Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Ja, Peter har skaffet alle 6 afsnit af Discovery's serie "Navy Seals", dog kan det første afsnit ikke afspilles..

Så du serien da den var på Discovery?

Altså. første afsnit burde altså virke, jeg har testet det hele inden jeg afleverede det, tror i mangler noget codecs af en art, eller starter den forkert :bigsmile:

Edited by ekdn
Link to comment
Share on other sites

Det burde du kunne klare Jonas.

Lørdags træning

2 timers X-træning (MTB/løB)

Lidt kb

lidt one arm pushups øvelser.

Kryds træningen var rigtig hård, der er blev givet bundgas og pulsen kom helt op i det røde felt. Løb gik også udemærket jeg tog den bare lidt med ro, men løb ca. 4 km. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey drenge!!!

Fedt at læse jeres log!! Den har jo vokset sig rimelig stor!!!

Jeg er lige stoppet i milli i april og flyttet til Frederiksberg. Men er ikke kommet igang igen, Så jeg blev sgu glad da jeg fant jeres log!!

Jeg har været hos opkbtn på bornholm i 1½ år man valgt at stoppe nu, desværre lige før en udsendelse til Afgh til okt. :dry:

Men jeg har lavet næsten de nøjagtige samme ting som jer før jeg kom i milli!! (det er begrænset hvad der er af fritid i milli og af fritidsmuglighed på bornholm) SÅ jeg glæder mig til at komme igang igen!!!

Mit tanke er at søge FKP igen (prøvede i 03) i 08 når jeg er færdig med at læse!! Men er kommet i en forfærdelig dårlig form de sidste 2½ mdr. så jeg skal snart igang igen!!

Jeg har kikket og kikket efter en uv-rugby klub kbh, men der er ikke nogen der tiltaler mig... så det kan være jeg kikker ned til jer!!

MEN!!!

Hvis i har tid og lyst... kan vi jo måske finde ud af at træne lidt sammen en gang imellem og trække på hinandens erfaringer!!!! Er helt sikkert klar på at tage på nogle ture hvis i vil det og hvis i har brug for noget udfordring i forbindelse med noget hunterforce så sig til....

Jeg klatre, repeller, fridykker og har sprunget lidt faldskærm.. så aventurelife er jeg også med på hvis det er...

Men i har jo kørt jeres løb flot i lang tid så jeg kan godt forstå hvis i vil køre det hjem selv... så ses vi jo bare i jonstrup eller kongsøre i 08!! men skriv endelig hvis i spørgsmål eller vil jagtes lidt i en uges tid i sverige norge eller oksbøl eller lig.!!

Mvh Swoop!

P.s har i set Frøérnes nye film?? Se NY video om Søværnets Frømandskorps på... http://forsvaret.dk/fkp

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Hej Swoop!

Jeg må lige starte med at sige at jeg bliver lidt forvirret af at læse dit indlæg. Har du været på mol før under et andet navn?

Ellers lyder det sq godt! Fælles træning er noget af det bedste især med en, der har militær erfaring og endda har været igennem noget af FKP møllen :w00t: Så den er vi helt sikkert med på :smile:

Du skal være velkommen til uv-rugby, det starter dog først til september. :nonono:

Ja filmen er blevet set et par gange :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

10 kilometers intervalløb med løbeklubben

40 minutters åbentvand svømning

10 kilometers cykling

120 one arm pushups, skiftevis hånd (forøvelse)

20 one arm pull ups, skiftevis hånd (forøvelse)

Jeg havde lokket en gammel kammerat med ud i løbeklubben. Vi tog sammen et af de moderate hold. Hold 4/5, hvor der bliver løbet 10km interval. Knæene var helt kommet sig og benene var super friske. Jeg løber holdet synder og sammen i spurtene og vandt dem alle med stort overskud og langt ned til nr. 2. Fed følelse! :smile:http://www.slagelsemotionsklub.dk/lobehold5.html

Min makker klarede det også godt trods han ikke var i løbeform, men havde dog ikke luft til at løbe intervaller :4thumbup:

Efterfølgende tog TRI til stranden, hvor vi svømmede indtil det blev for koldt at ligge i vandet længere.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Hey.. Jeg valgte at stoppe på andet år på HHX og tage imillitæret..

Så nu må jeg jo starte forfra og tage en HF.. Jo har været her før men det er lang tid siden!!

Jeg var 18 da jeg var til prøve og hvis jeg var startet var jeg fyldt de 19 1½ mdr. tid før..

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagenstræning

Kettlebell træning med lidt inspiration fra bogen 'Mahlers agressive strength'

Clean 3 x 20

Bottom up clean 2 x 5

Clean and jerk 3 x 10

floor press 6 x 10

Row 4 x 10

Renegade row, blev bare til lidt forsøg, men mangler noget at stytte med i den anden hånd

Turkish getup 2 x 5

Swing 2 x 10

Bottum up 2 x 5

40 onearmpush (forøvelse)

Link to comment
Share on other sites

Fedt mand! Så har du måske også lidt insiderviden?

Aftenens træning

7,2 kilometer O-løb Sort/svær

Knæene var ømme fra igår så jeg gik turen med en lille rygsæk. Posterne var gemt rigtig godt væk og jeg kom virkelig dybt i skoven og måtte virkelig holde hovedet koldt. Svær orientering men jeg var stolt over at jeg fik alle posterne. Jeg kan mærke at jeg er blevet bedre til at holde hovedet koldt og slappe af og overskue situationen bedre når det skal gå lidt stærkt.

post-8923-1151439637_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Middags træning

3 x guldcirkel :crazy_pilot:

Rygbøjninger er af uransagelige årsager ved at tage livet af mig :blink: Jeg bliver nødt til at tage dem af 4 x 6 :nonono:

Ellers synes jeg, at det er ved at være piece of cake. Det er selvfølgelig en anden sag, hvis det er på tid :laugh: Men jeg går bare og hygger mig og hører lidt musik til træningen.

Idag har jeg forresten erhvervet mig min første svømmehue/hætte ever. Det bliver sjovt at prøve i aften, håber mest på at den kan holde lidt på noget af varmen. Det er virkelig koldt at træne i åbenvand i en hel time. :cold:

Link to comment
Share on other sites

Ser sq godt ud Peter! Ville ellers gerne lige ha' været med til nok KB i ¨går, men skriv lidt i lidt bedre tid næste gang! Så kan jeg jo sagtens lige hoppe på cyklen og lige drøne op til dig :smile: Det tager jo kun 20-25 min fra Sofie.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah!

Er øm i knæet idag, fangede igen mig selv i, at gå og halte, da jeg var nede i byen :dry: . Tror mandag, tirsdag lige var hårdt nok at ligge ud med. Men er bange for, at jeg bliver nødt til at droppe dagens løbetræning :unhappy: Er snart træt af overbelastning. Men i aften står den på svøm!

Link to comment
Share on other sites

Yeah!

Er øm i knæet idag, fangede igen mig selv i, at gå og halte, da jeg var nede i byen :dry: . Tror mandag, tirsdag lige var hårdt nok at ligge ud med. Men er bange for, at jeg bliver nødt til at droppe dagens løbetræning :unhappy: Er snart træt af overbelastning. Men i aften står den på svøm!

Hmm..

En lille reminder, som endda kom fra dig selv.

Jeg har aldrig været skadet, jeg hører heller ikke 789 klage over skader?

Det er et spg. om at lytte til sin krop når den siger stop ( og så lade være med at løbe 100 km om ugen og derpå løbe CPH MTH :wink: )

Pas nu på, og håber da snart du kommer over det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning

5 kilometer løb

3 kilometer åbentvands svømning

10 kilometer MTB

Kunne ikke lade være med at tage en lille løbetur. 5 km med knæbind blev det til. Knæene har det fint når de først er varme, men de er ømme bagefter.

Bølgerne var for alvor rigtig store og vejret var rigtig koldt og gråt. Min svømning gik dog rigtig godt idag og jeg hang godt på. 2 konkurrence svømmere måtte give op og vende hjem før tid, det var lækkert at se når man var lidt presset, godt at se at man ikke selv var helt ved siden af.

Meget tang forresten også. Fik slugt en masse vand, meget svært at undgå i kampen mod bølgerne.

Link to comment
Share on other sites

Aftenens træning

5 kilometer løb

3 kilometer åbentvands svømning

10 kilometer MTB

Kunne ikke lade være med at tage en lille løbetur. 5 km med knæbind blev det til. Knæene har det fint når de først er varme, men de er ømme bagefter.

Få en Ibupofin kur af din læge!!

Det for slimsækkene i dine knæ til at slappe af ved at slå betændelsen ned.. og så tag en uges pause..

Hvor du kun evt.. svømmer og cykler!!! NO running :nonono: !!!

Tro mig jeg led under det i næsten 4 mdr under min konstabelelevtid fordi jeg ikke kunne give det hvile! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

UV-træning efter programmet

Program. (bassinet er et 25 meters)

Opvarmning

500-800m fri.

6 x 12,5meter uden pause på midten og 15 sekunders pause for enden af bassinet.

6 x 25m med 1 minuts pause i hver ende.

4 x 37,5meter 1 min. pause

2 x 50meter 2 min. pause.

Opvarmning 400-600meter

(Bassin med 4meters dybde)

Opsamling af ringe, så mange som muligt.

Aflæggelse og påtagning af udstyr på bunden.

Spring fra 5 meter vippe og efterfølgende 25 meter uv, 37,5m.

Binding af knob. Råbåndskob, Kirugisk knude, Tømmerstik, Dobbelthalvstik etc.

Maximal bundtid. 4 forsøg. Skrives selvfølgelig ned. Og med opsyn af makker.

Evt. opvarmning.

Finnesvømning.

4 x 25m

4 x 37,5 m

2 x 50m.

Udsvømning.

Vi var smadret i armene efter igår, så opvarmningen blev kun til ca. 200meter.

6 baner af 12,5meters uden pause, var faktisk overraskende hårdt. Man nåede aldrig rigtig at få vejret.

Vi lavede forresten en lille regel om, at man på intet tidspunkt måtte sparke udfra kanten. Hverken i vedningerne eller som start :devil:

25 meters var uden problemer.

37,5 meters rev lidt i maven, især fordi at man ikke måtte sparke ud i vendingen.

Jeg klarede de 2 x 50m også uden de helt store kvaler. Uffe havde en dårlig dag, så han tager dem næste gang.

Istedet for opvarmning gik vi i sauna. :tongue:

Vi havde ikke rigtig nogen ringe, og jeg havde også glemt knobreb og blybælte. Men vi fik lov at låne en dukke af livredderne. Den blev bjerget et par gange fra bunden og vi byttede også udstyr på bunden et par gange (finner+maske).

Så gik vi over til bundtider. Vi lavede ikke nogen max forsøg. Men gik istedet sammen ned og lagde os.

Jeg lå rigtig dårligt hele tiden, fordi jeg ikke havde mit bælte med, og kunne derfor ikke rigtig finde ro.

Vi tog bundtiderne.

30 sek

45 sek

1 minut

1minut og 25 sek.

Og ellers tror jeg bare at den står på restitution idag

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share