Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

18 km i dag. Det var lidt hårdt i starten, men efterhånden kom jeg da op at flyve.

I hvert fald gjorde det godt at få overstået cykladsen, inden solen ramte mine vinduer.

I dag har mine forældre bryllupsdag. Det bliver 43 år. Det er dæleme lang tid. Men ALDRIG har jeg hørt dem skændes, sådan for alvor (med ukvemsord osv.). Det har de vist aldrig følt, at der var grund til.

Jeg går og overvejer, om jeg skal få mig en ny cowboy-hat i år. En rigtig Stetson koster over 1000 kr., men Western-shoppen giver 20% til country club medlemmer på nogle bestemte dage, lige op til årets festival. Omvendt kan det også godt være, at jeg nøjes med min gamle Stetson et par år endnu. Den har tålt både regn, støv og whisky. :tongue:

Nå, nu skal jeg, i første omgang, ned i Tøfex!

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde lige lagt en masse links og tekst ind, og så værkede MOL ikke!

Don´t you just HATE when that happens?? :devil:

Nå, men jeg cyklede 18 km igen i dag. Det var ok, til trods for lidt DOMS i starten.

Jeg gider ikke lige skrive en hel masse nu, for jeg skal ned og købe lidt ting og sager til weekenden.

God MOL-fredag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vi skal da lige have et par sange.

Den første betragtes ofte som en irsk folkesang, men den er oprindeligt australsk. Det kan man gætte ud fra sætningen: `By the camp fire at night, where the wild dingos call´. Nu er der jo ikke mange vilde dingoer i Irland. I Aus er det en anden snak.

Og så lige et nummer, som man garanteret kommer til at høre på årets SCC festival. Nogen kalder den for den bedste trucker-sang nogen sinde:

http://www.youtube.com/watch?v=uKcYRkUI0Dk

Nu går det downtown!

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg nøjedes med en smule håndvægt-træning, samt lidt øvelser for min rotator cuff. Den forsøger jeg at træne lidt hver dag.

Varmen er ganske enkelt ulidelig her. Det er ulempen ved at have vinduer, der vender mod vest; fra omkring middagstid bager solen ind med fuld power.

Nå, i morgen må jeg stå op i så god tid, at der kan blive morgen-cykling.

Jeg tror, jeg skal have lavet mig et VISA-kort. Pullum Sports ville ikke tage min fars MasterCard, så jeg fik ikke de grippers, jeg gerne ville have haft. Og det er lidt nowet øv.

Mht. problematikken omkring træning på fys-klinikken vs. et rigtigt center, så vinder centret, tror jeg. Dette skyldes, at weekenderne godt kan blive lidt lange for mig. Derfor ville det være rart at kunne tage ned og træne i weekenden.

Det ender nok med, at jeg giver FitnessWorld en chance.

Jeg er lige blevet færdig med at læse Jo Nesbø´s `Kakerlakkerne´. Igen en glimrende krimi om den alkoholiserede strømer Harry Hole.

Den næste bog, jeg skal læse, bliver nok `Patient´, af Lars Jensen, bedre kendt som den sønderjyske gangsta-rapper L. Ron Harald. Det skulle eftersigende være meget tankevækkende læsning.

Jeg er ikke, og bliver aldrig, hiphopper, men L. Rons tekster kan man more sig over, og det siger mig mere end f.eks. L. O C., Jokeren, og hvad de nu ellers hedder.

Et par gode country-sange skal der nu også til.

Først en rimeligt velkendt Johnny Cash sang:

http://www.youtube.com/watch?v=NBxhdewpQBI

Den betyder meget for mig, fordi den handler om det at være anderledes, og om de gode og mindre gode ting ved det.

Fra en kvindelig country-sanger kom der denne reaktion på Johnnys sang:

http://www.youtube.com/watch?v=fNcdX_BmR2Y

Lydkvaliteten er måske ikke i top, men hold kæft, hvor er teksten skæg!

Vi ses i morgen. Måske før, hvis jeg oplever noget, der er værd at fortælle om.

Link to comment
Share on other sites

Det var mig umuligt at sove ret længe i dag. Kl. 6.20 var jeg oppe. Så kunne jeg lige så godt lave kaffen.

Efter den gængse morgenmad, med yoghurt, havregryn, bananskiver (og i dagens anledning en nævefuld rosiner, for at give lidt ekstra carbs), og et stykke franskbrød, sprang jeg på stålhesten.

Da klokken slog 9.30, havde jeg cyklet en halvmarathon. Det var jo glimrende, ikke mindst fordi cyklingen så er overstået, inden det bliver virkelig varmt.

Nu må jeg hellere tage et bad.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, den varme kan drive én til vanvid.

Men nu kommer der snart Rejseholdet, og det er et gevaldigt lyspunkt.

I morgen skal jeg til fys. Vi må se, om jeg får lidt morgen-cyklads, inden jeg skal derned. Ellers er der ikke vildt meget at berette.

Vi kan jo altid tage en sang med gode, gamle Waylon Jennings. En genial sanger og sangskriver, og en guitar-virtous af rang.

RIP, Waylie!

Link to comment
Share on other sites

I aftes, lidt efter kl. 19, lød der et `bum´, og kort efter var det, som om solen gik om bag nogle skyer.

Skyerne var så røgskyer, viste det sig. Nogle siloer på havnen var røget i luften, og en overgang var der risiko for, at ilden ville nå et benzin-depot. Men ved 21-tiden var der heldigvis kontrol over situationen.

Ja, man skal opleve meget.

I dag stod den igen på formiddags-cykling. Jeg landede på 18 km, og det var såmænd ok.

over middag skal jeg til fys.

Link to comment
Share on other sites

Der er dage, hvor man føler, at man lever for at cykle, og så er der dage, hvor man bare ikke fatter, hvorfor man udsætter sig selv for det menneske-plageri.

I dag hører til sidstnævnte kategori. :devil:

Varmen er/var meget hård ved mig, men jeg sagde til mig selv, at mindre end 15 km kunne jeg ikke være bekendt at nøjes med.

Hold kæft, hvor sveden bogstaveligt talt plaskede ned ad min gamle krop! Vand-forbruget var tårnhøjt.

Men med hiv & sving fik jeg totalen op på 16 km. Jeg giver mig heldigvis ikke så let. Men det gør nu ikke så meget, at varmen snart viger for lidt mere `danske´ temperaturer.

Om aftenen kan jeg stort set ikke være i min lejlighed, så jeg cruiser tit rundt i byen. Varmen fremmer imidlertid også folks tørst, så jeg får indsamlet en del flasker.

Festival-feberen begynder at rykke i mig. Det skal nok blive godt i år. Becky Hobbs er jeg ikke begejstret for, men så smutter jeg bare tilbage i campen og hilser på min gamle buddy Jim Beam, imens Becky står på scenen og skråler, og smækker stængerne op på keyboardet, så man kan se farven på hendes trusser :nonono: . Den slags tricks indbringer hende ingen point hos mig.

Country er jo mange ting, og det er ikke alle afarter af country, som jeg er lige vild med. Jeg har dog på fornemmelsen, at der kommer en del traditionel country i år. European Highwaymen kan f.eks. kun være på én måde, og det er sådan, mange af os kan lide dem.

Link to comment
Share on other sites

Dagens cykling var nær glippet; motivationen var, sandt at sige, ikke på det højeste niveau. Tanken om at tage en hvile-dag var yderst tillokkende.

Men, men, men! Sådan leger vi ikke her i okse-stalden! Der var ingen pardon.

Faktisk endte jeg på 18 km, og en hastighed på 23,2 i snit. Ganske ok.

Nu er det vist bade-tid.

Link to comment
Share on other sites

They said it was impossible, but I did it!

MUAHAHAHAHA! :devil::devil::devil:

Watch out, Carlos fåkkin´ Sastre. Ze evil Ox is coming for you! AAAAAAARRRGGGHHH!

For ind i H...., hvor jeg bare er oppe og køre!

Og grunden hertil:

WEEEEEEE HAVE A PR!

32 kilometer!

:firebounce::firebounce::smilerock::cheer::cheer: :4band: :headphonedance::clap::clap:

Der måtte også halvanden liter vand, en halv pakke Dextro-pastiller, samt en banan til.

Efter 22 km havde jeg en lille pause, hvor jeg lige fyldte vandflaskerne op, og skiftede til et par tørre cykelshorts, inden jeg tog de sidste 10 km.

Hold kæft, hvor er det lækkert. Jeg flyver stadig. Om jeg så havde vundet Tour´en, så kunne jeg næppe have haft det ret meget bedre, især fordi jeg hellere vil konkurrere mod mig selv end mod andre.

Nu skal jeg i bad, og så have noget mad.

Jeg skriver noget mere senere.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt se ud til, at der er tordenvejr på vej.

Men jeg vover nu en lille tur downtown.

Det var en herlig gang cykling i dag. Gu´ved, om jeg nogen sinde når en marathon?

Jeg tør ikke love det. Omvendt har jeg allerede opnået så meget, at en marathon ikke længere virker som en total umulighed.

Men vi skal ha´ lidt fredags-musik, skal vi!

Jeg har forsøgt at finde nogle flere videoer med norske Arly Karlsen, med udvalget på nettet er lidt begrænset, så jeg har prøvet at finde noget med norsk-amerikaneren Bjøro Håland i stedet for.

Lad være med at kigge på den ret platte video (ham, der skal forestille at synge i videoen, er ikke Bjøro).

Når amerikanerne ikke fatter, hvordan det norske navn `Bjøro´, skal udtales, er svaret `Bureau. Just like the FBI!´ :laugh::laugh:

Han er en herlig gammel kanut, og det er en oplevelse at høre ham live.

Til sidst et nummer med Tanya Tucker. Hende oplevede jeg live for nogle år siden. Hun virkede nu en anelse krukket. Men synge, det kan hun!

God fredag aften til MOL!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg ret spændt på, om benene kunne ret meget.

Men det gik faktisk overraskende fint, og jeg klarede 16 km.

Jeg har besluttet, at nu skal der investeres i et par nye pedaler til cyklen. De gamle pedaler er efterhånden eftertrykkeligt fucked up. De der plastic-remme bliver jo møre, med tiden. Så på mandag køber jeg et sæt nye pedaler. De koster 349, og det er jeg bestemt villig til at ofre, i betragtning af, hvor megen glæde, jeg har af min cykel.

Så får jeg nok min far til at montere de nye pedaler. Han kan heldigvis næsten alt indenfor håndværks-området.

Jeg er ved at lave en lille portion Rød Trøjborg. Det kan ikke nå at blive færdigt til i aften, men så må jeg jo vente med at smage på det.

Ved denne tid næste lørdag render jeg rundt og synger denne her:

Vi får jo desværre ikke æren af at høre den fra Willie selv. Men så er der sikkert andre musikere, der kender den.

Det begynder virkelig at krible i mig, mht. årets festival.

Link to comment
Share on other sites

fanmde flot med den pr.... tillykke med det... og så i denne varme.. thumps up

Tak, Pilla.

I dag har jeg ligget brak. Jeg kunne slet ikke sove forrige nat, og det har ramt min energi, og tildels også mit humør.

Desuden er det sket følgende: Mit såkaldte saddelsår var ikke et saddelsår, men en lille byld/knop, og i dag gik der hul på den. SPLAT! :crazy: . Kønt så det ikke ud.

Men det er jo nok det, der skal til. Skidtet skal ud, for noget kan blive bedre.

Nå, men i morgen er der en ny dag.

Desværre lover de regn på fredag, så det bliver nok med vandtæt poncho på. Min gamle Stetson har før holdt vand ude. Men cowboy Ox møder i hvert fald op, regn eller ej!

Vi må se, om det går an at cykle lidt i morgen, når de gamle er draget af. Jeg er bare keget, meget smadret i dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Bylder/knopper - hvor hyggeligt :devil:

Ved ikke om det er et enkeltstående tilfælde eller noget der plager regelmæssig (må indrømme at din første tid på MOL fulgte jeg ikke med i din log :blush: ) men ellers er her lige to genveje til ikke at blive udsat for den slags hæsligheder:

- Cykelbukser vaskes efter alle ture - uanset hvor korte de er.

- "undervognsvask" inden man trækker i shortsene.

Mere musik, please.....

Link to comment
Share on other sites

Bylder/knopper - hvor hyggeligt :devil:

Ved ikke om det er et enkeltstående tilfælde eller noget der plager regelmæssig (må indrømme at din første tid på MOL fulgte jeg ikke med i din log :blush: ) men ellers er her lige to genveje til ikke at blive udsat for den slags hæsligheder:

- Cykelbukser vaskes efter alle ture - uanset hvor korte de er.

- "undervognsvask" inden man trækker i shortsene.

Mere musik, please.....

Jeg tror, at det er startet med en lille knop, som har udviklet sig i det meget varme og fugtige miljø, som opstår inden under et par cykelshorts. Lidt ligesom når fiskerne før i tiden fik saltvandsbylder under olietøjet. Nogen mente, at det hjalp, hvis man bar en kobber-kæde om armen. Dette er/var dog overtro.

Som der står i en sang, som en sangskriver fra Thyborøn (og nej, det er ikke Johnny Madsen), har skrevet:

`Æ´ bylder, de gro´e op ad hans arm. De trives jo bedst dær, i saltvand å storm.

Kæder om æ´ arm, æ´ bylder sku´væk. Det hjalp ingenting. De sprang bare læk. Han var fesker, han var jyde, han var stærk, han var sej´.

Det ærgrer mig lidt, at den sang ikke findes på Youtube. Selv om du nok skulle bruge en jysk ordbog for at udfinde meningen med teksten, Gregers! :laugh::tongue:

I dag skal jeg ud og skaffe nye pedaler til cyklen. Jeg skal også til ortopæd-skomageren og kigge på fodtøj. Jeg har ikke fået nye sko i årevis. Og under strejken, hvor jeg var nødt til at gå meget, sled jeg jo en del på mine sko. Så jeg skal have et par nye sko, og så er der to par, der skal forsåles.

Jeg håber, at jeg kan klare at cykle lidt i aften.

Vi kan da godt lige tage et nummer med irske Philomena Begley. Hun er virkelig en gudsbenådet sangerinde, der mestrer både country og traditional irsk folkemusik.

http://www.youtube.com/watch?v=h3qAhv8SJWE

Jeg oplevede hende live for 4-5 år siden. Nogen havde glemt at fortælle hende, at der ville forekomme skydning med løs ammunition, så da det pludselig lød som 3. verdenskrig, kastede hun sig ned på maven. Holy SHIT! I just forgot I´m not back home in South Armagh! :tongue:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Udmærket dag i dag.

Hos skomageren var de flinke, og lovede at være hurtige med reparationerne. De nye sko skulle først bestilles hjem. Men så bliver det også Mephisto (hvor logoet forestiller ham her :devil: ), og det er virkelig highclass indenfor vandresko.

Nye pedaler til cyklen fik jeg også. De kostede 299, så det var ikke så galt. Alt sport/træning koster jo lidt i udstyr.

Til aften var der kylling med masser af frisk persille og hjemmeavlede kartofler. :4mewantfood:

Da pedalerne var monteret, fik jeg lige kørt 16 kilometer, tildels for at se, hvordan remmene til fødderne skulle indstilles. Men sved på panden gav det da.

Link to comment
Share on other sites

Cyklingen går glimrende.

18 kilometer, nåede jeg op på i dag. Det gik i huj og hast, fordi jeg kom lidt for sent i gang, og jeg skulle jo til fys kl. 17.

Nå, men det gik jo. Og fys-behandlingen var fin, selv om jeg nok bliver træt i aften.

Nu snupper jeg lige resterne af kyllingestegen fra i går, og så skal der bare slappes aw!

Link to comment
Share on other sites

I aftes viste det sig så lige, at mit gulv var plaskende vådt.

Jeg blev dog hurtigt klar over, at det ikke var et sprunget vandrør, men at det i stedet havde relation til afløbet fra køkkenvasken.

Kl lidt i ti kom viceværts-afløseren så til stede, og konstaterede, at det var vandlåsen, den var gal med. Det var heldigvis en overkommelig reparation.

Ellers går tiden mest med at gøre klar til weekendens festival, som jo nok desværre bliver en våd omgang. Men afsted, det skal jeg. Når bare stemningen bliver fed, så går det jo nok.

Link to comment
Share on other sites

Så kom den længe ventede testoversættelse.

Det gik, efter min egen `gut feeling´, ganske fint. Da jeg har god tid, tillader jeg mig at sove på den, og så retter jeg lige de sidste formuleringer til i morgen, og sender den derefter afsted. Så er den afsendt inden jeg drager ud på den jyske prærie.

Benene var tunge, pga. søvn-underskud mv., men cykle ville jeg, så jeg tvang mig selv til at tage 12 km. Det er da bedre end ingenting.

Alt i alt en dag, hvor alt ordnede sig til det bedste. Det var godt, at vand-pjaskeriet blev stoppet. Jeg var så småt begyndt at skaffe diverse grejer af vejen, for det tilfælde, at jeg skulle have lejligheden fuld af håndværkere.

Link to comment
Share on other sites

Om under 24 timer er festivalen skudt i gang, i det mindste den `lille´ åbnings-ceremoni på torvet i Silkeborg. Det er et nyere arrangement, som blev iværksat, for at borgere og turister kunne se, hvad de der skøre country-folk var for nogle kanutter. Festivalens eksistens afhænger, for en stor dels vedkommende, af et godt samarbejde med kommunen, så vi giver et lille show for turisterne osv.

Første gang, det fandt sted, havde kommunen dog glemt at bekendtgøre, at der ville forekomme skydning med løs ammunition, så da det brød los, var der en del Silkeborgensere, som troede, at der var bande-krig, røveri eller lign. :laugh:

Jeg lider for vildt af festival-feber lige nu. Bedre bliver det ikke af, at lokalradioen lige har spillet denne her:

http://www.youtube.com/watch?v=LH7JZzLIIJs...feature=related

Nu skal jeg lige have ordnet lidt tøj osv., og så må jeg se, om jeg kan cykle en lille tur.

Link to comment
Share on other sites

16 kilometers god cykling, med udsigt til lyn, torden og regn.

Men hellere få uvejret nu, end når musikken spiller.

I hvert fald skal vi nok klare den. Det har vi gjort før.

Nu skal jeg lige have et hurtigt bad, for det bliver det sidste bad, jeg får på denne side af weekenden.

Stetson-hatten er støvet af, toilettasken er næsten pakket, og pistolbæltet ligger klar.

Her er lige én af de sange, som man sikkert vil kunne høre på festivalen:

Denne version med er med den originale tekst. Senere versioner er blevet ændret lidt, fordi man har ment, at passagen `He turned around and said to his black, greasy fireman: Just shovel in a little more coal´, ikke var politisk korrekt. Jeg har nu aldrig læst den anderledes, end at fyrbøderen var sort af kulstøv. Det bliver fyrbødere nu engang. Og om han så var sort i forvejen, så spillede det vel ingen rolle for historien!?

Nå, vi ses i loggen søndag aften, eller mandag.

YEEEEEEEEHAAAAAA!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share