Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Aftenens træning

4 kilometer svømning i hav.

Mine arme var ødelagte og efter halvanden kilometer var det bare ubehageligt. Jeg var kold og træt og kunne overhovedet ikke følge med de andre. Men er blevet bedre til at smile i de situationer, så jeg kom da igennem.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

13 kilometer march, oppakning 13 kg.

Skulle egentligt have været en 10/10 tur, men jeg kunne ikke rigtig holde mig selv tilbage :laugh:

Vejret var så godt som det overhovedet fås en dansk sommeraften :4mewantfood:

Gik og læste en mediciner bog, men kunne dog ikke holde koncentrationen og styr på alle fremmedorderne og smed til sidst efter 11-12km bogen om bag i tægen. En god aften og ømme ben (og hoved) nu :tongue:

post-8923-1151701671_thumb.jpg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Træning

10+ kilometer jog.

Er lige kommet hjem efter en lang uge i sommerhuset med gutterne. Der er ikke blevet så meget tid til træning, men istedet gensyn med gamle venner og bekendte, fester, oprydning, mere fest, mere oprydning, masse badning og is. Nu er jeg smadret i mit hoved og psykisk træt af at være så tæt sammen med så mange mennesker hele tiden, så jeg er ret bombet og føler mig i dårlig form :dry:

Har også modtaget brev fra Syddansk Universitet med et stort kompendium til mediciner camp i uge29. Bliver spændende at få læst det igennem.

Imorgen tager jeg med Jonas på en lille vandretur i Sverige. Regner med at vi skal gå ca. 15 km om dagen plus/minus, vi er begge lige kommet over skaderne så vi tager den med ro, selv om det er irriterende :mad: .

(Jeg er vist ikke den eneste log, der er gået lidt i stå. God sommer og ferie til alle :wink: )

Link to comment
Share on other sites

March/friluft. Søndag aften - Tirsdag middag

Ca. 50km 15-18kg i tægen.

Jonas og jeg kunne få et lift til Sverige og besluttede at tage en lille halv-spontan gåtur.

Vender tilbage med en bitte beskrivelse.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Vi fik i hvertfald nogle gode erfaringer, som er meget værd.

Dagens 'træning'

4km hurtig løb

Løb og skydning med trænings geværer.

Er stadig lidt øm over det hele og træt efter vores lille eventyr. Så det er ikke blevet til så meget idag.

skød lidt m700/m40 (7.62), m4/m96 (5.56), m16a3/c7/m95(5.56). Man altså bare øvelses geværer. Men fik da spurtet lidt rundt og fik lidt adrenalin i blodet og nogle små gaver med hjem i form af 6mm kødsår. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har været nede hos en ven fra Tri-klubben. Han har sin egen butik og er bl.a løbeekspert. Jeg har i lang tid følt at min fod, især i højre, har suppineret. Samtidig med at jeg ikke kan komme over min FEM skade i begge knæ, har jeg mistænkt min løbesko i ikke at holde min fod på plads i en neutral position. Og ganske rigtigt efter en løbestilsanalyse var det meget tydeligt at jeg suppinerer/hyperpronerer endda rigtig meget på den højre. Jeg har landet helt forkert på foden og stødene er gået op i begge knæ, hvilket har gjort at jeg næsten ikke har løbet de sidste 2 måneder.

Desuden var min gamle sko en pronationssko og har givet et ekstra skub i min suppination. Jeg fik ikke ordentlig vejledning da jeg købte min løbesko for et år siden. Jeg fik bare at vide at det var den bedste sko på markedet til massiv løbetræning og så købte jeg altså en pronationssko uden at vide det. :mad::nonono: Det har heller ikke gjort noget før skoen er blevet slidt og jeg skruede op for min træningsvolumen her i det nye år.

Nu har jeg så købt en sko imod suppination og den retter virkelig min fod op. Lækkert! :smile: Det er en 'Pearl Izumi' sko, et rigtigt løbermærke. Håber jeg kan genoptage min løbetræning uden knæskavanker

Link to comment
Share on other sites

Har været nede hos en ven fra Tri-klubben. Han har sin egen butik og er bl.a løbeekspert. Jeg har i lang tid følt at min fod, især i højre, har suppineret. Samtidig med at jeg ikke kan komme over min FEM skade i begge knæ, har jeg mistænkt min løbesko i ikke at holde min fod på plads i en neutral position. Og ganske rigtigt efter en løbestilsanalyse var det meget tydeligt at jeg suppinerer/hyperpronerer endda rigtig meget på den højre. Jeg har landet helt forkert på foden og stødene er gået op i begge knæ, hvilket har gjort at jeg næsten ikke har løbet de sidste 2 måneder.

Desuden var min gamle sko en pronationssko og har givet et ekstra skub i min suppination. Jeg fik ikke ordentlig vejledning da jeg købte min løbesko for et år siden. Jeg fik bare at vide at det var den bedste sko på markedet til massiv løbetræning og så købte jeg altså en pronationssko uden at vide det. :mad::nonono: Det har heller ikke gjort noget før skoen er blevet slidt og jeg skruede op for min træningsvolumen her i det nye år.

Nu har jeg så købt en sko imod suppination og den retter virkelig min fod op. Lækkert! :smile: Det er en 'Pearl Izumi' sko, et rigtigt løbermærke. Håber jeg kan genoptage min løbetræning uden knæskavanker

Hvilken model har du fået, normalt er det næsten umuligt at få sko der direkte "hjælper" på suppination

Link to comment
Share on other sites

kender du mærket?

Jeps

"Full foot Syncro S stability frame provides solid guidance and support for light to significant pronation needs."

- Står der om skoen!

Hvis du blot er på jagt efter en neutral sko, så findes der jo et utal af muligheder!

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Har du erfaringer med mærket?

Claus, ham som solgte mig skoen, synes at det er en af de bedste mærker på markedet, så jeg valgte at prøven den. Før i tiden har jeg kun løbet i Nike Air og Asics.

Claus er en rigtig fin og dygtig fyr og jeg stoler meget på ham, så blev nødt til at prøve skoen. Håber det er et godt valg

Link to comment
Share on other sites

Har du erfaringer med mærket?

Claus, ham som solgte mig skoen, synes at det er en af de bedste mærker på markedet, så jeg valgte at prøven den. Før i tiden har jeg kun løbet i Nike Air og Asics.

Claus er en rigtig fin og dygtig fyr og jeg stoler meget på ham, så blev nødt til at prøve skoen. Håber det er et godt valg

Jeg har kun lidt erfaring, har selv haft to par, men er aldrig rigtigt blevet "fanget" af dem.

Dette skyldes flere ting, men primært at de ikke sider ordentligt på netop mine fødder.

Derudover har jeg lidt gode forbindelser som gør at jeg kan få andre mærker markant billigere.

Men ja, du skal da helt klart give skoen en chance, måske passer den dig perfekt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share