Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Vi lærte det med 30 tryk og 2 indblæsninger. Men det er ikke ret meget luft, man skal puste ind (man skal ånde ud, ikke puste, som om man skulle puste en ballon op). Det med puls skulle vi ikke gå højt op i. Vi skulle i stedet kigge mere efter vejrtrækning.

Det var det samme vi blev lært (heldigt nok! :laugh:). Mht. pulsen var det åbenbart fordi mange troede de kunne mærke en puls, der så i virkeligheden var deres egen, og derfor undlod at give hjertemassage. Så er det nok sikrere bare at give hjertemassage uanset hvad :smile:

Rowing-maskinen er nok nærmest min favorit (tæt fulgt af benpres). I dag tog jeg 2 sæt, a 15 reps @40 kg.

Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig - er det denne her maskine dig og Nille har en konkurrence med? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver jeg jo lidt nysgerrig - er det denne her maskine dig og Nille har en konkurrence med? :smile:

Nej, det er den øvelse her http://www.motion-online.dk/styrketraening...esliste/rowing/

Maskinen hedder bare Pulley, når den kommer fra TechnoGym.

Nille er ret sej, for hun tager 50 kg, og nogen gange 55. Der er der mange der ikke kan. Men selv er jeg nu heller ikke så ringe til den. Og jeg skal nok blive bedre.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, en hård omgang morgen-træning i FW i dag.

Jeg var dernede, allerede inden klokken slog 7.30.

Med skulderpres-maskinen går det fremad. I dag kørte jeg, for første gang, et enkelt sæt med 35 kg.

I benpres ligger jeg fortsat omkring de 100/110 kg.

I rowing var jeg i dag ikke under 40 kg, og jeg tog også nogle få reps med 45 kg.

Crunch-maskinen er stadig lidt mit smertensbarn, men jeg kan da køre med 30 kg nu.

I går var jeg nødt til at holde fri, da en kraftig rengøring af min lejlighed var stærkt påkrævet.

Da jeg, i går, vaskede gulv (med skrap sæbe-lud), blev jeg helt forskrækket, fordi den hårde hud begyndte at blive blødt op, og løsne sig fra mine fingre. Men jeg ved ikke, om tiden er inde til at kigge på et par trænings-handsker. Sålænge, jegh ikke har ondt, så går det vel.

Nu skal jeg lige have lidt mad, samt et bad, inden jeg skal til fys.

Ile afsted, må man. Det sker også, at jeg tænker: Nej, nu giver jeg snart op, og ansøger om hjemmehjælp, så jeg får frigjort lidt mere af min energi til sjovere ting. Men jeg ved jo godt, at det ikke sker, før om mange år. Bevares, der er visse ting, som jeg er nødt til at bede det offentlige om, men ingen kan påstå, at jeg strammer skruen, i den henseende. Og noget må man jo gøre for at begrænse klientliggørelsen (jeg hader det ord).

Jeg har jo før nævnt min tidligere fys, Peter, som var primus motor i forhold til det, at jeg kom i gang med cykling. Og det er altså ham her: http://www.fysioterapien.com/peter.htm

Han kan absolut anbefales, men man vil komme bedst ud af det med ham, hvis man kan håndtere humor/satire i stil med Angora-drengene, Dolph og PIS. :laugh: . Der er nok ikke mange fysser, der nogen sinde har budt deres patienter på ren whisky kl. 9 om formiddagen! Ak ja. Those were the days!

Vi ses i lggen

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Udmærket dag i dag.

Jeg fik hentet en bog på Statsbib, og da de havde burgere i kantinen, så snuppede jeg lige sådan én.

På hjemvejen fik jeg tjekket luft i el-scooterens dæk. Det skal jo være i orden.

I aften skulle der så cykles, og det blev der: 22 KM!

Stålhesten skal jo ikke helt gå i glemmebogen, fordi jeg er blevet styrketrænings-fanatiker! :laugh:

En kombi af begge dele er nu helt ok.

Nu skal jeg lige glo på Spiegelhauer i kukkassen, og i morgen er der igen gang i den i FW.

Hvor meget, jeg får trænet i weekenden, er ikke til at vide, al den stund, at jeg skal noget andet. Hvad det er, kan jeg ikke skrive om her. Måske skriver jeg om det efterfølgende. Måske ikke. Det afhænger af resultatet.

Link to comment
Share on other sites

I nat var der igen en frygtelig hamren, trampen og brrrøøøølen, her i ejendommen.

Jeg fatter dog ikke, hvad det kan bestå i. Det må sgu være en person, der har brug for psykiatrisk hjælp. Eller i det mindste brug for at få hjælp til at stoppe med at sniffe lines, eller hvad han nu gør.

Nå, men kl 7.30 trådste jeg fra morgenens kølige mørke ind i det oplyste FW.

Benpres:

15@100

15@110

15@120

Leg curl:

15@30

15@30

15@30

Vertical traction:

15@45

15@45

15@50

Den var godt nok lidt tung med de 50, men det gak da så nogenlunde.

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@50

Chest press:

15@30

15@30

15@30

Shoulder press:

15@30

15@30

15@30

Rowing maskine (TechnoGym Pulley):

15@40

15@40

10@45

Desuden et anrtal reps i crunch maskinen, med 30 kg på.

Det var vist omtrent det hele.

I morgen står lidt hen i det uvisse. Jeg har noget, jeg skal ordne. Men forhåbentlig falder det på plads, som det skal.

Her forleden sad jeg og chattede lidt, da en fyr med en imponerende fysik (ud fra hans profil-billeder at dømme) loggede på. Jeg hilste høfligt, roste ham for hans guns mv., og spurgte lidt til hans træning.

Hvad gjorde kanutten så: Han begyndte straks at himle op om, hvor meget krudt, han havde taget i sit liv!

Jeg sagde, stille og roligt, at jeg ikke ønskede at kommentere på, hvad andre folk tog, men at jeg bestemt ikke selv havde nogen interesse i det stads. Jeg gad nemlig ikke blive trukket ind i den endeløse debat om, hvorvidt brug af krudt kan være acceptabelt eller ej.

Gutten blev ved, `Jamen, det kunne ikke undværes, hvis man ville opnå noget, osv.´ :violin: Den melodi har man jo hørt før.

Jeg bevarede roen, og sagde, at jeg ikke vidste, hvad der var nødvendigt på elite-niveau, men at mine ambitioner ikke ragede så højt op, og at jeg ikke kunne forestille mig en situation, hvor jeg ville kunne lokkes til at krudte. Jeg er en entusiastisk motionist, men heller ikke mere end det. Og i yderste konsekvens ville jeg hellere undlade at træne, end jeg ville tage roids (men gudskelov er valget jo ikke stillet sådan op).

Så loggede fjolset af chatten, uden at skrive et ord mere!

Jeg ved ikke, om han ville have tilbudt mig en kur, og at han derfor mistede interessen, da min konsekvente holdning kom frem.

Men fååårk ham! Om folk krudter, er en sag mellem dem, deres samvittighed, og i visse tilfælde også ADD. Men hvis man ikke regner clean atleter for noget, så er man langt ude!

Vi ses i loggen. :bigsmile:

Sådan en klovn! Hvis han ikke gider snakke med én, der ikke krudter, så har jeg virkelig ondt af ham.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

:superman: Det går fremad Ox! Skal du snart over i smith-stativet?

Jeg ved det ikke. Måske kan jeg ikke bøje dybt nok i benern´.

I dag: Ingen træning, men en super fed demo i Århus C.

God stil af alle fremmødte. Intet meningsløst hærværk, og ingen lod sig provokere til at tage boksehandskerne på. Godt gået, gutter. :clap:

I Jægergårdsgade var der et lille optrin, men ikke noget, der kan klassificeres som virkelig batalje.

Det er ellers mange år siden, at jeg har set så mange sorte hætte-trøjer på ét sted. Som min gamle homie. JT sagde (med henvisning til noget af det vildeste, han og jeg har oplevet sammen): `Det ligner næsten Flensburg!´

Jeg svarede: `Lad os da endelig håbe, at det bliver mindre vildt i dag´. Og det gjorde det heldigvis også.

Jeg var i øvrigt glad for at se JT. Der er meget få mennesker her i landet, som jeg hellere vil stå skulder ved skulder med, hvis/når det går løs.

Jeg undlader dog at køre downtown i aften. Dels er risikoen for at støde på et par frustrerede skinker for stor, og dels har jeg fået et par `Efter demo´-bajere. Så jeg nøjes med at koxe ud til Olsen-banden på DR1.

I morgen er der igen styrketræning i FW.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning i FW:

Benpres:

15@100

15@110

10@120

Leg curl:

15@30

15@30

15@30

Chest press (maskine):

15@30

15@30

Og så strammede jeg den lidt:

10@35

Vertical traction:

15@50

15@50

Og også den strammede jeg lidt:

15@55

Lower back maskine:

15@45

15@45

15@50

Rowing (TechnoGym Pulley):

15@45

15@40

15@45

Dertil et antal reps i abdominal crunch maskinen, med 30 kg.

Alt i alt meget god træning. Det er jo altid rart, når det går fremad.

I øvrigt kan både pressen og politiet berette, at natten til søndag forløb roligt. Der var ganske vist flaske-kast i Jægergårdsgade, men gerningmændene viste sig at være almindelige fyldebøtter, som hverken var skinker eller autoer.

Det var en skam, at en avis-and fik sået så megen tvivl om baggrunden for demoen. Hvis det ikke var sket, kunne man have fået flere almindelige borgere med. Men som det blev, var det glædeligt, at folk kørte så fed en stil. Det mest uacceptable, jeg så, var en ung gut, der morede sig med at gå ind foran en af strissens Transitter, imens han svingede med sin sorte fane, og kom med drilagtige tilråb. Flere andre fik ham dog gennet væk. For som min far altid siger: Man skal ikke drille dyrene! :laugh:

Men trods journalisternes sensations-jagt, og en del af talernes afbud, så blev demoen da vellykket. Respekt til deltagerne, og ikke mindst til de talere, der, i sidste øjeblik, sprang til, hvor andre sprang fra.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går var en anelse forvirret. Til tider skal der ikke vildt meget til, før jeg bliver stresset. Men cykle ville jeg!

Selv om klokken var 23, før det var overstået, så fik jeg drønet 17 km. Jeg følte, at dagen ville være spildt, hvis jeg ikke fik gjort en indsats.

Men jeg fik da lavet en masse nødvendige ting, så helt galt var det vel ikke. Nogle gange har jeg bare lidt svært ved at holde humøret oppe.

Og cyklingen må ikke gå helt i stå, til fordel for vægtene.

Nu drøner jeg ned i FW!

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag var bedre end dagen i går.

I FW var det en meget normal træning. Og dog: Jeg havde liiiige de 140 kg oppe og vippe, i benpres-maskinen. Og i Rowing maskinen (Technogym Pulley) havde jeg nogle få reps med 50 kg. Så de personer, der var skeptiske mht. min styrketræning, kan roligt være bange. :laugh::laugh: . Det fungerer nemlig fint for mig.

Jeg kan nu også sagtens mærke, at jeg er træt nu. Så det bliver nok sådan, at jeg først går i bad, og derefter smører en stak madder, som skal nydes foran flimmeren.

I morgen er der så fys. Med lidt held når jeg en lille cykel-etape i morgen tidlig.

Link to comment
Share on other sites

Med pusten og prusten fik jeg cyklet 22 km i dag.

Det var jo udmærket, og i hvert fald imponerede det min fys.

I næste uge bliver det hos Rune, som er knaldgod til at behandle skuldre, og som tager fat, til man skriger AAAAAAAAAAVVVV!

Mht. cyklingen, så er der nu under 100 km til det store jubilæum, som er 10000 km. Det bliver en stor dag.

Konditionstræning skal der nu til.

I morgen bliver det imidlertid FW igen. Og helst fra morgenen af.

Hjernen skal dog også have sin træning, og derfor henter jeg et par bøger på statsbib i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Lige en lyn-update:

I går blev det til en times tid i et lidt tyndt befolket FW. God, almindelig styrketræning.

I dag var træningen lige ved at glippe, men jeg fik da cyklet 15 km. Så har jeg da fået de 30 minutters motion, og lidt til.

Nu iler jeg lige en tur downtown.

Når jeg er hjemme igen, skal jeg have en bid mad, og glo på `Normalerweise´.

Og mon ikke der, helt inde i det fjerneste hjørne af min frostbox, ligger en flaske med en sjat Aalborg-juice? I think so!

God fredag til boardet! :smile:

Link to comment
Share on other sites

I dag var det igen FW-tid.

Benpres:

15@100 kg

15@110 kg.

15@120 kg.

Leg curl:

15@30

15@30

15@35.

Den er en drillepind, den leg curl maskine, men jeg kæmper hårdt mod den.

Skulderpres maskine:

15@30

15@30

15@35

Brystpres maskine:

15@30

15@30

15@35

Rowing maskine:

15@40

15@40

15@45

5@50

Den sidste var godt nok en badass. :devil:

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@55

Vertical traction:

15@50

15@50

15@55

Crunch maskine: Ukendt antal reps, vekslende mellem 30 og 35 kg. Jeg skal nok få krammet på dig, dumme crunch maskine!

Jeg er stadig lidt bange for, at jeg får for få kcal. Jeg prøver med tun osv. ved siden af den almindelige kost, men det er lidt svært. Det er i hvert fald en dum fornemmelse at gå og være halv-sulten hele tiden.

Nå, men nu ser jeg frem til at glo på Starwars i aften. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg desværre ikke trænet. Havde for meget andet at se til.

I dag gik turen så igen ned i FW.

Det var et meget normalt styrkepas, i lighed med dem, jeg plejer at beskrive her i loggen, så jeg vil ikke lige gå i detaljer i dag.

Det er stadig ernæringen, der er et problem for mig. Jeg aner simpelt hen ikke, hvad jeg skal stille op. Det kan da for syv :devil::devil::devil::devil::devil::devil::devil: ikke passe, at jeg indtager for få kcal. ???? Jeg er jo ikke stor af vækst, og godt nok må jeg forbrænde en del, aber doch!?

Jeg tror heller ikke på, at kosttilskud er løsningen. Men noget må der vel være galt, når jeg går og er sulten det meste af tiden?

D. 1/11 skal jeg til min kusines 18-års fødselsdag. HUN er tynd! Hvis bare hun kunne spise det halve af, hvad jeg spiser. Men det gør hun ikke. Men til festen serverer de jo nok noget godt, og så må jeg bulke lidt på det.

Jeg er sgu sulten igen. ØV!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor spiser du ikke bare? Jeg har en ven, som er ret tynd, og han siger altid, at han spiser og spiser. Det gør han bare ikke, men det er nemt at bilde sig ind :smile:. Kør noget mad gennem svælget, det er sgu da den nemmeste sag i verden.

Analytisk har du altid været ganske skarp, Pave.

Det er naturligvis noget mentalt. Især, når man i årevis har kæmpet mod overvægt.

Men der er næppe risiko for, at jeg bliver overvægtig igen, for jeg får jo ikke længere SSRI-præparater, og jeg er mere fysisk aktiv nu end tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Men din overvægt hører en svunden tid til. Du må forholde dig til den, du er nu. Du træner jo hver dag, og jeg kan forestille mig, at det kræver en smule ekstra energi, når du skal gå (dit gangbesvær :smile:), så der skal god, solid føde til. Og det ved du jo også godt!

Andre ved mere om kost end jeg, men du kunne prøve at mikse en ordentlig shake hver morgen i en blender. Den kunne bestå af en art proteinpulver/gainer, havregryn, bananer og andet frugt, mælk osv osv. efter smag. Det er en god måde at få en ordentlig omgang kcal på.

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres indlæg.

Jeg vil da også understrege, at jeg bestemt ikke er ved at sulte mig selv ihjel. Der er bare nogle ting, som jeg skal blive bedre til.

Tror nok, jeg vil prøve at lave shakes. Jeg kan jo starte med mælk og frugter/havregryn, og så kan protpulveret komme til senere, hvis jeg føler behov for det. Foreløbig klarer jeg mig med min gamle stavblender, og så ønsker jeg mig evt. en bedre blender til jul. Jeg har en gammel kammi, der er boss hos Skousen hvidevarer, så han giver nok en god deal på en blender.

Nå, men i dag fik jeg stegt kyllingebryst til aften. Det er da udmærket styrketrænings-mad.

I aften var det så cykel-tid, og det blev til 18 km. Lidt hårdt i starten, men en ok ertape.

I morgen er der morgen-træning i FW, hvis jeg da når det inden fys. Fys kommer nok til at gøre ondt, da det er hos Rune, og han er ikke bange for at tage fat. Men dygtig er han.

Nu vil jeg se Wallander!

Link to comment
Share on other sites

Så fik Rune fys da tampet mine skuldre, og det meste af min krop, i det hele taget, godt igennem.

Så jeg er TRÆT nu! Hvis man ikke har prøvet det, ved man ikke, hvor meget, det trætter.

Men jeg kan vel lige så godt skrive lidt om dagens træning:

Benpres:

15@110

15@120

10@130

Det tunge sæt var virkelig tuuuungt, men når lige man fåpr løftet `stablen´ af plates fri, så går det.

Leg curl maskine:

15@30

15@30

10@35

Det går fremad med leg curl maskinen, mit smertensbarn.

Vertical traction:

15@50

15@55

15@55

Jeg er pænt stærk i den øvelse.

Lower back maskine

15@50

15@55

15@55

Skulderpres maskine:

15@30

15@30

10@35

Rowing maskine (TechnoGym Pulley):

15@40

15@40

10@45

Snart tager jeg de 50 kg. Snart. Start having nightmares, Nillepige25 (hentyder stadig til en venskabelig kappestrid med en MOL-ven)! :devil:

Crunch-maskine @ 30 kg, ukendt antal reps (gider ikke tælle dem, da jeg hader crunhes. Laver dem dog alligevel).

Nu skal det blive rart at slappe lidt af, og så få sovet noget.

Link to comment
Share on other sites

Skal der føres log, så skal den føres ordentligt.

Derfor kommer der lige nogle stats fra dagens workout.

Benpres:

15@100

15@110

15@120

Lidt træt i benene i dag, men det gik da.

Leg curl

15@35

15@35

15@35

Vertical traction:

15@55

15@55

15@55

Brystpres maskine:

15@30

15@30

10@35

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@55

Rowing maskine (TechnoGym Pulley):

15@40

15@40

10@45

Skulderpres maskine:

15@30

15@30

10@35

Crunch maskine: En del reps @35 kg.

Ellers ikke vildt meget at berette. Jeg håber på en afslappende weekend. Men kender jeg det hele ret, så dukker der et eller andet op.

Men vi kan da godt lige snuppe os et par sange.

http://www.youtube.com/watch?v=UpPPyHqWznQ...feature=related

Og til sidst en hyldest til et kendt tequila-mærke:

http://www.youtube.com/watch?v=ySdRUWYJhsk

God fredag. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens program blev omtrent som det i mit forrige indlæg, dog med et par forbedringer:

I benpres lykkedes det mig, for første gang nogen sinde, at tage 5 reps @150 kg! :devil:

Og i vertical traction var jeg oppe på 60 kg. Det er også en del, i betragtning af min begrænsede størrelse.

Nu i midten af novemnmber skal jeg på noget kursus, som bliver ret hårdt, men jeg regner med stadig at kunne træne styrke 2-3 gange om ugen.

Og så kan jeg måske få brugt cyklen lidt mere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share