Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ja hehe alt det påstyr med at komme ind de seje steder, rende efter damerne osv. :laugh:

Nej jeg har ikke en endnu. Men det er planen. Synes bare det er skidehamrende dyrt for en sten med et håndtag. Man burde kunne skaffe noget tilsvarende til en meget billigere penge.

Gårsdagenstræning:

10-11 km løb, højt tempo

Panik/stres træning

En smule dykning og svømning

Løb i den flotte skov i regnvejret. Perfekt løbe vejr! Vi havde alle gode ben og lagde et rigtig godt tempo. Snakken lå på DTU Adventure race. Vi har bestemt os for at deltage. Det bliver Uffe, Niels (vores løbetræner) og jeg. Niels har nogle kontakter så vi kan blive sponsoreret af en bank i Slagelse (Spar Trelleborg) imod at bankens ungdomsblad (STone http://www.st1one.dk/ ) får lov at skrive en artikkel om os. :smile:

Vi løb rigtig godt til og kom åbenbart til at misse en sløjfe på ruten. Vi stod i hvert fald tilbage ved klubhuset 20 min før tid. Det skulle naturligvis ikke gå til spilde, så vi tog lige et par ekstra turer.

efterfølgende undervisning af elevdykkerne. Vi fik dem bl.a til at 'bygge' en bro ud af forskellige bade-redskaber. Både Jonas,Uffe og jeg kunne gå tørfodet fra den ene ende af bassinet til den anden. :4thumbup:

Da eleverne var sendt hjem. Fik Uffe en skør ide, som alligevel ikke var så skør endda. Han ville bagbindes på hænder og fødder, havde et blybælte på og svømme 4 baner. Jeg tænkte at det ville gå galt og var helt sikker på, at det der skulle jeg fandme ikke. Jeg havde bundet Uffe stramt så han ikke kunne fjerne håndfladerne fra hinaden eller anklerne fra hinanden.

Jonas og jeg lå som sikkerhed. Uffes panik-tegn var at række tunge af os, så skulle vi omgående få ham til overfladen. Uffe blev smidt i vandet og hele tiden trukket imod bunden af blybæltet. Han nåede lige at få en mundfuld luft før han blev trukket under igen. Efter et par baners kæmpen fandt han dog teknikken og gennemførte uden at blive alt for presset.

Jeg havde vendt sagen lidt oven i hovedet og besluttet mig for at jeg også ville gennemfører. Der skulle jo brydes nogle grænser og dette var en grænse. HVis jeg gik i panik og uffe ikke holdte ordentligt øje med mig ville jeg drukne.

Jeg blev også bagbundet og smidt i vandet. Jeg havde luret Uffes teknik af og gennemførte uden at blive stresset.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kontrol:

Ved afslutningen på jægeraspirant kurset skal jægeraspiranten opfylde følgende krav:

- Jægercirkel tre gange på max. 10 ½ minut.

- 2400 m løb i kampuniform og militærstøvler på max. 10 ½ minut.

- 10 m tovklatring i uniform, militærstøvler og med våben.

Ovennævnte skal gennemføres på max. 60 min.

- 1000 meter svømning i badetøj på max. 24 min.

- Sølvmærke i kampsvømning

- Livredderprøve

-10 km løb i kampuniform og militærstøvler på max 52 min.

- Gennemføre "ansættelsesugen" jvf. særlig plan.

Fra FVR

Lyder halvhårdt

Gad vide hvad der menes med jægercirkel?

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Kontrol:

Ved afslutningen på jægeraspirant kurset skal jægeraspiranten opfylde følgende krav:

- Jægercirkel tre gange på max. 10 ½ minut.

- 2400 m løb i kampuniform og militærstøvler på max. 10 ½ minut.

- 10 m tovklatring i uniform, militærstøvler og med våben.

Ovennævnte skal gennemføres på max. 60 min.

- 1000 meter svømning i badetøj på max. 24 min.

- Sølvmærke i kampsvømning

- Livredderprøve

-10 km løb i kampuniform og militærstøvler på max 52 min.

- Gennemføre "ansættelsesugen" jvf. særlig plan.

Fra FVR

Lyder halvhårdt

Synes det lyder rimeligt.

Hvad er jægercirkel?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

4,8 km O-løb sort/svær (djævelsk forbandet møg svær :dry: )

Brugte lang tid på at finde start stedet så kom 20 minutter senere end planlagt, hvilket ikke var noget problem, men så kunne jeg ikke nå at komme hjem og se Bs og Bubber :laugh:. Det var en ung løber der havde arrangeret løbet og den sorte var idag ekstra svær. Man kunne ikke se posten før man nærmest stod ovenpå den. Det pissede ned, man blev lynhurtigt gennemblødt, mange bakker, skidekoldt, skrænter og bakker over det hele, tæt og ufremkommeligt terræn. Efter at have kæmpet med at finde de første 10 poster var jeg færdig. Mine ben var tunge efter igår og min mave skreg på mad, da det var 3 timer siden jeg sidst havde spist noget. Kroppen brugte masser af energi på at ryste og holde en varm. Jeg gled på en gren og landede som en sæk kartofler, så lang jeg var, i et moset område. Jeg var fuldstændig alene og fuldstændig smadret. Nu gad jeg sq snart ikke mere. Djævelsk god træning :devil: Resten af løbet skulle bare overståes, men der blev ikke slækket nogen steder!

Nu nyder jeg et par tørre sokker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

4,8 km O-løb sort/svær (djævelsk forbandet møg svær :dry: )

Brugte lang tid på at finde start stedet så kom 20 minutter senere end planlagt, hvilket ikke var noget problem, men så kunne jeg ikke nå at komme hjem og se Bs og Bubber :laugh:. Det var en ung løber der havde arrangeret løbet og den sorte var idag ekstra svær. Man kunne ikke se posten før man nærmest stod ovenpå den. Det pissede ned, man blev lynhurtigt gennemblødt, mange bakker, skidekoldt, skrænter og bakker over det hele, tæt og ufremkommeligt terræn. Efter at have kæmpet med at finde de første 10 poster var jeg færdig. Mine ben var tunge efter igår og min mave skreg på mad, da det var 3 timer siden jeg sidst havde spist noget. Kroppen brugte masser af energi på at ryste og holde en varm. Jeg gled på en gren og landede som en sæk kartofler, så lang jeg var, i et moset område. Jeg var fuldstændig alene og fuldstændig smadret. Nu gad jeg sq snart ikke mere. Djævelsk god træning :devil: Resten af løbet skulle bare overståes, men der blev ikke slækket nogen steder!

Nu nyder jeg et par tørre sokker :tongue:

Hahaha, sjov fortælling! :4thumbup:

Men lyder faktisk som en mindeværdig træning, som jeg selv har været så heldig at have nogle få af, med den gode Mathias.. :cool:

Lyder som lidt af en udfordring! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skam være til den. Det gik godt, men min dansklærer synes nok at min fortolkning ikke er festlig nok. Hun plejer at se mange flere fallos end jeg i de tekster. Jeg driller hende lidt med at forklare alt hvad der sker i teksten udfra et naturvidenskabeligt synspunkt. Alt kan forklares på den måde.

Fx er konen i historien ikke besat af djævlen og utro. Hun har bare en fødselsdepression og har nedsat lyst til sex. :laugh: Min dansk lærer får grå hår i hovedet, men jeg nægter alt det fallos pis.

jeg har også modtaget mit tommelfingerskompas med tilhørende svensk vejledning.

SILVA KOMPASS

ENKELT, SNABBT OG SÄKERT

TÄNK SMART, TÄNK KLART - RÄTT KURS I HÖGSTA FART!

:laugh: :4thumbup:

Det er da et slogan der holder!

Vedlagt også et billede af svenska landslaget :laugh:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

1 times løb. ink. 3 x 1500 meter spurt jeg har løb dem hver imellem 5:20 og 5:30. (dvs. cooper tempo på 3272-3377m)

1 times svømning. inkl. hård opvarmning og 10 x 100m spurt. Under 2 min. pr. spurt.

10km cykling

Hård løbetræning, men udemærket vejr og skoven og den udsprugne bøg er flot. Spurterne trak tænder ud. Jeg fik at vide af min træner, at jeg ikke måtte lægge for hårdt ud og prøve at følge med de andre, men istedet holde min puls under 185 for at undgå at gå død til sidst. Som sagt så gjort holdte et højt konkurrencestempo, men frustrerende at se de andre løbe fra. Der er mange gode løbere men stadig irriterende at lægge sidst. De bedste kom ind på 4:40 per. spurt. Den sidste var næste ikke til at holde ud og jeg måtte også en tur i buksen efterfølgende for at sk..... Efterfølgende blev der fortsat med bukserne fulde af bøgeblade :blush:

Hård træning og benene var lang tid om at blive varme efter det hårde o-løb igår.

Svømning. Her blev der givet gas og der blev kørt på efterbrænder. Der er ikke meget energi tilbage når man først har været ude og give sig helt i løbet. Vi holdte et kanon tempo, og jeg tror aldrig, at jeg har svømmet så godt før. :4thumbup:

Der blev udelukkende svømmet crawl. En af svømmerne som ikke var med ude at løbe, var imponeret over at vi kunne holde tempoet efter en lang løbetur med spurter :cool:

Der blev afsvømmet med lidt uv-baner, og så i sauna og hjem og spise aftensmad

'Nu er det lige blevet rettet, så det også er til at forstå. Min hjerne kørte ikke optimalt efter alt den træning igår'

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Træning

2 timer i svømmehallen med Jonas. 2,5 km. 20 x 100m hurtig crawl. 500m rygcrawl plus lidt uv og spring.

Hårdt efter også at have svømmet langt igår, men jeg er sulten efter svømning jeg kan mærke at det giver godt og jeg bliver bedre for hvert træningspas.

Hjem og spise aftensmad og derefter med Uffe ud og styrketræne. Det blev god seriøs styrketræning og vi fik tips og tricks til at få gjort det hele ordentligt og komme det hele igennem. Nu bliver styrketræningen også snart ordentligt struktureret.

15km cykling

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Træning

2 timer i svømmehallen med Jonas. 2,5 km. 20 x 100m hurtig crawl. 500m rygcrawl plus lidt uv og spring.

Hårdt efter også at have svømmet langt igår, men jeg er sulten efter svømning jeg kan mærke at det giver godt og jeg bliver bedre for hvert træningspas.

Hjem og spise aftensmad og derefter med Uffe ud og styrketræne. Det blev god seriøs styrketræning og vi fik tips og tricks til at få gjort det hele ordentligt og komme det hele igennem. Nu bliver styrketræningen også snart ordentligt struktureret.

Hvad ligger i og svømmer 100m på, ca?

Link to comment
Share on other sites

Vi blev smadret ordentligt igennem både fredag og lørdag. Niveauet var højere, folk var hurtigere, mere voldsomme og præcise i deres angreb og tacklinger. Der var dobbelt så mange spillere i vandet som vi er vant til, så det var hårdt at gøre noget som helst. Jeg fik dog lirket et enkelt mål ind fredag aften.

Desuden lækker opvarmning af Mr. Freeze :4thumbup:

Idag halter jeg lidt på det ene ben, har buler i hovedet rundt om tindingen og kan ikke kigge til højre pga. af nakken.

Men vil lærte helt sikkert mange ting og de skal bruges i undervisningen allerede mandag. Desuden fik vi også nogle gode kontakter fra næstved. De har et hold som matcher vores i Slagelse og vi skal snart have os nogle gode venskabskampe.

Der er kommet svar fra diamant extrem.

Hej Peter

Jeg har nu snakket med min stab og nogle få andre i korpset om det.

Der er to ting vi er sikre på:

Hvis du deltager skal du være medlem af korpset, dette er af hensyn til forsikring issues, så vi er sikre på at du er ligestillet med resten af deltagerne

Hvis du deltager skal du være i ført uniform, om den er lånt eller købt er ligegyldigt, bare den er grøn :-) Grunden til dette er at sikre at resten af deltagerne ikke opfatter dig som noget specielt. (Ikke at det på nogen måde skal være hemmeligt at du ikke er "spejder" men mere at de ikke bliver konstant mindet om det)

Når det er sagt skal jeg være ærlig overfor dig, og sige at der er en del der har været skeptiske. Grunden til dette er at vi er usikre på om du vil få det ud af det som du forventer, og vi er usikre på om der vil være andre deltagere der vil finde det generende at du ikke er spejder og der derfor er visse ting du ikke har lært.

Samtidigt kan vi også godt se at det langt fra er sikkert at denne usikkerhed er velbegrundet. Vi vil derfor ikke forhindre dig på nogen måde i at deltage, men vil dog opfordre dig til at du overvejer en gang til om du tror at det vil virke, for du er nok den bedste til at vurdere det. Til at hjælpe dig vil jeg derfor prøve at beskrive nogle af de elementer der er en fast del af en spejderlejr, men som måske kan opfattes som anderledes, så du har en forudsætning for at vurdere om det er noget for dig. Du lød som du havde nogle venner og bekendte der allerede var spejdere, og hvis du kunne finde tid til at drøfte det med dem, kan det nok også give værdifuldt input.

For nemhed skyld vil jeg starte med at beskrive et helt almindeligt spejderkursus.

Helt grundlæggende arbejder vi i patruljer på 6-8 deltagere. Næsten alt bliver lavet samlet i patruljen, hvilket vil sige at der er en stor afhængighed af de andre. Vi arbejder generelt efter princippet om Leaning by Doing, hvilket vil sige at vi ikke opererer med lange instruktioner inden at vi prøver tingene, og lader deltagerne lære af at prøve.

Vores aktiviteter er meningen skal udvikle det "Hele menneske" ved at udfordre 6 udviklingsområder. Disse områder er: Fysisk, Psykisk, Åndeligt, Intellektuelt, Socialt og Følelsesmæssigt, hvilket vi forsøger at lade væres aktiviteter bære præg af. Hvilket fagligt område aktiviteten benytter sig af er principielt ligegyldigt, men vi har dog som KFUM spejdere valgt at lægge vægt på følgende elementer

Teltslagning

Båltænding

Brændehugning

Pionering (Besnøringer og rafter)

Forkyndelse (Andagter og gudstjenester)

O-løb

Hike

Natløb

Madlavning over bål

Inspektioner

Lejrbål

Natur aktiviteter

Førstehjælp

Klar dig selv (Herunder huskelege, iagttagelse og lign)

Koder

Flagcermonier

Som motivationsfaktorer bruges ofte konkurrence, gulerods princippet eller stokke princippet (Ikke forstået fysisk)

Denne cocktail er det så vi skal forsøge at udfordre deltagerne på ExtremDiamant med.

Vores aktiviteter vil derfor blive baseret på traditionelle aktiviteter som vi "twister" på forskellig vis, så de bliver mere udfordrende. Dette kan være manglende søvn, meget lidt spise, "provokerende" koncepter for aktiviteter, stress, overraskelse og meget andet. Kort sagt vil det ikke være en uge hvor der ikke er den store fritid. Dog vil der under visse aktiviteter være bedre tid til hinanden i patruljen end andre.

Det er normalt en meget integreret del af spejderarbejdet at de aktiviteter man bliver sat til, uanset hvor ufede de måtte synes på det givne tidspunkt, ikke er til diskussion. Dette vil jeg ikke umiddelbart forvente ville være et problem da målet med din træning er at havne et sted med endnu strengere disciplin end vi fører :-)

Jeg håber at dette kan give et lille indblik i hvad du overvejer at melde dig til. Hvis du kommer frem til at gerne vil og mener at du vil kunne lære noget, ser vi frem til at have dig som kursist.

Hvis du skulle have nogen som helst spørgsmål er du mere end velkommen til at ringe igen. Jeg ville også kunne finde på anbefale at du måske prøvede at høre om du kunne komme med en af dine venner eller din kusine på en weekendtur, da dette også vil give dig et indblik, og i hvert fald ville hjælpe meget på at sikre at dine forventninger ikke er for forskellige end det som du kommer til at opleve.

Glæder mig til at høre fra dig

Rune Kværnø

P.S. Undskyld den forholdsvis lange smøre :-)

Det er lige præcis det jeg søger og ikke kan træne selv :4thumbup:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Der er også kommet brev med de sidste oplysninger til FEM, som vi skal løbe i næste weekend. Det bliver sq en hård omgang.

Skal jeg skære træningsmængden ned her den sidste uge op til løbet?

Vi er kommet på start listen. Team Andersen!

http://www.fjallraven.dk/fem/

Meget interessante navne især på fem70. Det må sq være en hård nød at knække Damn!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Der er også kommet brev med de sidste oplysninger til FEM, som vi skal løbe i næste weekend. Det bliver sq en hård omgang.

Skal jeg skære træningsmængden ned her den sidste uge op til løbet?

Ned, men hold dig igang.

Hvor lang tur har i tilmeldt Jer?

Fed UV træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share