Peters log


Augustinus
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået svar fra FKO

Bette Rein, Forsvarskommandoen har videresendt din mail til mig med forespørgsel om, hvor og hvornår der er Sikkerhedspolitisk demonstration i år. Demonstrationen afvikles den 24. august i Karup.

Med venlig hilsen

Susanne L. Sandberg

Sekretær for

Forsvarschefens Sikkerhedspolitisk Kursus.

Forsvarets kompentencer plejer at blive demonstreret her, med et kæmpe show, hvori der indgår en masse forskellige styrker. Fx plejer jægerkorpset at blive indsat og der plejer at være F16-jagere i luften.

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt+og+Presse/Arki...else+af+styrker

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Fx plejer jægerkorpset at blive indsat og der plejer at være F16-jagere i luften.

Hey.. er du sikker på det??

Jeg mener Jægerne, p.g.a deres samarbejdspartenere ikke ville have det, ikke længere deltager i SIKU! Men jeg kan ikke huske hvad historien endte med! Eller om det er blevet lavet om igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil starte denne online logbog, så interesserede kan følge og kommentere Uffes og min egen vej ind i Frømandskorpset...........

I anledning af at min log har fyldt 1 år, vil jeg fejre det med lidt statistik og gennemgang af mit først år på mol.

For det første er jeg vokset lidt i løbet af året.

Peter (den. 12 August 2005)

60 kg

171 cm

16 år

Peter (den. 12 August 2006)

63,5 kg

172 cm

17 år

Loggede træningspas i alt ca.

Svømning i svømmehallen: 60

I åbentvand: 8

Løb: 92 ca. 956km.

Styrketræning i center: 50

Cooper test: 5

3xbronzecirkel: 8

3xguldcirkel: 3

3xsølvcirkel: 20

halvmarathons: 3

Uv-rugby: 21

Kettlebell: 10

Åbentvandsdyk: 4

Sandsæk: 7

Jagt: 3

kajak: 4

MTB: 37

FHB: 18

March: 10 i alt ca. 204km.

Spinning: 2

Bib test: 1

Yoga: 1

O-løb: 9

Ser ikke ud af meget når man får skrevet det op således. Udover dette er der også mange "uloggede" aktiviteter såsom; fodbold, håndbold, skoleidræt, alm. cykling, hardball, BW øvelser, badminton etc.

På loggens forside kan man gå tilbage og se hvilke delmål jeg har gennemført i løbet af året.

(løbende)Delmål: X=gennemført

X Starte trænings log og dagbog, herunder skrive hvorfor, hvordan, hvornår osv. træning skal foregå.

X Starte og begynde træning i Slagelse motionsklub (løbeklub)

X Få chekket flaske og begynde at dykke igen.

X Få købt ny riffel plus udstyr og starte Hardball igen

X Starte og begynde træning i Astrocecentret/Hard work

X Løbe Synoptik halvmarathon den 27 August

X Få startet UV-Rugby og ugentlig svømme og uv træning i Slagelse svømmehal

Få startet max arm- og mavebøjninger hveranden aften.

X Få købt ribbe og starte max kropshævninger hver aften.

Få startet max bronzecirkel plus cooper test hver 14. dag

X Springe på hoved fra 5 metervipen

X Springe selvtillidsprøve fra 3 metervippe

X Slå min cooperrekord (2900m)

Slå mine nye cooperrekord (3250)

Slå min rekord i at holde vejret (2:45 sek varmt vand)

X 50m uv-svømning

62,5 m uv-svømning

X 3xsølvcirkel under 12 min

3xguldcirkel under 12min

X Springe fra 10 meter vippe

Springe i faldskærm

Gennemføre så mange selvtillidsprøver som muligt

kunne holde vejret 3 min og 30 sek på bunden af springbassinet

Udvide min grønne og gule zone og formindske min røde

X 10 km svømning indendørs

10 km svømning udendørs

løbe Marathon

Gennemfører Fjallräven extreme marathon 35 km

Gennemfører Diamant Extrem kursus hos KFUM-spejderne

DTU-Adventurerace 150km

Gennemfører en masse adventure races

Mål

Gennemføre optagelse og uddannelsesforløb i flådens frømandskorps (FKP) anno 2008-9 :smile:

Nye delmål er indtil videre som følger:

Struktureret march træning

løbe Marathon (gerne under 4 timer)

Gennemfører Fjallräven extreme marathon 35 km

DTU-Adventurerace 150km

Gennemfører en masse adventure races

10 km svømning udendørs

Forbedre min cooper til 3400-3600m.

Få en god løbetid på en 5 kilometers

Få en god løbetid på en 10 kilometers

Få en god løbetid på halvmarathon

Gennemføre Evolution Race næste år

Mål

Jeg er på det seneste blevet gevaldigt i tvivl om hvorvidt jeg vil være jæger eller frømand. Jeg har i løbet af året studeret de to korps stort set så meget, man nu kan udefra som civil, og er ikke blevet overbevist om, men har måttet erkende at jægerkorpset er mere mig, når vi kommer ned i detaljerne.

Et andet mål er jeg dog blevet mere målfast på end nogensinde. Jeg vil læse medicin på 'Universitas Arhusiensis

Årets højdepunkter har været:

-At se og føle Kronprins Frederiks røde stålhjelm og snakke med chefen for elevskolen ved Frømandskorpset stand i bellacentret

-Foredrag med Nicolai Moltke Leth

-March i dyrehaven med frømandsaspiranter før 96 timer

-Cykeltur til Kongsøre

-At sove under åben himmel i minus seksten graders frost

-40km march på én nat

-Ny pr. i undervandssvømning uden finner. 50m.

-10 kilometer svømning i svømmehal. 4 timer og 15 min.

-Try outs med U-21 landsholdet i Undervandsrugby.

-Fjällräven Extreme Marathon

-Jægerkorpsets hvervningsforedrag på Høvelte Kaserne.

-Mediciner camp på Syddansk Universitet

-Patruljetur på Bornholm.

Klubber

I løbet af året er jeg blevet meldt ind i og trænet i:

Slagelse Motionsklub http://www.slagelsemotionsklub.dk/lobehold.html, hvor jeg er på hold 8.

Slagelse Orienteringsklub http://www.ocslagelse.dk/aktiviteter.html

Slagelse Svømmeklub http://slagelsesvoemmeklub.dk/mambo/index.php

Slagelse Triatlon klub http://www.slagelsetri.dk/

Slagelse Dykkerklub http://www.slagelse-sportsdykkerklub.dk/klub.asp

Desuden har jeg været medlem af fitnessdk i Slagelse. http://www.fitnessdk.dk/

Litteratur og media

I løbet af året har jeg også fået læst en del træningsrelateret litteratur

Et liv på kanten, af B.S Christiansen

Jo du kan, af Nicolai Moltke-leth

Et glimt af sjælen, af Nicolai Moltke-leth

Jægersoldat i en terrortid, af Poul Dahl

Livvagten, af Kim Wilsborg Sørensen

Forsvarets Specielle Efterretningspatruljer, af Jens B. Odgaard

Notes from af friend, Anthony Robbins

Soldat for Danmark, Peter Ernstved Rasmussen og Jacob Birger Hansen

Helt ude på hærens mark, af Bo R. Klinge

desuden har jeg været en meget flittig gæst på

www.forsvaret.dk/fvr

www.forsvaret.dk/hok

www.forsvaret.dk/fko

www.forsvaret.dk/JGK

www.forsvaret.dk/FKP

og læst forsvarets brochure og nyhedsmagasiner fx. magasinet 'Upfront'

Og så er jeg jo kommet i 2.G og er begyndt at nyde livet på gymnasiet. Efter sommerferien starter vi 11 i min klasse, da vi startede første dag i 1.G var vi 28. Frafaldsprocent 60,7%.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved det faktisk ikke. Det er HOK, der styrer den del af det. Prøv at ringe

til SSG Ole Nielsen (HOK-LE07)

Med venlig hilsen

Susanne Sandberg

-----Oprindelig meddelelse-----

Fra: Peter Andersen [mailto:[email protected]]

Sendt: 13. august 2006 17:16

Til: IFM-02 Sandberg, Susanne L.

Emne: RE: VS: SIKU

Tusind tak for svaret. Er der publikumsadgang for civilie også? Og vil

Jægerkorpset deltage som tidligere?

På forhånd tak

MVH

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning

ca. 10 km løb med klubben

2 timer i svømmehallen

Det var hårdt at komme igang igen og holdet løb stærkt syntes jeg, der var ikke meget overskud der og jeg måtte lige tage mig sammen for at følge med. Efterfølgende i svømmehallen og spille lidt rugby, vi lavede lidt teknik med angreb på mål og møllehjuls-princippet. Jeg kunne dog ikke trykudligne på det ene øre så det var lidt irriterende og desuden var mange af vores masker slidt op og punkteret, så det blev ikke til så meget.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

5,5km o-løb svær/sort med rygsæk :devil:

ca. 20 km MTB

Med Jonas og MadsK i Korsør Lystskov. Vi ville have løbet den 2 gange med nåede kun lige et par enkelte poster på 2. runde før de blev pillet ned. Efterfølgende cykling hjem til Slagelse.

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Jeg er på det seneste blevet gevaldigt i tvivl om hvorvidt jeg vil være jæger eller frømand. Jeg har i løbet af året studeret de to korps stort set så meget, man nu kan udefra som civil, og er ikke blevet overbevist om, men har måttet erkende at jægerkorpset er mere mig, når vi kommer ned i detaljerne.

Bare af ren nysgerrighed.. Hvad er det for nogle detaljer der har fået dig til at erkende at JGK er mere dig?

For det stik modsattet skete for mig!! Jeg har altid gerne ville være jæger! Men jeg er med tiden blevet mere opsat på at blive Frø!

Men når du nu alligevel skal ind og aftjene din værnepligt først, kan jeg kun anbefalde, især når man tænker på dit endelige mål, at du tager KSE.UDD. på Bornholm!!!!!!!

Så kan du jo også træne med Patrick dagligt!!

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Tja tror det hænger fast i en del ting. Men jeg er som sagt ikke overbevist om, hvad jeg søger endnu, jeg er bare blevet i tvivl, hvilket egentlig er ret irriterende.

I bund og grund interesserer det alm. sømilitære mig ikke særlig meget. Og udsigten til søværnets sergentskole tænder mig på ingen måde.

Så har jeg snakket lidt med frømanden 'Tot' og jægeren 'Ring', og der trak 'Ring' det længste strå. Han snakkede bedst om sit korps. Jægerkorpset lød mere som det jeg søgte end Frømandskorpset gjorde.

Desuden er jeg mere tilhænger af jægernes uddannelsesforløb.

Link to comment
Share on other sites

Tja tror det hænger fast i en del ting. Men jeg er som sagt ikke overbevist om, hvad jeg søger endnu, jeg er bare blevet i tvivl, hvilket egentlig er ret irriterende.

I bund og grund interesserer det alm. sømilitære mig ikke særlig meget. Og udsigten til søværnets sergentskole tænder mig på ingen måde.

Så har jeg snakket lidt med frømanden 'Tot' og jægeren 'Ring', og der trak 'Ring' det længste strå. Han snakkede bedst om sit korps. Jægerkorpset lød mere som det jeg søgte end Frømandskorpset gjorde.

Desuden er jeg mere tilhænger af jægernes uddannelsesforløb.

Hvad er det du synes der er bedre ved deres uddannelsesforløb?

Jeg synes det er sjovt.. For det var netop det der fik mig til at hælde over til frø´erne.. Det skal lige siges at hærens SGT skole nok ikke er mere tiltalene!!

Link to comment
Share on other sites

Hej peter!

Tak for turen i Korsørs skov :smile:

... og tillykke med Log'ens et års føs'dag, det er nogle gode resultater, set fra min vinkel af, du har opnået.

Mht. de to sergentskoler, så tror jeg både søværnets- og hærens SGT skole er røv og nøgler hvis man skal igennem det efter jæger/frø uddannelsen.

Havde et foredrag om SGT skolen i hæren her i går. Det lyder til at være lidt nederen i mine ører. Det må være cool nok at være gruppefører, men selve uddannelsen faldt ikke i min smag. Har svært ved at sætte ord på hvorfor, men....

Mit eneste råd til dig mht om du skal vælge frø- eller jægerkorpset er at du først tager det det ene korps, og derefter søger over i det andet :cool::devil: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil på sergentskole bliver du måske glad for at høre at pr. 2007 bliver GSU lavet om, den kommer til at sigte meget mere på internationaltjeneste. Der kommer også en hel masse nu føreruddannelse og psykologi ind med den nye uddannelse.

Jeg synes det lyder rigtigt spændende, ihvertfald mere end det man hører fra de nye SGE om deres ophold på HSGS.

Link to comment
Share on other sites

Men når du nu alligevel skal ind og aftjene din værnepligt først, kan jeg kun anbefalde, især når man tænker på dit endelige mål, at du tager KSE.UDD. på Bornholm!!!!!!!

Så kan du jo også træne med Patrick dagligt!!

Jeg er ikke i tvivl om, at det er den vej man skal gå, hvis man virkelig vil. Men problemet ligger bare i at Jæger eller frømandskorpset ikke er mit endelig mål. Jeg skal også på Universitetet inden det bliver alt for sent. Så min ansøgning til korpset skal afsted relativt hurtigt, hvis jeg også skal nå at have 5-6 år i korpset før jeg søger Universitetet. Derfor er planen indtil videre, at jeg 'bare' søger SG uden den alm. HBU og derefter søger JGK/FKP. Så må det briste eller bære, jeg prøver højst 2 gange, så søger jeg universitetet.

Hvis du vil på sergentskole bliver du måske glad for at høre at pr. 2007 bliver GSU lavet om, den kommer til at sigte meget mere på internationaltjeneste. Der kommer også en hel masse nu føreruddannelse og psykologi ind med den nye uddannelse.

Jeg synes det lyder rigtigt spændende, ihvertfald mere end det man hører fra de nye SGE om deres ophold på HSGS.

Lyder rigtig spændende. Håber bare ikke man skal skrive kontrakt på at blive udsendt, hvis man tager uddannelsen.

Link to comment
Share on other sites

Lige hurtig opdatering

Weekenden:

Instruktørkursus ved dansk svømmeunion. Lørdag 0900-Søndag 1800

Mandag

11km løb med klubben

En times svøm. bl.a 10 x 100m start 2.min, 8 x 50m start 1min.

Tirsdag

Foredrag ved Nicolai Moltke-Leth i københavn

http://www.coachforum.net/nmlaug.pdf

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

-At se og føle Kronprins Frederiks røde stålhjelm og snakke med chefen for elevskolen ved Frømandskorpset stand i bellacentret

-Foredrag med Nicolai Moltke Leth

-March i dyrehaven med frømandsaspiranter før 96 timer

-Cykeltur til Kongsøre

-At sove under åben himmel i minus seksten graders frost

-40km march på én nat

-Ny pr. i undervandssvømning uden finner. 50m.

-10 kilometer svømning i svømmehal. 4 timer og 15 min.

-Try outs med U-21 landsholdet i Undervandsrugby.

-Fjällräven Extreme Marathon

-Jægerkorpsets hvervningsforedrag på Høvelte Kaserne.

-Mediciner camp på Syddansk Universitet

-Patruljetur på Bornholm.

Klubber

-March i dyrehaven med frømandsaspiranter før 96 timer

-At se og føle Kronprins Frederiks røde stålhjelm og snakke med chefen for elevskolen ved Frømandskorpset stand i bellacentret

-Foredrag med Nicolai Moltke Leth

-Cykeltur til Kongsøre

-At sove under åben himmel i minus seksten graders frost

-40km march på én nat

-Ny pr. i undervandssvømning uden finner. 50m.

-10 kilometer svømning i svømmehal. 4 timer og 15 min.

-Try outs med U-21 landsholdet i Undervandsrugby.

-Fjällräven Extreme Marathon

-Jægerkorpsets hvervningsforedrag på Høvelte Kaserne.

-Mediciner camp på Syddansk Universitet

-Patruljetur på Bornholm.

der var en fejl dér og den er hermed rettet :wink: godt at se, at du holder motivationen :superman:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

Hej Niceman! :smile:

Forstår ikke lige din rettelse?

Tja ja jeg holder motivationen og kan ikke undvære træningen. Men min passion er slet ikke så stærk som den var engang, desværre

Surt at høre med din tur hos FVR forresten

Punkt 3 på din liste er rykket op som nummer 1. CAPICE! Motivationen vil være stærkere afhængig af mange ting. Det hårdeste er at træne rigtig meget rigtig langt fra målet. Been there!

Min egen omgang er langt fra færdig. Man kan jo klage til højre og venstre - SKØNT!

Hvis det er surt engang imellem så del det hele op i stykker. Det er et rigtig godt redskab jeg bruger og det virker.

Ciao :superman:

Link to comment
Share on other sites

Onsdags træning

11 kilometers løb.

1 times svømning. bl.a 10 x 100m start 2min.

Jeg er virkelig presset på holdet i klubben for tiden. Surt og demoraliserende altid at hænge med røven i vandskorpen, men god træning.

Efterfølgende en lille times svømning (udelukkende crawl). Bl.a 10 x 100 og 5 x 50 nær max.

Hård træning med mange onde onde kramper.

Link to comment
Share on other sites

http://politiken.dk/indland/article164367.ece

I mere pis med de tosser, forhaabentlig

YOU JUST WAIT AND SEE!!! Jeg fatter ikke de bliver ved med at undervudere dem... :nonono: Nu ved jeg selvfølgelig ikke om de har flyttet hele Ålborg derned.. :crazy:

Nederen at høre din motivation falder Peter! :dry:

Edited by Swoop
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share