Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jeg bliver noedt til at spoerge om dine 2x20 one arm pushups er Pavel stil? Altsaa med armen lige under skulderen, eller har du bredt greb? 2x20 i pavel stil lyder rimelig giftigt, og maaske var det en ide at loefte det ene ben ogsaa.

Mht. Motivation, saa synes jeg at det lyder som om du (madsK) ligesaavel kunne vaere med til ekstremraces og noedhjaelps medarbejder. Chancen for at man kommer ud er relativt lille i Danmark. Og stoerste delen af tiden er formentlig ikke noget med 'ekstrem sport', men naermere at lave fjernkending af fartoejer, radio tjeneste, sanitet, vedligeholdelse, skydetraening etc. Dette er venligt ment, da man skal vaere klar over at bare fordi man kan lide ekstremsport og vilde ting saasom dykning og faldskaermsudspring, er det ikke ens betydende med at soldaterlivet er noget for en, og da slet ikke naar man skriver kontrakt for saa mange aar som man goer. Det kan vaere et liv med 10% for lidt tid, stress og afsavn fra familien. Proev at faa det egentlige soldater liv mere ind, end blot som at man vil goere en forskel, tjene nationen eller hvad ved jeg. F.eks. at man kan soeger det afslappede forhold til hinanden, proffesionalisme, kameratskabet, en struktureret hverdag med konstant nye udfordninger, et liv udenfor offentligheden (med mindre man soeger Jgk :tongue: ), ja kom selv med flere.

Du har fuldstændig ret i at jeg evt. kunne stå nede i Afrika og være med til at bygge lerhytter og undervise små børn, for det kunne jeg faktisk godt tænke mig! Og hvis jeg aldrig bliver en badass kommandosoldat, så har jeg tænkt mig at begynde at lave AR. Meeen... Som sagt så er min motivation kortfattet, ville ikke skrive en dansk stil til FVR om hvorfor jeg gerne vil være jæger da jeg mener at ens motivationsbegrundelse ikke tæller det helt store. Jeg har samme opfatelse som Augustinus at de bruger den til at luge ud i de lidt mere useriøse ansøgere. Til ansættelsesprøven skal de nok spørge lidt mere ind til det og så skal jeg nok uddybe det for dem :smile: Som Swoop er inde på, så er deres udsendelser eksploderet siden den 11. September 2001. Har haft en Svigerfar som er/har været jæger. Han bliver jo stadig informeret lidt om tingene, og der er vist rimelig godt gang i den hvis man kan udtrykke det sådan :smile: Har snakket med ham der står for rekruteringen af jægerne. Han udtrykte det egentlig meget godt. Han sagde at indtil for 15 år siden var JGK og FKP ikke meget andet en et par elitesportsklubber der trænede og trænede og trænede.... Men i disse moderne tider med dansk politisk indblanding i mellemøsten og kampen mod terror osv. giver de to korps, ja hele det danske forsvar, rigeligt at lave. :4mewantfood:

Det der med at jeg godt kan lide ekstremsport nævnte jeg pga. at det nok var meget klogt at fortælle dem at jeg trods min lave alder ikke kommer direkte fra badmintonklubben (no offense) af og gerne vil prøve kræfter med 10km iltspring, rapelling, og andre selvtillidskrævende ting. Jeg ved at soldaterlivet er noget for mig , er forholdsvis våbenliderlig, elsker naturen uanset elementet og vejrforhold, jeg søger konstant nye udfordringer i mit civile liv så hvorfor ikke gøre det på sin arbejdsplads?

Der er lige en ting jeg må give dig så evigt ret i!!! Hvad sker der lige for Carsten mørch, Nicolai Moltke og selveste Bjarne Slot Christiansen?! De er jo alle en flok medieludere! En stor del af det at være elitesoldat set i mine øjne, er da at selv vide hvad man kan uden at råbe højt om det! Så der får frømandskorpset altså lige et ekstra plus i min bog!

Jeg ser frem til fjernkending, sanitetstjeneste, sprængningstjeneste, QCB, FAC, finskyttekursus og alle de andre ting der er en del af dagligdagen som jæger eller frø. En vigtig ting for mig mht. karriere valg er at jeg får en varieret hverdag hvor man ikke kan sige hvad der kommer rundt om hjørnet.... hvad sker der om 3 måneder? en tur til Belize og øve jungletræning? Eller Nord for polarcirklen for at øve fjernkending af isbjørne? :laugh:

Som du siger så bliver de to korps ofte sat på en pediestal og folk kan slet ikke få deres arme ned... der hører selvfølgelig negative ting med til det at være elitesoldat. Afsagn, risiko for at smide træskoene osv. Som aktiv frø eller jæger er man jo næsten gift med korpset. Men jeg har hverken kone eller børn og jeg er ung og vild, so bring it on :cool:

Men når jeg engang bliver farmand så må man jo nok revudere tingene lidt...

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

vel talt, kunne ikke havde sagt det bedre. Jeg er heller ikke bange for at skulle bruge mange timer i et teori lokale, hvis det omhandler de ting jeg interesserer mig for. Gøre tingene mange gange indtil de er perfekte er heller ikke noget irritationsmoment for mig. Udsendelser vil jeg også se frem til. Jeg vil ind for at få en spændende hverdag hvor jeg beskæftigere mig med det som jeg synes er det mest spændende man overhovedet kan foretage sig.

mht. familieafsavn osv. jeg er jo også som Mads siger ung og har ikke stiftet familie endnu, så jeg har intet problem med at gifte mig med korpset for 4-6 år.

Link to comment
Share on other sites

vel talt, kunne ikke havde sagt det bedre. Jeg er heller ikke bange for at skulle bruge mange timer i et teori lokale, hvis det omhandler de ting jeg interesserer mig for. Gøre tingene mange gange indtil de er perfekte er heller ikke noget irritationsmoment for mig. Udsendelser vil jeg også se frem til. Jeg vil ind for at få en spændende hverdag hvor jeg beskæftigere mig med det som jeg synes er det mest spændende man overhovedet kan foretage sig.

mht. familieafsavn osv. jeg er jo også som Mads siger ung og har ikke stiftet familie endnu, så jeg har intet problem med at gifte mig med korpset for 4-6 år.

Nemlig! Den teori man vil beskæftige sig med i FKP eller JGK er egentlig mine interesseområder i forvejen. Eksempelvis sanitetstjeneste, overvjer medicin- eller tandlæge studie hvis min militære karriere glipper... og den menneskelige krop er altså en fascinerende ting.

Prøv at tænk på hvilke oplevelser man kan tænke tilbage på efter nogle år i sådanne enheder.... :bowdown:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Ja det er jo det, jeg vil give den gas mens jeg er ung. Opleve og udforske, gøre det jeg synes er spændede.

Men medicin trækker rigtig godt i mig. Og nu har regering indført loven om at jeg må gange mit gennemsnit med 1,08 hvis jeg dropper sabbatåret og tager direkte på universitetet. Det kan komme til at afgøre om jeg kan komme til at læse medicin eller ej. Men nu må vi se, jo større gennemsnit jeg kan få, jo mere frihed har jeg samtidig opnået.

Hvad ligger din snit på Mads? Eller regner du med kvote 2?

Link to comment
Share on other sites

Der er lige en ting jeg må give dig så evigt ret i!!! Hvad sker der lige for Carsten mørch, Nicolai Moltke og selveste Bjarne Slot Christiansen?! De er jo alle en flok medieludere!

logspam: Vil det sige at man er medieluder fordi man har skrevet en bog om sine oplevelser, og holder foredrag? Nu tænker jeg mest på Moltke og Mørch, da BS er ret så meget fremme i medierne. Jeg synes ikke man ser Carsten Mørch eller Nicolai Moltke Leth gå ud i medierne og råbe højt, og udover det synes jeg da deres bøger har været utrolig spændende læsning, uden noget (efter hvad jeg kan se) der kan ødelægge korpsets arbejde synderligt. Men hvis vi skal afgøre hvem der er medieludere, hvorfor så stoppe ved jægere og frømænd?

Det var et surt opstød, men jeg synes at ovenstående var et utroligt dømmende indlæg, så måtte lige give mine 555555 cents...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke helt fattet om opstart af militær karriere også berettiger det med at gange med 1,08?

Mit snit er ikke godt nok, havde en tendens til at tage til springaften i beldringe lufthavn i stedet for at læse til eksamen... :devil:

Men jeg kan tage den på kvote to er jeg ret sikker på, alt efter hvordan den kommer til at se ud fremover med reformen...

Link to comment
Share on other sites

Men medicin trækker rigtig godt i mig. Og nu har regering indført loven om at jeg må gange mit gennemsnit med 1,08 hvis jeg dropper sabbatåret og tager direkte på universitetet.

Var det ikke 1,03? :smile: Medmindre der gælder specielt for det studie...

Ikke at jeg har specielt meget styr på det, men vi har ihf. fået at vide vi ku' gange med 1,03, hvis vi havde 3 højniveaufag, og ville på universitetet.. Eller var det universitetskaraktererne 1,08 galdt?

Edited by PatrickGO
Link to comment
Share on other sites

logspam: Vil det sige at man er medieluder fordi man har skrevet en bog om sine oplevelser, og holder foredrag? Nu tænker jeg mest på Moltke og Mørch, da BS er ret så meget fremme i medierne. Jeg synes ikke man ser Carsten Mørch eller Nicolai Moltke Leth gå ud i medierne og råbe højt, og udover det synes jeg da deres bøger har været utrolig spændende læsning, uden noget (efter hvad jeg kan se) der kan ødelægge korpsets arbejde synderligt. Men hvis vi skal afgøre hvem der er medieludere, hvorfor så stoppe ved jægere og frømænd?

Det var et surt opstød, men jeg synes at ovenstående var et utroligt dømmende indlæg, så måtte lige give mine 555555 cents...

Hmm... Nik og jay er åbenlyst mere medieludere end Moltke og Carsten, men syntes nu at B.S følger ganske pænt med popduoen! For så vidt er der ikke noget i vejen med at skrive om sine oplevelser, det giver en fin pensionsopsparing hvis det sælger godt... Men mit syn på det, er at hvis man er elitesoldat løber man ikke rundt og råber og skriger om det. Der er vel en grund til at Carsten Mørch fik fyresedlen af korpset...

Jeg finder det også som utrolig spændende læsning, men jeg syntes det at have været elitesoldat og så sætte sig ned og skrive om det er ret modstridende... ikke at det er forkert, men mener at ens holdning burde være, som ovennævnt, at "jeg ved hvad jeg kan, og jeg har ikke et behov for at blive bekræftet af gud og hver mand i det"

Hvis du går ud på gaden og spørger; hvem er sejest, Frø eller jæger, vil 9 ud af 10 sige JÆGERSOLDATERNE!!!! og hvorfor? Fordi folk ikke ved en skid om frømandskorpset, og det anonyme ved korpset syntes jeg personligt er god stil.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Var det ikke 1,03? :smile: Medmindre der gælder specielt for det studie...

Ikke at jeg har specielt meget styr på det, men vi har ihf. fået at vide vi ku' gange med 1,03, hvis vi havde 3 højniveaufag, og ville på universitetet.. Eller var det universitetskaraktererne 1,08 galdt?

Det kan jeg slet ikke huske, var godt stiff, da jeg fik det af vide til den sidste gymfest :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Nik og jay er åbenlyst mere medieludere end Moltke og Carsten, men syntes nu at B.S følger ganske pænt med popduoen! For så vidt er der ikke noget i vejen med at skrive om sine oplevelser, det giver en fin pensionsopsparing hvis det sælger godt... Men mit syn på det, er at hvis man er elitesoldat løber man ikke rundt og råber og skriger om det. Der er vel en grund til at Carsten Mørch fik fyresedlen af korpset...

Jeg finder det også som utrolig spændende læsning, men jeg syntes det at have været elitesoldat og så sætte sig ned og skrive om det er ret modstridende... ikke at det er forkert, men mener at ens holdning burde være, som ovennævnt, at "jeg ved hvad jeg kan, og jeg har ikke et behov for at blive bekræftet af gud og hver mand i det"

Hvis du går ud på gaden og spørger; hvem er sejest, Frø eller jæger, vil 9 ud af 10 sige JÆGERSOLDATERNE!!!! og hvorfor? Fordi folk ikke ved en skid om frømandskorpset, og det anonyme ved korpset syntes jeg personligt er god stil.

Tendensen kan jeg ikke forsvare, der er en del jægere der har skrevet bøger, mod ingen(som jeg kender til) frømænd... Men hvis jeg ser på enkelttilfældende, er det da fint at skrive en bog om sit liv... Det er sejt, og det er spændende læsning.. og har Jægerkorpset så været en stor del af det, må det naturligvis med..

@Carsten Mørch, ved du hvorfor han blev fyret? det havde i al fald ikke noget at gøre med at han blærede sig med at være jægersoldat.. JGK mente han havde beholdt penge for de foredrag han holdt for korpset, og det mente han ikke..

Jeg vil ikke dømme folk, og specielt ikke bestemme om de må skrive en bog, om deres (meget spændende) oplevelser... Ville du have undværet bøgerne? Jeg ville ikke, uden at være den store nørd... det har gjort at jeg kendte en del mere til det, for jeg synes at korpsene har været meget lidt oplysende om hvad man egentlig kommer til(udover at det bliver hårdt, og kræver psyke)... i al fald indtil for nogle år siden.. Jeg havde stadig været rambowannabe, hvis det ikke var for film som eliten, bøger af forfattere som vi diskuterer nu, osv. osv. ...

BS er så en helt anden diskussion i en helt anden tråd(ikke at jeg er enig)

Link to comment
Share on other sites

Okay, der er jeg blevet fejlinformeret omkring Carsten mørchs fyreseddel, har hørt at han blev afskediget pga. manglende tilladelse fra jægerkorpset til hans bog.

Det er super spændende læsning, men mener stadig at det er en selvprofilerende og uheldig ting at gøre. Det har ikke skadet de to korps, men jeg syntes man mister lidt af respekten for de individer der skriver om netop dette emne. I mine øjne er der stor forskel på at skrive en selvbiografi hvis du har været jæger, eller om du har været en offentlig person eller lignende. Offentlige personer skal sælge sig udaftil, jægerkorpset og frømandskorpset lever til dels af at undgå medierne....

En del af chamen ved at være elitesoldat må altså være anonymiteten... de usungne helte :tongue:

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Okay, der er jeg blevet fejlinformeret omkring Carsten mørchs fyreseddel, har hørt at han blev afskediget pga. manglende tilladelse fra jægerkorpset til hans bog.

Det er super spændende læsning, men mener stadig at det er en selvprofilerende og uheldig ting at gøre. Det har ikke skadet de to korps, men jeg syntes man mister lidt af respekten for de individer der skriver om netop dette emne. I mine øjne er der stor forskel på at skrive en selvbiografi hvis du har været jæger, eller om du har været en offentlig person eller lignende. Offentlige personer skal sælge sig udaftil, jægerkorpset og frømandskorpset lever til dels af at undgå medierne....

En del af chamen ved at være elitesoldat må altså være anonymiteten... de usungne helte :tongue:

De fleste der skriver en bog, skriver den jo ikke for at tjene penge, eller for at gøre sig selv berømte, men fordi de har noget på hjerte som de gerne vil dele... og et eller andet sted er det vel det samme som at have en logbog på motion-online, hvor man skriver at man træner til Jægerkorpset... Eller hur??

Link to comment
Share on other sites

Det første kan du til dels have ret i. Men min Logbog fungerer primært som nedskrivning af træning og som en måde at udveksle gode råd/tips med andre der har samme mål. Og selvfølgelig til at diskutere lidt i :wink: Så mener ikke det kan sammenlignes... man fortsætter jo heller ikke sin log hvis man kommer ind i et af de to korps... "kære dagbog, i dag var mig og drengene en tur i Afghanistan" :tongue:

PS. Logspam?!

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

Det første kan du til dels have ret i. Men min Logbog fungerer primært som nedskrivning af træning og som en måde at udveksle gode råd/tips med andre der har samme mål. Og selvfølgelig til at diskutere lidt i :wink: Så mener ikke det kan sammenlignes...

Nu er det jo ikke sikkert at alle lige ser det fra den vinkel, og tænker at man er 'opmærksomhedsluder' fordi der står 'jægerlog'... måske gør det samme sig gældende for disse herrer der har skrevet en bog om deres liv?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også udtrykt det på en ret markant måde, og nok sat det en smule på spidsen.

Bottom line: Det er fint de skriver bøger om deres oplevelser og det skader ingen, men har svært ved at forstå deres behov for det.

Edited by MadsK
Link to comment
Share on other sites

For lige at tage din edit længere oppe:

@kære dagbog og afghanistan: Tilsvarende er der jo heller ingen af disse folk der har skrevet noget om aktuelle missioner, eller hemmeligheder i korpset.

@logspam: Ja, fordi jeg lige kaprede Peters log med lidt diskussion. :innocent:

Jeg har også udtrykt det på en ret markant måde, og nok sat det en smule på spidsen.

Bottom line: Det er fint de skriver bøger om deres oplevelser og det skader ingen, men har svært ved at forstå deres behov for det.

Jeg tror(uden at vide det) at det handler lidt om at opsummere deres liv, og bidrage med noget spændende skønlitteratur(ikke kun om korpset). Men dér er folk jo forskellige, men jeg ved det nok først når jeg når den alder, jeg er jo stadig ung. Der var nok heller ikke nogen af personerne der drømte om at skrive en bog i vores alder, så dérfor er det måske uforståeligt for os.. Men jeg kunne da også godt tænke mig at skrive en bog en skønne dag, dels fordi jeg elsker at skrive, og dels fordi jeg gerne vil ud med de ting jeg oplever. Om det så bliver som politibetjent, bokser, jægersoldat, eller noget helt 4. Men igen, der skal være plads til forskellighed, og det lyder til at vi blev lidt enige, selvom vi har forskellige holdninger hvad angår det. :smile:

Godnat hérfra.

P.S hvis du føler du brænder inde med et sidste ord, er jeg på i morgen tidlig. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Godmorgen gentlemen! Der gik jeg vist glip af en spændende diskussion.

Jeg holder med jer begge, ikke fordi jeg er speciel stor tilhænger af børnehavepædagogikken, men som Patrick siger, jeg ville ikke have undværet de bøger. Jeg mener at de er med til at skabe et ordenligt og værdigt billede af korpset. Jeg kunne da også selv tænke mig at skrive en bog engang. Jeg kan godt lide at få mine tanker, valg i livet, indre diskussioner, overvejelser og konflikter ned på papir, så er de ude af hovedet og jeg kan tænke på noget andet. Det er nok også primært derfor jeg har denne log og skriver i den forholdvist hyppigt.

Men samtidig er jeg med på Mads' hold, ved at sige; at hvis man er jæger så hører det sig til, at man er en rolig fyr og går stille med dørerne og ikke behøver mediaernes berømmelse.

mht. logspam, i kører bare derudaf sålænge det bare er nogenlunde relevant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke helt fattet om opstart af militær karriere også berettiger det med at gange med 1,08?

Mit snit er ikke godt nok, havde en tendens til at tage til springaften i beldringe lufthavn i stedet for at læse til eksamen... :devil:

Men jeg kan tage den på kvote to er jeg ret sikker på, alt efter hvordan den kommer til at se ud fremover med reformen...

Nej. Mener kun at det kan lade sig gøre, hvis du søger ind på universitetet lige efter sommerferien eller på vinterstart. x 1,08. Fx. har man "kun" opnået 8,7 i snit, kan man gange det med 1,08 = 9,4 og så kan du alligevel komme til at læse medicin på Århus eller syddansk, hvis du er heldig.

Var det ikke 1,03? :smile: Medmindre der gælder specielt for det studie...

Ikke at jeg har specielt meget styr på det, men vi har ihf. fået at vide vi ku' gange med 1,03, hvis vi havde 3 højniveaufag, og ville på universitetet.. Eller var det universitetskaraktererne 1,08 galdt?

Hvis du har et ekstra A-fag kan du gange dit snit med 1,03. Hvis du derefter søger uden sabbatår kan du gange igen med 1,08. Det er derfor at nogen kan ende med et snit på over 13.

Det svarer til at man kan komme til at læse medicin, hvis man får et snit på 8,45, men har et ekstra A-fag og søger uden sabbat.

Link to comment
Share on other sites

Min løbeklub afholder snart et halvmarathon. Jeg overvejer lidt at løbe det i støvler plus m84buks. Det kunne da være lidt fedt. Men ved ikke rigtig om det er en dum idé i forhold til overbelastning.

Det kommer meget an på hvorlang tid der er til! Men hvis du selv følger at du kan nå at træne dig op til det så du ikke for en overbelastningsskade i dit knæ igen, så er det jo bare at gøre det..

Det er jo kun super fedt at starte på noget man ikke er helt sikker på om man kan gennemføre og så gøre det!! :4thumbup: :cool:

Hvis du klare det, så må det næste mål jo være en fuld maraton!! Jeg har aldrig hørt om nogen der har løbet en Marathon i fuld kampuniform!! :superman:

Det kunne være rimelig sygt..

Alt respekt herfra!!

Med hensyn til om jægere er medieluder.. nej det synes jeg ikke de er... Men hvad er en jægersoldat så???

Det er en SPEJDER (fra Bornholm :cool: ) uden kørekort!!! :devil:

Dagens musik: Kashmir - The Story Og Jimmy Fame Flame

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Min løbeklub afholder snart et halvmarathon. Jeg overvejer lidt at løbe det i støvler plus m84buks. Det kunne da være lidt fedt. Men ved ikke rigtig om det er en dum idé i forhold til overbelastning.

Jeg ser ingen grund til at løbe så langt i støvler + uniform.

Der vil være stor risiko for skader, og du skal nok nå at lave masser af specifik træning, når du engang får søgt ind.

Edited by 789
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ingen grund til at løbe så langt i støvler + uniform.

Der vil være stor risiko for skader, og du skal nok nå at lave masser af specifik træning, når du engang får søgt ind.

Det er jo for sent at træne det når han først står i det 789!! :nonono::smile:

Det er sjovt.. for i forvejen vil jeg mene I overtræner en lille smule... Men i har sagt at i er rimelig sikre på at i ikke topper for tidligt deroppe... det er også ok for ingen kender jeres krop bedre end jer selv..

Men hvis jeres kroppe kun er vant til at yde max. med løbesko på.. så bliver jers ben nok lidt overrasket når i for rigtige støvler på!! Bin There...

22km er jo en sej, men ikke sindssyg distance! OG så længe han bare ikke går ud og løber 4x15km som optræning til så går det nok.. og han har jo haft overbelastninger så han ved jo hvordan de følges hvis de er ved at komme..

Jeg siger GO FOR IT Augustinus!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo for sent at træne det når han først står i det 789!! :nonono::smile:

Det er sjovt.. for i forvejen vil jeg mene I overtræner en lille smule... Men i har sagt at i er rimelig sikre på at i ikke topper for tidligt deroppe... det er også ok for ingen kender jeres krop bedre end jer selv..

Men hvis jeres kroppe kun er vant til at yde max. med løbesko på.. så bliver jers ben nok lidt overrasket når i for rigtige støvler på!! Bin There...

22km er jo en sej, men ikke sindssyg distance! OG så længe han bare ikke går ud og løber 4x15km som optræning til så går det nok.. og han har jo haft overbelastninger så han ved jo hvordan de følges hvis de er ved at komme..

Jeg siger GO FOR IT Augustinus!! :superman:

Du misforstår mig, eller også har jeg ikke formuleret mig tydeligt.

Det jeg mente var:

Jeg ser ingen grund til at tæne lange støvle løb for han har SENDT sin ansøgning, hvilket vil sige over et halvt år for han skal starte på elevskolen.

En periode på ½år vil jeg mener er mere end nok til at vænne kroppen til støvle + uniform løb, hvis man i forvejen har sin "almindelige" løbe form i orden.

Link to comment
Share on other sites

Lidt aften-træning

KB 16kg.

Two hand Swing x 20

One hand swing x 60

clean and jerk x 40

Bottom up press x 15

press x 40

turkish getup x 10

Så skal der ses Omar Marzouk; Krig, terror og andre sjove ting.

God aften! :smile:

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share