Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

vi har tilmeldt os 35'eren. Vi har ikke så meget erfaring indenfor orientering, løb med rygsæk og adventure endnu så vi starter bare stille ud, men jeg tror at det bliver rigtig hårdt.

Synes bare en 4,6 km sort kan slå mig ud. Men o-niveauet skulle være en del lavere på 35'eren.

Ja træningen var super og så var det i Islevbadet. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal igang med træningen op til evolutionrace. Derfor har jeg været ude og bestille nogle 3meters master. Så graver jeg nogle gode huller til dem og spænder et reb i mellem i ca. 10 meters afstand. Det bliver god træning for armbøfferne, især når jeg kan begynde at klatre med rygsæk :w00t:

Der skal også trænes i at hive en sandsæk op via pælen og et tov. Men skal have købt mig en ny sandsæk :dry:

I aften står den på løb og uv-rugby.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal igang med træningen op til evolutionrace. Derfor har jeg været ude og bestille nogle 3meters master. Så graver jeg nogle gode huller til dem og spænder et reb i mellem i ca. 10 meters afstand. Det bliver god træning for armbøfferne, især når jeg kan begynde at klatre med rygsæk :w00t:

Der skal også trænes i at hive en sandsæk op via pælen og et tov. Men skal have købt mig en ny sandsæk :dry:

Coool, også dét jeg er i gang med! :4thumbup:

Og selvfølgelig dødløft af tung sten.. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning

løb med klubben

dykning

uv-rugby

Vi løb i regnen og tordnen. Jeg måtte desværre melde fra efter 10minutters løb pga. af maven. Den krøllede sig simpelthen sammen og tog lungerne med sig. De andre løb videre og jeg begyndte at gå istedet, hvilket ikke hjalp en meter. Det gjorde simpelthen lige ondt og jeg måtte tvinge mig selv til ikke at trække vejret overfladisk. Det regnede som sagt fra oven og da jeg kom tilbage til klubhuset var jeg gennemblødt og rystende. Heldigvis var der åben ellers skulle jeg havde stået i regnen i mit tynde næsten ikke eksisterende løbetøj. Jeg kom på kummen og det hjalp godt efter 10 minutters tid, hvorefter jeg lige kunne nå at sprinte en tur på de sidste 10 min.

I svømmehallen lærte vi eleverne, det vi selv havde lært fra landsholdstræningen. Efterfølgende inviterede vi svømmerne over i bassinet og smadrede dem sønder og sammen.

Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/Førs...er+uddannet.htm

FKP, JGK og AKS er ikke de eneste, der kan uddanne finskytter. Nu er der også folk fra LG, som har taget uddannelsen. Lige noget for Niels Weldingh?

Jeg er simpelthen så træt idag. Har haft svært ved at koncentrere mig i skolen og hele min krop føles tung og træt. Jeg springer o-løb over for at komme lidt til kræfter.

Tror trætheden kommer af sidste uges hårde træningsprogram sammen med ingen ordentlig hvile i weekenden.

Nu skal jeg bare være klar til F.E.M ellers havde det nok været god træning at tage til O påtrods af trætheden, men nok ikke sundt for motivationen.

Det kan også være jeg er ved at blive syg, jeg krydser fingre. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

I det nye år vil jeg:

Gennemfører så mange selvtillidsøvelser som muligt. Kom gerne med forslag! :smile:

Springe fra 10 meter vippe

Melde mig ind i orienteringsklubben OCS i Slagelse, mon ikke jeg også kan få Omega med på den ide?. Så skal jeg have løbet en masse o-løb og blive en sand ørn til kort og orientering.

få løbet noget mere end jeg gør nu, i løbeklubben. Og komme i bedre form. Når det nye år er ved at være omme, ville jeg gerne have min cooper op på de 37-3800 meter.

Uffe og jeg skal have noget mere march i benene. Vi skal også ind og gå dybt i skoven om natten noget mere.

Kunne også godt tænke mig nogle turer, hvor man blev presset over flere dage i træk. (Kunne være fedt at komme over og lege med Patrick :smile: )

Blive ved med at træne svømning mindst en gang om ugen. Jeg vil gerne op og kunne svømme 2 baner uv altså 50 meter. Nu svømmer jeg 25-30 meter. Mit delmål i år er 35-40 meter.

Uffe og Jeg skal til staden og spille mod de hårde drenge i uv-rugby. Vi skal nok bide fra os så godt vi kan og så må vi se hvorvidt der er plads til os på det ærefrygtede U-21 landshold.

Fandt lige noget omme bag i loggen.

10m vippe er stadig et mål. I sommerferien skal jeg til Ollerup en uge, hvor der er mulighed for at springe. X

Jeg har meldt mig ind i OCS og har løbet hele sommersæsonen indtil nu. X

Hmm en cooper på 3800m, kan jeg ikke klare endnu. Min max cooper ligger nok på 3400. Men om et halvt år skulle det gerne nærme sig. Jeg løber 3 til 4 gange om ugen, hvilket er mere end i vinters. X

Jonas og jeg gik en lange natmarchtur. X

Længerevarende ture. Jonas og jeg skal over og lege med Patrick. Jeg regner med at jeg skal med til Diamant Extrem og vi er sponsoreret tilmeldt til DTU Adventure 150km. X

Jeg svømmer fast 2 gange om ugen og har klaret 50m uv. X

Vi har været til landsholdstræning og har lært en masse (og fået en masse tæsk). X

Det ser jo ok ud. Jeg har klaret de fleste mål eller arbejder mig besluttet hen imod dem :4thumbup:

Tid til at sætte nogle flere og nye mål!

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/HOK/Nyt+og+Presse/Førs...er+uddannet.htm

FKP, JGK og AKS er ikke de eneste, der kan uddanne finskytter. Nu er der også folk fra LG, som har taget uddannelsen. Lige noget for Niels Weldingh?

Ja det kunne være en fed uddannelse, men for at komme i første kompani skal man så vidt jeg ved have en udsendelse i bagagen, hvor man har gjort sig bemærket - som feks. efter HRU bliver et antal af de dygtigste udsendte tilbudt en plads ved 1. KMP.

Se evt. vores egen side http://forsvaret.dk/LG/I+Bataljon/Nyt+fra+...nde+eksamen.htm

- Lækker træning :4thumbup: :devil:

Link to comment
Share on other sites

Onsdags træning

14km intervalløb med klubben

1 times svømning

10 km cykling

Det regnede da vi løb og vi blev virkelig presset. Efter en halv times løb havde jeg bare lyst til at brække mig og lægge mig til at dø i grøften. Jeg kom dog igennem men tempoet var højt som altid.

Da jeg kom tilbage til klubben og de andre fra holdet var gået, satte jeg mig ned og lagde mig ned over et bord. Jeg må have lignet lort. En dame kom nemlig hen og spurgte om jeg havde det dårlig? og om jeg skulle brække mig? :laugh::tongue:

Så blev der cyklet til svømmehallen, hvor vi nærmest startede forny med intervallerne. Vi lavede noget pyramide noget.

Opvarmning

6 x 100m

6 x 75m

6 x 50

6 x 25

Spurt med ca. 5 sekunders pause imellem hver rep. :tongue:

Efterfølgende lidt løst svøm og lidt teknik og spring.

Desuden har jeg købt nogle kæmpe pæle. 4 meter høje hver. De kunne selvfølgelig ikke være i bilen så jeg måtte slæbe dem hjem. Det kunne også godt trække lidt kræfter. Jeg nåede lige at grave det ende 1meters hul før jeg tog til løb. Så mangler jeg bare lige det andet hul, krogene og noget reb, så har jeg en lækker lækker tovbane. Det bliver godt for armbøfferne. :superman:

Link to comment
Share on other sites

jeg skulle et smut til nordsjælland for at besøge familien. Min kusine, hendes kæreste og min fætter er/har været dygtige spejderledere, så vi fik kigget og drøftet sagerne vedr. Diamant extrem. Der er rigtig mange ting, jeg skal have styr på og lære, men vi finder ud af det. Jeg lærte lige lidt flere knob og prøvede mig med lidt pionering af nogle håbløse kæppe.

Tonser jeg har svaret dig :wink: Men du kan bare stille spørgsmål i min log.

Jeg skulle forresten bestille noget tov fra denne side www.55nord.dk

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hva' pokker laver du oppe så tidligt på en helligdag Peter?! :blink::tongue:

Sejt, men jeg forstår ikke, PTRKUR: 43 dage ASPKUR: 40 dage...? Er det ikke hhv. 8 og 16 uger?

Der er lavet en hel del om i uddannelserne inden for de sidste år, men jeg tror aldrig de har være på 8 og 16uger - De har så vidt jeg ved altid været på omkring 6uger hver.

Link to comment
Share on other sites

Der er lavet en hel del om i uddannelserne inden for de sidste år, men jeg tror aldrig de har være på 8 og 16uger - De har så vidt jeg ved altid været på omkring 6uger hver.

8 er det nu.. har skrevet til dem, så må de lige be- eller afkræfte det.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi blev smadret ordentligt igennem både fredag og lørdag. Niveauet var højere, folk var hurtigere, mere voldsomme og præcise i deres angreb og tacklinger. Der var dobbelt så mange spillere i vandet som vi er vant til, så det var hårdt at gøre noget som helst. Jeg fik dog lirket et enkelt mål ind fredag aften.

Desuden lækker opvarmning af Mr. Freeze :4thumbup:

Idag halter jeg lidt på det ene ben, har buler i hovedet rundt om tindingen og kan ikke kigge til højre pga. af nakken.

Men vil lærte helt sikkert mange ting og de skal bruges i undervisningen allerede mandag. Desuden fik vi også nogle gode kontakter fra næstved. De har et hold som matcher vores i Slagelse og vi skal snart have os nogle gode venskabskampe.

P.S. Undskyld den forholdsvis lange smøre :-)

Jeg er glad for at i også fik noget ud af det:-) Jeg havde desværre diarré om fredagen og da det også begyndte at komme ud af den anden ende i løbet af natten til lørdag, måtte jeg melde pas. Jeg fik dog givet mine betragtninger videre til Simon, så jeg håber da at han har givet tingene videre til jer alle sammen. Men som sagt er næste åbne træning i 2. weekend i september og i skal nok høre nærmere når vi når længere ud i fremtiden. Men i har nu en fordel ifht. dem som ikke dukkede op denne gang iom. at i ved hvilket niveau der spilles på og i har mulighed for at gå hjem og øve jer på en masse ting. I skal selvfølgelig være velkomne til at slæbe så mange unge spillere med som i kan.

Jeg er glad for at i kunne lide opvarmningen. Men det var ikke noget jeg havde planlagt eller forberedt, så det var nu mest hvad der lige faldt mig ind som i fik lov til at lave :wink:

Link to comment
Share on other sites

Håber du har fået det bedre. Vi takker for en rigtig god lærerig træning. Vi kunne jo slet ikke spille rigtigt inden vi tog derop, jeg blev også hurtigt forvirret når jeg skulle aftale noget med de andre spillere. Vi havde dannet vores helt eget sprog nede i slagelse og det passer overhovedet ikke overens med det officielle sprog. Næsten gang kommer vi mere forberedt og med noget ordentligt udstyr.

Det eneste vi synes var irriterende, var den lange ventetid i klubhuset lørdag (med de meget støjende gutter fra nakskov :dry: De forstod sq at råbe hytten op både nat og dag, indtil man var ved at falde fra hinanden).

Men tak for rigtig god træning :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Så er der grund til misundelse! :cool:

Jeg har fået sat mine 4 meters pæle i jorden, fået boret hul igennem og sat kroge i og nu er de klar til at få monteret et godt tov. Og så skal jeg ellers op og klatre som en avekat indtil mine armbøffer ikke længere kan være i blusen. :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er der grund til misundelse! :cool:

Jeg har fået sat mine 4 meters pæle i jorden, fået boret hul igennem og sat kroge i og nu er de klar til at få monteret et godt tov. Og så skal jeg ellers op og klatre som en avekat indtil mine armbøffer ikke længere kan være i blusen. :laugh::tongue:

:devil:

Hvor langt har du gravet de der tynde pæle ned? :tongue:

edit: Jeg er misundelig :devil:

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

skal du kalde mine 95mm x 95mm gude pæle tynde din flabede bornholmer :laugh:

Jeg har gravet dem ca. en meter ned i jorden, hele skovlen som ses på billede kunne forsvinde i hulet.

De stikker faktisk 3-4 meter op i luften. (måske er jeg kommet til at tage den gode mand i trælasten i røven, er faktisk bange for at jeg har taget 5 meters istedet for 4 meters :blush: ). jeg har forstærket pælen under jorden med tværgående pæle, så den ikke rykker sig nogen steder. :cool:

Bemærk forresten den fantatiske sommerflora :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fået pakket FEM tasken. Det tog sin tid, men nu er den også pakket godt!

Utroligt så meget man skal have med for at klare sig 2 dage i naturen

Primus

Gas

Rygsæk (Haglöfs 38 L med hvid sportstape til lynlåsene og klispne

Camelbak 3 liters

2 x badedyr

Letvægtssovepose Deuter

Halvdelen af uffes telt

Frysetørret mad (chili con carne)

Rosiner, chokolade, chokoladekiks, figen-bar

Det mindste og dårligtste liggeunderlag i verden

Løbesko (kenyano)

Pandelygte

svedtransporterende underdrenge, t-shirt, undertrøje og 3 x løbesokker

tommelfingerKompas

Fleece trøje

Mini håndklæde

Vabel plaster

Sanitets grej

Light my fire

Toilet papir

Mobil

Lighter

Poncho

Superfeet indlæg

Bukser (vidda)

nødrationer

gryde

Link to comment
Share on other sites

skal du kalde mine 95mm x 95mm gude pæle tynde din flabede bornholmer :laugh:

Jeg har gravet dem ca. en meter ned i jorden, hele skovlen som ses på billede kunne forsvinde i hulet.

De stikker faktisk 3-4 meter op i luften. (måske er jeg kommet til at tage den gode mand i trælasten i røven, er faktisk bange for at jeg har taget 5 meters istedet for 4 meters :blush: ). jeg har forstærket pælen under jorden med tværgående pæle, så den ikke rykker sig nogen steder. :cool:

Bemærk forresten den fantatiske sommerflora :smile:

Er bemærket :wub:

Ahh, smart med tværgående pæle, ser ellers mega uholdbart ud, men øjet bedrager.. :laugh:

Jeg har også fået pakket FEM tasken. Det tog sin tid, men nu er den også pakket godt!

Utroligt så meget man skal have med for at klare sig 2 dage i naturen

Primus

Gas

Rygsæk (Haglöfs 38 L med hvid sportstape til lynlåsene og klispne

Camelbak 3 liters

2 x badedyr

Letvægtssovepose Deuter

Halvdelen af uffes telt

Frysetørret mad (chili con carne)

Rosiner, chokolade, chokoladekiks, figen-bar

Det mindste og dårligtste liggeunderlag i verden

Løbesko (kenyano)

Pandelygte

svedtransporterende underdrenge, t-shirt, undertrøje og 3 x løbesokker

tommelfingerKompas

Fleece trøje

Mini håndklæde

Vabel plaster

Sanitets grej

Light my fire

Toilet papir

Mobil

Lighter

Poncho

Superfeet indlæg

Bukser (vidda)

nødrationer

gryde

Nice! :bigsmile: Starter det i morgen?

Hvad vejer rygsækken?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share