Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

3 gode ting

Jeg er seriøs, selvdisciplineret og for det meste i godt humør.

3 dårlige ting

Jeg hader ineffektivitet, umotiverede mennesker, og vitterlig uintilligente mennesker. Det har jeg svært ved at kapere

Det lyder som om at der ikke skal meget til før du råber af folk :laugh:

Uintelligente mennesker er det største irritationsmoment i hele denne verden!

Link to comment
Share on other sites

Det må du ikke tro, sådan er jeg slet ikke. Jeg er ret stille og afslappet af gemyt. Når folk irriterer mig, tænker jeg bare "tomme tønder buldrer :nonono: " for mig selv.

Hvad skrev du i din motivationsbegrundelse?

Campen blev lavet af UNF (ungdommens naturvidenskabelige forening) i samarbejde med SDU (syddansk universitet i Odense). Jeg fik pladsen igennem gymnasiet, idet man også skulle have gennemført minimum 1.G STX eller HTX for at deltage.

post-8923-1153777526.png

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om at der ikke skal meget til før du råber af folk :laugh:

Uintelligente mennesker er det største irritationsmoment i hele denne verden!

Hehe ikke helt.. "DRÆN" er det største irritationsmoment i verden!!!! :devil: Og de behøver ikke nødvendigvis at være uintelligente! De kan lige så godt være dovne, uduglige, umotiveret, slappe, larmene, gammelkloge, dumme at høre på osv. Slut resultatet er at de dummer sig eller trækker ens GRP/DEL ned på anden vis!!! Hvilket medføre at de gøre livet surer for os andre end højst nødvendigt!!! :mad:

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede i vinters med frømanden 'Tot', som er chef for elevskolen. Han ville helt klart anbefale at jeg tog sergentskolen inden jeg søgte korpset, da jeg alligevel ville blive sendt på SG-skole efter endt elevtid. Nu har jeg så hørt at selvom man er almen sergent i hæren vil man blive sendt på flådens sergentskole efter elevskolen. Hmmm..

Nye krav for opstart på sergentskolen

Fra 1. august 2006 kræver uddannelsesret-ningerne Almen og Militærpoliti en gymnasial baggrund.

Har du ikke en gymnasial baggrund kan du tage Hærens Basisuddannelse efterfulgt af Hærens Reaktionsstyrkeuddannelse samt en udsendelse.

Bliver du kontraktansat efter udsendelsen, vil du kunne søge om optagelse på Hærens Sergentskole.

Man kan ikke søge flådens sergentskolen direkte. Så skal man først igennem SBU'en og derefter

udvælges.

Gider egentlig bare ikke rende rundt i flåden, det er ikke det der tænder mig :nonono:

SBU'en

http://forsvaret.dk/FVR/Værnepligt/Værnepligtstjenesten/SBU

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede i vinters med frømanden 'Tot', som er chef for elevskolen. Han ville helt klart anbefale at jeg tog sergentskolen inden jeg søgte korpset, da jeg alligevel ville blive sendt på SG-skole efter endt elevtid. Nu har jeg så hørt at selvom man er almen sergent i hæren vil man blive sendt på flådens sergentskole efter elevskolen. Hmmm..

Er det noget nyt de har fundet på?

Link to comment
Share on other sites

Lige en lille frø/jæger wannabe nørdetest. Hvad tænker jeg på når jeg siger;

Kom maj du søde milde!

gør skoven atter grøn

og lad ved bæk og kilde

violen blomstre skøn

Hvor ville jeg dog gerne

at jeg igen dig så

Ak kære maj! hvor gerne

igen i marken gå

Jeg ved Jonas er med mig på denne her :tongue:

Men hvem er nørd og hvem er ikke?

Lad testen skille!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med en kammerat ude og kitesurfe igår.. vi havde valgt at gøre det ved Kongsøreskov da man der finder både syd og vestvendte strande.. Men da det ikke blæste nok blev det bare til en alng svømmetur.. efter svømmerturen gik vi en tur op i skoven.. og gæt hvad vi fandt... Frø´ernes skovforhindringsbane!!!

Nu har jeg nok taget mine første 100 ture på en normal forhindringsbane.. men jeg har aldrig prøvet noget som den her!! Ok jeg er ikke i super form, men damn... de forhindringer er sindssyge.. De er høje, besværlige, meget lave og meget meget skrå.. Prøv at forstille jer at kravle kommandokravl ca 25-30 grader opad i 20-25 meter!!!

Så jeg regner med jeg tager på en træningsweekend deroppe på et tidspunkt.. der er rigtig gode muligheder for o-løb, march, alm. løb, svømning og Forhindringsbane.. kunne evt. kombinere det med at man gør derud fra Holbæk.. Så for man lige en 25-30 km i benene først.. Bonus er at der er en rigtig lækker strand hvor man må tænde bål og kan grille.. Nogen der evt. er klar på at tage med??

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kan ikke slette dem, det er kun administratorne, der kan det, men det går nok.

Ja Uffe, Jonas Omega og jeg har været deropppe. Der er rigtig fedt, men kunne godt tænke mig at komme derop igen snart.

Uniformsløb og støvleløb, nej vi har det ikke med fast, men jeg har prøvet det et par enkelte gange. Jeg har skam også selv skaffet en m84uniform så det kunne da være at man skulle gøre det noget oftere.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er de nuværende m84 jakker/busker, er der overhovedet skyggen af goretex i? Eller bliver man bare våd med det samme?

post-8923-1153907855_thumb.jpg

De allernyeste modeller er med en tynd gore-tex membran i både bukser og jakke... Men det er ikke så mange der har dem, faktisk meget få.

Mener jeg har læst noget om at de nyeste bukser kan klare temperaturer fra -20(??) til 30 grader.

Link to comment
Share on other sites

De allernyeste modeller er med en tynd gore-tex membran i både bukser og jakke... Men det er ikke så mange der har dem, faktisk meget få.

Mener jeg har læst noget om at de nyeste bukser kan klare temperaturer fra -20(??) til 30 grader.

Beklager PatrickGO.. Det er desværre en skrøne.. der findes ikke Geo-tex i m84 uniformen!!! Heller ikke de nyeste.. der er der imod bare et ekstra lag nylon inde under nede ved knæene og lidt og og ned af benet!!! MEn ja det er rigtig de godt kan holde vandet ude et stykke tid i starten.. det er nemlig på grund af impreneringen at de er vandtætte så hvis du vasker dem for tit så pisser vandet lige igennem!!

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kan ikke slette dem, det er kun administratorne, der kan det, men det går nok.

Ja Uffe, Jonas Omega og jeg har været deropppe. Der er rigtig fedt, men kunne godt tænke mig at komme derop igen snart.

Uniformsløb og støvleløb, nej vi har det ikke med fast, men jeg har prøvet det et par enkelte gange. Jeg har skam også selv skaffet en m84uniform så det kunne da være at man skulle gøre det noget oftere.

:4thumbup:

Skaf dig et pat støvler også.. Men det har du jo sikert også!! :tongue:

Du skal tænke på at det jo kun er når de har FUT de har løbesko på.. resten aftiden er det med støvler!! Og det er en kæmpe forskel for ens ben at løbe rundt med løbesko der vejer 600 g og så et par støvler der vej tæt på 3 kg!! Det er f.eks 2.4 kg mere.. gang ca.1000 skridt på en km.. så er det 2400kg mere dine ben skal løfte på bare det korte stykke... Det kræver altså lidt tilvendning!!

Link to comment
Share on other sites

Beklager PatrickGO.. Det er desværre en skrøne.. der findes ikke Geo-tex i m84 uniformen!!! Heller ikke de nyeste.. der er der imod bare et ekstra lag nylon inde under nede ved knæene og lidt og og ned af benet!!! MEn ja det er rigtig de godt kan holde vandet ude et stykke tid i starten.. det er nemlig på grund af impreneringen at de er vandtætte så hvis du vasker dem for tit så pisser vandet lige igennem!!

Er du sikker? Jeg mener at have set det på en dvd om officer i hæren.

Link to comment
Share on other sites

Jeg legede 'afprøvning ved FVR' idag :smile: Legen består i opvarmning, bronzecirkel, coopertest.

Dagens træning

Opvarmning:

2 x 20 one arm pushups

10 kilometer MTB

4 kilometer løb

Bronzecirkel:

Jeg tog ikke tid men gav mig tid til at gøre det hele rigtigt

ca. 8-9min.

Cooper

3050m.

Der er et åbent industri/mark område med nogle forladte veje ude ved mig. En af ruterne er 1050m.

Ruten går ca. 10% ned den ene vej og 10% op den anden vej og er ret åben så der er altid vind.

Jeg blev lidt skuffet ved resultatet ville gerne forbedre mig lidt mere, ville gerne havde haft den op på ca. 3200m. Jeg har desværre aldrig været helt god til cooper, jeg er ikke rigtig nogen sprinter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share