Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Den tekst, "O BIOS BRACHYS H TECHNE MAKRE - O KAIROS OXYS", som står under dit avatar, hvordan redigere man det?

Kunne godt selv tænke mig, at skrive noget der.

Du går i:

- kontrolpanelet

- ret personlig profil

- selvvalgt medlemstitel

Det betyder forresten; "livet er kort, kunsten er stor - muligheden for at gøre det rette svinder

hurtigt", for dem der ikke er så stive i oldgræsk :wink:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

En kammerat kom forbi for at afprøve min Girya (det oprindelige russiske navn for en kettlebell red. :wink: ). Og vi svingede den lige rundt et par gange. Det blev også til lidt afprøvning af ribben men ikke mere for idag. Jeg må nok konstatere at jeg har fanget en forkølelse. Går og hoster og er meget tung i hovedet. :blink:

Det skal soves væk. Motivationen er forresten på toppen ligenu i skrivende stund :4thumbup: (det skulle lige med :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

5km MTB

1km løb

3 x sølvcirkel

Cyklede lige en hurtig tur som opvarmning. Derefter kunne jeg ikke rigtig nære mig for at prøve benene af. Begge knæ er stadig ømme, så det blev bare til en lille kilometers løb. Derefter 3 x sølvcirkel i ribben. Det var rimlig ubehageligt når man er lidt halvsyg dunker noget i hovedet. Synes også at rygbøjningerne var meget hårde idag. Jeg plejer ikke at have hænderne flettet foran panden og det gør virkelig en stor forskel. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fuld ribbe :smile: Jo når mine og dine egne ben er klar regner jeg med at vi arrangerer avanceret PTR-uge på Bornholm med fx følgende (som vi snakkede om i Patricks log):

En vanddel

Patrick skal have undervisning i de forskellige svømmearter

Svømmeprøve- max længde på fx 20 min.

25meter uv

Uv-længde - max test

Spring fra vipper heri både 3 og 5 meter

Død mur

Hovedspring

Dagens spring - 5 spring pr. mand

ABC prøve - påtagning af blybælte, masker, finner på bunden

En landdel

Opvarmning derefter

Bronzecirkel - max test

Coopertest - max test

På under en time, som ved ansættelseprøven ved FVR.

FHB - Jonas og Peter skal have undervisning af Patrick

FHB - max test

PTR mindst 3 dage m. følgende regler

Alt aktivitet foregår om natten

Overdagning m. minimum 1 vågen hele tiden - vagtordning

Hver nat skal der passeres mindst én vandpassage

hver nat skal der tilbagelægges mindst. 30 km

hver rygsæk skal veje mindst 12 kg

Vi skal så vidt muligt være selvforsynende

Vi skal så vidt muligt undgå stier og veje

Vi skal så vidt muligt undgå at blive set

Hver nat skal der opstilles LUP, som så vidt muligt skal være usynlig.

Der må ikke efterlades noget. Alt hvad der kommer med ud - skal også med hjem.

En døgn skal være uden søvn.

En døgn skal være uden mad.

Under hver vagt skal der laves minimum 50 forside øvelser og 50 bagsideøvelser.

Om dagen kan der være undervisning, hvis nogen har noget de kan lære fra sig.

fx

Peter- Pionering og knob

Peter – skydning

Peter – kort og kompas

Patrick – Patrulje Tjeneste og øvrig militær erfaring

Jonas - Knob

Jonas - klatring

Evt.

Rapelling

Klatring

gummiebådssejlads

Havsvømning med våddragt

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det bliver da en cool tur. har i lavet lign. før? Ved du hvor man køber de der indlæg (Superfeet) du snakkede om? Det er vel smartest at købe et par til skoene og et par til støvler?

God bedring med den forkølelse.

Link to comment
Share on other sites

Fuld ribbe :smile: Jo når mine og dine egne ben er klar regner jeg med at vi arrangerer avanceret PTR-uge på Bornholm med fx følgende (som vi snakkede om i Patricks log):

Har I gjordt nogle overvejelser om hvornår I tager derover?

Jeg tager selv derover i uge 28 og cykler hele øen rundt. Derudover havde jeg også tænkt mig at lave noget klatring/rapelling på nogle af klipperne ud til vandet, hvis det altså kan lade sig gøre :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nej mindes ikke at vi har lavet så lange turer før som denne ville blive til. Det vi ellers har lavet har max varet et døgn - 2 døgn. Hvis du lyster kunne du da tage med, hvis du tør :wink:

Superfeet

http://www.shop.inf-wear.dk/product_info.p...products_id=136

Du kan bruge dem både i dine støvler og løbesko.

Friluftsland forhandler dem også. De anbefaler dem til alle som køber nye støvler/sko. Ud med standart sålen og sæt noget ordentligt i.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med en hel ribbe... Ja, jeg tror faktisk at jeg bliver klar lidt hurtigere end hvad jeg selv havde regnet med.. Så er det bare udstyret der skal købes.. :smile:

Vil du forresten med til stranden i morgen? Min klasse tager derud, så jeg cykler nok til Slagelse, og tager så en våddragt med i håb om noget svømning i åbent hav..

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med en hel ribbe... Ja, jeg tror faktisk at jeg bliver klar lidt hurtigere end hvad jeg selv havde regnet med.. Så er det bare udstyret der skal købes.. :smile:

Vil du forresten med til stranden i morgen? Min klasse tager derud, så jeg cykler nok til Slagelse, og tager så en våddragt med i håb om noget svømning i åbent hav..

Lyder godt.

Nej kan jeg desværre ikke eller det kommer an på hvornår jeg er færdig med de sidste forberedelser til min mat. årsprøve. Men tror det ikke, jeg skal også ud og svømme åbentvand med Niels, Uffe og svømmeholdet imorgen aften istedet for alm. indendørs træning.

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt.

Nej kan jeg desværre ikke eller det kommer an på hvornår jeg er færdig med de sidste forberedelser til min mat. årsprøve. Men tror det ikke, jeg skal også ud og svømme åbentvand med Niels, Uffe og svømmeholdet imorgen aften istedet for alm. indendørs træning.

Øv bøv.. Jeg skal altså også ha' prøvet din kettlebell.. Går lidt med tanker om at anskaffe mig en, men vil gerne lige prøve først! Skal vi ha' en udstyrs tur på et tidspunkt inden vores tur til Bornholm?

Link to comment
Share on other sites

Kunne da godt tænkes. Jeg har det jeg skal bruge pånær feltrationerne, men det regner jeg bare med at bestille fra nettet.

Hvad uge kan i?

Jeg kan uge:

-uge26- (24juni-30juni) Synes dog at det er en dårlig uge, da jeg desværre ikke tror at mine knæ kan klare store belastniger her, men så må vægten i rygsækken bare ned.

-uge28- (10 juli-15juli)

-uge30- (24juli-29juli)

Hva siger i drenge?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share