Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

12 kilometers pligt-cykling. Men det er meget, meget bedre end slet intet.

I morgen får jeg travlt.

Jeg havde en mindre debat med min mor i dag, fordi hun sagde, at jeg skulle passe på ikke at blive indlagt til tvangs-fodring.

Jeg blev mere ked af det end decideret gal, for jeg er milevidt fra det stadie, hvor nogen læge ville anbefale indlæggelse.

Hun mener det jo godt, men jeg synes bare ikke, at jeg kan rende rundt og æde hele tiden. Og hvis jeg tog noget prot-pulver, ville hun sikkert også blive bange pga. det. Folk i den generation kan godt have svært ved at indse, at styrke-trænende personer kan indtage andre tilskud end dødsensfarligt krådt (som jeg naturligvis tager afstand fra).

Det med at bekymre sig er forældres `job´, også når børnene har rundet de 30. Men jeg synes måske nok, at det gik en anelse for vidt, lige i den aktuelle situation. Havde jeg været 10 kilo lettere, så ville risikoen være reel.

Decideret gainer vil jeg nødig til at bruge, når jeg nu har kæmpet så indædt, for at smide overvægten.

Nå, foreløbig går det jo nok. Ellers må jeg til at kigge efter noget whey.

På den positive side: Den megen knoklen med skulder-øvelserne kan ses og mærkes nu. Det er der ingen tvivl om!

Link to comment
Share on other sites

Lang, hård dag.

I FW gik jeg som sædvanlig til den:

Benpress:

15 @90

10@90

12@80

Leg curl:

12@30

12@30

10@30

Lower back maskine:

15@45

15@45

15@40

Chest press:

12@30

12@30

12@30

Rowing maskine:

15@30

12@30

10@30

Shoulder press:

12@25

12@25

10@30

Kan generelt godt øge til 30 i shoulder press.

Crunch maskine:

Et ukendt antal reps med 25 kg.

Vertical traction:

12@40

12@40

10@45

Det er og bliver én af mine foretrukne øvelser.

Drefter ned på statsbib, hente et par bøger, og spise et par tarteletter i kantinen.

Så til fys. Fyssen sagde, at nok var mineskuldre noget ømme, men det skuldes en statisk arbejdsstilling ved PC´en. Han kunne ikke mærke, at træning på samme dag som fys-behandlingen gjorde nogen forskel, hverken til dt bedre eller til det værre.

Jeg får dog en ekstra gang fys, nu på fredag. Det har jeg bedt om, for at holde det ved lige, imens jeg skal skrive så meget på PC´en.

Link to comment
Share on other sites

Som noget efterhånden sjældent har jeg måttet lade al træning hvile i dag.

Der var simpelthen for meget andet, jeg skulle have lavet.

Meget af det er ting, der ikke egner sig til at blive gengivet i loggen. Der er dog hverken tale om noget farligt, eller om alvorlige problemer, kan jeg oplyse.

Men det bliver bedre i morgen!

Nu vil jeg i bad, og så i seng.

Link to comment
Share on other sites

Kl. lidt over 7 sagde jeg godmorgen til receptionisten i FW.

Jeg vidste jo godt, at det ville være hårdt at skulle op 5.30, for at kunne have god tid til at blive klar. Men hvis ikke Oksen sku´ ku´, hvem sku´ så ku´ku´? :laugh:

I benpres tog jeg, for første gang, 100 kg. Det var ikke så vanskeligt. Men det er nu rart at kunne mærke fremskridt.

Ellers var det et meget normalt træningspas.

Jeg skal snart til fys, så jeg uddyber lidt mere senere.

Vi tager lige en fredags-sang:

Forklaring: Black and tans: En para-militær milits, som briterne brugte mod de irske nationalister. Mange black and tans var veteraner fra 1. verdenskrig, og derfor sætning: `Show your wife how you won medals down in Flanders!´

Vi ses!

Link to comment
Share on other sites

AAAAAAAAAAAAV for selveste :devil: , samt alle de udvalgte blandt hans hærskarer!

Jeg tror ikke, jeg nogen sinde har fået en så voldsom behandling af mine skuldre.

Rune har en ret beskeden fysisk fremtoning, men hold da kæft, hvor kan han tage fat, når han giver massage!

Jeg skulle trække vejret dyyybt ind, og lige i det øjeblik, jeg så pustede ud igen, tog Rune fat, af alle kræfter.

Er du gal, hvor gjorde det avzer! På min ene skulder har jeg en blodudtrædning, der nærmest ser ud, som om den stammer fra slag med en pind eller lign.

Men det HJÆLPER, og det er jo det, der betyder noget.

Jeg bliver nok træt i aften. Men så må jeg jo snuppe et glas tjære-stinkende Highland Park, og så se at få sovet noget.

Link to comment
Share on other sites

Trods en del træthed i haserne (sikkert forårsaget af leg curls), fik jeg kæmpet mig op på stålhesten.

Cykle, cykle, cykle. Det var hårdt, men lige pludselig var jeg landet på 30 km!

Ellers har jeg ikke meget at fortælle i dag. Jeg har måttet stjæle mig en afslappende dag, ikke mindst af hensyn til min krop. Stress er altså noget skidt.

Jeg køber nok snart en ny PC. Er træt af denne her gamle brødkasse. Den er garanteret også fyldt med spyware og trojanske heste. Og dem kan jeg ikke lide. Så er stålheste meget bedre! :tongue:

Vi tager os lige en sang, da det jo er lørdag:

Den er hylende skæg. Som jæger og våben-interesseret kan jeg sagtens nyde den slags tekster som tommetyk selvironi.

Nå, men vi ses i loggen!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det har været en lidt træls dag i dag. Lidt for meget stress, alt for lidt hvile, og lidt for lidt mad.

Jeg har været lidt nedtrykt, men jeg lever da endnu.

Men jeg nåede da ned i FW, og fik lavet nogle sæt.

Der er ikke vildt meget at fortælle. Jeg er bare træt.

I morgen skal jeg have undersøgt, hvor lang tid, det vil tage at lave en ny PC til mig. Denne gamle møg-brødkasse kan ikke blive ved med at klare det.

Den nye skal have 4 GB RAM, 500 GB 7200 rp harddisk, og så en 22´ Samsung fladskærm. Det skulle komme til at koste ca. 7500. Det er jo ikke vildt galt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har stort set ikke fået ordentlig søvn i 2 nætter.

Er ekstremt forvirret/nedtrykt for tiden.

Jeg takker min skaber for, at jeg har fået det princip, at jeg aldrig hælder sprit over mine frustrationer. Ellers havde jeg sikkert gjort kraftigt indhug i en flaske whisky i dag.

Men den grøft skal jeg ikke falde i. ALDRIG!

Men jeg må jo glæde mig over, at det her hverken er ulovligt eller decideret farligt, hverken for mig eller for andre. Og for at undgå evt. misforståelser, så er det heller ikke noget med et eller flere kvindfolk.

Det er bare en masse bekymringer, som har tårnet sig for højt op.

I morgen vil jeg gerne tidligt ned i FW. Pga. manglende hvile og for lidt mad var det udelukket at cykle i dag.

Men det vil blive bedre tider igen.

Gode ting er der dog også: Jeg stod lige og poserede lidt foran spejlet (det har alle, der styrketræner, vist prøvet). Og der er ingen tvivl. Det går den rette vej. Vist kan der ikke ske mirakler på en måneds tid. Men det ER gået fremad.

Nu tager jeg lidt natmad, og så må jeg se at få sovet.

I morgen bliver alt lidt bedre!

Link to comment
Share on other sites

Flere ting er heldigvis bedre i dag. Der er stadig et par løse ender, men flere dumme småting har ordnet sig.

Ved 10-tiden nåede jeg ned i FW. Kort ordveksling med gutten i receptionen, og så ned til benpressen (som er den første maskine i mit program:

15@90 kg

10@90 kg

10@100 kg.

Skulderpres maskine:

12@30 kg.

12@30 kg

12@30 kg.

Lower back maskine:

3 sæt a 15 gentagelsr, 45 kg. Den går det godt med, må man sige.

Vertical traction:

15@45

15@45

10@45

Chest press.

15@30

12@30

10@30

Abdominal crunch maskine:

Ukendt antal reps med 25 kg. Den er hård, den crunch-maskine.

Rowing maskine:

15@30

12@35

12@35

For fremtiden kan jeg nemt køre med 35 i den. Her har Nillepige25 (fra MOL) været en god inspiration. Hun og jeg presser hinanden lidt, via hinandens logbøger.

40 kg er for tungt endnu, men det er ikke langt henne. Alt kommer til den, der træner.

Jeg har fået både kakaomælk, tun og flæskesteg i dag, så prots har jeg da fået. Gulerødder er jeg blevet bedre til at spise. Carbs får jeg nu også, for jeg har samme forhold til bananer, som gorillaer har.

Jeg må snart skaffe noget fisk, for det er også godt.

Nu tager jeg lige et bad, og så skal jeg se `Bodybuilding pensioners´ på TV2.

Link to comment
Share on other sites

Halvmarathon på stålhesten i dag.

Det var jo udmærket.

Det nytter jo ikke, at jeg helt dropper cykladsen, til fordel for vægtene. Men der til holder jeg også for meget af at cykle.

Jeg fik i øvrigt gjort cyklen ren i går. Det var nødvendigt at bruge Rodalon, da den var meget plasket til af sved, som så havde fået støv og skidt til at klistre sig fast.

Om lidt skal jeg til fys.

Link to comment
Share on other sites

Gudskelov, at der også er gode dage!

Min fys sagde, at mine skuldre havde det bedre (hvilket jeg også selv synes).

Desuden lavede vi en uformel gentlemen´s agreement om, at jeg skal være mental coach på hans løbe-projekt. :tongue:

Jeg skal fremover jævnligt spørge til, hvor meget, han får løbet, og udøve moderat, venskabeligt pres, med henblik på at opnå forbedringer.

Jeg skal understrege, at det er noget, han selv har bedt mig om.

Jeg kan jo ikke se, hvorfor det skulle være så svært for en ung, slank gut at løbe en god tur et par gange om ugen. Men da jeg, af gode grunde, intet aner om selve det at løbe, må jeg holde mig til de mentale aspekter, der knytter sig til selve motivationen til at træne.

Og siden han åbenbart mener, at jeg, rent mentalt, kan det, han gerne selv vil blive bedre til, så er det da langt mere respektabelt, at han søger råd hos mig, end hvis han forsøgte at pille mig ned (hvilket han ville få pokkers svært ved).

Jeg tørner ind, så jeg kan komme ned i FW i morgen fra formiddagen af.

Link to comment
Share on other sites

FIN træning i dag!

:4thumbup:

Skulderpres maskinen er ikke længere min hade-øvelse. Nu kan jeg køre med 30 kg i den, uden at det er uoverskueligt.

I benpres skifter jeg mellem 90 og 100 kg.

Chest press har jeg en anelse svært ved, men jeg knokler løs med den.

Og så fik jeg testet mit MAX i rowing maskinen. Jeg sagde til mig selv, at hvis jeg kunne klare 15 gentagelser, så var 40 kg helt ok.

Og det kunne jeg dæleme! :superman:

Højere skal jeg heller ikke op lige med et samme. Ellers ender det jo med, at FW må indkøbe nogle mere seriøse maskiner (JOKE! :tongue: ).

Spøg til side.

Men hvis man VIRKELIG er stærk, allerede når man starter i et center (hvilket en del unge, velbyggede knægte er), så er det ikke utænkeligt, at man kan overskride den øvre grænse på en del af maskinerne. Men så må man jo bruge frie vægte/dyrke decideret styrkeløft.

Men jeg er i hvert fald stolt af de 40 kg. Jeg startede jo med 30, for at lægge blødt ud, og 35 nåede jeg hurtigt. Det var nok mest et spørgsmål om det mentale.

Min nye PC er klar. Mine forældre kommer på lørdag, og hjælper med afhentningen.

Det bliver spændende.

God MOL-dag.

Link to comment
Share on other sites

Hvem har verdens sejeste PC?

Det ved jeg sgu ikke, men sikkert er det, at Oksen nu har en rimeligt sej én af slagsen.

4 GB RAM, og en 22´er Samsung SyncMaster skærm.

Er du da vimmer, hvor det shit bare rykker!

Og installationen gik heldigvis nemt.

I går cyklede jeg 16 km.

I dag har jeg holdt fri, fordi min far og jeg skulle indkøbe PC´en, og sætte den op.

Men i morgen formiddag kan man igen finde mig i FW.

Link to comment
Share on other sites

Stort tilykke med dyret.

Det er sq lækkert med sådan en jomfuelig harddisk og et næsten tomt skrivebord.

Tak for det Gregers.

Vi skal også lige have en sang.

http://www.youtube.com/watch?v=nvLYRECd8vU

Det er en `Irish Rebel Song´, af den mere hardcore slags. Min mor synes, at den er lidt for skrap. Men om ikke andet, så er melodien i hvert fald fed.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg en gang træning i FW.

Med chest press går det lidt bedre: 3 sæt a 15@30 kg.

Benpress:

15@90 kg

15@90 kg

15@100 kg.

Desuden ganske få reps med 110 kg, bare for forsøgets skyld.

Leg curl:

15@30 kg.

15@30 kg

15@30 kg.

Skulderpres:

Som ovenstående, samt forsøg med 35 kg (lidt for tung endnu)

Rowing maskine:

15@35

15@40

15@40

Crunch maskine:

Ukendt antal med 25 kg.

Lower back maskine:

15@45

15@45

15@45

Alt i alt udmærket træning.

I aftes var der nogen, der fyrede en nødraket af. Det var højest sandsynligt bare for sjov. Og det er ikke sjovt, men derimod særdeles alvorligt, så jeg ringede til strissen og rapporterede observationen.

Der skete nok ikke mere ved det, men så har jeg da gjort min pligt.

Link to comment
Share on other sites

I går: Halvmarathon på stålhesten. Klokken blev godt nok over 22, før jeg var færdig, men det gik da. Det glæder mig, at jeg sådan kan veksle mellem cardio og styrketræning. Måske har kroppen også bedst af den afveksling, in the long run. I hvert fald slider det mindre på min r.., så jeg undgår saddelsår/bylder, som jeg jo før har døjet lidt med.

Der er nu under 200 km, til cyklen runder de 10000 km. Men det er klart, at det går langsommere frem, når der kun er 3-4 cykel-etaper hver uge. Men pyt. Til syvende og sidst er det min fysik, og ikke nogle tal på et display, det kommer an på.

I dag. kl. 7.30, trådte jeg ind i hulen på Jens Baggesensvej. De mest morgenfriske havde allerede overstået deres træning.

Som jeg skrev i en anden tråd: Det ville være spændende, hvis jeg kunne squatte. Jeg tror, at jeg har benern´ til at lære det. Men min balance bliver desværre aldrig sådan, at det bliver forsvarligt at forsøge. Så jeg holder mig til benpres, som jeg gør gode fremskridt i:

15@90 kg (nærmest for at få benene i gang)

15@110kg

Og så strammede jeg den liiige lidt:

15@130 kg! :devil:

Det er faktisk ikke slemt. I hvert fald mærker jeg ikke rystelser/spasmer i mine ben, og det er det, jeg skal være obs på, siger min fys.

Der er dem, der kalder benpres for en homo-øvelse, og andet nedsættende. Det ved jeg nu ikke, om det er, men sandt at sige tror jeg, at en person, som træner dedikeret, og som har gode stænger i forvejen, relativt hurtigt kan nå TechnoGym benpres-maskinens max. på 200 kg. Det er min opfattelse, at de `gammeldags´ maskiner, hvor man skubbede en slæde opad i en skrå vinkel, var/er noget hårdere. Sådan husker jeg det i hvert fald. Dengang kunne man jo også bare smide så mange kiks på, at langt de fleste kunne få deres lyst styret. Men nu øger jeg foreløbig ikke mere. Skal ikke risikere at smadre noget på mig selv.

Leg curl:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Lower back maskine:

15@45 kg

15@45 kg

15@50 kg

Lower back maskinen er rimeligt nem for mig.

Skulderpress var som sædvanligt:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Rowing maskine:

15@40 kg

15@40 kg

15@40 kg

Brystpres:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Desuden et antal reps i abdominal crunch maskinen, @25 kg. Det er stadig lidt en træls øvelse, synes jeg. Men jeg laver den trofast.

Link to comment
Share on other sites

I går: Halvmarathon på stålhesten. Klokken blev godt nok over 22, før jeg var færdig, men det gik da. Det glæder mig, at jeg sådan kan veksle mellem cardio og styrketræning. Måske har kroppen også bedst af den afveksling, in the long run. I hvert fald slider det mindre på min r.., så jeg undgår saddelsår/bylder, som jeg jo før har døjet lidt med.

Der er nu under 200 km, til cyklen runder de 10000 km. Men det er klart, at det går langsommere frem, når der kun er 3-4 cykel-etaper hver uge. Men pyt. Til syvende og sidst er det min fysik, og ikke nogle tal på et display, det kommer an på.

I dag. kl. 7.30, trådte jeg ind i hulen på Jens Baggesensvej. De mest morgenfriske havde allerede overstået deres træning.

Som jeg skrev i en anden tråd: Det ville være spændende, hvis jeg kunne squatte. Jeg tror, at jeg har benern´ til at lære det. Men min balance bliver desværre aldrig sådan, at det bliver forsvarligt at forsøge. Så jeg holder mig til benpres, som jeg gør gode fremskridt i:

15@90 kg (nærmest for at få benene i gang)

15@110kg

Og så strammede jeg den liiige lidt:

15@130 kg! :devil:

Det er faktisk ikke slemt. I hvert fald mærker jeg ikke rystelser/spasmer i mine ben, og det er det, jeg skal være obs på, siger min fys.

Der er dem, der kalder benpres for en homo-øvelse, og andet nedsættende. Det ved jeg nu ikke, om det er, men sandt at sige tror jeg, at en person, som træner dedikeret, og som har gode stænger i forvejen, relativt hurtigt kan nå TechnoGym benpres-maskinens max. på 200 kg. Det er min opfattelse, at de `gammeldags´ maskiner, hvor man skubbede en slæde opad i en skrå vinkel, var/er noget hårdere. Sådan husker jeg det i hvert fald. Dengang kunne man jo også bare smide så mange kiks på, at langt de fleste kunne få deres lyst styret. Men nu øger jeg foreløbig ikke mere. Skal ikke risikere at smadre noget på mig selv.

Leg curl:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Lower back maskine:

15@45 kg

15@45 kg

15@50 kg

Lower back maskinen er rimeligt nem for mig.

Skulderpress var som sædvanligt:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Rowing maskine:

15@40 kg

15@40 kg

15@40 kg

Brystpres:

15@30 kg

15@30 kg

15@30 kg

Desuden et antal reps i abdominal crunch maskinen, @25 kg. Det er stadig lidt en træls øvelse, synes jeg. Men jeg laver den trofast.

Du kunne prøve at lave squat i en smith squat maskine(jeg får nok bank for at forslå det) men der bliver du ført i maskinen, så du ikke kan falde, hvis du bare holder fat i vægt stangen http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_machine

Jeg syntes også de benpress maskiner med kiks er bedre, før jeg begynte at cykle var jeg oppe på max(tror det var 340 kg) men efter at have cyklet i 5 måneder er jeg blevet svagere :crazy: hade nu trot at jeg ville blive stærkere af at cykle.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne prøve at lave squat i en smith squat maskine(jeg får nok bank for at forslå det) men der bliver du ført i maskinen, så du ikke kan falde, hvis du bare holder fat i vægt stangen http://en.wikipedia.org/wiki/Smith_machine

Jeg syntes også de benpress maskiner med kiks er bedre, før jeg begynte at cykle var jeg oppe på max(tror det var 340 kg) men efter at have cyklet i 5 måneder er jeg blevet svagere :crazy: hade nu trot at jeg ville blive stærkere af at cykle.

Tak for forslaget. Jeg ved ikke, om jeg kan bøje dybt nok i benene. Men engang kunne man jo evt. prøve.

I dag var benene tunge, men jeg fik da cyklet 16 km.

Nu er det snart fys-tid.

Og for resten:

GLOOOORY, GLORY, MAN UNIIIITED! AS THE REDS GO MARCHIN´ ON, ON ON!

:firebounce::beer::banana::cheer:

Nordjyder er, overordnet set, ganske hyggelige og sympatiske folk, men mod the famous boys in red skal der mere til! Det er ikke nok at kunne sige `prølihørher´ (Prøv lige at høre her´), uden at bevæge læberne.

:nahnah::kickass:

Vi ses, her i min trænings- country- og Man Utd-log.

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tidligt op i dag, og så ned og træne i FW.

Det var et meget normalt styrke-pas, så jeg gider ikke lige smide alle øvelserne ind.

Indersiden af mine hænder lider lidt under den megen knoklen med greb og trækstænger, men der kommer vel noget hård hud til. Foreløbig gider jeg ikke begynde at bruge handsker. Det kan også blive en tand for ghey. :laugh:

I vertical traction kan jeg godt tage 50 kg. Det er én af de øvelser, jeg er stærk i.

I morgen skal jeg have skaffet nogle batterier til kondicyklens computer.

Nu smider jeg lige lidt torskerogn på stegepanden. Heldigvis er jeg blevet bedre til at huske at spise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været på kursus i førstehjælp det meste af weekenden, og har derfor været noget fortravlet.

Men nu har jeg da papir på, at jeg kan, hvad jeg skal kunne af den slags ting. Det er jo mange år siden, at jeg lærte det i Beredskabet.

I går kunne jeg liiige klemme et besøg i FW ind, på hjemvejen fra kurset. Jeg kørte ad Langelandsgade, og Paludan Müllers Vej, op til Jens Baggesensvej, hvor FW jo er beliggende.

Det var et lidt hurtigt pas, men jeg fik da trænet, hvad jeg skulle.

I dag har jeg været træt. At knokle med grejet til førstehjælp, er ganske hårdt. Hjertemassage er i hvert fald ikke lig med afslapning, kan jeg godt love for. Men som instruktøren sagde: I en virkelig situation sætter adrenalinen ind, og så kan I holde til meget mere. Det tror jeg, at han har ret i. Man skal dog ikke øve hjertemassage på hinanden, eller for sjov give hjertemassage til en person, der ikke har brug for det. Det er ikke så sjovt, hvis en rask person får trykket et par ribben. Hvis han har hjertestop, så er et par trykkede ribben imidlertid småting.

Efter undervisningen var jeg både sulten og tørstig, så jeg kørte først til sandwich-baren i Frederiksgade, og gik så ind på min yndlings-pub, for at skylle efter. Jeg skulle lige høre bartenderen efter, om jeg havde lavet noget gang i gaden, sidst, jeg var der (jeg kunne nemlig ikke selv huske det hele :laugh: ). Det mente han ikke, at jeg havde, men han kunne udmærket huske, at jeg havde sunget Armalite-sangen http://www.youtube.com/watch?v=26OC215p718...feature=related

Det generede ham dog ikke. Vist nærmest tvært imod. Konflikten i Nordirland er rimeligt nedtonet, med `The Good Friday Agreement´, men skulle den blusse op igen (og det gør den, før eller siden), så tror jeg nok, at en stor del af klientellet og personalet på den pub vil stå på samme side som undertegnede.

Nå, men trods trætheden lykkedes det mig at cykle 12 km i aften. Jeg kunne ikke få mig selv til at notere en nul-dag.

I morgen går det igen løs i FW.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg været træt. At knokle med grejet til førstehjælp, er ganske hårdt. Hjertemassage er i hvert fald ikke lig med afslapning, kan jeg godt love for. Men som instruktøren sagde: I en virkelig situation sætter adrenalinen ind, og så kan I holde til meget mere. Det tror jeg, at han har ret i.

Ja, det er faktisk hårdere end man skulle tro.. var også til et kursus for et par uger siden.

Sjovt som "reglerne" for førstehjælp ændrer sig - sidst jeg var afsted skulle man stadig checke for puls og give langt flere indblæsninger end det er tilfældet nu. Faktisk nævnte Falck-redderen, at næste gang man reviderer reglerne, så dropper man sandsynligvis helt indblæsningerne og anbefaler, at folk kun giver hjertemassage, da det alene skulle være nok til også at få cirkuleret lidt ilt rundt.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er faktisk hårdere end man skulle tro.. var også til et kursus for et par uger siden.

Sjovt som "reglerne" for førstehjælp ændrer sig - sidst jeg var afsted skulle man stadig checke for puls og give langt flere indblæsninger end det er tilfældet nu. Faktisk nævnte Falck-redderen, at næste gang man reviderer reglerne, så dropper man sandsynligvis helt indblæsningerne og anbefaler, at folk kun giver hjertemassage, da det alene skulle være nok til også at få cirkuleret lidt ilt rundt.

Vi lærte det med 30 tryk og 2 indblæsninger. Men det er ikke ret meget luft, man skal puste ind (man skal ånde ud, ikke puste, som om man skulle puste en ballon op). Det med puls skulle vi ikke gå højt op i. Vi skulle i stedet kigge mere efter vejrtrækning.

I dag, ved 10-tiden, traskede jeg ind i de hellige haller på Jens Baggesensvej.

Træningspasset var såmænd udmærket. Det blev da til noget benpres (100 og 110 kg), en del skulderpres (3x15 reps @30 kg), og meget andet.

Rowing-maskinen er nok nærmest min favorit (tæt fulgt af benpres). I dag tog jeg 2 sæt, a 15 reps @40 kg.

Og så skulle jeg liiige op og prøve de 45 kg! Den var dæleme tung, men jeg kunne da godt lave omkring 10 reps. Med lidt mere øvelse, så er jeg der snart. Bare pas på, Nillepige25. Dit forspring formindskes! (for læsere, der ikke kender mig og min skøre humor, skal jeg understrege, at dette ikke er en reél `trussel´, men et led i en venskabelig rowing-battle, som Nillepige25 og undertegnede har. På MOL må man nemlig gerne drille lidt, når formålet er at motivere andre brugere).

Alt i alt helt ok træning. Ikke helt i top, men ganske udmærket.

Vi ses! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share