Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Mange tak for svarene, prøver lige at få kontaktet dem inden længe.

Hey.. Hvad svarede de så??

Jeg kender en der har været deroppe med fuglebryst!!! Så hvis de har sagt du ikke kan søge skal du måske prøve at gå igennem FVR!!

Swoop

Link to comment
Share on other sites

Lige en "tænker"..

3 Spørgsmål man får!

1. Hvorfor vil du være frømand?

2. Nævn 3 gode ting ved dig selv!

og så den faktisk rigtig svære..

3. Nævn 3 dårlige ting ved dig selv!! :dry:

Hvorfor vil i være frømænd??

Link to comment
Share on other sites

Nu søger jeg til jægerne, men det tæller vel også?

1. Jeg vil være jæger fordi jeg vil udfordre mig selv fysisk såvel som psykisk, og ønsket om at gøre en forskel ude i den store verden hvor der sker grufulde ting er også til stede. Er ikke så god til at se folkemord på TV. det skal der sku gøres noget ved! Og at arbejde sammen med proffesionelle folk der tager deres arbejde lige så seriøst som en selv er også et plus.

2. Jeg er intelligent (Relativ) :blink:

Jeg er ansvarlig og tager konsekvensen af mine valg uanset om det var et godt eller dårligt valg.

Jeg er loyal mod mine venner, kæreste og familie og vil gøre alt for deres skyld, sålænge de er loyale.

3. Jeg er utålmodig og min lunte er kort når jeg bliver utålmodig.

Jeg er egoistisk når det kommer til ting jeg vil opnå.

Jeg er ikke altid så betænksom som jeg burde være.

hva med dig Swoop?

Link to comment
Share on other sites

Nu søger jeg til jægerne, men det tæller vel også?

Psykologerne ved FVR stiller idag de spørgsmål til alle lige meget hvilke uddannelser man søger.

Inden man skal til optagelses samtalen er det meget godt at have siddet og skrevet en masse om en selv ned, altså virkelig gennemarbejdet hvad man mener der vil komme op til samtalen.

Husk også at gøre meget ud af biografien og den personlige motivation man sender med ansøgningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er lige kommet hjem fra det sundhedsfaglige fakultet på syddansk. Det har været en fantastisk spændende og lærerig uge. Jeg er så mæt af indtryk, at jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med mig selv. Desuden har jeg tavshedspligt om mange af de mere delikate ting og oplevelser, så det er svært at få det hele slugt. Dog er jeg overbevist om, at min liv (efter korpset :wink: ) skal være i den medicinske verden. Engang mediciner altid mediciner.

Jeg vil lige senere prøve at skrive lidt mere om selve campen, men jeg har virkelig oplevet meget, og har opnået rutine i mange medicinske gøremål.

post-8923-1153575556_thumb.jpg

Hold hovedet koldt!

http://www.dr.dk/extention/playWindowsMedi...heder&trace=off

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Ugen bestod bl.a af:

Forelæsninger (i kæmpe audiotorier :w00t: ) i anatomi, fysiologi og lægelatin. Audioteret var så stort at forelæseren brugte mikrofon. Forelæsningerne var meget professionelle og på et højt fagligt niveau.

"Praktisk" anatomi i hhv. våd og tør salen, hvori der befinder sig præparater af alt. Det præcise indhold af rummene har jeg tavshedspligt om, men jeg kan sige at alle præparater naturligvis var ægte og at vi igennem ugen arbejdede med mange forskellige legemesdele. Det var en meget stærk fornemmelse at arbejde med ægte afdøde mennesker.

Undervisning i røntgen og frakturer, meget spændende at lære hvordan man skal modtage forskellige patienter på skadestuen og hvad der skal gøres for at stille en hurtig rigtig diagnose og derefter gøre hvad der skal gøre.

Stetoskopi, reflekscheck og blodtryksmåling, ting der bare skal ligge på rygraden af en læge.

Anlæggelse af venflon (drop) på dukker og derefter på hinanden. Der skal lidt rutine til og er ikke så enkelt som jeg havde antaget. Jeg nåede at anlægge 4 venflons.

Bedøvelse og syning af sår. Fedt at side med de rigtige kirurgiske redskaber og sy sting, også noget som ikke er specielt enkelt.

12 timers kursus i avanceret førstehjælp med omfattende handlingsbane med 14 forskellige meget virkeligheds tro scenarier. Herunder bl.a hængning, selvmord, skudsår, åbne frakturer, brækket nakke, kraniebrud, knivoverfald, scorpionstik forgiftning, 3. grads forbrændinger, hjertestop og desuden alm. FØHJ.

Alle skuespillere spillede meget virkelighedstro og især selvmordsscenerne var meget barske idet makeup-artisterne også havde været grundige og dygtige. Alt i alt har jeg set meget blod og blev selv smurt godt og grundigt ind, ved en pige som ville begå selvmord ved at skære sig i håndleddene. Pigen var fuldstændig manisk og ville ikke have hjælp, begge håndled var skåret over og blodet fossede ud. Det endte med at jeg måtte ligge hende i en lås før vi kunne starte vores behandling.

Og desuden foredrag om de 3 forskellige sundhedsfaglige fakulteter i Danmark; Odense, Århus, København. Lige nu vil jeg helst søge Århus.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lyder som en vanvittig spændende uge og du har vel nydt/haft glæde af det i fulde drag.

M.h.t. førstehjælp, så er det jo nogle ting du kan lærer os andre gutter, når vi skal på patruljekursus. :4thumbup:

Håber du nyder sommeren. :)

Edited by Maveas
Link to comment
Share on other sites

SEJT at du gider bruge en hel uge på at lære den slags! :4thumbup:

Og ja, nu har du jo en del du kan lære fra dig. Stærkt gået! :smile:

En uge på det sundhedsfaglige fakultet, er for mig ligeså godt som en uge på aspiranten eller elevskolen.

Hvis jeg kunne, var jeg der stadig.

indvolde og skalpeller

http://www.tv2fyn.dk/modules/tv2fyn/video.php?str=l%E6ge#

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

2 timers teknik-svøm

Fik lokket en konkurrence svømmer fra min klasse til at undervise mig i crawl. Selvom jeg selv underviser børn i svømning er der jo kilometer kæmpe forskel på min "grov crawl" og den crawl konkurrence-svømmerne svømmer for at få mest muligt glid på mindst mulig kræfter. Så intensiv "privat" undervisning har virkelig forandret min svømmestil meget, og jeg er blevet meget bedre nu skal det hele bare ind under huden og rygraden.

Ved siden af mig var der en stor ung mand, der trænede uv. Han brugte forsvarets finner og en sort maske, så jeg kunne ikke dy mig for at spørge ham hvad han trænede til og hvor han havde fået fat i sine finner. Finnerne havde han fået udleveret, men han sagde at han bare trænede for sjov. I badet spurgte jeg ham så, hvorfra han havde fået sine finner. Det var desværre ikke frømandskorpset som havde udleveret finnerne til ham, men hjemmeværnet efter endt kampsvømme udd. En anden fyr i badet hørte vores samtale og jeg fik så en historie om en af hans venners tur i korpset. Han var officer i flåden og havde søgt korpset og var kommet ind på elevskolen. Efter et par uger kunne konen dog ikke holde til at være alene hjemme og passe huset og børn alene, og kun se en fuldstændig udmattet mand i weekenden. Han måtte vælge hende eller korpset, og han valgte hende.

Han havde også haft svært ved at skulle arbejde sammen med elever lige fra gaden, konstabler og andre med meget mindre militær erfaring end ham selv, desuden havde han syntes at perfektionismen i korpset havde været meget tolerancekrævende.

Link to comment
Share on other sites

Kronprinsens uddannelse

H.K.H. Kronprinsen gik på Krebs Skole 1974-1981, 1974-1976 som privatist på Amalienborg og fra 3. klasse 1976 på Krebs Skole, derefter Ecole des Roches, Normandiet, Frankrig, 1982-1983, Student fra Øregård Gymnasium 1986.

Kronprinsen gennemførte studier i statskundskab ved Harvard University, U.S.A., 1992-1993 og blev Cand. scient. pol. (Aarhus Universitet) i februar, 1995.

H.K.H. Kronprinsen har også en omfattende militær uddannelse:

Rekrut, Den Kongelige Livgarde, 1986, Løjtnant af Reserven, 1988, Delingsfører ved Gardehusarregimentet, 1988, Premierløjtnant af Reserven, 1989, Frømandskorpset, Søværnet, 1995, Premierløjtnant af Reserven, Søværnet, 1995, Kaptajnløjtnant, Søværnet, 1997, Kaptajn af Reserven, Hæren, 1997, Kaptajn af Reserven, Flyvevåbnet, 2000, Videreuddannelsestrin II for Ledere, Forsvars-akademiet, 2001-2002, Major af Reserven i Hæren og Flyvevåbnet og Orlogskaptajn i Søværnet 2002, Sagsbehandler ved Forsvarskommandoen, 2002-2003, Lærer ved Forsvarsakademiet, Institut for Strategi, fra 2003.

Tjeneste på den danske FN-mission i New York, (3 måneder) 1994. Fra oktober 1998 til oktober 1999 var H.K.H. udstationeret som 1. ambassadesekretær ved Kongelig Dansk Ambassade i Paris.

Han er nu en hård gut, beundringsværdig

Link to comment
Share on other sites

Kronprinsens akademiske karriere står side om side med de militære studier. I 1995 valgte han at fortsætte sin uddannelse i Søværnet. Sammen med flere hundrede andre aspiranter søgte kronprins Frederik optagelse i Frømandskorpset. Blandt de få, der kom gennem nåleøjet og gennemførte den benhårde uddannelse, var Danmarks kronprins. Han husker tydeligt, hvor hårdt det var.

- Jeg var så langt ude rent fysisk, at jeg ikke havde ét gram fedt i overskud. Mine depoter var udtømte og det gjorde vanvittig ondt, for jeg begyndte at tære på musklerne. Men jeg fortsatte for bare at få overstået de næste timer – og så igen de næste. Når jeg så havde gennemført det der syntes fuldstændig umuligt, kikkede jeg mig tilbage og tænkte: var det virkelig mig, der gjorde det?

Den hårde træning har givet Kronprinsen et udbytte, som kommer til nytte i mange sammenhænge.

- I dag kender jeg mit eget reaktionsmønster fuldstændig. Jeg kender mig selv mentalt. Jeg har et indre ego, der siger: du kan godt! Det er det positive synspunkt, der sejrer hos mig.

Jeg vidste da godt at chancerne var små for at gennemføre og blive færdig. Men jeg vidste omvendt også med mig selv, med sikkerhed, at jeg ville ikke være foruden at have prøvet i det mindste, selvom jeg nok måske kunne risikere at forlade før tid. Men hvis ikke jeg havde prøvet i det mindste, så havde jeg ærgret mig, hvis jeg sad her i dag og fortalte om det.

Det gav så efterfølgende, selvfølgelig, en kæmpe grænseudvidelse for mit eget vedkommende, således at man efterfølgende også faktisk ender med nogenlunde at kunne definere, kende sine egne grænser. Og det giver så en helt anden fornemmelse for sig selv og sine omgivelser ved at være igennem den uddannelse der.

læs også om sirius på http://www.kronprinsparret.dk

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Lige en "tænker"..

3 Spørgsmål man får!

1. Hvorfor vil du være frømand?

2. Nævn 3 gode ting ved dig selv!

og så den faktisk rigtig svære..

3. Nævn 3 dårlige ting ved dig selv!! :dry:

Hvorfor vil i være frømænd??

I korpset (forestiller jeg mig at) :

Alle er altid 100 procent seriøse og professionelle. Alle yder altid deres bedste og der er stor disciplin og respekt for hinanden. Ingen er ligeglade som det ses så mange steder, fordi alle er glade og har kæmpet for at være der hvor de er.

Udfordre man sig selv og sin krop, og får den og sin psyke trænet op til det maximale, istedet for at falde i fordærv og slattenhed som den vestlige verden er ved at blive løbet over ende af.

I korpset er der oplevelser og kvalifikationer der ikke findes andre steder.

Man lærer at håndtere stress og man lærer altid at have overblik og overskud istedet for at gå at stresse som mange mennesker.

Man får lov at opleve verden og alle former for natur.

Man slipper for et ensformigt liv på kontoret og i stedet en aktiv alternativ spændende hverdag.

Alt dette tror jeg giver mig en lykkelig og tilfredsstillende tilværelse. Og i min verden er det, det livet går ud på. At være glad, lykkelig og lave det man aller helst vil.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

3 gode ting

Jeg er seriøs, selvdisciplineret og for det meste i godt humør.

3 dårlige ting

Jeg hader ineffektivitet, umotiverede mennesker, og vitterlig uintilligente mennesker. Det har jeg svært ved at kapere

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

det er ikke mellemgulvet, som der fejlagtigt bliver sagt, men facia omkring diaphragma. Det siges at denne hinde kan holde tre elge uden at bristes. Med en kirurgisk skalpel er det dog ingen sag :wink:

"livet er kort, kunsten er stor - muligheden for at gøre det rette svinder hurtigt" Hippokrates

Link to comment
Share on other sites

det er ikke mellemgulvet, som der fejlagtigt bliver sagt, men facia omkring diaphragma. Det siges at denne hinde kan holde tre elge uden at bristes. Med en kirurgisk skalpel er det dog ingen sag :wink:

"livet er kort, kunsten er stor - muligheden for at gøre det rette svinder hurtigt" Hippokrates

Fascinerende indeed .. Hvor sidder diaphragma? Omkring brystet?

Link to comment
Share on other sites

3 gode ting

Jeg er seriøs, selvdisciplineret og for det meste i godt humør.

3 dårlige ting

Jeg hader ineffektivitet, umotiverede mennesker, og vitterlig uintilligente mennesker. Det har jeg svært ved at kapere

"Jeg hader ineffektivitet, umotiverede mennesker, og vitterlig uintilligente mennesker."

Det hele vil gå ind under "ikke særlig tolerant!!". Så det er kun 1 ting!! :bigsmile:

Det er svært ik.. At finde 3 dårlige ting..

Det kan jo f.eks. diskuteres hvor dårlig en side af sig selv det er at hade ineffektivitet!! Jeg vil mene det er en god ting :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

kettlebell

intervalløb

10km cykling

Opvarmning og en lille smule KB træning. 20 two hand swing, 60 clean, 60 clean and jerk.

Løb med klubben opvarmning ca. 2 kilometer i stigende tempo. 5 x 1000meter spurt. Jeg løb imellem 3.34-3.55 alt efter om jeg løb den ene eller den anden vej. Synes det var ganske udemærket taget i betragtning af at jeg ikke har løbet meget på det sidste pga. skade og ferie.

Endorfinen kunne virkelig mærkes og den bliver nydt i aftensommersolen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Psykologerne ved FVR stiller idag de spørgsmål til alle lige meget hvilke uddannelser man søger.

Inden man skal til optagelses samtalen er det meget godt at have siddet og skrevet en masse om en selv ned, altså virkelig gennemarbejdet hvad man mener der vil komme op til samtalen.

Husk også at gøre meget ud af biografien og den personlige motivation man sender med ansøgningen.

Min motivationsbegrundelse var åbenbart god nok, da jeg skal til ansættelsesprøve 28-29 august :4thumbup:

Men dit råd om at sætte sig ned og forberede sig på sådanne spørgsmål er nok en vældig god ide.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share