Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Gårsdagens træning:

Benpres:

15@120

15@130

10@140

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Brystpres maskine:

Som skulderpres.

Vertical traction:

15@70

15@75

10@75

80 kg er liiiige tungt nok endnu, men det kommer.

Lower back maskine:

15@50

15@50

10@55

Cable row:

15@50

10@55

6@60

Og som sædvanlig nogle reps i abdominal crunch maskine og arm extension maskine.

Om eftermiddagen gik der fadøl i den, men da jeg lod den stærke sprut stå, er jeg frisk nok i dag. Det er da godt, at man af og til at undgå at være helt hjerneblæst.

Vi må se, hvad jeg kan holde til af cyklads i dag.

Link to comment
Share on other sites

Det var glimrende træning i dag.

Jeg gider ikke lige smide stats ind, så jeg nøjes med at sige, at i brystpres er jeg gået over til kun at træne med 40 kg. 35 er blevet for let. Det er rart med noget fremgang, ikke mindst i brystpres, som aldrig har været min letteste øvelse.

Èn af instruktørerne havde en sød labrador med i dag. Han jokede med, at den kunne snuse sig frem til krådt-brugere. :laugh:

Nu skal jeg til at lave noget mad. Jeg må have noget ordentlig mad, med tofler, gulerødder, sovs og ordentligt kød. Det går ikke an at leve af rugbrød ret mange dage i træk.

Link to comment
Share on other sites

Kære log-læsere.

Jeg har en lille smule astma-tendenser lige nu, og er på Bricanyl og Budesonid. Det må jeg huske at fortælle med det samme, hvis jeg, på min vej gennem fitness-junglen, skulle møde tis-kontrollørerne, så de kan tjekke det med min doc. Det er ikke usædvanligt, at jeg får nogle lette symptomer, på denne tid af året. Det skal nok gå over igen.

Jeg vil forsøge at fortælle lidt mere om, hvordan mit liv har udviklet sig, mht. træning mv.

Da jeg var ca. 12-13 år, fik jeg en ny fys. og så kom der nye og bedre boller på suppen. Fra i flere år at være blevet slæbt igennem de samme øvelser, hvoraf en del var ret barnlige, set i forhold til, at jeg var blevet teenager, kom jeg nu i gang med noget, der kunne kaldes decideret træning. Endnu bedre blev det, da klinikken flyttede til nye lokaler, og der blev indrettet en træningssal, med løbebånd, to Monarch ergometer-cykler, samt nogle maskiner til styrketræning, bl.a. pull-down.

Det passede mig godt. På kort tid gik jeg tra at betragte behandling/træning som en sur pligt, til at være top-motiveret. På samme tid indtog Arnold biografernes lærreder, og Jon Pall Sigmarsson gik sin sejrsgang ved stærkmands-konkurrencer. Selv om mine ambitioner aldrig fløj særlig højt, var disse ting med til at motivere mig. Jeg nød følelsen af at blive stærkere, og kunne endelig se et formål med den indsats, jeg gjorde.

Naturligvis havde jeg også perioder, hvor jeg følte, at alt var sort. Puberteten var bestemt ikke sjov, men træningen var med til at holde mig oppe.

Da jeg var 15-16 år, skulle nogle af vores idræts-timer foregå i det lokale gym, som var pænt hardcore, hvad udstyr og klientel angik. Jeg glemmer f.eks. aldrig den gamle incline benpres. Instruktøren i centret syntes, at det gik fint med mig, og kunne se, at jeg var motiveret. Efter aftale med mine forældre, og med min fys (for at være sikker på, at jeg ikke kom til at lave noget, der skadede mere, end det gavnede), blev jeg medlem i centret, hvor jeg havde et par gode år. Som ung knægt var man jo pavestolt, når man skulle i byen, og dørmanden så sagde: `Dig kender jeg jo fra centret!´ :laugh:

Tiden på HF i Nørre Nissum var travl. Dagene var lange, og det faglige pres ganske hårdt. Men jeg forsøgte da at få trænet.

Da jeg kom her til Århus, varede det heller ikke længe, før jeg fandt ned i Ny Helse & Motion. Hvad man så ellers før og siden har sagt om dette center, så vil jeg gerne slå fast, at jeg befandt mig godt der. Jeg har nu også indtryk af, at stedet fungerer godt i dag. Interne komplikationer har man oplevet her som hist.

Træningen blev igen lagt på hylden, da jeg gik ned med panikangst. Det stod på i et par år. SSRI-præparaterne gav voldsom vægtstigning, og min læge kunne åbenbart ikke rigtig gøre noget ved det. Han kunne jo sagtens sige, at jeg skulle træne, når jeg stort set ikke kunne forlade min lejlighed.

Min fys, Peter, blev den, der kom mig til hjælp, for han fik sat mig i gang med cyklingen, og var også den, der gav mig tilnavnet Oksen fra Århus N. Kort efter flyttede Thomas, som er en glimrende motivator, og én af de få personer, jeg har kaldt mine venner, ind i det byggeri, hvor jeg boede. Især da jeg købte min egen kondicykel, var han fantastisk til at drive mig frem.

Ja, og i dag er jeg altså på her. Ca. 15-16 kg lettere (er dog vokset lidt igen, pga. synligt forøger muskelmasse), og med en ny livsstil.

Der vil komme flere afsnit af min livshitorie, men jeg lader den hvile her for i dag.

Link to comment
Share on other sites

Klø på! Det er ganske fint, at kunne læse noget andet end træning og sjov og spas!

Tak for det. Der er jo også i høj grad tale om proces-orienteret skrivning (som det hedder i undervisningssystemet), dvs. at jeg primært skriver det, fordi jeg selv har fornøjelse af at skrive det. Men det er jo trænings-relevant nok, så det kommer med i loggen.

I aften blev det til 16 km på cyklen. Så har jeg da i det mindste ikke bronkitis, for så kan man næppe klare en sådan etape, uden at hoste lungerne helt op i munden.

Nu passer jeg astma-medicinen, og så skal det nok, som så ofte før, gå i sig selv. Jeg er ganske feber-fri, og træningen fortsætter derfor som hidtil.

Link to comment
Share on other sites

Desværre viser det sig, at jeg går med en lille virus i kroppen, så nu må træningen hvile weekenden over, så jeg kan nå at blive frisk inden MOL-julefrokosten. Godt, at det ikke er denne weekend.

Jeg har 2-3 streger feber, og er lidt tung og træt i kroppen. Det er træls, men hvis det bliver på det niveau, så er det billigt sluppet.

Link to comment
Share on other sites

Feberen er stort set væk, og jeg har mere energi i dag. Så det er nok kun et spørgsmål om kort tid, før jeg kan træne igen.

I morgen vil jeg prøve at cykle bare 6-8 km. Centret må vente til tidligst mandag.

Men hvor var det dog godt, at det ikke var en hardcore A-influenza.

Min fys bemærkede, at jeg havde gainet godt på `vingerne´, og sagde, at det måtte kunne mærkes på vægten. Det luner nu at få den slags bemærkninger (selv om jeg helst vil have dem fra kvindfolk. Hehe).

Nå, men godt, at jeg er lidt mere frisk i dag. I aften skal jeg have lidt varm gløgg, med rom i, så jeg kan svede den sidste rest virus ud. Appelsiner og hvidløg har jeg også sørget for at få.

God fredag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig ret træt.

Lidt snottet, og generelt utilpads. Feber er der stort set ikke noget af.

Fik cyklet 10 km i dag. Hårdere ville jeg ikke presse mig selv. Hvis det ikke bliver værre, så er jeg klar til MOL-julefrokosten. Men det skulle jo også gerne blive bedre på den uge. Det er sgu irriterende at være halvsyg. Så ved man jo ikke, om man er købt eller solgt. men når jeg kan cykle 10 km, og i øvrigt klare mig selv i hverdagen, så er jeg da ikke helt på spanden. Men jeg begynder at savne vægttræningen.

Nå, det nytter jo ikke at forcere noget.

Link to comment
Share on other sites

God bedring Okse.. sender dig nogle helbredende vibes...

:1112:

Tak, Danf. Du er altid en sød MOL-ven.

Helt galt er det nu heller ikke. Regner med at tage lidt softcore FW træning i morgen. Medmindre, der sker noget meget mærkeligt, er jeg klar til at feste igennem til MOL-julehalløjet. Må bare give det tid.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til, at Danfanatikers healing vibes har gavnet.

Tak for det, Jules.

I går lykkedes det mig at komme ned i FW, hvor jeg fik træning, hvad jeg vil kalde et forsigtigt pas.

I cable row holdt jeg mig f.eks. fra det helt tunge sæt. Men alt i alt gik det da ok, og det var rart at komme i gang igen.

I dag var jeg lige en lille tur nede i byen. Jeg skulle snakke med polisen om noget med en tilladelse, der skulle fornyes. Det var dog kun en ren formalitet. Egentlig bare en meningsløst papirarbejde, både for mig og for strømerne. Men desværre er det hverken mig eller strømerne, der laver lovene. Så kunne det da være, at der omsider kom lidt orden i sagerne! :laugh:

Jeg fandt lige det her klip om rotte-problemer i New York.

Det er altså godt nok nogle ordentlige mofus! :crazy:

Rotter er, på en sær måde, ret interessante, selv om jeg aldrig har holdt mig tilbage, når det gjaldt om at bekæmpe dem.

Mine bedsteforældre boede tæt på havnen, og havde et slagteri som nærmeste nabo, så de kendte også til rotter. Engang opdagede min bedstefar, at når han lagde brød ud til fuglene om aftenen, så var det væk næste morgen. Ret sært, idet de fleste fugle i vore haver sover om natten. Det viste sig, at synderen var en stor, fed rotte, som havde taget bolig i et gammelt legehus nederst i haven. Min bedstefar tilkaldte min far og et par andre gutter, for at få gjort det af med rotten. Jeg var dengang 5-6 år, og meget interesseret i det med denne her rotte. `Går det nu an at lade Martin være med til det?´, spurgte min mor. Hun vidste godt, at rotter kan angribe, hvis man trænger dem op i en krog. Min far svarede, at jeg bare skulle placere mig lidt på afstand, og at han eller min bedstefar nok skulle hamre den rotte en ordentlig én, før den kunne gøre mig noget.

Altså gik nogle af de tilstedeværende i gang med at rydde legehuset for alt det skrammel, der var opmagasineret i det, mens andre stod klar med skovle og spader. Selv sad jeg på den modsatte side af græsplænen, bevæbnet med en gammel økse. Økser og knive var allerede dengang blandt mine foretrukne våben.

Så lød råbet: Dér er den! Vær klar!

Rotten tog kurs imod min far, der langede den én med skovlen. Bæstet udstødte et hyl, og satte så i løb over mod mig. Da den var tæt nok på, fik den sådan et hug, at dens hoved kun hang fast i nogle trævler. Så kunne den sateme lære det!

Havde rotten ikke været omtumlet efter min fars slag, havde jeg jo nok ikke kunnet få ram på den. Men som det gik, så sad hugget, hvor det skulle. Jeg kunne ikke have været mere stolt, om det så havde været en grizzly-bjørn, jeg havde nedlagt! :laugh:

Da jeg fortalte det i børnehaveklassen, fik jeg at vide, at jeg skulle styre min fantasi! :tongue:

Nå, nu må jeg til at vaske tøj, og så have en lille cykeltur.

Men minderne ER nu skønne at have.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg cyklede 12 km i dag. Er endnu ikke helt tilbage i form, men det går da fremad. i hvert fald er det rart, ikke at føle sig syg længere. Måske har jeg fået for lidt at spise i dag. Det tror jeg faktisk.

Nå, men i morgen er der FW og fys. og så tager jeg en god bøf til aften.

Jeg glæder mig til lørdagens MOL-julefrokost, både for at hilse på de mange MOLboer, og dels for at få lidt drikkelse, i godt selskab, men også fordi menuen lyder helt suveræn. :4mewantfood:

Så kan det da være, at man omsider kan få bulket en smule. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Det var udmærket træning i FW i dag. Jeg lægger stats ind, når jeg får tid.

For første gang i historien lykkedes det mig at gøre det så godt i benpressen, at jeg fik de 170 kg op og vippe. Dog kun til 3 reps, men alligevel. Nu er der altså kun 30 kg op til de 200, som er maskinens max.

På nogle områder er jeg nok ved at have nået det stadie, hvor præstationerne stagnerer en smule. Begynder-gains fortsætter jo ikke evigt. Men det ved jo enhver, som ikke er meget naiv. Det gælder bare om at blive ved, støt og roligt.

Da jeg var på vej hjem, rendte to poliser rundt og lurede i FW. Jeg ved ikke, hvad de var på jagt efter, men de så da ikke ud til at have heldet med sig. Det kan være, at nogen har snuppet penge fra kasserne. Det er faktisk også rimeligt tit, at der ikke er folk bag skranken. Så hvis man var fræk nok til det, kunne man sikkert godt have held til at snupse noget. Men det er da groft, at folk ikke kan styre sig (hvis det altså er det, der er sket).

Nu skal jeg snart til fys, og derefter skal der gøres lidt rent.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg lovede jer stats, og det skal I få!

Benpres:

15@120

15@130

10@150

3@170 (PR)

Leg curl maskine:

15@40

15@40

15@40

Vertical traction:

15@70

15@75

10@80 :devil:

Den sidste var hård, fordi det er 10-10 kg mere end min kropsvægt.

Lower back maskine:

15@50

15@50

15@55

Brystpres maskine:

15@40

15@40

10@40

Skulderpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Cable row:

15@50

10@55

8@60 :devil:

Dertil et antal reps i abdominal crunch maskine @30/35, samt en del reps i arm extension maskine (for triceps) @30.

Af personlige grunde er jeg lidt hidsig i dag. Egentlig er der ingen grund til det, men af og til tager det ligesom over. Må jo bare give det tid.

Link to comment
Share on other sites

NÅR du når de 200kg må du til at køre dem koncentrisk med begge ben og derefter excentrisk med det ene ad gangen - syre og brænd i musklerne er garanteret! :smile:

Hahahaha!

Ja, idéer er der nok af.

Nå, men i dag blev det til 17 km cykling, så der er da bedring at spore. Det er så sandelig heller ikke for tidligt.

I morgen kommer mine forældre på besøg. Det er ved at være længe siden. Så falder der nok lidt prots aw, i form af hjemmelavet mad. :4mewantfood:

Og lørdag går det jo løs med den største fest i dette årtusind, nemlig MOL-julefrokosten. Iiiiih, hvor bliver det bare sjåååwt (håber og tror jeg da)!

Link to comment
Share on other sites

Mange tak til alle julefrokost-folk for en feeeeeee´ aften!

En særlig tak til Mollerup, som husede os, og var særdeles gavmild med øl og shots. Stangstiv kan man vel næppe sige, at jeg var, men jeg fik da det drikkelse, jeg skulle have. Da jeg kom hjem, skulle jeg lige have en sidste julebryg, og to stykker rugbrød (m. hhv. spegepølse og skinkesalat), inden jeg gik til køjs, så klokken blev næsten halv fem, inden jeg lukkede gluggerne. .

I dag var jeg nogenlunde fri for tømmermænd. Ved ikke, om det skyldes Nopal Party cactus eller sund fornuft (læs: stort, men ikke ubehersket indtag, af sprit).

Da jeg manglede noget at lave, kørte jeg ned i FW, efter at jeg havde fået lidt mad og kaffe indenbords. Jeg træner normalt ikke 2 dage i træk, af hensyn til restitueringen, men i dag gjorde jeg så lige en undtagelse. Og så er det jo også lidt hardcore at kunne sige, at man var frisk nok til en gang træning dagen derpå.

Benpres var ret moderat i dag:

15@120

15@120

15@130

Vertical traction:

15@70

15@70

15@75

Skulderpres maskine:

15@35

10@40

8@45 (PR :devil: )

Lower back maskine:

15@50

15@50

10@55

Leg curl maskine:

15@40

15@40

10@45

Brystpres maskine:

15@35

15@35

10@40

Cable row:

15@50

15@50

8@60 :devil:

Abdominal crunch og arm extension efter behag.

Nu skal styrketræningen hvile et par dage. I morgen og i overmorgen bliver det cyklads.

Link to comment
Share on other sites

Selv tak - det var rigtig hyggeligt!

.. og rimeligt hardcore lige at træne dagen efter :4thumbup: Jeg væltede ud af sengen kl 14 og har plejet mine tømmermænd på sofaen lige siden :laugh:

Jeg tror på en vis effekt af Nopal-kapsler, selv om det ikke er noget mirakelmiddel. Nu var jeg heller ikke pattestiv, men jeg fik da en del at drikke. Mollerups shot-glas var ikke af de mindste, og de blev fyldt HELT op hver gang. Men en herlig aften, var det. Jeg havde eller sagt til mig selv, at man kan blive skuffet alle vegne, hvis man forventer for meget. Men det kørte overraskende godt.

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse...

Selv tak for en hyggelig aften. Er glad for at vi kunne leve op til dine forventninger. Der er jo et ret stort pres på os newbies, når en legende fra Mol melder sin ankomst. :tongue:

Syret at smide en fed omgang træning ind, efter årets største event. :devil: Det eneste træning det er blevet til fra min side var lidt pose træning ved Nille pigen i eftermiddags efter en tiltrængt lur, hvor de 3 andre tøser fik vendt verdens situationen. :blush:

Er først selv lige landet i Kbh, efter en meget lang tog tur... Og et lille besøg på den forjættede gyldne måge. (må vist hellere hoppe under dynen inden længe, så jeg kan komme op imorgen tidlig, og brænde nogen af de tarvelige carbs fra weekenden af... ) :blush:

Link to comment
Share on other sites

@ kiebe: Tak, det var også rigtig hyggeligt at møde dig. Legende ved jeg nu ikke, om jeg er.

@ KK: Jeg er glad for, at du fandt mit selskab brugbart. Jeg har bare aldrig formået at udvikle mine sociale skills ret meget. Vi gjorde det da også helt OK, mht. drikkevarer, ikke? Vi fik da en del øl, og heller ikke så få shots.

Larm var der noget af, men nogle mennesker er også MEGET hurtige til at klage.

I hvert fald en aften, som jeg vil mindes i langt tid fremover.

I dag var det jo cykeldag, og jeg lagde godt fra land, med 23 KM. Det er godt med sådan en etape nu og da, så cyklingen ikke drukner i middelmådige distancer.

I morgen kalder FW igen, og derefter fys, så det bliver en hård dag.

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Kanon at du fandt dig godt til rette i selskabet... Håber ikke, du blev alt for skræmt af alt den bøvede posedown :laugh:

Vi fik vist ikke rigtig snakket, men det må være målet næste gang, hvis der bliver sådan en..

Ellers er det fandme go stil, at du formår at få trænet så mange gange om ugen, som du gør, med dine omstændigheder :smile:

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Kanon at du fandt dig godt til rette i selskabet... Håber ikke, du blev alt for skræmt af alt den bøvede posedown :laugh:

Vi fik vist ikke rigtig snakket, men det må være målet næste gang, hvis der bliver sådan en..

Ellers er det fandme go stil, at du formår at få trænet så mange gange om ugen, som du gør, med dine omstændigheder :smile:

Jonas

Nej, skræmt blev jeg ikke. Jeg smed da også selv skjorten, på et tidspunkt, bare for sjov.

Mht. min træning, så er det ren passion, der driver værket. Og når det en sjælden gang kniber, tager min stærke vilje over. Når folk siger, at de kan se, at jeg har gainet, så bliver jeg virkelig stolt. Men naturligvis bliver jeg både fysisk og mentalt træt, til tider.

Der har været folk nok, der har haft travlt med at fortælle mig, at jeg hverken kunne cykle eller styrketræne, men de bliver owned. De personer, der kommer med den slags udtalelser, er i øvrigt ofte folk, der køber latterlige trænings-redskaber i Bilka, for så at lade dem samle støv i skabet, eller sende dem til storskrald.

Vi tager lige et nummer med gode gamle Boxcar Willie.

RIP, Box.

http://www.youtube.com/watch?v=7N2WN0YSY38...feature=related

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share