Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl :tongue:

Giv dig selv en velfortjent fridag, eller lav noget alternativ træning som ikke belaster området.

Der er ingen grund til at presse på, du skal nok nå de løbe ture du skal.

Styr altid uden om skaderne, det vil få dig langt!

Link to comment
Share on other sites

Træningen startede med at pludselig overfaldt Erik og Uffe mig i vandet imens jeg lå og hyggede mig med at dykke lidt og nyde vandet. De pressede mig hele tiden ned under vandet, holdt om mit hovedet og når jeg endelig kom til overfladen blev der sprøjtet så´meget vand i hovedet på mig at jeg ikke kunne nå at sluge andet end vand før jeg blev skubbet under igen. Efterr 5 minutter slog jeg nærmest i refleks Erik i hovedet med en sådan kræft at jeg fik ro til at trække vejret. Jeg var gået i panik og skulle bare have luft og min krop svarede derfor uhensigtsmæssigt. På den anden side var jeg slet ikke klar på 'legen', men var bare blevet overfaldet lige pludselig uden at vide, hvorfor og hvad øvelsen gik ud på. Vi fik sat et par regler og jeg fik vist sagt undskyld til Erik. Det blev Uffes tur og han kunne stille og roligt nå at planlægge en taktik, før vi fik på ham. Han var forberedt og han fik også en tur på ca. 5 min med en del overskud.

Feed Træning i svømmeren! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

13 km skovløb ink. 4 km spurt. Tid 55min

3 x sølvcirkel. Tid 8.55

1 times styrketræning. Bankpres-syretræning

10 km cykling

Jeg lagde et styttebind om min ankel, og spurte min mor(fysioterapeut), om jeg kunne løbe. Det kunne jeg godt så længe det ikke gjorde ondt når jeg trådte ned på foden.

I klubben lagde jeg heller ikke så meget mærke til anklen. Jeg løb i T-shirt og shorts og nød vejret. Hele hold-8 var samlet og der blev givet gas. Efter en halvtimes tid løb vi en 4000 meters spurt. Og der blev løbet i godt tempo hjem.

Der blev drukket kakao. Men jeg fik desværre ikke strukket så meget ud, hvilket er skide dumt. Man skal være smidig, hvis man har forhåbninger om at kunne udsætte sin krop for store belastninger uden, at den går i stykker.

I fitness centret kørte jeg 3 x sølv, imens en kammerat tog tid. Der blev givet bundgas og jeg havde nok fået nogle ommere, hvis det have været i korpset. Tiden kom lige på den lykkelige side af 9 min.

Bagefter kørte vi bænkpress til vi ikke kunne løfte stangen eller klipsene. Efterfølgende lidt triceps og så i bad og drikke kakao.

Ugens Musik. Jeg har fundet Zitilites frem og det lyder bedre end nogensinde :smile:

Dagens billede:

En ranger, slækker på opmærksomheden. (En instruktør ville helt sikkert gå amok :tongue: )

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hey matros! nu er det ikke for at lyde fjollet, man kan du ikke lige udspecificere sølv og guld??

går ud fra de er i stil medd bronze cirklen!!?? :wink: mvh Mads

Præcis de samme øvelser, dog med flere antal rep.

Bronze

Sølv

Guld

  1. Kropshævninger

    4

    6

    8


  2. Knæbøjninger-Venstre

    8

    12

    16


  3. Mavebøjninger

    12

    16

    24


  4. Knæbøjninger-Højre

    8

    12

    16


  5. Armstrækninger

    10

    15

    20


  6. Reaktionsøvelser

    10

    14

    20


  7. Rygbøjninger

    12

    18

    24


  8. Englehop

    12

    18

    24


Link to comment
Share on other sites

En mere overskuelig måde at stille det op på, er således :blush:

Bronzecirkel. 3 x på maks. 12 min. (Hver cirkel kan gennemføres på 2 min.)

4 Kropshævninger

8 Knæbøjninger (gerne kun på et ben)

12 mavebøjninger

8 Knæbøjninger andet ben

10 Armbøjninger

10 Reaktionsøvelser (som vist ovenfor)

12 Rygøvelse

12 Englehop

Sølvcirkel. 3 x på maks. 12 min. (Hver cirkel kan gennemføres på 3 min)

6 Kropshævninger

12 Knæbøjninger (gerne kun på et ben)

18 mavebøjninger

12 Knæbøjninger andet ben

15 Armbøjninger

15 Reaktionsøvelser

18 Rygøvelse

18 Englehop

Guldcirkel. 3 x på maks. 12 min: (Hver cirkel kan gennemføres på 4 min, hvis man er sej)

8 Kropshævninger

16 Knæbøjninger (gerne kun på et ben)

24 mavebøjninger

16 Knæbøjninger andet ben

20 Armbøjninger

20 Reaktionsøvelser

24 Rygøvelse

24 Englehop

Se øvelserne her http://forsvaret.dk/FKP/Bliv+Frømand/Forberedelse/Videoklip/

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt idag på at restituere lidt. Det har været nogle hårde dage.

Istedet for at være fysisk aktiv har jeg trænet i at sætte det perfekte bivuak op på mindst mulige tid.

Ca 120 sekunder tager det at stille et godt bivuak op for mig nu :laugh:

Materiale:

Pressening

4 pløkker

En snor

Et træ

Nåede også at få et par slag af grene i min hast. En stor tæge fandt også vej til min ryg på magisk vis, jeg forstår ikke hvordan de kom ind under jakke og T-shirt. De må vide, hvad de laver. Jeg nåede dog at få den ud inden den også havde fået benene med ind i ryggen.

Dagens tal på PTRKUR er forresten nede på 12 mand

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har brugt idag på at restituere lidt. Det har været nogle hårde dage.

Istedet for at være fysisk aktiv har jeg trænet i at sætte det perfekte bivuak op på mindst mulige tid.

Ca 120 sekunder tager det at stille et godt bivuak op for mig nu :laugh:

Materiale:

Pressening

4 pløkker

En snor

Et træ

Stærkt gået dér! :smile:

. De må vide, hvad de laver.

Selvfølgelig, de lever jo af det... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilket ikke skulle være det store problem. Frømanden på videoen bruger omkring de 6 minutter på at gennemføre og det er uden at stresse det vilde. :smile:

Nu tager han jo kun en tur...og den første er altid den nemmeste.

Selvfølgelig er det en god idé lige at have kigget på krav til diverse prøver. Men når det så er sagt så er det bare om at arbejde videre og måske lige fokusere på de svagheder.

Link to comment
Share on other sites

Vise ord

Man skal bruge meget af sin tid på sine svagheder. Hvis man laver en bronze på 7 min, men kun kan svømme 12 meter uv. Er det nok mere hensigtsmæssigt at man bruger tiden på at træne uv istedet for at skære det sidste minut af på bronzecirklen.

Link to comment
Share on other sites

Gymnasie fra 8-14, arbejde fra 14-18, træning 18-19.

Er lidt halvtræt nu efter en lang dag, hvor der ikke skete det store. Jeg var lige ved at komme for sent i skolen, da jeg stadig lidt i 8 sad i underbuks med morgenhår, meget fordybt i Moltkes første bog. Jeg var helt væk i en anden verden.

Arbejde var jeg i vandet nærmest konstant i de første 2 timer. Derefter skulle jeg tælle baner i 2 timer, da der var langdistancestævne. Noget at en luksus at have en til at side og tælle hvor langt man har svømmet. Nogle svømmede 10 km. Det kunne ellers være super lækkert, hvis man havde en lille tælle maskine, man lige kun trykke på hvergang man rundede 50 m. Efterfølgende 1 times egentræning. Lidt svøm, lidt uv med og uden finner og lidt udspring.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

14 km løb

Jeg løb ud til sommerhuset ved havet for at hjælpe de gamle med at renovere hytten. Alt blev splittet ad, gjort rent, repareret og erstattet. Jeg blev henvist til haven, hvor der eftersigende skulle være mulighed for uanede mængder af ganske gratis guddommelig styrketræning. Det blev da også til en formiddags og en eftermiddags havearbejde.

Nu er jeg ganske smadret, men kunne nu godt bruge en marchtur i skoven i nat med Jonas-drengen og overdagning dybt i skoven i det fri imorgen. Jeg har dog lovet at hjælpe til i huset igen imorgen, så det bliver nok desværre kun til drømmeri.

Link to comment
Share on other sites

Vise ord

Man skal bruge meget af sin tid på sine svagheder. Hvis man laver en bronze på 7 min, men kun kan svømme 12 meter uv. Er det nok mere hensigtsmæssigt at man bruger tiden på at træne uv istedet for at skære det sidste minut af på bronzecirklen.

Jeg kan anbefale dig en kettlebell...se på www.kettlebells.dk

Kuglen kan træne især lænd og skuldre som sandsækken ikke kan

Synes blot det der med topformen er noget snik snak man kan jo altid blive bedre...man vil altid kunne træne sig op til en ekstra rep eller yderligere kg.

Men altså det tog ikke Guarden mere end 10 min at overbevise mig om, at dette redskab er fantastisk - især til din form for træning.

Ellers god træning :crazy: .

Mht. psykologen så skal du ikke bekymre dig, hvis de vælger at vrage dig skal du nok få en forklaring. Men det er ikke fordi, at man er ung, at der automatisk skæves til én.

Kan du levere et par gode tider kan det ligesom underbygge dit argument om, at du ikke er kommet for at lege spejderlejr.

Bare vær dig selv og jeg mener bestemt det at kunne/turde vise initiativ er vigtigt.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

hey matros! jeg arbejder tilfældigvis i nippon sport (en kampsports forretning på vesterbro), og "her kommer pointen" vi har sådan nogle "små tælle maskiner" som man bare trykker på og så tæller den op! bruge normalt til at tælle "ippon" men er sikker på den ville fungere ganske glimrende til 50m også, den er nok ligegled! hehe :w00t:

men det kræver jo stadig man har en til at trykke på den! ellers skal man have hånden op af vandet hver gang, nok ikke så hensigtsmæssigt!

Edited by mazkjaer
Link to comment
Share on other sites

følger der vejledning med til den? Eller skal man ind og tage et kursus i københavn?

Man kan finde en masse paa nettet! Derudover kan du laese den pinned traad i funktionel styrke om alternativ traening. Hvis du vil have en rigtig god traeningsoplevelse kan jeg kun anbefale at tage de raad til at faa Kenneth til at give en 90 minutters instruktion :devil: Han kommer ud. Du vil i mine oejne absolut ikke fortryde at du koeber den, hvis dit maal er at komme i super form til FKP.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træningrapport er sørgelig og direkte ynkelig

Brugte dagen på at male, banke brædder sammen, ordne have og renovere i det hele taget. Så nu har jeg ikke rigtig kræfter til noget rigtig træning. Skal også se at komme igennem en masse lektier, godt skoleåret snart ebber ud. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Waits og Niceman har fået mig overbevist, om at jeg skal have fat i en kettlebell.

Mon ikke en 16 kilos skulle passe mig? til at starte?

16kg er fint til os siv. :laugh:

Har selv prøvet en kanonkugle en enkelt gang, og jeg merner helt klart det er god træningen til dit formål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share