Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

og selvfølgelig baggrundsmusikken til 'Eliten' :laugh: Naturligvis, men det regner jeg med at de fleste regner for en medfølge

'Vi får ikke ondt af jer fordi i ser trætte ud, derfor kan i ligeså godt smile og se glade ud. Sige godaften eller godeftermiddag når vi kommer og hilser på jer, istedet for at ligne nogle der burde være sendt hjem'

Instruktør fra Jægerkorpset

Der er jo sat højtalere op i øvelsesterrænet uden for Flyvestation Ålborg, med det musik kørende non-stop... :cool:

Link to comment
Share on other sites

Skinnebenene skulle have lidt fred, så det blev til en restitutionsweekend. Jeg tog igen ud i sommerhuset for at hjælpe de gamle med at renovere. Så lidt aktiv har jeg da været med at hamre, save, male, banke etc... Det blev også til en kajak aftentur lørdag. Ca 6 km i havkajak

Idag sov jeg også længe tænkte kroppen ville have godt af det. Så jeg stod først op ved 10 tiden, arbejde et par timer og cyklede hjem på MTB. Ca 14 km i modvind :devil:

Nu står den på pensumlæsning, der er årsprøve imorgen. Hvilket jeg har rimlig styr på, så det skulle også gerne blive til lidt fodbold i aften med drengene.

Noget jeg lige kom til at tænke på da jeg cyklede

Idag er der ca.

1 år og 6mdr. til jeg sender min ansøgning om frømandsuddannelsen til FVR

2 år og 2 mdr. til ansættelsesweekend hos FVR

2 år og 5 mdr. til 96 timer

2 år og 7 mdr. til elevskolen

Det skal blive djævelsk godt at komme igang :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tusind tak! Molkte må snart ringe og takke mig personligt :laugh: , jeg har også lokket en tøs fra min klasse, som godt kunne trænge til et spark i røven nogen gange. Hun har simpelthen så meget selvmedlidenhed, at der nærmest kun er til at grine over. Jeg har lagt mærke til at mange tøser lider af dette selvmedlidenheds syndrom, hvor de nærmest køre sig selv helt ned til sokkeholderne. "jeg er så dum og så grim, så fed, så ulækker, jeg kommer aldrig til at forstå det læreren siger, ingen vil have mig, verden hader mig, jeg består aldrig årsprøven, jeg gennemfører aldrig eksamen, jeg overlever ikke kemi-afleveringen" Konklusionen på deres problemer bliver for det meste at gå i panik eller gå hjem og lave ingen ting. :blink:

Det er til at blive idiot af at høre på.

I aften blev der spillet 2 timers fodbold med gutterne, jeg er slet ikk i form til at rende efter den åndssvage bold :laugh:

Jeg har også fået så meget styr på matematikken at der er intet i verden jeg er i tvivl om så længe det kan stilles op i algebra :laugh:

Link to comment
Share on other sites

hehe ja liniær algebra er den øverste sandhed..... hehe.... peter det er sku for vildt det program du holder dig! hvis du holder motivationen de næste 26 mdr. så er det vist kun skader der kan få dig ned med nakken! ærgeligt du ikke er lidt ældre og skal med til 07! så ku du jo bære min vandunk, når jeg bliver træt, hehe!!

hvis i føler for det så skulle i prøve at tage to på hinterbahn engang i mellem så løbe omkap den rigtige vej igennem og så hjælpes ad den modsatte vej... et par gange af det og så smager man for alvor på lungerne!! enjoy!

P.s overvejer i øjeblikket at tage med d 13 juni! men har noget eksamen ect. så skal lige se!

Edited by mazkjaer
Link to comment
Share on other sites

så er Mat A prøven overstået, piece of cake :4thumbup: :cool:

Mazkjaer: jeg er kun lige gået igang :cool: Min program bliver langsomt mere og mere struktureret, professionelt og målbevidst. Nu føler jeg at det hele lidt er en rodekasse, men det skal blive løgn snarest muligt.

Løb og o-løb er det eneste struktureret nu. Nu skal jeg igang med et ordentligt styrketræningsprogram som skal overholdes. Det kommer til at bestå af 3 forskellige slags træning. 1 = BW, sølv/guldcirkler. 2 kettlebell træning. 3 traditionel styrketræning med vægte. Og ¨så vil jeg også gerne i gang med en kategori, der hedder: FHB, Armgang i tov og stamme, rebklatring, håndtering af store uhåndterlige genstande fx kajak/båd/sten.

Desuden skal jeg igang med struktureret svømme og uv-træning. March, PTR-ture og adventureraces er også noget jeg mere jævnligt skal have gang i.

Jeg ville sq mere end gerne med til 07 :laugh: men regner med at vi ses derinde 09 :wink:

Træning:

Jeg har fundet min 12L dykkerflaske frem, den vejer 15,9 kilo uden luft. Den skal bruges til kettlebell træning indtil videre.

Link to comment
Share on other sites

Hej Peter

Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælpe med at skaffe kopier af

programmerne om jægersoldaterne - programmerne må ikke længere sælges.

Mvh

Anders Møller-Nielsen

Peter Andersen <[email protected]> wrote:

> Goddag

>

> Jeg fandt på deres side info om de to dokumentarfilm om

> jægersoldaterne. De

> ser jo vældig spændende ud!

>

> Er det muligt at købe disse dokumentare?

>

> På forhånd tak

> Mvh

>

> Peter

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

efter lidt forsøg på at lave KB øvelser med flasken måtte jeg alligevel give for tabt. De kan ikke lade sig gøre :laugh: Derpå tog jeg istedet sandsækken, efter et par øvelser skete der dog det, som ikke må ske. Der begyndte at løbe sand ud af sækken. Heldigvis stod jeg ude i haven i det dejlige vejr og kastede rundt med sækken, så katastrofen var ikke så stor. Det må være et tegn fra guderne om at jeg skal have noget mere sand i sækken :smile: Jeg måtte imidlertidig skifte tilbage til dykkerflasken som var udemærket til sandsække øvelserne, bortset fra at den var lidt for let. Kun 16 kg.

40 x skulderløft

20 x Frivend

20 x frivend og pres

2 x 20 x skulderpres

20 x squat

40 x dødløft

1 x dødløft med en arm (det er sq ikke nemt :tongue: )

40 x bænkpres

FVR's starthjemmeside er blevet pyntet fint op :w00t:

http://forsvaret.dk/fvr

jeg fik også lige læst lidt om sergent udd. hvis FKP skulle glibbe i første omgang, tror jeg at jeg vil have en tur som almen sergent i hærens kamptropper.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Har et par spørgsmål til jer herinde...

Hvor gamle er de forskellige...

Og hvem søger hvor hen...

Og hvorfor er der ingen der har billed på deres profiler. ( Har det heller ikke selv.. ) Men det kunne være rart at se hvordan de andre herinde er trænet.. for det lyder som om de fleste træner en del...

Og så vil jeg gerne have lidt hjælp til at sætte et bedre program sammen... ind det jeg bare laver nu..

Det var vist det hele.....

Eller sidste spørgsmål er sku nok hvorfor damen ikk har serveret aftensmaden endnu. Den er jo over 18.00... men det kan i jo nok ikk hjælpe med.........

mvh JOVI

Link to comment
Share on other sites

Har et par spørgsmål til jer herinde...

Hvor gamle er de forskellige...

Og hvem søger hvor hen...

Og hvorfor er der ingen der har billed på deres profiler. ( Har det heller ikke selv.. ) Men det kunne være rart at se hvordan de andre herinde er trænet.. for det lyder som om de fleste træner en del...

Og så vil jeg gerne have lidt hjælp til at sætte et bedre program sammen... ind det jeg bare laver nu..

Det var vist det hele.....

Eller sidste spørgsmål er sku nok hvorfor damen ikk har serveret aftensmaden endnu. Den er jo over 18.00... men det kan i jo nok ikk hjælpe med.........

mvh JOVI

Nu er det jo Peters log, men kan da lige svare for mit eget vedkommende :smile:

Jeg vejer selv 67 kg, så er ikke specielt stor, dvs. mine præstationer har sjældent noget med mit udseende at gøre :smile: Men kan da godt smide nogle billeder af mig selv i bar mave op i loggen.. :laugh: Er bare bange for at det vil blive mistolket, hvis i ved hvad jeg mener :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det jo Peters log, men kan da lige svare for mit eget vedkommende :smile:

Jeg vejer selv 67 kg, så er ikke specielt stor, dvs. mine præstationer har sjældent noget med mit udseende at gøre :smile: Men kan da godt smide nogle billeder af mig selv i bar mave op i loggen.. :laugh: Er bare bange for at det vil blive mistolket, hvis i ved hvad jeg mener :laugh:

Nåååå ja.. Jeg kunne jo også være en gammel gris som bare ville have billeder af yngre nøgne drenge... :4thumbup:

Selv er jeg mere tungt bygget 173 cm.... 80 kg... Drømmen for mig ligger i jærgerkorpset... Men skal jo lige have min værnepligt her om et par måneder.... SÅ ser vi om drømmen holder... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jovi: Billeder kan være fuldstændig ligemeget. Hvis du tror at omkredsen på din biceps brakii afgør, om du bliver frømand eller jæger, så tror jeg ikke du har brugt nok tid herinde på mol. De fleste jeg træner med i løbeklubben, som løber marathon på 02:25 ligner sq ikke supermænd, de er bare nogle siv. Verdensmesteren i pullups ligner heller ikke en, der træner. Og hvordan vi ser ud i ansigtet synes jeg kan være bedøvende ligemeget. Hvis jeg skulle starte min log fra ny ville jeg vælge at være 100 procent anonym.

Bedøm ikke folk på hvad de vejer,højde og hvordan de ser ud, men prøv at se på hvad de kan. Og det står allerede herinde.

Hvis du vil se store bøffer, kig da i en bodybuilder log. Men jeg regner íkke med at særlig mange bodybuildere kan gennemføre udd.forløbet hos FKP U JGK påtrods af at de kan løfte halvandenhundrede kilo i bænkpres.

Men jeg er 17 og søger frømandsuddannelse ved søværnet når jeg har afsluttet gymnasiet.

Post script, hvis maden ikke står på bordet, da er hendes opdragelse for udisciplineret og en afstraffelse vil være passende.

Link to comment
Share on other sites

Jovi: Billeder kan være fuldstændig ligemeget. Hvis du tror at omkredsen på din biceps brakii afgør, om du bliver frømand eller jæger, så tror jeg ikke du har brugt nok tid herinde på mol. De fleste jeg træner med i løbeklubben, som løber marathon på 02:25 ligner sq ikke supermænd, de er bare nogle siv. Verdensmesteren i pullups ligner heller ikke en, der træner. Og hvordan vi ser ud i ansigtet synes jeg kan være bedøvende ligemeget. Hvis jeg skulle starte min log fra ny ville jeg vælge at være 100 procent anonym.

Bedøm ikke folk på hvad de vejer,højde og hvordan de ser ud, men prøv at se på hvad de kan. Og det står allerede herinde.

Hvis du vil se store bøffer, kig da i en bodybuilder log. Men jeg regner íkke med at særlig mange bodybuildere kan gennemføre udd.forløbet hos FKP U JGK påtrods af at de kan løfte halvandenhundrede kilo i bænkpres.

Men jeg er 17 og søger frømandsuddannelse ved søværnet når jeg har afsluttet gymnasiet.

Post script, hvis maden ikke står på bordet, da er hendes opdragelse for udisciplineret og en afstraffelse vil være passende.

Ved godt hvad det er der tæller....Har læst alle bøgerne om det...... Og hvad er det sjove ved muskler det kan man snyde sig til... Er nu mere til kondi og stædighed...

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt synes jeg man møder meget hovedrysten og folk der tvivler på at man KAN... Men dels motiverer det mig, og dels gør det at jeg ikke reklamerer så meget med det, udover hér på MOL.. :smile:

Jeg har også lært at holde det for mig selv og mine gode venner. Hader folk der griner og latterlig-gøre andres drømme. Så slår de dem måske helt i smadder og det er sq ærgerligt.

Og jeg gider simpelthen ikke høre på folk skal sige til mig, at jeg er naiv hvis jeg tror at jeg kan gennemføre. Det tror jeg sq at jeg ved bedre end dem, da jeg kender de aktuelle krav og jeg kender mig selv. Hvorfor skal jeg skamme mig over at have en drøm lidt udover det sædvanligt?

Da jeg som 13 årig fandt ud af at jeg ville frømand, grinede folk af mig. Selvfølgelig havde jeg overhovedet ikke det, der skulle til i den alder, men det har da ikke forhindret mig i at træne og i at prøve når tiden kom.

Hvorfor skal vi latterliggøre hinanden og presse janteloven ned over hinandens hoveder.

"Du skal fandme ikke tro du kan noget, eller vil blive til noget!!"

Hvis du tror det, vil jeg spotte dig og mobbe dig til du vrider dig selv fra drømmen og tanken om at prøve at skille dig ud fra mængden og gøre noget usædvanligt og anderledes.

Vi begrænser hinanden. Hader når folk gør sådan noget og desværre er der mange der gør det. Ikke kun unge fandme også forældre osv. :nonono:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

For lige at tage Jovi lidt i forsvar, så synes jeg mange gange at BW træning igennem mange år givet en ganske pæn, omend lille krop.. Så set fra dét synspunkt kunne det da være meget spændende.. Eller lidt.. :tongue:

Jeg har også lært at holde det for mig selv og mine gode venner. Hader folk der griner og latterlig-gøre andres drømme. Så slår de dem måske helt i smadder og det er sq ærgerligt.

Og jeg gider simpelthen ikke høre på folk skal sige til mig, at jeg er naiv hvis jeg tror at jeg kan gennemføre. Det tror jeg sq at jeg ved bedre end dem, da jeg kender de aktuelle krav og jeg kender mig selv. Hvorfor skal jeg skamme mig over at have en drøm lidt udover det sædvanligt?

Da jeg som 13 årig fandt ud af at jeg ville frømand, grinede folk af mig. Selvfølgelig havde jeg overhovedet ikke det, der skulle til i den alder, men det har da ikke forhindret mig i at træne og i at prøve når tiden kom.

Hvorfor skal vi latterliggøre hinanden og presse janteloven ned over hinandens hoveder.

"Du skal fandme ikke tro du kan noget, eller vil blive til noget!!"

Hvis du tror det, vil jeg spotte dig og mobbe dig til du vrider dig selv fra drømmen og tanken om at prøve at skille dig ud fra mængden og gøre noget usædvanligt og anderledes.

Vi begrænser hinanden. Hader når folk gør sådan noget og desværre er der mange der gør det. Ikke kun unge fandme også forældre osv. :nonono:

Præcist.. Har faktisk lagt mærke til at det mange gange er dem der selv har måttet opgive deres drøm, eller dem som ikke HAR nogen store drømme, der holder én tilbage..

Link to comment
Share on other sites

Nåååå ja.. Jeg kunne jo også være en gammel gris som bare ville have billeder af yngre nøgne drenge... :4thumbup:

Selv er jeg mere tungt bygget 173 cm.... 80 kg... Drømmen for mig ligger i jærgerkorpset... Men skal jo lige have min værnepligt her om et par måneder.... SÅ ser vi om drømmen holder... :bigsmile:

Det var nu ikke så meget dét jeg tænkte, men okay, ja! :laugh:

Okay... Ja, det var sgu ret tungt.. Er du BB'er?

Link to comment
Share on other sites

Nå det er fedt? :laugh:

Ej seriøst, så er det bare med at få gang i noget løb! :smile:

hvor gammel er du PatrickGO ... og hvis det var til mig det med løbetræningen... Så er jeg i fuld gang...eller jeg er nået til et dødt punkt.. hvor vægten ikke bevæger sig... Men det gør jeg... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Store muskler og tunge kroppe er absolut ingen fordel. Hvad hjælper det at kunne løfte 100 kg, når man ikke kan løbe 5 km?

Hvis man ser på hvordan folks kroppe er byggede op, hænger det ofte også sammen med mentaliteten. De såkaldte "siv" er som oftest dem der holder længst, dem der kan løbe længst, dem der holder til det største psykiske pres.

De store tunge drenge fyrer deres energi af på nul komma fem, og giver hurtigt op over længere distancer, så tar man det i betragtning, har peter jo en rigtig god chance for at gennemføre. ( jeg kalder dig hermed ikke et siv :tongue: , men du er jo ikke BB typen. Gudskelov)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share