Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Hvad løber du mest med nu så?

Har tidligere svoret til Asics, syntes det var de eneste rigtige og de fedeste på markedet. Har da egentlig også været rigtig glad for mine kenyano bare ikke lige de sidste par måneder

Jeg løber ofte i lettere trænings- eller konkurrence sko med ingen eller lidt støtte mod pronation, bl.a.:

- Nike pegasus

- NB 330

- NB 900

- Asics flash

- Asics ds trainer

- Adidas supernova competition

Hvis jeg skal have en rolig tur med en tungere sko løber jeg ofte i saucony grid omni, eller supernova comtrol

Link to comment
Share on other sites

?! :blink:

Lækker samling! Hvordan får en studerende penge til så mange sko? De studerende jeg kender kan kun lige få det hele til at køre rundt

Som skrevet så har jeg gode kontakter.

Jeg køber løbende sko hjem til mit "lager", og har altid gang i 8-10par som jeg skifter mellem.

De bliver skiftet når de har løbet 800-1200km, herefter bruger jeg dem til at gå i til hverdag.

Jeg har valgt at ordentlige løbesko skal jeg have, så må jeg spare andre steder.

For lige at gøre listen komplet s har jeg også følgende stående, som jeg dog ikke bruger ret meget:

- Adistar control

- Kayano

- 4-5par slidte pigsko

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeps sådan er jeg også. De træningsrelaterede ting kommer først og er vigtigst. Andre ting er 2.prioritet.

Nå ja de hedder da forresten asics kayano og ikke kenyano som jeg vist har skrevet et par gange i loggen

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Har selv gået en del i m58, egentlig en ganske udemærket støvle. Det sidste års tid har jeg gået i magnum boots, et par højskaftede goretex støvler med en kæmpe sål. Regner med at prøve at få fat i lowa'en så snart jeg kan få kontoen med på det. Hvad er dine erfaringer med støvlen?

Link to comment
Share on other sites

Har selv gået en del i m58, egentlig en ganske udemærket støvle. Det sidste års tid har jeg gået i magnum boots, et par højskaftede goretex støvler med en kæmpe sål. Regner med at prøve at få fat i lowa'en så snart jeg kan få kontoen med på det. Hvad er dine erfaringer med støvlen?

Det er jo en hel anden type støvle ed m-58.

Efter min mening er de begge udemærket til hvert deres formål.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

11-12kilometer med løbeklubben i heden :crazy:

10km cykling

Der var lige lidt vrøvl med knæene lige til at starte med men det gik over og vi havde en lang hård tur. Jeg kunne virkelig mærke at jeg har holdt ferie og skadepause fra løb i lang tid, puha det var en hård omgang med varmen, men virkelig lækkert at komme igang igen :4thumbup:

Skoene havde forrsesten også deres jomfrutur og de var bare gode, ikke noget brok de virkede bare.

Jeg tror også jeg bliver nødt til at finde mig nogle ordentlige sko at gå i til hverdag. Mine skole/hverdags sko er alt for flade i det.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

hvad mener du medicinsk med 'fuglebryst'?

hvis det bare hæmmer dig en lille smule fysisk, bliver du kasseret af lægen.

Jeg kender en som gik igennem 96 timer hos frømandskorpset. Han var en af de 18 ud af 188 ansøgere som kom igennem. Men han blev kasseret ved det meget grundige dykkerlæge-check, der bliver taget lige inden elevskolen. Han havde en lille bitte skævhed i rygsøjlen og blev så kasseret. Han havde aldrig før vidst, at han havde den skade og havde aldrig mærket noget til den også selvom han var sergent og havde prøvet en del før han søgte.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

ikke særlig meget. Men de oplever jo også trykforskelle ligesom dykkere. Jægerne springer bare istedet.

Dog tror jeg at lægerne er meget stramme hos jægerne lige så vel.

Muligvis.

Men efter hvad jeg har kunnet læse mig til er det i mange tilfælde kun rent kosmetisk. Men hvordan et fuglebryst reagerer i 10 km's højde, skal jeg ikke gøre mig klog på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

"Gør dem trætte, sultne og gør i øvrigt alt det ved dem, som kan få ethvert almindeligt menneske til at miste humøret og selvbeherskelsen, stil dem derefter en opgave, der ikke kan lade sig gøre, og giv dem for lidt tid til den" - G. Petersen Tidligere chef for elevskolen i Kongsøre.

Hvordan kan man få for lidt tid til en opgave som ikke kan løses??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

nu er jeg ikke helt klar over hvad det helt anatomisk og fysiologisk vil sige at have 'fuglebryst', men hvis det bare er kosmetisk, er det helt sikkert lige meget. Men hvis det hæmmer én, er man helt sikkert ude af vagten meget hurtigt.

789: Man kan da få stillet en opgave hvor det tager tid at komme frem til resultatet, som i dette tilfælde er umulig/ingen løsning.

Det må en der arbejder meget med algebra, da kunne forstå :wink:

L=Ø

Link to comment
Share on other sites

Det eneste tidspunkt det " hæmmer " mig, er når jeg laver den rygøvelse. Hvor jeg holder hænderne flettet foran hovedet, og løfter mig op. Der har jeg lidt svært ved at komme ordenligt op, ellers mærker jeg stortset aldrig til det.

Men jeg håber da ikke det er noget man kan blive kasseret for, og det kunne være rart hvis der var nogen der vidste lidt om det. Inden jeg bruger de næste par år til at forberede mig til det, hvis jeg bliver kasseret.

Kan man evt. skrive til dem?

Forresten, jeg er der ret sikker på at der ikke sker noget ved mit bryst, hvis jeg enten dykker eller falder fra 10kms højde.

Den latinske betegning er: Pectus Carinatum, Link: http://www.pectus.org/

Edited by IbZor
Link to comment
Share on other sites

Det eneste tidspunkt det " hæmmer " mig, er når jeg laver den rygøvelse. Hvor jeg holder hænderne flettet foran hovedet, og løfter mig op. Der har jeg lidt svært ved at komme ordenligt op, ellers mærker jeg stortset aldrig til det.

Men jeg håber da ikke det er noget man kan blive kasseret for, og det kunne være rart hvis der var nogen der vidste lidt om det. Inden jeg bruger de næste par år til at forberede mig til det, hvis jeg bliver kasseret.

Kan man evt. skrive til dem?

Forresten, jeg er der ret sikker på at der ikke sker noget ved mit bryst, hvis jeg enten dykker eller falder fra 10kms højde.

Den latinske betegning er: Pectus Carinatum, Link: http://www.pectus.org/

Der findes kontkt oplysninger til begge korps på forsvarets hjemmeside fvr.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share