Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Trods noget tunge ben fik jeg cyklet 17 km i dag. Der blev prustet, stønnet, svedt, og ikke mindst bandet, så der (næsten) stod ild og svovl ud af halsen på mig.

Men mest af alt blev der dog cyklet. Og gudskelov for det. Jeg skal nok komme i cardio-form igen. Men måske sætter jeg styrketræningen ned til 2 gange pr. uge i et stykke tid. Jeg skal ikke helt miste det sociale aspekt, og den moralske opbakning, jeg får i centret.

Link to comment
Share on other sites

Forrygende travl dag i dag:

Først job, så fik jeg en fys-tid, med meget kort varsel, så jeg måtte afsted igen. Handle ind på veje hjem, og så SKULLE jeg jo lige cykle!

Jeg klarede 16 km, hvilket må siges at være OK.

Jeg VILLE bare ikke droppe cykladsen!

Og min vedholdenhed skal nok give pote! men jeg må prise mig lykkelig for, at vi ikke har fået så meget sne, som de har i Nord- og Vestjylland.

Link to comment
Share on other sites

16 kilometers cykling igen i dag. Stængerne var lidt tunge, men det gik.

I morgen regner jeg med at smutte ned i jernhulen.

Det skal blive godt at holde weekend.

Vi tager lige et nummer med Roger Miller:

Is it wetter under water, if you´re there when it rains?

Det kan da kaldes for et filosofisk spørgsmål! :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

12 km cykling i aften igen.

Har haft forbistret travlt i dag, og har ikke meget andet at bidrage med lige nu. Der er ikke som sådan noget galt. Mangler bare brugbare inputs.

Men cyklet har jeg da.

I dag blev det kun til 10 km cykling, da jeg har haft travlt med job, tøjvask og meget andet.

Men cykle ville jeg, og det gjorde jeg. Lidt cykling er så uendelig meget bedre end slet ingen cykling.

I går var jeg i jernhulen, og endelig kørte det godt igen.

Jeg fornemmer, at jeg har tabt noget af jule-sulet. Jeg er dog ikke blevet vejet. Men ifølge spejlet er det gået den rette vej.

COC´er bruger jeg ikke så meget lige nu, pga. at et lille stykke hård hud er revnet, lige ved pegefingeres yderste led. Farligt er det, vel ikke, men det svier en smule.

I morgen skal jeg til fys, så derfor bliver der nok ingen træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil lige bemærke, at min manglende log-aktivitet ikke behøver vække bekymring.

Det er absolut ikke, fordi jeg ikke træner. Naturligvis gør jeg det. Men man har jo ikke altid lige meget at bidrage med.

Jeg ville egentlig have været ned i jernhulen i dag, men pga. det meget slemme isslag blev jeg hjemme. Lige om lidt tager jeg en cykel-etape. Det var tæt nok på at gå galt i morges, da jeg kørte på arbejde. På vej ned ad en lille bakke kunne jeg pludselig ikke bremse! Hvad gør man så? Man sætter naturligvis forhjulet ind i en snedrive, for at få bremset fremdriften!

BUM! Så holdt jeg der. Men det var dog bedre end at fortsætte ud over kørebanen, og i værste fald vælte ud foran en bil. Altså sprang jeg af kværnen, og med hiv og sving fik jeg bugseret den på ret køl, selv om hjulene jo ikke kunne få ret meget bid. Gudskelov, at jeg trods alt er tilstrækkeligt fysisk habil til sådan noget.

Således nåede jeg frem til arbejdspladsen. Èn af de andre ankom i taxa, og en anden havde medbragt en vandrestav. De andre gloede, som var jeg en alien: `Jamen, hvordan kunne du nå frem??´ Ja, det holdt også hårdt, men det gik da.

I øvrigt går det godt på arbejdet. De er sgu så flinke allesammen. Og det meste af arbejdet er ikke så vanskeligt endda.

Nu skal jeg lige have lidt styr på lidt vasketøj, og så cykler jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget sne har I fået derovre?! :blink:

Kun meget lidt sne. Men i dag var det isslag, og det var værre, end hvis vi havde fået 6-7 cm sne.

I formiddags kunne vi se ambulancer køre nærmest i rute-fart, og mindst et par hundrede personer er blevet bragt til de meget travle skadestuer, pga. fald-relaterede skader.

Ude i det vest- og nordjyske er der derimod stadig meget sne. I starten var det så galt, at PMV´erne måtte opgive, i et par tilfælde.

Anygay: jeg fik cyklet 17 km i dag. det må siges at være ganske pænt. I morgen kan jeg forhåbentlig komme ned i centret.

Nu: Bad og læsning, inden sengetid.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag var lang.

Jeg måtte tage overtid på jobbet, for at få pakket en masse konference-materialer. Nu er det næsten overstået, og resten kan klares i morgen.

Cykle skulle jeg dog også, og jeg tog 12 km, til trods for, at mine ben var lidt DOMS-prægede, efter at jeg havde givet den gas i jernhulen i går.

Skal ærligt tilstå, at jeg snart trænger til at fyre den af. Det har jeg ikke gjort i månedsvis. Men kulden er jo ikke just opmuntrende.

Nå, men det skal jo gå. Det gør det nok også.

I morgen er det fys-dag, så da får jeg nok ikke trænet.

Link to comment
Share on other sites

I dag har været en LAAAAANG dag. Først kom jeg til at stå op en time for tidligt (og opdagede det først, da jeg sad ved kaffen :laugh: ), og så tog jeg overtid på jobbet.

Der blev dog tid til en lille tur i jenhulen, hvor ikke mindst skuldrene fik en god omgang.

En smule leg extensions @ 75 kg blev det også til. Det er helt klart den øvelse, jeg er stærkest i. Derfor prioriterer jeg den heller ikke altid vildt højt.

Jeg fik at vide, at det havde hjulpet på mine abs (som er lidt af et problem-område for mig). Det er jo rart at høre. Cyklingen hjælper på forbrændingen, og mave-træningen styrker muskulaturen. Det skal nok lykkes.

Nu skal jeg slappe af, og glo lidt fjerner. Men vi tager lige et nummer med gode gamle Arly:

http://www.youtube.com/watch?v=_4qJSK7dja4&feature=related

Ove Støylen har til tider spillet sammen med Arly i European Highwaymen. Jeg har ikke set mange, der besidder en sådan glæde ved musikken:

http://www.youtube.com/watch?v=8mNv2WHvv0w&feature=related

Link to comment
Share on other sites

YEEEEEEEES!

25 kilometer, lykkedes det mig at få cyklet i dag! :4thumbup:

Hvor er det godt at mærke, at jeg kan endnu. De sidste 3-4 km var godt nok hårde, men med rigeligt vand, og et par Dextro-pastiller, så gik det.

Og så kan kondicyklen i øvrigt fejre jubilæum i dag: 12500 km. Jo, den er blevet brugt.

I morgen fylder SK Atlas´ grand old man, Verner Nielsen, 70 år. Herfra skal lyde et rungende tillykke til en gudsbenådet løfter, en markant personlighed, og først og fremmest en flink og hjælpsom gym buddy. Måtte han have godt helbred, og levere tunge løft, i mange år endnu.

Nu vil jeg spise en rødspætte, og så sørge for at få lidt søvn, så jeg kan være frisk til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træningen kører så nogenlunde.

Jeg vil dog ikke nægte, at kulden og det til tider glatte føre er hårdt for mig, især fordi det bliver veed så længe, som det har gjort, og antageligt fortsat vil gøre.

Jeg tager en dag ad gangen. I dag skal jeg til fys, og så skal der købes stort ind, så jeg kan holde de gående i nogle dage.

Nu må jeg på job.

Link to comment
Share on other sites

Øv øvøøøøøøv!

Min kondicykel er død. Dvs. den ene pedalarm er blevet helt løs (ikke selve pedalen, men pedalarmen) derinde, hvor den sidder fast på cyklen.

Det er altså noget skidt.

Nå, vi må se, om det kan ordnes. 12500 km ER jo immervæk et stykke vej.

I øvrigt nåede jeg 10 km på den i dag. Håber kraftedeme ikke, det bliver de sidste km.

Men hvis alt andet slår fejl, må jeg jo have en ny cykel.

Link to comment
Share on other sites

I det mindste er humøret lidt bedre i dag. Jeg tror nu også, at min far kan fikse kondicyklen, når han kommer herover (nok i næste uge). Forhandleren (af kondicykler) mente også, at det nok var en efterspænding, og måske noget låsevæske, der skulle til.

Nu må vi se, hvad der sker.

Der skal mere seriøsitet i denne log, og derfor skal der lægges stats ind!

Dagens stats:

Pecdec:

2x12@55

10@60

Low row maskine:

3x12@65

Leg extensions:

2x10@65

10@70

Brystpres:

3x10@45

DB skulderpres:

3x10@13 kg (det plejer oftest at være 12 kg)

Et antal wrist-curls med en 10-kilos.

Biceps cable curls:

Uvist antal reps, med 25 kg til højre arm, og 20 kg til venstre.

Triceps push-down:

3x15@25 kg.

En grundig omgang i abd. crunsh maskinen@30/35 kg, samt lidt i total abd. maskine @40 kg.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Konklusion: Jeg skal have en ny stålhest!

Krank-akslen er åbenbart slidt skæv, og det kan næppe betale sig at reparere meget på.

I vinterferien kommer mine forældre på besøg, og så tager de med ud og køber en ny cykel.

Jeg VIL ikke hænge med næbbet over det. Den gamle cykel gjorde det godt, og den forbedre mit helbred, såvel fysisk som psykisk. Og med min nuværede indtjening er en ny cykel ikke noget problem at anskaffe. Så jeg vil i stedet glæde mig til at få en ny cykel. Til syvende og sidst er der mange, der bruger det samme på en glad aften i byen,som en nogenlunde god cykel vil koste.

Den gamle cykel stedes til hvile ved 12531 km. RIP, kære stålhest.

Ellers går det god nok. Jeg har smidt rundt regnet 5 kg vinter-sul, og kører nogle gode styrke-pas, hvor især rowing og pecdec holder godt, ligesom naturligvis leg extensions.

Har desuden taget 8 reps med en COC 1 (højre hånd) i dag.

Nej, jeg NÆGTER at være ked. Min gamle cykel er slidt op, fordi jeg har gjort en allerhelvedes indsats gennem 4 år. Det er ikke noget at være ked af.

Link to comment
Share on other sites

Konklusion: Jeg skal have en ny stålhest!

..

Den gamle cykel stedes til hvile ved 12531 km. RIP, kære stålhest.

Det er da også virkelig godt gået - af både cykel og ejer :devil:

Godt at se at du ser det hele fra din lyse side. God fornøjelse med de forestående cykeltests :wink:

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg en udmærket gang træning.

I DB skulderpres går det fint med de 13 kg. Med lidt held vil 14 være inden for rækkevidde inden alt for længe.

Pecdec´en ligger stabilt omkring de 60 kg. Det er sådan set også ok. Ved ikke helt, om jeg `tør´ smide 65 på de næste gang.

I cable curls er jeg ved at være der, hvor 30 kg ikke længere føles helt uopnåeligt med højre arm.

Det er fortsat især triceps og abs, der skal arbejdes med. I abd. crunches er jeg dog blevet stærkere.

I dag er der COC og håndvægt-træning herhjemme (når jeg nu ikke kan cykle). I morgen skal jeg til fys. Det er jeg nødt til at passe. Ikke mindst nu, hvor kulden til tider kan give lidt øget muskel-tonus.

Men hvor er det dog en dejlig fornemmelse, når man føler sig stærk! Det kan sådan set godt betegnes som en naturlig rus. Og hvis man er nødt til at holde sig fra træning i et par uger, så er abstinenserne reélle nok, skal jeg love for!

Jeg er i gang med at læse bogen `Aldrig fucke up!´, af svenske Jens Lapidus. Det er barske løjer, hvor wannabe gangstaz, kyniske bagmænd og mere eller mindre udbrændte strømere skildres på en særdeles upoleret facon. Visse typer kan man genkende fra trænings-miljøet (og vel også fra nattelivet, men nu går jeg sjældent i byen): Dem, der ikke kan få bling nok og som konstant snakker om at komme i gang med den og den `kur´, om hurtige damer og endnu hurtigere penge osv. Ja, det er loaded med klichéer, men omvendt, så findes den slags typer jo faktisk, omend nogen har det mere i munden end andre steder.

I bogen møder vi wannabe-gangsteren Mahmoud (der i historiens åbnings-scene sidder med et pistolløb i kæften, fordi nogen mener, at han har snydt gangster-bossen Gürhan i en deal med et stort parti Winstrol). Mahmoud, der er fanatisk BB-freak, vil opad indenfor det kriminelle miljø, og i sin flugt fra Gürhans lakajer går han til en serbisk stor-gangster.

Andre personer er Golfkrigs-veteranen Niklas, der har svært ved at finde sig til rette hjemme i Sverige, og strømeren Thomas.

Der er således lagt op til en historie, der tager hårdt fat om nosserne på den svenske Astrid Lindgren-idyl. :devil:

Forstår I, hvorfor jeg ikke længere bruger meget tid på at glo på det fesne danske fjernsyn?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share