Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Deres historie er jo lidt fantastisk

Det jeg studsede over I Chris Ryans bog: "ham der slap væk" er dér, hvor han opdages af 2 irakiske soldater som han indhenter og knækker nakken på. Lige dér var jeg pænt skeptisk.

Ellers læse jeg den anden dag i et psykologimagasin en artikel om Ryan, hvor han påstår, at han ike har talt alle dem som han har dræbt. Det tror jeg simpelthen ikke på!

Ellers lyder det som en god tur!

Det er bare op med humøret, når lokummet brænder komme de sande sider frem fra dit indre. Det er vigtigt at se muligheder fremfor begrænsninger og så er der noget med, at "champion is not one who never fails, but one who never quits"

Link to comment
Share on other sites

Lige efter at de er blevet kompromitteret kommer de i ildkamp med 2 irakiske pmv'er. Hvor der står at de sprænger dem begge i luften/ får dem i brand med granater fra deres m203 og derefter skyder dem som flygter fra køretøjerne. Der kan det måske være svært at holde øje med, hvem der skyder hvem osv.

Desuden tror jeg ikke at jeg ville have særlig meget lyst til at tælle. Det er svært at undgå i mand til mand, men i et kaos skydetelt som det scenario tror jeg sagtens at man kan koncentrere sig om noget andet end at tælle hvor mange man har skudt rygsøjlen ud af.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg studsede over I Chris Ryans bog: "ham der slap væk" er dér, hvor han opdages af 2 irakiske soldater som han indhenter og knækker nakken på. Lige dér var jeg pænt skeptisk.

:laugh: Det er sådan noget en SAS'er kan. :tongue:

Hvorfor skød soldaterne ikke bare Chris Ryan? Eller hvorfor skød han ikke dem?

Link to comment
Share on other sites

Man får helt lyst til at tage en tur på forhindringsbanen :smile:

http://video.google.com/videoplay?docid=7419818484889630451

Yeah, så er det bare i gang med Parkour :)

* Fandt frem til, at det faktisk er en af dem som opfandt Le Parkour. Hans navn er David Belle. Så alt hvad han laver i scenen, er faktisk IRL. Det er ret vildt :devil:http://video.google.com/videoplay?docid=74...8&q=david+belle

Relaterede Links

Parkour.com

David Belle @ IMDB

Det danske community

Endnu en parkour side

Edited by Maveas
Link to comment
Share on other sites

Jonas og jeg var på høvelte kaserne idag og høre et 1 timers hvervningsforedrag af en hyggelig jæger. Det var virkelig et gedint foredrag med masser af gode billeder og historier. Jægeren var virkelig en hyggelig gammel fyr.

Ikke en blærerøv eller arogant på nogen måde. Bare en helt rolig og stille hyggelig nordjyde. Han var en dejlig dreng. Efterfølgende var der tid til at rave på alt jægerudrustningen.

Link to comment
Share on other sites

Klip med seals du linker til, stammer for en serie på 6 afsnit. Hvis du ikke har set dem så skaf dem, de er super gode.

Ham der hedder Peter Ratcliffe har skrevet en bog der hedder Stormens Øje.

Det hans version af hvad der skete i Dessert storm, og han er ikke ligefrem Andy Mcnab tilhænger. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Løb mig en lille tur på blødt underlag i skoven for at varme benene op. Så løb jeg ned på en asfaltbane jeg havde målt til 1050m.

Så var det tid til cooper test. Det blæste godt nok af helvedes til og jeg havde stikmodvind på en af langsiderne og på den anden langside gik det op ad bakke, så der var lidt at kæmpe imod.

Jeg nåede lige akkurat 3 gange rundt, hvilket desværre kun giver en cooper på 3150m :nonono:

Jeg var ikke rigtig tilfreds, havde regnet med at tage 150-250m mere.

Det må jeg snarest muligt lave om på, jeg vil i hvert fald have 3300 i næste forsøg.

Derpå 3 x sølvcirkel.

Link to comment
Share on other sites

http://forsvaret.dk/NR/rdonlyres/383FFFFD-...nnelser_FSV.pdf

Se den nye brochure fra FVR om de danske specialstyrker.

Meget fed brochure, der har udeladt meget af det sædvanlige pladder... Det virker virkelig som om der er en ny fase igang (om ikke andet som i forhold til omverdenen) indenfor den del af forsvaret hvor man efter den aktive indsættelse i Afghanistan, kosovo og Irak endelig er vågnet op og set en anden verden der skal behandles på en anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Ja der sker i hvert fald noget. De har også måtte indse at de ikke kan alt. De har fx givet deres RIB til frøerne, fordi de ikke har tid eller mandskab til at følge op på den uddannelse det åbenbart kræver, når RIB'en skal rives rundt til det maximale.

De har også, som det står i brochuren, delt korpset op i 3 forskellige afdelinger. Mobility, Mountain og Air. Hvor personellet har et yderligere speciale.

Ekdn

Jeg har snakket med discovery. Det er desværre ikke til at få hjem. Kan jeg ikke få dig til at brænde dem ned, hvis du har mulighed for det? Så vil jeg give eder mangen Rigsdaler :smile:

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/J%C3%A6gerkorpset

Wikipedias definition på jægerkorpset. De har overraskende meget styr på tingene på wikipedia og de er fuldt opdateret.

Ret ofte har de godt styr paa det. En gang i mellem falder man over noget der er tyndt, saerligt hvis man er inde i emnet, men saa kan man jo rette det til saa det passer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig stadig træt ovenpå FEM. Synes ikke jeg kan komme af med sløvheden. Måske sidder den mest i hovedet?

I hvertfald render jeg rundt som en zombie lidt uinspireret for tiden. Måske er det også lidt en lille skjult depression på at vejret stadig er så ringe?

Nå men så slemt er det heller ikke, jeg føler mig bare doven og slatten. Heldigvis er der ikke så meget at tænke på andet end tømmermænd og træning for tiden.

Jeg cyklede ud i løbeklubben, hvor vi 3 mand løb en rolig tur. Efter ca. 6 kilometer fangede jeg mig selv i at løbe og halte. Det begyndte at gøre ondt i knæet og det blev bare værere. Jeg var lidt i tvivl om jeg bare skulle ignorere det eller hvad. Men er du i tvivl er du ikke i tvivl. Så jeg gik de sidste kilometer hjem. Jeg må holde en lille uges ekstra løbepause.

Men jeg var også ude og give gas igår, også løb idag var lige at stramme skruen for et knæ som stadig ikke er helt raskt ovenpå FEM.

Efterfølgende ville jeg havde trænet, men styrkecentret havde lukket og det havde svømmehallen også :dry:

Jeg har fået ringet og snakket med Kenneth Jay om en KB, så det skal blive godt snart at få fingerne i en.

Link to comment
Share on other sites

man er altid helt kvæstet oven på sådan en omgang, og der plejer for mig gerne at gå 2 ugers tid før jeg egentlig rigtig har lyst til at give den gas, og 3 uger før jeg rigtig kan, så det skal du nok ikke ligge så meget i... Tag dig lidt afslapning, og dekonditioner lidt. Der skader ikke

Link to comment
Share on other sites

Det er godt med lidt støtte at hente i log'en :wink:

Det er bare kedeligt når gejsten ikke er i fuld flor.

Kunne godt bruge lidt fenylethylamin eller lidt flere endorfiner til at gøre hjernen lidt høj og halvskør.

Kunne være lækkert lige at blive løftet op. :tongue:

Jeg har sat mig i hovedet at jeg vil prøve at svømme 10 kilometer indendørs. Og selvfølgelig udendørs engang, men det bliver nok med finner og våddragt.

En af mine svømme/dykke venner har svømmet de 10 indendørs lige på den lykkelige side af 4 timer.

Kunne godt tænke mig at prøve kræfter med det inden længe. Tror jeg vil prøve 5000m til at starte med engang i denne uge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik læseferie for en uges tid siden. Jeg skal ikke op til nogen eksaminer, da jeg har været heldig i lodtrækningen istedet har jeg bare fået min årskarakter overført til mit studenterbevis (indtil videre holder gennemsnittet så jeg kan læse medicin :4thumbup: ). Istedet skal jeg op til 3 årsprøver som ikke rigtig tæller for noget. Det er fag jeg har godt styr på så det tager kun halvanden dag at læse op til hver prøve, men der er 7 dage imellem hver, så jeg går og stener lidt nogle dage.

Link to comment
Share on other sites

Jonas og jeg var på høvelte kaserne idag og høre et 1 timers hvervningsforedrag af en hyggelig jæger. Det var virkelig et gedint foredrag med masser af gode billeder og historier. Jægeren var virkelig en hyggelig gammel fyr.

Ikke en blærerøv eller arogant på nogen måde. Bare en helt rolig og stille hyggelig nordjyde. Han var en dejlig dreng. Efterfølgende var der tid til at rave på alt jægerudrustningen.

Ja det var et fedt program, jeg havde desværre ikke tid til at komme da jeg blev smidt på vagt fordi der var 3sergenter syge... :mad:

Men jeg så da deres udstyr og talte lidt med dem senere.

Fik I også set vagtkompaniets Tatto opvisning? og talt med 1/I/LG?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share