Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

En smule sandsækkeøvelser. Jeg sprang benøvelserne over da aftenens træning står på løb med klubben, svøm og uv-rugby

20 x 25 kg Skulderløft

20 x 25 kg frivend

20 x 25 kg frivend og pres

2 x 10 x 25 kg skulderpres

2 x 20 x 25 kg bænkpres

1 x 30 x 25 kg bænkpres

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ogsaa uden at kende dine styrke at 16 kilo er fint, men spoerg ellers Niceman :laugh::tongue: De er tunge i starten men man vaenner sig til dem.

de koster 800 hos kettlebells.dk og hvis jeg ikke tager meget fejl bor KennethJay ikke saa langt fra slagelse, saa det er endda muligt at det maaske kan lade sig goere at spare lidt penge ved selv at hente den. Men det maa du hellere hoere Kenneth om.

Link to comment
Share on other sites

Waits og Niceman har fået mig overbevist, om at jeg skal have fat i en kettlebell.

Mon ikke en 16 kilos skulle passe mig? til at starte?

Det vil jeg mene og selv om Guarden anbefaler 24 kg til en pind som mig og der er en del øvelser, hvor der virkelig skal trænes bare for at få styr på styrken.

Link to comment
Share on other sites

men jeg tænkte. Kan det ikke være ligemeget med om det er en kettlebell eller en tung rygsæk med hank man løfter rundt med. Jeg synes lige der er krydret nok med den pris. Men derfor kan man jo godt lave øvelserne også bare med en anden form for vægt?

Gårsdagens træning:

12-13 km løb inkl. 4000 m. spurt

13-14 km cykling

1 times styrketræning

Mine ben var bedre end nogensinde før og jeg vandt 4000m. spurten. Vi var færdige med ruten efter 50min.

Cyklede efterfølgende til svømmehallen for at spille 2 timers uv-rugby. Hallen havde dog til vores storre ærgerelse lukket pga. 1 maj. Efter at have bandet lidt over dette, tog vi ud i styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver nok o-løb, da jeg bør fokusere på mine svagheder. Desuden brændte jeg benene af igår og så ville jeg ikke overholde min aftale med o-løbs gutterne.

Selvom sparta løbet egentlig hiver godt i mig :dry:

Det er jo også meget federe at løbe i naturen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal have fat i et tommelfinger kompas til o-løb og FEM.

Jeg brugte et for første gang i sidste uge og det er bare så lækkert! Man kan virkelig også spare noget tid, på ikke at fedte rundt med et kompas dinglende om håndleddet som alligevel aldrig når at bestemme sig helt.

http://www.o-butikken.dk/product.php?type=kompas

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

-4,4km Sort/svær O-løb

25km+ MTB

Vejret og skoven kunne simpelthen ikke blive bedre :4thumbup: :w00t::smile:

Jeg løb udemærket, men jeg bærer stadig præg af, at jeg mangler erfaring og jeg kan ikke følge med de andre løbere. Skoven tog igen røven på mig, jeg havde egentlig godt set på kortet, at der skulle være lidt mose. For at komme til min post skulle jeg om på den anden side af mosen. Da jeg kom på visuel med posten kunne jeg imidlertidigt ikke se nogen mose, bare blade, så jeg hamrede videre igennem imod posten, hvilket resulterede i at begge mine sko satte sig fast i den bløde mosejord og jeg fortsatte ca. 2 meter fremfor i luften iført strømpesokker :laugh: Jeg fik med lidt besvær gravet mine sko fri og skrabet det værste mudder af sko og strømper.

Jeg kom i mål efter ca. 50 minutters løb, strakte ud, drak min kakao og tog min MTB og cyklede hjem. Min far havde indsat mig med bil, men jeg skulle selv sørge for hjemtransporten :smile:, hvilket passede mig udemærket da det var godt vejr. O-løbet var idag øst for Tystrup Sø, ca 10 km sydøst for Sorø. Så der var en god lang vej hjem :tongue:

På vej hjem mødte jeg også min holdleder fra hold 8, som havde været ude og cykle med Slagelse Cykel Klub. Han er forresten igang med at starte en triathlonklub i slagelse, SLAGELSE TRI. Det bliver fedt!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan helt sikkert anbefale 1 x MTB pr. uge af distance mellem-30-50 km med fuld gas.

Det giver lige lidt ekstra til benene i udholdenhed og anderledes i forhold til løbetræningen.

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Kære Peter !

Tak fordi du var med d. 13. december i Charlottehaven til foredraget med Nicolai

Moltke-Leth.

Vi har nu lavet en endnu bedre udgave af arrangementet, med endnu flere øvelser

og interaktivitet, og hvor du garanteret får endnu mere energi og inspiration

med hjem. Vi holder det nu både i Århus d. 29. maj og København d. 15. juni.

Hvis du har lyst til at deltage igen, kan du komme med til kun 175,- excl. moms

fordi du er tidligere deltager. Skriv "KGVF Peter Andersen" i referencefeltet

når du tilmelder dig, så får du rabatten.

Hvis nogle af dine kolleger eller venner kunne trænge til en

saltvandsindsprøjtning og en gratis bog, er du velkommen til at sende denne

invitation videre til dem. Hvis de skriver "FRIEND Peter Andersen" i

referencefeltet når de tilmelder sig, kan vi se at det er dig der har anbefalet

arrangementet, og så finder vi på en lille overraskelse til dig.

Husk at arrangementet bliver fyldt op, så gør det med det samme.

De kan tilmelde sig på http://www.coachforum.net/nicolai.html eller ved at sende

mig en mail.

Stor sommerhilsen til dig og dine nærmeste

De bedste hilsner

Jesper Kjærgaard

Direkte 29 84 89 21

[email protected]

Dansk Coach Forum

http://www.coachforum.net

KYS DEN GAMLE VERDEN FARVEL

En eftermiddag der kan ændre dit liv - Mød jægersoldat, sociolog, kaptajn af

reserven eventyreren og forfatteren Nicolai Moltke-Leth den 15. juni kl. 15.00 -

18.00 i Charlottehaven i København og d. 29. maj kl. 09.00 - 12.00 i Århus.

Nicolai Moltke-Leth er landskendt for sine levende foredrag. Han vil denne dag

give alt hvad han har i sig for at inspirere dig... Med levende eksempler fra

hans eget liv, øvelser, musik og eksperimenter vil han gøre det klart for dig,

hvor meget potentiale du rummer inden i dig, og hvordan du får meget mere af det

frem i lyset.

Hans budskab er enkelt. Vi rummer alle sammen meget mere end vi er klar over.

Vores krop og sind er både vores bedste ven og værste fjende. Det handler om at

lære nogle enkle værktøjer, der gør at du kan realisere alt det bedste i dig. Vi

har alle muligheden, hvis vi tør tro på det.

Nicolai Moltke-Leth er i sit eget liv et godt eksempel på en person, som har

undladt at sidde i sofaen, men i stedet været aktiv og skabt sig et rigt liv.

Dette intense minikursus er interessant for dig, hvis du ønsker

- at forstærke dine drømme

- at gøre status på "dit liv"

- at udarbejde en plan for hvad du vil

- at blive udfordret

- at øge dine præstationer

- at lære hvad andre mennesker med succes har gjort

- at blive bedre til det du gør

- at give dig selv et "spark" bag i

BONUS - Kom tættere på Nicolai's personlige mentor. Fra kl. 17.30 - 18.00 (11.30

- 12.00 i Århus) holder Nicolai en workshop, som du kan deltage på gratis!

"Frigør din indre energi" er en workshop hvor Nicolai vil introducere dig for

nogle af de værktøjer som han har lært af verdens ledende underviser i personlig

motivation og coaching, Anthony Robbins.

På workshoppen fortæller Nicolai Moltke-Leth om Anthony Robbins

undervisningsform og hvad det er der gør ham så effektiv, og du får mulighed for

at afprøve det på egen krop! Er du interesseret i Antony Robbins bog "Notes from

a friend", får du den gratis på denne workshop!

Mere information og tilmelding på http://www.coachforum.net/nicolai.html - skriv

"FRIEND Peter Andersen" i referencefeltet.

Link to comment
Share on other sites

Hehe tusind tak! :4thumbup:

Det er virkelig skide godt! Jeg kunne godt finde på at tage til det en gang til, det er svært at få husket alt det han siger, ligesom når man ser stand-up live når man også kun at høre halvdelen af jokes'ne.

Dagens træning

12-13 km løb med rygsæk

1 x FHB

3 x sølvcirkel

1 times styrketræning

10km cykling

Løb med hold 8 en rolig tur forbi kasernen. Folk havde løbet hurtigt igår til sparta løbet i KBH. Jeg tog min rygsæk med for at træne mig lidt op til FEM. Deri var min camelbak med 3 liter vand, 1 liter kakao, diverse og plus handsker og knæbind til FHB. Det tog nogle ekstra kræfter må jeg indrømme :tongue:

Mine skinneben var også rimlig ømme så jeg holder en uges løbe pause for ikke at risikere noget. Nu har jeg også løbet godt til Lørdag,Mandag, Tirsdag og Idag så nu for de lige lidt pause.

Jeg havde ikke så mange kræfter tilbage, da jeg skulle lave cirklerne så der blev kæmpet for at komme igennem. Efterfølgende en smule styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Igår var jeg med Jonas i KBH for lige at få købt det sidste udstyr (frysetørret mad,nødrationer, gas,.......)

Efterfølgende tog vi til Christianshavn til Banff Mountain film festival. Der var boder fra Oure, forskellige adventure boder, friluftsland, Land Rovers etc.

Vi hørte to tøsers foredrag om deres tur over indlandsisen. efterfølgende Gudmands historie om 7 zummits. Efter aftensmaden var der extrem film. Klatrere, Glidere, Boaders, Faldskærm, etc... ..

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

fandt lige et godt billede til at illustrere log'en :smile:

post-8923-1146833024_thumb.jpg

PLus en lille hygge-artikkel om jægerne

http://www.fov.dk/arkiv/nyhedsbrev/2001/20...elsesenhed.html

http://www.fov.dk/arkiv/nyhedsbrev/2001/20...%20naturen.html

og lidt flere

http://www.fov.dk/arkiv/nyhedsbrev/2001/20/index.htm

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tja vild og vild. Synes at der er så mange ting der mangler, men jeg kan mærke at træningsprocessen modner mig. Så det er jo godt nok.

Idag

Arbejde i svømmeklubben. Efter mine hold, fandt jeg et ledigt bassin og svømmede lidt crawl frem og tilbage en halv times tid. Efterfølgende lidt pauser på bunden, så meget jeg nu kunne holde til.

Jeg er ellers meget træt og opbrugt. Jonas og jeg kom sent hjem fra KBH igår og ellers har den stået på meget træning i denne uge, så jeg kan mærke at der er lidt, der skal indhentes i weekenden.

Dagens musik

No Balance Palace

Kent 'Victor'

og selvfølgelig baggrundsmusikken til 'Eliten' :laugh: Naturligvis, men det regner jeg med at de fleste regner for en medfølge

'Vi får ikke ondt af jer fordi i ser trætte ud, derfor kan i ligeså godt smile og se glade ud. Sige godaften eller godeftermiddag når vi kommer og hilser på jer, istedet for at ligne nogle der burde være sendt hjem'

Instruktør fra Jægerkorpset

Link to comment
Share on other sites

NORDJYDSKE STIFTSTIDENDE (Fra i går)

Når jægeren er den jagede

Tommy Grøn.

Sergent Agerholm fra TvDanmark dokumentaren ”Jægersoldaterne” er i farezonen. Den godt to meter høje Niels Agerholm er én af de blot syv tilbageværende jægeraspiranter, der nu på 13. uge kæmper for at krybe gennem prestigens nåleøje og modtage den bordeaux jægerbaret, som kun 300 hårdføre danskere har opnået siden 1961. Fysisk har den nordjyske ”farmer” kvalifikationerne til at blive jæger, men det kniber med psyken. (s. 1/3)

Den dokumentar har jeg da aldrig hørt om?

jeg søgte lidt og fandt svar

Se siden http://www.amn.dk under TV

nu bliver det spændende at se om man kan få fat i dem. Det kunne være super lækkert!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share