Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Swoop: jeg er klar på en tur til kongsøres frømandsbane! men kan kun weekender fremover... HBU

Augustinus: Jeg skrev min motivationsbegrundelse kortfattet så det kun var essensen der var med.

"16/6-2006

Begrundelse for ansøgning af PTRKUR/jægeraspirant

Mit ønske om at blive jægersoldat bunder ud i at jeg er meget fysisk aktiv og holder meget af dette. Udover at presse mig selv rent fysisk regelmæssigt, beskæftiger jeg mig også med mentalt grænseoverskridende ting såsom faldskærmsudspring, dykning, klatring etc.

Alt der har med at flytte nogle personlige grænser både på det psykiske - og fysiske plan, er utroligt lærerigt om en selv og det er en interessant læreproces. Siden jeg var helt lille har jeg ville være soldat, dengang nok af mere simple grunde, og igennem årene hvor mine interesser har faldet på fysisk aktivitet og ekstremsport, er det ikke svært for mig at vælge hvilken slags soldat jeg ønsker at blive. En faktor der også spiller ind i denne ansøgning er at der er stor chance for international tjeneste hvis man er i jægerkorpset. Dette må være en spændende og udfordrende opgave på trods af mulige ubehagelige oplevelser som sådanne ting indebærer. Og der er forhåbentlig en chance for at gøre en forskel hvor end i verden det måtte være.

Kort sagt; jeg vil være jægersoldat fordi det må være den ultimative udfordring krydret med en masse oplevelser!

Mads Kundal Jensen"

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker? Jeg mener at have set det på en dvd om officer i hæren.

Ja.. næsten 100%.. Men derer er RIGTIG mange der tror det..

Depot folkene nede hos mig sagde det ikke er i, jeg har selv ofte haft skåret mine bukser op for at komme beskyttelse i for mine knæ og jeg har aldrig set skyggen af nogen form for membram og hvis der var Geo-tex i, hvorfor bliver den vandskyende evne så dårligere og dårligere når man vasker uniformen.. Det er fordi den imprænering der er i bliver vasket ud.. men som jeg skrev, så er der hvertfald et ekstra lag nylon i og de nyere modeller er hvertfald mere vandskyende end de gamle!!

Nej den eneste rigtige Geo-tex genstand man for brug for er en Smok Jakke fra Arktis.. Den er GULD nej Diamanter værd!!! Men den skal man selfølgelig selv invistere i til den nætte sum af ca 2200kr..

Det ville jo være forfærdeligt hvis forsvaret pludselig købte noget, der ret faktisk virkede, ind og enda godkendte det! :laugh:

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Swoop: jeg er klar på en tur til kongsøres frømandsbane! men kan kun weekender fremover... HBU

Mads Kundal Jensen"

Ok fedt nok.. det finder vi ud af så.. hvis du smider en PM til mig med dit nummer, ringer jeg til dig så hurtigt som muligt og så finder vi ud af hvornår.. Vi kan jo evt. nøjes med at tage derop en dags tid, til at starte med og når vi så for nogle af de andre med på den så gøre det til en hel træningsweekend

Hvor er du forresten i milli?

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Swoop du har ret, det burde vi gøre en hel del mere i. Men jeg tror man skal være meget påpasselig med det, da det som du selv siger, udsætter hele bevægeapparatet for en meget stor belastning.

Jo forsøren!! Som jeg tror jeg skrev tidligere så led jeg af det samme som du lige har haft de første 4 mdr. af min uddannelse i milli.. så jo tag det helt roligt.. det er også derfor det er en god idé at starte nu da din ben så vil have en god rum tid til at vende sig til det.. start med at løbe i uniform og løbesko og indlæg så forsigtig dage hvor du løber i støvler...

Det har også sin fordel tror mig!!! når du først løber 3000m på en cooper med støvler og unifrom, hvor langt tror du så du løber i løbetøj og sko?? :devil: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det har også sin fordel tror mig!!! når du først løber 3000m på en cooper med støvler og unifrom, hvor langt tror du så du løber i løbetøj og sko?? :devil: :4thumbup:

Men for djævlen det er tungt at løbe i uniform, tror lige der går lidt tid før jeg kommer op på 3000 med alt det gear og så støvler! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hvor får man bare lyst til at gå amok der i videoen hvor han siger; "The SEAL teams has the best trained snipers in the military..."

Hvad så med Force recon, Delta force osv... typisk amerikansk at være så selvophøjende...

Kom lige i tanke om noget.... Jeg er platfodet men mærker intet til det. Er det noget man bliver skrottet på af lægen ved afprøvning hos FVR?! :blink::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hmm ikke, hvis det kun er kosmetisk. Tror sådan set at de er ligeglade. Men jeg ville alligevel, hvis jeg var dig få lavet nogle 'custom made' indlæg som passer præcis til din fod. Et sådan indlæg kan afbelaste en del og sørge for at der går længere tid før du får ømme fusser.

Du kan tage med mig ned og få lavet nogle i Slagelse. Jeg træner med en fyr som også er løbe/cyklings/trænings ekspert, han har en butik hvor vi kan få lavet dem.

http://www.hechmannsport.dk/ Claus-drengen :smile:

Link to comment
Share on other sites

ellers kan du lige krumme tæerne lidt, når du kommer ind til lægen. Så ser det ud som om du har en finere svang. :tongue:

ellers kan du med fordel også holde svangen oppe med sportstape. Det har jonas (omega) haft megen glæde af.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Håber du har ret peter :bigsmile: Det ville da være en god ide, så må vi få lavet sådan et par til mine vanskabte fødder!

Pusling.... yeah right... Hans Heckler & kock ligner et legetøjsgevær i forhold til ham... leee' makker!

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Jeg bliver noedt til at spoerge om dine 2x20 one arm pushups er Pavel stil? Altsaa med armen lige under skulderen, eller har du bredt greb? 2x20 i pavel stil lyder rimelig giftigt, og maaske var det en ide at loefte det ene ben ogsaa.

Mht. Motivation, saa synes jeg at det lyder som om du (madsK) ligesaavel kunne vaere med til ekstremraces og noedhjaelps medarbejder. Chancen for at man kommer ud er relativt lille i Danmark. Og stoerste delen af tiden er formentlig ikke noget med 'ekstrem sport', men naermere at lave fjernkending af fartoejer, radio tjeneste, sanitet, vedligeholdelse, skydetraening etc. Dette er venligt ment, da man skal vaere klar over at bare fordi man kan lide ekstremsport og vilde ting saasom dykning og faldskaermsudspring, er det ikke ens betydende med at soldaterlivet er noget for en, og da slet ikke naar man skriver kontrakt for saa mange aar som man goer. Det kan vaere et liv med 10% for lidt tid, stress og afsavn fra familien. Proev at faa det egentlige soldater liv mere ind, end blot som at man vil goere en forskel, tjene nationen eller hvad ved jeg. F.eks. at man kan soeger det afslappede forhold til hinanden, proffesionalisme, kameratskabet, en struktureret hverdag med konstant nye udfordninger, et liv udenfor offentligheden (med mindre man soeger Jgk :tongue: ), ja kom selv med flere.

Edited by Waits
Link to comment
Share on other sites

Vær hilset Waits! :smile:

quote: et liv udenfor offentligheden (med mindre man soeger Jgk ), ja kom selv med flere.

haha :laugh:

Waits mht. de strækkere, det er stadig forøvelser til rigtige "one arms". Dvs at jeg har den ene arm eleveret på en kettlebell og den anden arm pumper så derudaf og omvendt.

mht. motivation. Mads er jo gået igennem, så nu er den ansøgning for længst glemt hos JGK.

Tror egentlig ikke de kigger så meget på motivationen. Tror bare de sorterer dem fra hvorpå der står:

"Jeg vil i jægerkorpset for at skyde mullaher!! og fordi jeg godt kan lide store muskler og knive. Hilsen Pumpe-Brian... Hold promillen høj gutter!!"

Link to comment
Share on other sites

Chancen for at man kommer ud er relativt lille i Danmark. Og stoerste delen af tiden er formentlig ikke noget med 'ekstrem sport', men naermere at lave fjernkending af fartoejer, radio tjeneste, sanitet, vedligeholdelse, skydetraening etc.

Der må jeg melde mig uening. Hvis du kommer ind i korpset skal du nok blive udsendt et par gange.

Korpset og frøerne bliver altid sendt ud før de alm. danske styrker ankommer til et nyt sted for at samle information om området og gøre det en smule mere sikkert inden hovedstyrken kommer.

Korpset er jævnligt i Kosovo, Irak, Afghanistan, etc. hvor de danske styrker nu befinder sig. Desuden er der jo konstant kursus i udlandet, som korpset deltager i. Så chancen for at rejse rundt i verden ville jeg sige var ret så stor.

Tror også jægerne laver en del daglig træning og øvelser som de fleste ville kalde for ekstremt.

Link to comment
Share on other sites

hej Augustinus,

Nu mente jeg nu ogsaa mest i aktiv tjeneste, idet der naturligvis er en masse rejser till oevelser etc. Men jeg taenker blot paa at hvis man ser paa de senste 16 aar saa er det mit gaet at det er langt fra alle der har vaeret udsendt. Der var bosnien/kosovo (start-midt 90'erne), Irak og Afghanistan. Hvormange jaegere eller froer har vaeret ude siden 2003? 6? 20? Det er jo ikke saadan at der konstant er udsendt flere partuljer. Men det er klart at hvis man bliver derinde 15 aar saa kommer man nok en del ud. :cool:

Mht. motivationen saa var det ikke ment i forhold til at komme ind, men ligesaa meget hvad man egentligt selv forventer at opleve. For det er da vaerd at goere sig klar over at man altsaa sagtens kan vaere vild med ekstrem sport etc. uden at soldaterlivet er noget for en.

Ioverigt altid skoent at foelge din traening :devil::superman:

Link to comment
Share on other sites

hej Augustinus,

Nu mente jeg nu ogsaa mest i aktiv tjeneste, idet der naturligvis er en masse rejser till oevelser etc. Men jeg taenker blot paa at hvis man ser paa de senste 16 aar saa er det mit gaet at det er langt fra alle der har vaeret udsendt. Der var bosnien/kosovo (start-midt 90'erne), Irak og Afghanistan. Hvormange jaegere eller froer har vaeret ude siden 2003? 6? 20? Det er jo ikke saadan at der konstant er udsendt flere partuljer. Men det er klart at hvis man bliver derinde 15 aar saa kommer man nok en del ud. :cool:

Mht. motivationen saa var det ikke ment i forhold til at komme ind, men ligesaa meget hvad man egentligt selv forventer at opleve. For det er da vaerd at goere sig klar over at man altsaa sagtens kan vaere vild med ekstrem sport etc. uden at soldaterlivet er noget for en.

Hey Waits

For det første hvis du er i de normale stående styrker skal du også kun regne med at få en udsendelse hvert 3 år.. Så ville jeg personliget heller vente hos specialstyrkerne, hvis der skal gå så langtid immelem.. men det gør der ikke...

Jægerne og frøerne skiftes til at have Protek-teamet i Irak.. Så der køre en jævnlig turnus.. Hvor der er en 6-10 stykker afted af gangen..

De er også stadigt jævntligt i Afghanistan..

Det er det ikke helt rigtigt (Augustinus) at de altid bliver sendt i forvejen.. men de gør det tit!

Jægerne og frøerne har været mere ude de sidste 6 år end nogen side før.. Og jeg tror godt du kan regne med at alle har været udsendt inde for de sidste 3 år!!

Alt i alt.. man skal ikke være bange for at gå glip af noget når man er hos dem!

Link to comment
Share on other sites

Hey Waits

For det første hvis du er i de normale stående styrker skal du også kun regne med at få en udsendelse hvert 3 år.. Så ville jeg personliget heller vente hos specialstyrkerne, hvis der skal gå så langtid immelem.. men det gør der ikke...

Jægerne og frøerne skiftes til at have Protek-teamet i Irak.. Så der køre en jævnlig turnus.. Hvor der er en 6-10 stykker afted af gangen..

De er også stadigt jævntligt i Afghanistan..

Det er det ikke helt rigtigt (Augustinus) at de altid bliver sendt i forvejen.. men de gør det tit!

Jægerne og frøerne har været mere ude de sidste 6 år end nogen side før.. Og jeg tror godt du kan regne med at alle har været udsendt inde for de sidste 3 år!!

Alt i alt.. man skal ikke være bange for at gå glip af noget når man er hos dem!

Hej Swoop

Tak for info :4thumbup:

Jeg tror nu ogsaa mest at mine indlaeg skal ses som modvaegt til den 'hysteri' der ofte er om jgk og fkp. De er seje, og det er imponerende det de laver, jeg tror bare lige at man ogsaa skal slaa koldt vand i blodet og indse at det ikke er hver dag man gaar 50km, dykker, hopper i faldskaerm, eller bliver udsendt. Der kan gaa fire dage eller mere paa en oevelse hvor man bare ligger og kigger. Hvis de er omkring 100 i hvert korps, og de 10 er udsendt i 3 maaneder af gangen saa er der noget tid imellem. Og som du skriver saa har de seneste seks aar ogsaa vaeret meget specielle. Men det er i mine ojne ogsaa klart at hvis man vil ud saa er det ved korpsene det vil vaere klart 'fedest'. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hej Swoop

Tak for info :4thumbup:

Jeg tror nu ogsaa mest at mine indlaeg skal ses som modvaegt til den 'hysteri' der ofte er om jgk og fkp. De er seje, og det er imponerende det de laver, jeg tror bare lige at man ogsaa skal slaa koldt vand i blodet og indse at det ikke er hver dag man gaar 50km, dykker, hopper i faldskaerm, eller bliver udsendt. Der kan gaa fire dage eller mere paa en oevelse hvor man bare ligger og kigger. Hvis de er omkring 100 i hvert korps, og de 10 er udsendt i 3 maaneder af gangen saa er der noget tid imellem. Og som du skriver saa har de seneste seks aar ogsaa vaeret meget specielle. Men det er i mine ojne ogsaa klart at hvis man vil ud saa er det ved korpsene det vil vaere klart 'fedest'. :w00t:

Enig Waits, enig.. Der kan nemt opstå en from for gudedyrkelse!! :wub: Så det er godt med lidt modvægt! :devil:

Ja det har været 6 specielle år! Men de er jo også blevet opprioteterede i den årrække!! Det er jo mening at de skal bruges meget mere og skal udsendes meget meget mere!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Enig med jer alle. Ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive, så vil istedet spamme min egen log.

Jeg er igang med at finde en køreskole. Nogle gode tips og tricks?

Tror jeg vil forsøge mig med noget uniformsløb idag. Der er dog en irriterende dovenhed over mig her i ferien, jeg har ikke rigtig krafter til noget, går bare rundt i en søvning tilstand hele dagen. Tror det er fordi man ikke kommer tidligt op og kommer igang med det samme :nonono:

Dagens musik: Kashmir No balance palace, Jewel drop

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

7 kilometer løb i kampbuks-og støvler

Swoop snakkede jo så herligt om løb i støvler, så det skulle naturligvis afprøves. Jeg fandt mine m84bukser og mine m/03 lebrock lignende støvler frem. Havde egentlig bare tænkt mig at tage en lille 3-4kilometers hyggetur for ikke at belaste bentøjet alt for meget. Da jeg kom igang synes jeg dog at det var synd at stoppe så det blev en lidt længere og hurtigere tur. Jeg har vel løbet omkring de 4:50min/km skøner jeg.

Mine løbesko vejer tilsammen 800g.

Støvlerne vejer tilsammen 1720g.

Mine boots

post-8923-1154092272.jpg

Kunne forestille mig at de mindede en del om dem eco lavede med frøerne. Ret lette, men giver ingen særlig støtte, så hvis man går med opppakning er det noget juks, men ellers er det bare en højskæftet kondisko.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Læser jeg skævt eller står der at der kommer jægersoldater til Ålborg Zoo???

25/8 Jægersoldaterne i Zoo kl. 19.30. Se faldskærmsudspring over den afrikanske savanne. Mød en rigtig "læderhals" og kom tæt på en helikopter. Denne dag er der åbent til kl. 21.

http://www.aalborgzoo.dk/struktur/nyheder/...enter/index.asp

Link to comment
Share on other sites

Hver fjerde lægestuderende er svensk

/Scanpix

Over en fjerdedel af de 1.140 kommende læger, der i dag får brev om, at de er optaget på lægestudiet, har svensk pas.

Dermed vokser andelen af svenske medicinstuderende på danske universiteter, skriver Jyllands-Posten.

I 2005 var andelen af svenske medicinstuderende på 19 procent - i år vil hele 28 procent af de nye studerende på medicin ved Syddansk, Aarhus og Københavns universitet være svenskere.

Sverige uddanner hvert år 400 læger, og dermed uddanner Danmark reelt halvdelen af de svenske læger. Og det er urimeligt, mener formand for rektorkollegiet Jens Oddershede, Syddansk Universitet.

Han opfordrer derfor den danske regering til at lægge pres på deres svenske kolleger for at øge antallet.

Også formanden for Amtsrådsforeningen, Kristian Ebbensgaard (V), er bekymret over udviklingen, fordi det bliver stadigt sværere at få læger nok til yderområderne.

Videnskabsminister Helge Sander siger til Politiken, at han har haft problemstillingen oppe i Nordisk Råd. Men det har ikke fået Sverige til at øge antallet af studiepladser. Som EU-medlemsland kan svenskerne frit søge ind på de danske universiteter.

En undersøgelse fra det svenske sundhedsvæsen viser, at 80 procent af de studerende vil forlade Danmark, når de har afsluttet studiet.

Udgivet 28-07-2006 07:32 / Senest opdateret 28-07-2006 07:49

Ikke særlig træningsrelateret, men jeg bliver altså lidt irriteret over, at jeg ikke kun skal kæmpe imod andre danskere om de få pladser, men at jeg også skal være bedre end halvdelen af sveriges befolkning for at komme ind. Og så tager de bare tilbage til Sverige alle sammen igen. :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share