem med den største motivation.

Link to comment
Share on other sites

Enig.

Det essentielle i det jeg prøvede at skrive før var bare, at jeg tror psykologen vil vrage mange ansøgere før mig også selv om jeg er meget ung, har jeg nok brugt mere tid en de fleste på at sætte mig ind i, hvad korpset handler om.

Hjemvendt fra lalandia, Danmarks største turistfælde.

Jeg var på hyggetur med min gymnasieklasse.

Jeg havde egentlig forestillet mig, at jeg kunne ligge og tage mange svømmebaner på denne weekend, men blev utroligt skuffet over dette sindsygt opreklameret 'badeland'. Der var overhovedet ikke plads til at svømme nogen steder hen. :nonono:

Fik dog løbet lørdag morgen. En times tid langs stranden. Løb ned til Rødby havn og ud på den lange mole. Satte farten mere og mere op på hjemturen.

Fik også lavet en enkelt gang 3 x sølvcirkel.

Desuden har jeg fået cyklet en masse kilometer med alt min bagage på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Det essentielle i det jeg prøvede at skrive før var bare, at jeg tror psykologen vil vrage mange ansøgere før mig også selv om jeg er meget ung, har jeg nok brugt mere tid en de fleste på at sætte mig ind i, hvad korpset handler om.

Enig. Jeg tror ogsaa bare at jeg tog udgangspunkt i dem der kommer helt ind, og ikke dem der fedter rundt og gaar kolde under opvarmingen som Niceman taler om. Jeg tror ogsaa at alt din forberedelse nok skal vaere godt for dig, og jeg oensker dig alt held (somom du faar brug for det :wink: ) med det. Jeg laeste engang en af cheferne der sagde at det, saa vidt jeg husker, handler om 50% mentalitet, 25 % fysik, og 25 % held.

Lalandia :crazy: Det er et bade land, og gud hade dem der rent faktisk vil svoemme... Ikke et sted jeg ville saette mine foedder.

Hvor hurtig er du paa soelvcirklen efterhaanden?

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Hvor overvejer du at læse medisin henne, hvis/når det skal være?

I Odense eller Århus. Jeg har hørt, at i København skulle bøgerne, udstyret og lærerne være meget gammeldags.

Regner med at det skal være engang efter, at jeg er blevet 'mæt' af forsvaret. Når jeg er ved at blive voksen og for træt til at rende rundt i skovene og hellere vil lave et 'rigtig ordentlig' stykke arbejde istedet for at skabe mig tosset i skoven. :tongue::wink: Det bliver nok først når jeg er 26-28 år. Dvs ca. år 2016. :blush:

Jeg har lige snakket med direktøren, og de har ikke tid til det før engang i sommeren.

Men jeg fik ham til at undersøge om det var nogen andre der havde tid til at lave sådan et kursus.

Tusind tak! Lyder kanon. Sommerferien er skam okay, hvis det lige er en uge der passer. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lalandia er heller ikke et sted jeg sætter føderne igen. Alt er bare så industri agtigt. Alt handler bare om penge. Alt er så plastik og junk agtigt. FY for pyffer. Ville sq hellere have brugt weekenden i skovbunden med nogle glade gutter.

Sølvcirklen tager jeg på den korrekte side af 10 min. På stengulv iført tights, en stram t-shirt og løbesokker :smile:

Ja held bliver der nok også brug for.

Hvem kommer man på bådhold med. Er det nogle tosser der kun tænker på sig selv.

Får instruktøren set sig sur på sig.

Får man en ond skade.

Er ens bagland i orden lige inden man tager afsted.

OSV. Mange ting kommer nok til at spille ind.

Link to comment
Share on other sites

Lalandia er heller ikke et sted jeg sætter føderne igen. Alt er bare så industri agtigt. Alt handler bare om penge. Alt er så plastik og junk agtigt. FY for pyffer. Ville sq hellere have brugt weekenden i skovbunden med nogle glade gutter.

Sølvcirklen tager jeg på den korrekte side af 10 min. På stengulv iført tights, en stram t-shirt og løbesokker :smile:

Ja held bliver der nok også brug for.

Hvem kommer man på bådhold med. Er det nogle tosser der kun tænker på sig selv.

Får instruktøren set sig sur på sig.

Får man en ond skade.

Er ens bagland i orden lige inden man tager afsted.

OSV. Mange ting kommer nok til at spille ind.

Ja der er mange faktorer som man ikke selv er herre over.

Men jeg synes nu at du har grebet det godt an.

Det som du kan forberede, arbejder du hårdt med.

Det må være det primære.

Jeg ville ønske at jeg havde din faste overbevisning om, at min fremtid var i korpset.

Den tror jeg nemlig er kernen til at slippe gennem nåleøjet.

God vind herfra.

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret udsender et blad hver 4 måned, der omhandler job,uddannelse og nyheder indenfor forsvaret.

(På mystisk vis har Jonas fået det nye blad uden, at jeg har fået det :nonono: ) Bladet indeholder 2 meget spændende artikler om det nye elevhold hos FKP og det nuværende hold på PTRKUR. Desuden er der masser af fakta om begge udd.

Der står bl.a. også at man kan finde yderligere information på www.jægersoldat.dk og www.frømand.dk

Jeg kan dog ikke åbne disse sider, men glæder til/hvis de bliver tilgængelige. Håber FKP får uploadet deres nye fremragende lange film :smile:

Link to comment
Share on other sites

Forsvaret udsender et blad hver 4 måned, der omhandler job,uddannelse og nyheder indenfor forsvaret.

(På mystisk vis har Jonas fået det nye blad uden, at jeg har fået det :nonono: ) Bladet indeholder 2 meget spændende artikler om det nye elevhold hos FKP og det nuværende hold på PTRKUR. Desuden er der masser af fakta om begge udd.

Der står bl.a. også at man kan finde yderligere information på www.jægersoldat.dk og www.frømand.dk

Jeg kan dog ikke åbne disse sider, men glæder til/hvis de bliver tilgængelige. Håber FKP får uploadet deres nye fremragende lange film :smile:

Hej Peter

M.h.t. jægersoldat.dk og frømand.dk, så kan IE ikke læse de danske bogstaver "æ", "ø" og "å". Jeg prøver at finde et plugin, som jeg mener skal bruges før det virker. I mellemtiden kan du besøge jægersoldat.dk på xn--jgersoldat-d6a.dk og frømand.dk på xn--frmand-cya.dk :)

PS. Begynder at løbe igen i dag, håber betændelsen er væk i skinnebenene - og så må vi jo håbe at Jonas også snart er på dupperne igen :smile:

God træning fortsat og stadig spændende at følge din log :devil:

Hilsen Casper

Rettelse: Du kan læse mere om understøttelse af dansk tegnsæt på følgende adr. (og der skulle også være et plugin til IE): http://support.surftown.com/index.php?_m=k...dk&languageid=2

Edited by Vildbassen
Link to comment
Share on other sites

Hmm det henviser bare til deres oprindelige underhjemmeside på forsvaret.dk

Øv bøv

Bladet hedder forresten Upfront og kan bestilles gratis her http://forsvaret.dk/FVR/Upfront/

. Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke har uploadet det nye blad endnu hmm.

3 x sølvcirkel

Arme og mave strejkede :nonono: Det var pænt hårdt at komme igennem idag :dry:

Synes ellers det er begyndt at køre for tiden, jeg kan tage hver cirkel på ca 3 min. Men det køre nu bedre når man lige har fået varmet lidt op, hvilket jeg overhovedet ikke gjorde hernu.

Link to comment
Share on other sites

10 kilometers løb i solskinet. Benene var rigtig kedelige, de var overhovedet ikke til noget. Løb 35 min før de var varme nok til at jeg kunne sætte farten ordentligt op. Havde dog alt for meget tøj på. Mine vinter tights er snart ved at være dræbende at løbe i, og den svedtransporterende undertrøje kunne jeg vist også have undværet. Hurra for foråret :smile:

Nu skal der læses 'Værd at vide som O-løber' og tylles kakao, så jeg kan blive klar til lidt sandsæk og aftenes svøm plus uv-rugby :4thumbup:

Et lille billede kunne det også blive til. :banana3:

post-8923-1145891700.jpg

En aspirant under PTRKUR eller aspiranten. Han nyder det :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg overværede elevernes eksamen. Det gik fint for de fleste. En enkelt var dog hamrende nervøs og rystede på hans hænder, da han skulle binde knob for mig :laugh: Så måtte jeg lige berolige ham og sige at det bare var for sjov, næsten.

Vi lavede en masse test i vandet med eleverne efterfølgende. Der var kun 3 elever der manglede de sidste prøver, så dem kørte vi hårdt på imens de andre spillede rugby i den anden ende. Presset blev dog for stort for en af dykkerne. Uffe knækkede ham simpelthen, hvilket egentlig var udemærket. Han lærte en del om sig selv den aften.

Bagefter skulle vi have spillet rugby, men der var ikke nogen som mødte op, så vi lavede noget Panik/stres træning. Den sidste divemaster kunne slet ikke følge med Uffe og jeg, trods han ér i meget bedre form, havde han ikke psyken til det.

Træningen startede med at pludselig overfaldt Erik og Uffe mig i vandet imens jeg lå og hyggede mig med at dykke lidt og nyde vandet. De pressede mig hele tiden ned under vandet, holdt om mit hovedet og når jeg endelig kom til overfladen blev der sprøjtet så´meget vand i hovedet på mig at jeg ikke kunne nå at sluge andet end vand før jeg blev skubbet under igen. Efterr 5 minutter slog jeg nærmest i refleks Erik i hovedet med en sådan kræft at jeg fik ro til at trække vejret. Jeg var gået i panik og skulle bare have luft og min krop svarede derfor uhensigtsmæssigt. På den anden side var jeg slet ikke klar på 'legen', men var bare blevet overfaldet lige pludselig uden at vide, hvorfor og hvad øvelsen gik ud på. Vi fik sat et par regler og jeg fik vist sagt undskyld til Erik. Det blev Uffes tur og han kunne stille og roligt nå at planlægge en taktik, før vi fik på ham. Han var forberedt og han fik også en tur på ca. 5 min med en del overskud.

Vi blev enige om at det faktisk var udemærket træning og at vi skulle lave noget mere. Reglen var at når én mand sagde en ordre. SKulle alle gennemføre den med det samme uden tøven.

Død mur fra 3 m. vippen!!

1 bane uv!!

Tandem fra 5 m vippe!!!

Mød mig på bunden!!

Død mur med udstyr!!

Hercules med udstyr fra 5 m. vippe, samling på bunden!!

3 baner uv !!

2 baner spurt!!

Hovedspring 5 meter vippe!!

Rugby-målet skal bjerges!!!

2 baner UV!!

Etc etc. Det virkede faktisk godt, Uffe og jeg gjorde alt med det samme promte. Pulsen kom højt op og vi forlod hallen med en dundrende hovedpine over ikke at have fået ilt nok til hovedet.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

jeg ville lige sige at jeg i dag efter træning sad og kiggede i et iform blad. Her var der en artikel om adventure racing i danmark, de skulle tage mellem 10-14 timer at gennemføre med alt fra orienteringsløb, offroad moutainbike, terrænløb, svømning, klatring lød alt sammen som noget der var skrædder syget for nogen der søger i frøerne eller jægerne. Der var også en sideartikel hvor en af verdens bedste kvinder til adventure racing fortalte det drejede sig om det mentale og viljestyrke. Man skal dog finde sig et hold på 3-5 for at kunne deltage.

Der var en masse løb på sjælland af den slags som jeg beskrev ovenover, bland andet et i køge i slutningen af august.

Hvis det har interesse kan jeg lige finde ud af de helt præcise datoer og steder, jeg overvejer ihvertfald selv at prøve melde mig til det. :superman::superman::blush:

Link to comment
Share on other sites

Mr. Freeze: Lyder sq godt!

789- til man er 21 år. Skal du med? :smile:

Dagens træning

O-løb 4,4 km Sort/Svær i fremmedskov

Jeg løb simpelthen fejlfrit til den 7. post, som fuldstændig tog røven på mig. Alle dem jeg have overhælet kom igen foran mig, meget irriterende og stressende, men jeg slog koldt vand i blodet og fandt den efter at have måtte løbe tilbage til den sti, hvorfra jeg løb ind i skoven.

Jeg havde rigtig god fart på trods at jeg løb med rygsæk, det kom dog også til at koste en del slag fra grene og andet natur. Jeg vrikkede også om hele 3 gange, og her snakker vi virkelig 90 graders bræk. Jeg har stadig ondt i den ene fod, men jeg kom da videre.

De hurtigere løbere i klubben bære også skinnebensbeskyttere og løber med skydebriller. Desuden fik jeg lånt et hamrende godt tommelfinger kompas, som nok også spillede med i at jeg løb så godt.

Der var forresten også en uundgålig vandpassage til sidst, a la 'tyrens røvhul'. For at fortsætte måtte man have våde fødder, meget spændende!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik i dag taget mig sammen til at købe et par nye sko. Jeg har i det sidste års tid løbet rundt med nogle store grimme plader, der irriterede mig en hel del. Men hver gang jeg tænkte, nu går jeg dælme ned og køber nogle andre sko. Har jeg overbevist mig selv om, at jeg egentlig meget hellere ville have den camelbak, eller den rygsæk... osv. Så det er ikke blevet til så meget skoletøj for tiden. Resourcerne går på at få nogle ordentlige løbesko, indlæg, sokker, udstyr osv. Men man skal jo også se repræsenterbar ud på gymnasiet :laugh:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Har stadig ondt i højre ankel efter at have vrinket om igår på o-løbet. Ved ikke om det er klogt at løbe på i aften?

Så i BS og Bubber igår?

Det er sq meget fedt at Bubber sige BS lidt imod.

"Bliver ud aldrig træt af det '5.15 præcis' pjat?", Bubber

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share