Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Klokken var kun nogle minutter over 7 i morges, da jeg trådte ind i FW.

D agens program, så nogenlunde beskrevet:

Benpres:

15@110

15@120

15@130

6@140! :devil:

Leg curls:

15@35

15@35

10@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Vertical traction:

15@70

15@70

10@75

Lower back maskine:

15@55

15@55

15@55

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Cable row:

15@45

15@50

10@55

I abdominal crunch maskinen vil jeg gætte på, at det blev til følgende (løsligt anslået):

15@35

15@35

10@35

Derefter var det hjem igen, til en shake (banan, skummetmælk, whey og blendede havregryn. Den fik hele molevitten i dag), og så til fys over middag. Lidt tøjvask nåede jeg også at klare. Så nu er jeg godt træt, og trænger til noget aftensmad. :4mewantfood: . Inden sengetid skal jeg læse lidt. Udover at være en okse, er jeg nemlig også en læsehest. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

jeg var ellers gået til ro, men blev revet ud af min blund, da en beboer trykkede på min dørtlf. Jeg ved ikke, om han havde mistet sin nøgle-brik eller hvad. men jeg kunne da høre, at han var den, han gav sig ud for, så efter lidt parlamenteren forbarmede jeg mig, og lukkede ham ind.

Det blev til 16 km på kondicyklen i aften.

Udmærket cyklads. Det bliver jo nok ikke morgen-træning i morgen, når jeg nu ikke har kunnet få natte-ro. Men træne, det skal jeg. :laugh:

Jeg tørner ind igen.

Link to comment
Share on other sites

Træne, træne, træne. :crazy:

I benpres har jeg sat en pr., idet jeg har lavet 6 reps @160 kg. De 170 kunne jeg godt løfte fri af stablen, men ikke reppe med dem endnu. Men det kommer. Stille og roligt haler jeg ind på maskinens max, som er 200 kg. Bevares, man er ikke nødvendigvis en badass, fordi man kan owne en nymodens Technogym benpres. Det er der piger på MOL (ganske vist elite-udøvere), der kan. Men fremskridtet er dejligt.

Jeg skal dæleme nok nå op på de 200 en dag. Men der er jo tid nok. Og til syvende og sidst må jeg også tage den omstændighed i betragtning, at jeg jo har nedsat funktion i benene. Jeg skal i det hele taget prise mig lykkelig for, at det er muligt for mig at lave benpres. Der er mange, der ikke kan bevæge benene så meget.

Ellers har dagens program været ret almindeligt, i forhold til, hvad jeg plejer at føre log over.

Dog har jeg tænkt på, at jeg skal prøve `arm extension´ maskinen. I længden vil det være uklogt at forsømme triceps.

På et tidspunkt kommer jeg med et længere indlæg om mine gode og mindre gode oplevelser med handicap-idræt. og lidt om, hvorfor jeg ikke prioriterer decideret handicap-idræt højt i dag.

Vi snupper lige en sang, da det jo er fredag. Denne her er ret skæg. Den minder mig lidt om, når man som barn legede krig, cowboys, eller hvad man nu legede. Så lød det tit `Hænderne op eller bukserne ned!´. For en del medlemmer af An Siochana Garda (Ireland´s National Police Service, som findes i republikken Irland, og ikke må forveksles med RUC, som findes i Nordirland) blev det dog blodig alvor, da PIRA-medlemmet Dominic McGlinchey nærmest gjorde en sport ud af at snuppe deres uniformer.

Det har inspireret til denne sang:

God fredag til MOL. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I går valge så at tage en off-day, og smutte ned på Bridgewater, for at se Man Utd. vs. Stoke City.

Det kom jeg da heller ikke til at fortryde, for kampen var kun få min. gammel, da Ronaldo lavede det første mål. Det udløste et julel-brøl, som truede med at flå taget af pubben. Kort før pausen kom der endnu et mål. I anden halvleg gik det slag i slag. Kort før afslutningen på kampen var Ronaldo der igen, og kampen endte 5:0 til United.

Jeg fik da nogle fadøl, men jeg holdt mig fra den stærke sprut, og derfor var jeg også i stand til at tage ned og træne her i formiddag.

I benpes undlod jeg de helt tunge sæt i dag, men ellers gik det udmærket.

I morgen må jeg se at få cyklet. Jeg skal jo ikke gå fra cyklingen.

Link to comment
Share on other sites

I går valge så at tage en off-day, og smutte ned på Bridgewater, for at se Man Utd. vs. Stoke City.

Det kom jeg da heller ikke til at fortryde, for kampen var kun få min. gammel, da Ronaldo lavede det første mål. Det udløste et julel-brøl, som truede med at flå taget af pubben. Kort før pausen kom der endnu et mål. I anden halvleg gik det slag i slag. Kort før afslutningen på kampen var Ronaldo der igen, og kampen endte 5:0 til United.

Jeg fik da nogle fadøl, men jeg holdt mig fra den stærke sprut, og derfor var jeg også i stand til at tage ned og træne her i formiddag.

I benpes undlod jeg de helt tunge sæt i dag, men ellers gik det udmærket.

I morgen må jeg se at få cyklet. Jeg skal jo ikke gå fra cyklingen.

Der var god stemning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der var god stemning :smile:

Ja, det var sjovt.

Det var første gang i den relativt korte tid, jeg har fulgt United, at jeg oplevede at se en storsejr. Dog bliver jeg næppe nogen sinde en virkelig dedikeret fan. Det er stemningen på pubben, der tiltaler mig. F.eks tror jeg ikke, at jeg nogen sinde kommer til at købe merchandise osv. Det er mere det at være med, hvor der sker noget.

Nu må jeg se at få noget mad.

Link to comment
Share on other sites

Lige en meget hurtig update:

Efter en lidt trist dag i går lykkedes det mig trods alt at cykle en halvmarathon, og det i udmærket tempo.

I dag blev det til en tur i FW, dog uden de helt tunge sæt, da jeg er plaget af en slags myose i lænden/venstre røvballe. Det må min fys lige se på i morgen. Det skal han nok få ordnet.

Nede i FW var de lige ved at drille mig med, at nu kom ADD nok snart. Ja, godmorgen! Jeg ville blive mindre overrasket over at se en giraf på et af løbebåndene, end over at se en ADD-mand/dame i FW. :laugh:

Jeg vil dog med glæde lade mig teste, hvis det kommer så vidt.

Nu skal jeg bare lige af med den stupide myose, så jeg igen kan komme til at køre med fuld power. Myoser er desværre noget, som man, i min situation, må påregne. Så er det jo godt med en ugentlig gang fys (måske beder jeg om en ekstra gang, hvis jeg finder det nødvendigt).

Fremover skal jeg nok forsøge at lægge stats ind. Jeg gider bare ikke i dag.

Men jeg synes, det ser ud til, at der er godt `pump´, især på skuldrene, og lidt triceps-træning er jeg også begyndt på.

Link to comment
Share on other sites

I dag måtte jeg, pga tidsnød, nøjes med 12 km på cyklen.

Heldigvis har jeg ikke iskias. Spændingen i min ene balle var kun en ... spænding. Lige nu er det ret ømt, men det er jo tegn på, at behandlingen har virket. Det er jeg glad for. Og også for, at jeg trods alt fik min halve times motion i dag.

E, som er min gode fys, har desværre fundet andet job. Jeg gav ham en miniature-flaske med Saint Ferran Absinthe i afskedsgave. Det fik han sig en god griner over. Men det ville have været overkille at gå ud og købe en gave, og da han aldrig har smagt den ægte vare, tænkte jeg, at så kunne han da lige få til en drink. Det kan jo trods alt ikke nytte, at en (fransk)mand ikke ved, hvordan absinthe smager.

Ellers ikke meget at fortælle, så vi ses senere.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i FW:

Benpres:

15@110 (mest for at prøve, om jeg havde meget ondt. Det havde jeg ikke).

15@120

15@130

10@140

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Cable row:

15@45

15@50

10@55

Lower back maskinen venter jeg med, til den der spænding i min balle har fået endnu en gang behandling hos min fys. Der er dog bedring at spore.

Arm extension maskine (triceps træning):

15@30

15@30

Til slut nogle reps i abdominal crunch maskinen, @35 kg.

Nu er jeg lige ved at få tørret noget vasketøj, og så skal det gøre godt at glo noget fjerner i aften.

Link to comment
Share on other sites

I går lå det lidt tungt, men viljen sejrede. Jeg startede med at sætte et forsigtigt mål på 12 km, og før jeg vidste af det, havde jeg cyklet 17!

Det var jo udmærket.

I dag gik det så ned i FW. Jeg vil lægge ud med en lille tribute til TK, som er én af de bedste homies (og nu også `kollega´ i FW), jeg har haft. Han var én af dem, der motiverede mig mest, da jeg begyndte at cykle, og var dermed medvirkende til, at jeg opnåede mit vægttab.

Nu hører jeg så følgende: I min gamle lejlighed var en temmeligt overvægtig fyr flyttet ind. Efter at have lært ham at kende, fik TK (som stadig bor i samme ejendom) sat ham i gang med træning og kostomlægning. Resultat: Minus 30 kg! Ja, han skulle være coach, ham TK. Det er han vel næsten også, idet han underviser i idræt på gymnasiet. Jeg er i hvert fald glad for at kende ham, og det er ikke kun pga. træningen.

Nå, men stats skal der til:

Benpres:

15@110

15@120

10@130

5@140

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Brystpres maskine:

Samme data som skulderpres.

Lower back maskine:

Her lagde jeg forsigtigt ud, pga. de der spændinger

15@40

15@40

10@45

Det lader ikke til, at der sker noget ved det. Nul smerter, i hvert fald.

Vertical traction:

15@65

15@65

10@70

Cable row:

15@45

15@50

10@55

Og så var det lige, at `Highway to Hell´ blev spillet i centrets radio. Og SÅ klappede Oksen pinden ned på 60 kg, og hamrede 5 benhårde reps aw. SÅDAAAAAAN! :devil:

Hmm, skal jeg se, om jeg kan finde en sang, nu det er lørdag.

Det bliver én af de få sorte country-kunstnere, Charley Pride:

http://www.youtube.com/watch?v=lcaCYyrxdgw...feature=related

God lørdag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Vertical traction:

15@65

15@65

10@70

Det er Lat pulldown - altså træk til latissimus?

Cable row:

15@45

15@50

10@55

Og så var det lige, at `Highway to Hell´ blev spillet i centrets radio. Og SÅ klappede Oksen pinden ned på 60 kg, og hamrede 5 benhårde reps aw. SÅDAAAAAAN! :devil:

Ordentlig musik giver minst 10 % ekstra! Der er bare ikke så mange popdrenge og poptøser, der vil anerkende det :cool:

Godt trukket, det går tydeligvis frem ad!

Link to comment
Share on other sites

Det er Lat pulldown - altså træk til latissimus?

Jeg gætter på det er denne her fætter og ikke pulldown. Har selv brugt maskinen til at træne mig op til at kunne tage pullups.

Ordentlig musik giver minst 10 % ekstra! Der er bare ikke så mange popdrenge og poptøser, der vil anerkende det :cool:

Helt enig! Jeg har altid iPod med i centeret, da de ynder at spille easy listening crap.. der er vist aldrig nogen, der er blevet motiveret til styrketræning af Enya :nonono:

Næh - Metallica, Rage Against The Machine, AC/DC, Rammstein og Coheed And Cambria.. det er vejen frem :devil:

.. og helt enig - rigtig god fremgang, Okse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg gætter på det er denne her fætter og ikke pulldown. Har selv brugt maskinen til at træne mig op til at kunne tage pullups.

Helt enig! Jeg har altid iPod med i centeret, da de ynder at spille easy listening crap.. der er vist aldrig nogen, der er blevet motiveret til styrketræning af Enya :nonono:

Næh - Metallica, Rage Against The Machine, AC/DC, Rammstein og Coheed And Cambria.. det er vejen frem :devil:

.. og helt enig - rigtig god fremgang, Okse :smile:

Rune har ret mht. maskinen.

Hvis jeg skulle træne traditionel pull down, skulle jeg have en trænings-makker til at hive trækstangen ned, så jeg kunne få fat i den. Selve øvelsen pull down kan jeg godt lave. Men for nemheds skyld, og fordi jeg ikke kan regne med, altid at have en hjælper i nærheden, laver jeg vertical traction.

Mht. musik, så er det ikke, fordi jeg ellers hører hardcore rock, metal osv. Men til vægttræning kræves der af og til et vist niveau af (kontrolleret) aggressivitet.

Som yngre trænede jeg nogle gange til Rage Against The Machine.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Et antal db curls @12,8 kg )(stangen vejer 1,3, derfor den `mærkelige´ totalvægt). At cykle orkede jeg ganske enkelt ikke. Det må blive i morgen.

I dag var det så tid til en tur i FW.

Benpres:

15@110 (den er snart alt for nem)

15@130

15@140

Jeg KAN godt benpresse både 150 og 160, men ikke ret mange reps.

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Skulderpres maskine:

Som ved brystpres.

Lower back maskine:

15@45

15@45

15@50

Vertical traction:

15@65

15@70

10@75 (den er en biiiiiatch! :devil: , men 75 er også mere, end jeg selv vejer)

Cable row:

15@45

15@50

10@55

Og så liiige 6 @60!

En del reps i abd. crunch maskinen, @35, samt en masse reps i arm extension maskinen (for triceps), @30.

Jeg har så småt fået planer om at forsøge mig med bænkpres i Smith-stativ (det med squats har jeg endnu ikke troen på, må jeg tilstå). Men fys mener ikke, at det vil være risikabelt at prøve bp. Det må jeg have en instruktør til at kigge på engang.

Link to comment
Share on other sites

Hey du gæve okse. Stadig inspirerende og herligt at se, at du giver den så meget gas på cyklen og ikke mindst i dit FW hjem.. :bigsmile:

Keep it going...

Jules :superman:

Hej, du kære Jules-pige.

At jeg skulle være en inspiration for dig, havde jeg nu aldrig regnet med. Den omvendte situation har jeg altid anset for mere sandsynlig. Men mange tak for komplimenten. Ja, jeg opholder mig en hel del nede i FW. Og resultaterne kan nemt ses og mærkes. Jeg var kommet til et punkt, hvor jeg havde brug for noget afveksling i min træning. Derfor satrtede jeg i FW. Det er også glimrende, selv om det vel næppe kan betegnes som et hardcore gym.

Håber, at alt er ok hos dig/jer. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej, du kære Jules-pige.

At jeg skulle være en inspiration for dig, havde jeg nu aldrig regnet med. Den omvendte situation har jeg altid anset for mere sandsynlig. Men mange tak for komplimenten. Ja, jeg opholder mig en hel del nede i FW. Og resultaterne kan nemt ses og mærkes. Jeg var kommet til et punkt, hvor jeg havde brug for noget afveksling i min træning. Derfor satrtede jeg i FW. Det er også glimrende, selv om det vel næppe kan betegnes som et hardcore gym.

Håber, at alt er ok hos dig/jer. :bigsmile:

Hardcore eller ikke hardcore gym..Bare der er det materiale, du skal bruge, så fungerer det jo fint.. :bigsmile: Jovist er du da en inspiration for mange...Du bliver jo ved og ved og ved og ved som en lille Duracellbunny.. Det er altså godt gået...inkl. din evne til at holde loggen kørende... :4thumbup:

Alt er ok hos os..Der bliver stadig trænet en del og underviser også 3 gange om ugen...dog i FitnessDK nu.. Det bliver så desværre ikke til så megen logføring, men så kan jeg jo skrive en bette hilsen i din... :w00t:

Ha en super fantastisk eftermiddag.

Jules

Link to comment
Share on other sites

Det er fedt at se at du tonser afsted Okse..det er godt arbejde. Og så med AC/DC til.. det er ikke bare god stil, det er hamrende god stil :devil:

Tak, Blackmoore.

Ja, det er nu godt, at jeg har fået gang i noget styrketræning.

AC/DC plejer jeg jo ellers ikke at høre, men træning kræver tit noget lidt andet musik end andre situationer. I dag var det fesne Barbie Girl, der blev spillet. Øv!

Dagens program:

Benpres:

15@120

15@130

10@140

5@150

Leg curl:

15@40

15@40

15@40

Vertical traction maskine:

15@65

15@70

10@75

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@50

Cable row:

15@50

15@50

10@55

6@60

Et antal reps i abdominal crunch maskine @30/35, samt en del reps i arm extension maskinen (for triceps) @30.

Nu varer det ikke længe, før jeg skal til fys.

Link to comment
Share on other sites

Gode nyheder: Jeg har bestemt, at jeg vil købe adgang til et center hjemme i Lemvig, så jeg kan holde formen vedlige i juleferien. Kondicyklen kan jeg jo ikke slæbe med hjem (eller vil i hvert fald ikke bede min far om at medbringe trailer for det).

Så kan tiden også bedre gå, når jeg har noget at tage mig til. Og jeg er fri for, at det skal blive vildt hårdt at komme i gang igen. Alt i alt en situation, som det er værd at betale lidt for.

Så er spørgsmålet, om det skal være centret nede i byen, eller hos Thomas Østergaard, som var min allerførste styrketrænings instruktør, for snart mange år siden.

Nå, det finder jeg vel ud af.

Jeg modstod fristelsen til en Matilde og en snegl i dag. Bare fordi Storcenter Nord (med bagerafdeling) ligger tæt på fys-klinikken, så skal det ikke blive en vane med den slags nydelsesmidler hver onsdag.

Nå, jeg kan lige så godt lave mad nu, for mavsen rumler. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Dagens program i FW:

Benpres:

15@120

15@130

15@140

10@150

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

15@40

Brystpres maskine:

Som skulderpres.

Vertical traction:

15@70

15@75

10@80

Èn af instruktørerne i FW klarede 90 kg i vertical traction, men det var med straps, og under betydeligt besvær.

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@55

Cable row:

15@50

10@55

8@60

Et antal reps i abdominal crunch maskine @30/35, samt et antal reps i arm extension maskine @30.

Alt i alt god træning.

Dog er det en skam, at `sikkerhedsselerne´ på vertical traction maskinen er ødelagt. De kunne være til god hjælp, når man trækker mere, end man selv vejer. Ellers er det jo svært at holde rumpen på sædet. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Her til aften trak kondicyklen i mig, så jeg snuppede lige 12 km, til trods for, at mine stænger var lidt benpres-trætte.

Nu smutter jeg lige strax downtown, og når jeg er hjemme igen, er der frikadeller og julebryg.

Vi tager os lige en enkelt sang, med The Dubliners, featuring nu desværre afdøde Ronnie Drew. R. I. P. Ronnie!

http://www.youtube.com/watch?v=zbSrx9uH0Tw

Bemærk, hvordan han tager pis på englænderne intro´en:

`I come from County Kerry, the land of eggs and bacon. If you think I´ll eat your fish n` chips, I say you are mistaken!´

DET er altså totalt priceless!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Kære loglæsere!

For nogen tid siden lovede jeg, at jeg ville forsøge at skrive et stykke om mine oplevelser med handicapidræt og initiativer for handicappede. Nu vil jeg så forsøge at holde dette løfte.

Det nedenstående må, i sagens natur, blive ensidigt, idet jeg kun kan vurdere sagerne ud fra mine egne, meget personlige oplevelser. Lad mig derfor starte med at slå fast: Jeg har bestemt intet imod, at folk dyrker handicapidræt, på det ene eller det andet plan, hvis de føler, at det giver dem noget. Skulle der, i det nedenstående, forekomme kritiske udtalelser om handicapidrætten, så skal disse ses i lyset af, at de er baseret på mine helt egne oplevelser, hvoraf de fleste ligger adskillige år tilbage.

Svømning var den første form for handicapidræt, jeg begyndte med (begreberne `træning´ og `handicapidræt´ bruges lidt i flæng). Jeg var ikke mange år gammel, da mine forældre første gang havde mig i et svømmebassin. Med tiden blev jeg nogenlunde god til at svømme, omend det altid har været et problem for mig at få benene højt nok op i overfladen ved brystsvømning.

På det tidspunkt (da jeg var 5-6 år), var der nogle folk, der startede en klub for handicappede op i min hjemby. Denne klub var ikke decideret tænkt som en sportsklub, men skulle være et sted, hvor handicappede, deres pårøremnde, og også andre interesserede, kunne mødes. Vi startede med at låne lokaler på en lokal skole, hvor der også var adgang til svømmebassin og gymnastiksal. Som regel var det sådan, at man først svømmede, og så var der diverse sociale aktiviteter, og derefter gymnastik, for dem, der havde mere energi (visse psykisk handicappede kan f.eks. være næsten umulige at køre trætte). Selv gik jeg mest op i svømningen, og fik da også 100- og 200-meter mærker. I klubbens regi blev der også arrangeret udflugter, virksomhedsbesøg mm., og det skete også, at lokale sejlere stillede deres både til rådighed, så folk kunne få en sejltur. Alt i alt gode ting, som beroede på frivillig arbejdskraft.

Denne klub voksede, og snart blev de fysiske rammer for trange, idet vi kunne mønstre op mod 100 mennesker på en aften. Efter et omfattende arbejde med fundraising (noget fik vi vist også fra kommunen. Grundet min unge alder var finansieringen ikke noget, der kom mig ved, så jeg ved ikke meget om detaljerne) var man i stand til at købe et nedlagt tømrerværksted. Og så var der mange, mange timers knoklen forude, med ombygning osv! Det var jo som regel de samme personer, der påtog sig arbejdet, og de sled virkelig som bæster. Jeg kan f.eks huske en bondemand, som hver morgen malkede og røgtede sine 21 køer, tog ned og knoklede løs med det frivillige arbejde, og så lige var hjemme til aften-malkningen. Næsten morgen gik det så løs igen. Det var om vinteren, hvor han ikke havde markarbejde. Den mand var ikke større end tobak for en skilling, men bevar mig vel, hvor kunne han knokle! Jord og sand piskede folk om ørerne, når han håndterede en skovl. Og han var bestemt ikke den eneste, der lagde hele sin sjæl i det arbejde. Stor respekt til denne lille flok ildsjæle.

Da min far var én af de få, der havde en hændværksmæssig baggrund, var han meget involveret i arbejdet, og jeg må tilstå, at det i nogen grad skadede vort familieliv. Min far knoklede på en byggeplads hele dagen, og efter aftensmaden kunne han knokle videre med den samme type arbejde. Vi så ikke meget til ham, og når han kom hjem, skete det, at han rystede over hele kroppen, efter at have stået med en lufthammer i flere timer. I weekenderne så vi ham også kun til aftensmaden. Det var ikke så behageligt, hverken for min mor eller for mig.

Endelig kunne vi da fejre indvielsen. Vi havde nu gymnastiksal, konferencerum, køkken og træ-værksted.

Senere blev der også skaffet en ældgammel, men dog brugbar, Ford Transit, som kunne bruges til udflugter, og til kørsel til og fra stævner for dem, der dyrkede handicap-idræt på konkurrence-plan (det gjorde jeg ikke selv, men var f.eks på et tidspunkt på et weekend-kursus om handicap-svømning).

Desværre må jeg sige, at det er min opfattelse, at sporten (eller vel snarere visse personers appetit på penge og prestige i forbindelse med sporten) var med til at trække klubben i den gale retning. Efterhånden blev hockey, boccia (der er omtrent det samme som petanque, bare med læderkugler) og til dels også svømning, prioriteret så højt, at det gik ud over det sociale. En del personer følte, at der blev set skævt til dem, fordi de ikke ønskede at gå vildt højt op i det sportslige. Således faldt mange af de oprindelige medlemmer fra. Det var hovedsageligt de ledende personer i klubben, der næsten udelukkende ønskede at prioritere det sportslige, og ingen havde held til at komme igennem med en mere forsonlig linje, som imo ville have været mere i tråd med det formål, klubben havde i starten. Det havde aldrig været meningen, at det udelukkende skulle være en sportsklub.

Det endte med, at mine forældre og jeg overgik til at være passive medlemmer.

Konklusionen på mine år med handicap-svømning må være den, at det bidrog til at holde mine muskler smidige, og vel også i nogen grad øgede min styrke. jeg kan stadig godt svømme lidt, men min hud har det ikke så godt med klorvand. Svømningen blev aldrig decideret en sport for mig. Det var træning, og i nogen grad også sjov.

Jeg vil lade min historie hvile her, for jeg kan se, at det alligevel bliver en føljeton.

God lørdag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share