Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går var varmen lidt hård, især i starten af min cykel-session. Men jeg sagde til mig selv: Okse, nu bliver du på cyklen i det og det tidsrum, og så tager du lige så mange km, som du overhovedet magter.

Det blev til 22 km, med hiv og svinge. Jo, Oksen kan endnu!

Om aftenen var jeg så nede i byen. Der var fyldt med stive fodbold-supporters, så jeg fandt godt med flasker.

Strissen havde en enkelt skovvogn holdende på Clemens Bro, men jeg så nu ingen tegn på, at der var brug for den.

Nu må jeg hellere smutte ned og aflevere flasker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sidder lige og tænker lidt. Denne tid på året kommer jeg altid til at mindes fortiden. I min skoletid var jeg altid meget nervøs/ked af det på denne tid, fordi det var/er skolestart. Som bekendt gik det hele jo nogenlunde, men den skrækkelige nervøsitet kunne næsten drive mig til vanvid. Følelsen af altid at have kvalme af nervøsitet står for mig som noget af det værste i verden.

Da jeg kom i 10. klasse blev det noget bedre, men jeg kan generelt ikke sige, at jeg har mange fede minder fra folkeskole-tiden.

Nu, hvor jeg arbejder, er jeg sgu SÅ meget gladere, end jeg har været det meste af tiden, imens jeg læste. Det der med, at de studerende har sååå meget frihed, er, i min verden, noget bullshit. Som studerende skal man læse i weekenderne, og gør man ikke det, så plager samvittigheden én. Nej, så passer faste arbejdstider mig alligevel bedre. Så er det da i det mindste en reél frihed, når man har fri.

Nu håber jeg på nogenlunde tørvejr næste weekend, når der er festival. Helt så godt vejr, som det er nu, bliver det nok næppe. Men afsted, DET skal jeg.

Nå, nu laver jeg lidt mad, og bagefter skal der gøres rent på badeværelset.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 15 km i aftes, trods stegende, kogende, boblende hede! Pyyyyyramiderne!

I dag skal jeg til fys efter arbejdet, så der bliver måske ikke energi til cyklads i dag.

I dag er det også dagen, hvor vores erfarne kontordame, M, vender tilbage fra ferie. Så det er faktisk først nu, at min oplæring rigtigt begynder.

Vi ses her på MOL! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse. Nu er det efterhånden ved at være nogle dage siden, jeg sidst har kommenteret noget i din log eller i det mindste bare kigget indenfor og efterladt et fodaftryk. Det betyder ikke, at jeg ikke læser med på sidelinien, men jeg har bare ikke lige nået at få sagt dav dav her igennem min ferie.

Først og fremmest er det bare afsindigt lækkert at se, at du er kommet så godt igang med dit nye arbejde. Jeg selv har en lidt ambivalent holdning til studielivet. Javel jeg har selv studeret på universitetet i 5 år, og jeg kender alt til studiestress og speciale panik, men man har alligevel tilpas megen frihed til alligevel fx at træne om formiddagen, spise brunch med ven og veninde etc. Altså kort sagt lave nogle ting på nogle valgfrie tidspunkter på ens dag. DET i sig selv, husker jeg som fedt, selvom jeg da godt ved, at den dårlige samvittighed lurer i baggrunden....men man kan altså også læse sig selv dummere... Håber du forstår hvad jeg mener. :smile: Når alt det er sagt, så foretrækker jeg selv det, at jeg IKKE skal studere mere. Jeg gider simpelthen ikke mere. Jeg er glad for mit arbejde. Jeg er glad for at når jeg har fri, så har jeg fri.... + SU er jo til at græde over.... De fleste er nødt til at arbejde sig ihjel ved siden af, for at få tingene til at rulle.

Dernæst er det skønt at fornemme energien i din træning igen. Du har gejsten, og så er det jo bare om at holde fast.

:4thumbup:

Kan du have en fortsat rigtig dejlig mandag. keep up the good work ...

Jules

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have, Danf. Der er jo heller ingen, der siger, at du SKAL skrive i min log ret tit. Men du MÅ natullervis gerne :smile: .

I dag har jeg arbejdet med ting, der skulle smides ud. Jeg stod og klippede den ene taske efter den anden i stykker, strippede dem for lynlåse og spænder osv., så resten kunne blive sendt til Uggabugga-land, eller hvor man nu sender kasserede tasker hen.

Ind imellem var der fuldt knald på telefonerne. Jo, der var noget at lave.

Nu har jeg lige fået to hotdogs, og så skal jeg ned til fys.

Jeg tror ikke, det går an at cykle i dag. Men i morgen har jeg jo fri.

Link to comment
Share on other sites

Øv, de lover 24 milimeter regn på lørdag. :mad:

Det var ik lige det, jeg havde ønsket mig. Men afsted skal jeg, når nu billetten er købt og betalt.

Jeg kan vel lige så godt cykle nu, inden solen når mine vinduer.

I går var jeg nødt til at holde cykelfri. Min ryg var SMADRET, efter at Karina fys havde haft den under behandling.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik, med hiv og swing, cyklet en halvmarathon :4thumbup:

På halvvejen stod jeg af, og pøsede koldt vand i fjæset, inden jeg snuppede den sidste etape. Ingen grund til at risikere et hedeslaw. Jeg skal jo tænke på, at der ikke er nogen til at hjælpe, hvis jeg falder om.

Nu drøner jeg ned og handler lidt. I dag må jeg have noget godt at spise, om så det er nok så dyrt. Og det skal gerne være noget, hvor der kan blive en rest til madpakken i morgen. Så kylling eller kalkun er nok meget realistiske bud. Sulten bliver man i hvert fald, både når man træner, og når man skal arbejde.

Ellers er jeg ved at lade mentalt op til festivalen. Det bliver SÅÅÅÅÅÅÅ grande, med en hel masse :bowdown::strat::firebounce::firebounce::beer::violin::4trumpet::cheer: :4band: :clap: , men ingen :4police: , for de gider ikke engang tage derud. De ved godt, at der ikke bliver mere ballade, end drengene selv kan ordne.

Vi ses senere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Cola skal der til. Mit køleskab er proppet med dåser hehe. Jeg svarer lige på din frage imorgen, da sengen kalder men okse husk nu.

1 DU ER IKKE HÆRGENDE I MIN LOG

2 DU ER UUNDVÆRLIG I ALLES LOGS og derfor en gave at du gider følge min. :bigsmile:

3 ALDRIG må du forlade mol

Sov godt sailor..

Jules

Link to comment
Share on other sites

Hvis den nyeste vejrudsigt holder, så går det næppe HELT galt med vejret til festivalen. Men regntøj skal man have med. Og min gamle, trofaste Stetson har allerede mange gange bevist, at den sagtens kan holde vand ude.

Jeg har lige bestilt lidt vasketid. Det bliver allerede kl. 7 i morgen. Men hellere det end at stå uden tøj til festivalen.

Nu kalder arbejdet snart igen. Der skal bare liiige laves en madpakke.

Jeg skal se, om jeg kan klare 12-15 km i aftes. Vil dog ikke love noget. Hvis jeg ikke kan, tonser jeg håndvægtene igennem i stedet for.

God daw på MOL! :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg så ordnet det sådan, at jeg kan holde tidligt fri på fredag, så jeg kan komme til festival i god tid. Chefen sagde ellers, at han havde hørt, at der kun var solgt 150 billetter i forsalg. Næ, hør nu! Den hopper jeg ikke på! Nå, men det havde han altså hørt `med et halvt øre´ i radioen.

Men med sund fornuft, og gode Google-skills, kommer man længere, end ved at lytte med et halvt øre. Det lykkedes mig snart at løse mysteriet: Det, han hentydede til, var Reggae-festivalen i NÆSTE weekend igen. Den kører nemlig på pumperne.

Det andet kunne heller ikke passe. Alene gunslinger-klubben kan stille med omkring 120 mand, og festival-campen `Udelukket´, med plads til langt over 150 mennesker, har været booket helt op siden engang i foråret. Der skal nok blive omtrent fyldt op (3000 personer). Det bliver der altid.

I eftermiddag ville jeg så køre ned og hæve lidt penge til weekendens forbrug af øl, mad, ammunition osv. På et hegn på Jens Baggesensvej hang en pose, tydeligvis helt forladt. Bevar mig! Den var fyldt op med DVD´er! Og posen var fra kiosken i Storcenter Nord. Jeg drønede ned til kiosk-manden, for at høre, om han manglede nogle af sine film. Det gjorde han ikke, men han var da enig i, at det var noget sært noget at hænge en pose med 8-10 film på et hegn.

På hjemvejen hang posen der stadig. Jeg ringede til :4police: , for at høre, om de ville have den ind som hittegods (jeg fandt det klogest at snakke med strissen først, så jeg havde orden i sagerne, i tilfælde af, at nogen skulle få den idé, at JEG var the bad guy i den affære). Enden på det blev så, at jeg kørte ned på `Gården´, og udfyldte hittegods-rapport for posen, med indhold.

Alt det forskubbede jo min tidsplan en del, og jeg havde så jeg droppede cyklingen.... NIXEN BIXEN, KAREN BLIXEN! Cykles skulle der, så jeg bankede pligtskyldigt 12 km aw.

Så jeg fik da min motion, også i dag. Ugideligheden må ikke vinde.

Hvad motion angår, er min arbejdsplads vist ganske god: To af mine kolleger er ganske sporty, og den tredje gør, hvad hun kan, for at blive det.

Vasketiderne fik jeg ændret. Så kan jeg sove til kl. 8, og så vaske tøj efter arbejdstid. Det er fint.

Sov gååååådt, MOL :sleeping::sleeping:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik kørt et par helt fine sæt med håndvægtene. Cykling har det simpelthen været for varmt til.

På arbejdet var det noget bøvl i dag. Intet kørte, og en masse røvsure kunder skældte både mig og de andre ansatte huden fuld.

Nå, men pyt. I morgen kører det igen. Og i morgen begynder festivalen,

Mandag er jeg hjemme igen, til arbejde og træning.

Det er klart, at jeg ikke kan træne så meget, som da jeg var arbejdsledig. Men jeg synes nu, at det kører nogenlunde. De fleste dage om ugen træner jeg i hvert fald. For at det ikke skal være løgn, skal jeg også have oversat en hel masse, engang i næste uge.

Jo, jeg er en travl okse. Men i det mindste er jeg ikke depri lige for tiden.

Når cyklen runder de 6000 km, holder jeg et lille jubilæum for den. :laugh: Der er under 300 km til. Og det skal jeg snart få kørt, når temperaturen falder, og tingene stabiliserer sig.

Nu: Bad, tandbørstning og søvn! De næste 4 dage er jeg nemlig en glad lille cowboy, som ikke går i bad! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen igen hjemme fra festival!

HOLD KÆFT, DET VAR FEDT!

I mine 12 år på festivalen har jeg ikke oplevet et bedre program.

På en lidt lummervarm fredag eftermiddag trasker jeg ind gennem bar- og spisnings-området Food Street. Inde på pladsen er der masser af folk på lægterne, og også en del på dansegulvet. Der bliver grinet, pjattet, og klasket på brede skuldre og vrikkende balder. Jo, stemningen er, som vi, der er vant til at være på festivalen, kender den.

Ind og tage opstilling på skråningen. På et signal fra gunslinger-gruppens præsident åbnes skydningen med et gevaldigt drøn fra en gammel forlader. Sekundet efter åbner de henved 100 gunslingers ild. BANG BANG BANG, YIIIIIIEEEEHAAAA! Det lyder som et soundtrack fra en western-film. Der skydes, råbes og grines på livet løs. Og så gør præsidenten en håndbevægelse, og alle stikker revolverne tilbage i hylstrene, og aflader riflerne. Disciplinen er helt i top. Det er en betingelse for, at arrangørerne tillader brug af show-våben på pladsen.

I det samme lyder de første toner af `Guitars, Cadillacs and Hillbillly Music´ gennem højtalerne. Årets SCC festival er i gang. Fredagen går fint, bortset fra en smule regn. Rent musikalsk set er dagens eneste skuffelse amerikanske Bomshel. De to små tøzer er super energiske, og spiller vildt, tempofyldt, og, i mine ører, alt for larmende. Så er østrigske Tex Robinson, der, med sin ekstremt powerfyldte stemme, formidler god, gedigen country af den gammeldaws slags, meget mere min stil.

Connie Smith, der af mange betegnes som den bedte kvindelige countrysanger overhovedet, runder dagen af i fin stil, med en blanding af egne og klassiske numre.

Lørdagens højdepunkt var European Highwaymen. Sjældent har jeg oplevet et show med så veludførte klassiske numre, og med en sådan spilleglæde. Stemningen er så intens, at man næsten kan lugte adrenalinet. Da `Mammas, don´t let your babies grow up to be cowboys´ drøner ud over pladsen, er ikke et øje tørt. Helt klart bedste koncert på festivalen i 6-7 år. :4thumbup: Jeg kan kun sige: Se at få lavet en CD. Og det skal gå tjept!

Søndag går det løs allerede kl. 12. Ivan Johnsen & The New Direction er sat på som `Morgenvækker´ (dagens første band på den store scene), og de leverer da også varens ganske glimrende. Ivan og hans drenge kan man altid regne med.

Søndagens bedste er nok tyske Miss Belle & The Cattle Call, som, bl.a med den hylende sjove sang `We´re not the jetset. We´re the old Chevrolet set´ formår at formidle selve country-kulturens ånd ud til publikum. Canadiske South Mountain slutter af, inden alle tilstedeværende kunstnere går på scenen til den traditionelle afslutning med `Cottonfields´.

SCC 2007 forsvinder i horisonten. Men allerede i morgen begynder arrangørerne at lægge planer for næste år. Sidder Oksen på lægterne til den tid: DAMN RIGHT, HE DOES!

Nu er jeg hjemme igen, har fået vasket ca. ½ ton støv af kroppen, og nu skal der soves, inden den står på arbejde og træning i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Så er Oksen tilbage!

`Kan du godt gå lige i dag?´, spurgte kontordame M, da jeg trådte ind i Fjällrävens lokaler i morges. Jaaa, det kunne jeg da. Men bombet var jeg.

Det var en travl dag på jobbet: Masser af opringninger, kasser, der skulle pakkes, kataloger, der skulle afsendes, og så et opkald fra en svensker (fra IT-afdelingen), der skulle `jobba med datorn min´ (dvs., at han skulle lave noget med min computer). Han blev ved at spørge efter Martin (mig) selv om jeg havde sagt mit navn flere gange. `JA, FÖR FA´N! DET ÄR JAG!, brølede jeg til sidst, og så sivede den ind. :laugh:

Vel hjemme igen gav jeg mig til at skrive invitationer til når jeg fylder 30. Så skaql jeg lige have postet dem i morgen.

Men cykles skulle der jo også. Jeg satte mig et mål på 15 km, og strammede den til 20. Det var udmærket klaret. Det gjorde godt at få weekendens sprit svedt ud.

I morgen skal jeg til fys, og så skal jeg til at lave oversættelse. Det må ikke få lov at drive for længe.

Ja, der sker noget her.

See U i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Så er denne uges fys-behandling vel overstået.

Nu skal jeg lige have lidt at spise, og så må jeg se, om jeg lige kan oversætte lidt.

Der skal jo tjenes til føden, huslejen, bajerne, våbnene og alt det andet. :laugh:

Hej Okse

Fedt at Læse det var en god oplevelse at få hørt noget 4 hjulstrækker musik :tongue:

Kikkede lige ind (igen) Hygge

Kenn

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse

Fedt at Læse det var en god oplevelse at få hørt noget 4 hjulstrækker musik :tongue:

Kikkede lige ind (igen) Hygge

Kenn

Tak, britone. Du er altid velkommen her i min okse-log :smile:

I dag cyklede jeg 17 km, og trænede med både håndvægte og grippers.

Ellers har den stået på indkøb, fys, og lidt oversættelse. Jo, der er fuuuut i fejemøget.

Lige en lille anekdote: Mine forældre var henne for at besøge min snart 90-årige bedstemor på plejehjemmet. Den gamle er ikke senil som sådan, men noget alderssvækket. Pludselig spørger min bedstemor: Har Martin fået sin dame hjem?

A´ HVA´ BE´ HARRY??? :dropjaw: :dropjaw: . Mine forældre taber deres respektive underkæber. Der har, i halvandet år, ikke været nogen dame for mig, og at min bedstemor skulle vide noget, som mine forældre ikke ved, er utænkeligt.

Ved nærmere afhøring af den gamle kom det så frem, at det var kontordame M, ude på mit job, hun mente (M havde nemlig ferie, da jeg tiltrådte i jobbet). :laugh:

Ak ja. Bedstemor er kraftigt på retur. Hun har allerede holdt 15 år længere, end nogen havde regnet med. Og 25 år længere, end hun nogen sinde selv har ønsket.

Nu kalder sengen. I morgen møder jeg kl. 11. Jeg tror nok, der kommer et par gutter, for at fylde en truck op med varer til messen nede i Vejle. Så der bliver nok noget at slæææææbe på.

Link to comment
Share on other sites

Så blev det arbejdsdag igen. Men det er nu godt nok, at jeg ikke skal være hjemme, for her er en skrækkelig larm, pga. at de er ved at udbedre en rørskade nede hos underboen.

I går, imens jeg cyklede, ringede telefonen, og jeg turde naturligvis ikke bare lade den ringe. Det kunne jo være noget vigtigt. Jeg prustede som et gammelt damplokomotiv, da jeg tog telefonen. Og så var der bare en undersøgelse fra Forbrugerstyrelsen! :laugh:

Jeg betakkede mig for at deltage, da jeg næsten ikke havde luft til at sige noget.

I dag bliver der næppe energi til vildt meget træning. Men måske bliver der noget funktionel styrketræning ude i firmaet, med at slæbe rundt på ting & sager.

Have a MOL day! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I går trænede jeg med håndvægte og grippers, samt lavede rotationer for min skulder. I dag skal jeg have cyklet lidt igen, hvis jeg har energi til det. Arj, det skal jeg have!

I går lå vi vandret i luften ude på jobbet. Fonerne kimede hele tiden, og samtidig var Mark, som styrer vores showroom i Kbh., arriveret med en lastvogn, som han, i samarbejde med salesman J og en anden gut, gik i gang med at fylde op med ting til weekendens messe.

Da først drengene havde fået deres kaffe, basser og spandevis af :cola::cola::cola: , blev hele showroomet snart pillet ned. Eneste minus var, at de tit snuppede `min´ tape-maskine, hvilket førte til, at jeg kom med et par bemærkninger om, at folk fra :devil: -øen da også altid kommer her og stjæler med arme og ben! :laugh::laugh: . Man skal jo kunne klare, at der bliver fyret nogle jokes aw. Det var ligefrem noget, der blev pointeret ved jobsamtalen.

Ellers gik det ok, og jeg solgte bl.a 25 rygsække til samme kunde. :4thumbup:

Godt, at jeg ikke skal tilbringe weekenden på den der messe. Men omvendt kommer jeg nok til at knokle alligevel. Jeg skal gøre rent, træne og oversætte. Derfor: No booze, no chicks, no nothin´! :4nope:

Nu kører jeg lige et par sæt med håndvægtene, inden jeg smutter afsted.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dejlig dag på jobbet.

Det meste af tiden var jeg ude i pakkerummet, imens kontordame M passede telefonen.

Der stod jeg så og pakkede kasser osv. Ikke så intellektuelt udfordrende, men iiih, hvor går tiden godt med det.

Jeg blev overrasket af en kraftig byge på vejen derud, og blev plaskvåd: `Nu bliver du forkølet!´, skreg bossen, med skrækken lysende ud af fjæset.

Så blev jeg lige nødt til at fortælle ham, at en westjysk cowboy godt kan tåle en smule sommeregn. :laugh: . Da jeg havde fået lidt kaffe, var jeg da også frisk igen.

Men det er korrekt, at man ikke skal være sart, når man er nødt til at køre på scooter året rundt. Jeg tror i øvrigt, at jeg vil købe noget af firmaets polar-tøj. Det kan være rart at have, når det bliver vinter.

Nu laver jeg lidt mad, og når opvasken er klaret, skal jeg lige have 15 km på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Jepz. Det blev til 15 km. No less, no more!

Jeg får rygende travlt i weekenden. Oversættelsens første etape skal leveres i starten af den kommende uge. Jeg må give den en gevaldig spand kul. Og skulle det ikke gå, må jeg jo glæde mig over, at oversættelse ikke er min hovedbeskæftigelse. Men omvendt plejer jeg altid at levere varen.

Nu: :sleeping::sleeping:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så klarede jeg 15 km i dag igen.

Det var ellers en lidt hård dag ude på jobbet. Jeg sad højest ned i 45 min. ud af 5 timer. Det skyldtes, at jeg havde travlt med at skrotte en masse gamle tasker. Dog nåede jeg også at redde en herlig pelshue fra at blive smidt ud. Efter at have smisket lidt for kontordame M, fik jeg lov at beholde den. Det er sådan én, der er lavet til jagt i de nordsvenske skove. Vildt fed hue. Den bliver god at have, når jeg skal køre på scooter i den kolde tid. :laugh::tongue:

Da jeg kom hjem, fik jeg også oversat lidt. I aften skal jeg hygge mig lidt, og så i gang i rimelig tid i morgen. Den skal have ikke bare en spand kul, men et helt vognlæs. Men så er der til gengæld også $$$ at tjene.

Nu kører jeg lige en aftentur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share